فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۰۶۸۲
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۴

پاسخ‌های طنز زیباکلام به چند پرسش جدی!

عصر ایران
آقای ازغدی کاملاً درست گفته‌اند و آمریکایی‌ها در همه جای مملکت آدم دارند. مثلاً آدم آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران، من هستم و تلاش می‌کنم که جاهای دیگر هم آدمشان من باشم! به عنوان مثال در خبرآنلاین هم من باشم یا در روزنامه شرق و ... .

استاد دانشگاه تهران درباره سخنانی که هفته گذشته از تریبون نمازجمعه تهران مطرح شد، اظهارنظر کرد. عمده پاسخ‌های صادق زیباکلام به‌صورت طنز بیان شد.

صادق زیباکلام در پاسخ به «خبرآنلاین» درباره سخنان رحیم‌پور ازغدی که گفته بود آمریکا در تمام نهادها آدم دارد، گفت که حرف‌های او درست است و او (زیباکلام) برای آمریکا کار می‌کند، اما نمی‌داند که ازغدی از کجا خبردار شده است!

مشروح گفت‌وگوی زیباکلام در ادامه می‌آید:

از تریبون نمازجمعه گفته شده که آمریکا در تمام نهادها آدم دارد...

آقای ازغدی کاملاً درست گفته‌اند و آمریکایی‌ها در همه جای مملکت آدم دارند. مثلاً آدم آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران، من هستم و تلاش می‌کنم که جاهای دیگر هم آدمشان من باشم! به عنوان مثال در خبرآنلاین هم من باشم یا در روزنامه شرق و ... .

به جز شما کسی را ندارند؟

من چون خوب انجام وظیفه می‌کنم جای چند نفر کار می‌کنم! البته خسته شدم، اما آمریکایی‌ها می‌گویند بمانم!

به نظر شما آقای رحیم‌پور از کجا به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در همه نهادها آدم دارد؟

ایشان هوش زیادی دارند و زیاد مطالعه می‌کنند، چون آمریکاشناسی تخصص می‌خواهد. من البته نمی‌دانم چطور متوجه شد که من برای آمریکا کار می‌کنم. من فکر می‌کردم خیلی زرنگم و هیچ ردی از خودم به‌جا نگذاشته‌ام اما آقای رحیم‌پور ازغدی ما را لو دادند!

خوب پول می‌دهند؟

بله پول زیادی به ما می‌دهند. قرار است همه عوامل آمریکا یکی یکی به بهانه‌های مختلف از کشور خارج شویم؛ چراکه اگر همه با هم برویم متوجه می‌شوند. در آنجا آمریکایی‌ها دستورالعمل جدید به ما می‌دهند که چطور کار کنیم که آقای رحیم‌پور متوجه نشوند.

تا حالا دستورالعملتان چه بوده است؟

آمریکایی‌ها برای ما کد می‌فرستند و می‌گویند چه‌کار کنیم و ما هم می‌گوییم، چشم!

انگلیس هم در ایران آدم دارد؟

من به طور تمام‌وقت برای آمریکا کار می‌کنم و به طور پاره‌وقت برای ملکه انگلیس.

در مورد انتخابات هم سؤالی داشتم.

در مورد انتخابات باید منتظر باشم ببنیم آقای اوباما و ملکه انگلیس چه دستوری می‌دهند! هنوز دستورالعمل نداده‌اند.

پیش‌بینی شما درباره نحوه رقابت جناح‌ها چگونه خواهد بود و وضعیت اصلاح‌طلبان چه می‌شود؟

فکر نمی‌کنم که چندان رقابتی باشد، وقتی شورای نگهبان همه اصلاح‌طلب‌ها را ردصلاحیت می‌کند. (زیباکلام جدی می‌شود). من نگران عدم انسجام نیروهای خودمان هستم که نتوانند به وحدت برسند و خطر این از نگرانی بابت نحوه احراز صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان هم بیشتر است.

اصلاح‌طلبان شورای عالی تشکیل داده‌اند.

اگر روزنامه‌ها را بخوانید، می‌بینید که اصلاح‌طلبان هر روز یک شورا تشکیل می‌دهند؛ یک روز شورای عالی، یک روز شورای هماهنگی. اما آنچه مهم است، این است که در هر حوزه انتخابیه فقط و فقط یک لیست از اصلاح‌طلب‌ها منتشر شود. چیزی که ما را از بین می‌برد این است که لیست‌های مختلف بدهیم.

آقای زیباکلام نظرتان درباره نمایشگاه مطبوعات چیست به‌خصوص اینکه برخی از رسانه‌ها آن را تحریم کرده‌اند.

آقای اوباما و ملکه انگلیس دستور داده‌اند که درباره آنها که تحریم کرده‌اند، حرفی نزن و نگو که آنها اشک تمساح می‌ریزند! چون من اول گفته بودم که آنها برای آزادی اشک تمساح می‌ریزند و اصلاً آزادی را قبول ندارند؛ اما با من تماس گرفتند و گفتند که ما کِی به تو گفتیم این حرف‌ها را بزنی؟ تو چرا از سر خود حرف می‌زنی؟

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا