فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۲۷۸
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴

توضیحات ناجا درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز ارائه کرد و از افزایش 13 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مقر ستاد ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز برخورد با این پدیده تشدید شده و میزان کشفیات در این حوزه به لحاظ ریالی افزایشی 13 درصدی داشته است.

وی مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز را چند بعدی دانست و گفت:‌ در مبادی ورودی اقدامات اولیه صورت گرفته اما با توجه به چند بعدی بودن مقابله در این حوزه همه دستگاه‌ها باید با جدیت وارد شوند.

فرمانده ناجا سهم نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا و ارز را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: مقابله با این پدیده به سراسر کشور ابلاغ شده و واحدهای پلیس با برنامه‌ریزی در این زمینه اقدام خواهند کرد. در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز هدف اولیه ما مبارزه با شبکه‌ها و باندهای وارد کننده است و از این رو هماهنگی‌های لازم با دریابانی و مرزبانی انجام شده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان ابلاغ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری لازم را در این خصوص با ناجا داشته باشند تا بتوان تا پایان سال شاهد اقدامات و دستاوردهای خوبی در این حوزه بود.

توضیح درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

وی در پاسخ به سوالی درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز که روز گذشته در پایتخت انجام شد نیز گفت: با درخواست بانک مرکزی و پس از هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی محل‌های غیرمجازی که در آنها اقدام به خرید و فروش ارز و سکه شده بود، پلمب شدند. در این خصوص مردم نیز باید همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند. همچنین این واحدها نیز باید با توجه به اخطاریه‌هایی که از سوی اصناف صادر می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا واحدشان پلمب نشود.

اشتری استاندارد نبودن برخی از اقلام قاچاق را نیز تهدید کننده سلامت شهروندان دانست و گفت:‌علاوه بر ضربه‌ای که قاچاق به اقتصاد کشور می‌زند سلامتی مردم نیز ممکن است با کالاهای غیر استاندارد به خطر بیفتد.

اشتری درباره برخورد پلیس با قاچاق سوخت نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و باندها و شبکه‌هایی که اقدام به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه به ویژه در شهرهای جنوبی کرده بودند شناسایی و منهدم شدند، البته این اقدامات گرچه مناسب است اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود.

اشتری برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز را جزو اولویت‌های ناجا برشمرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس تعدادی از این باندها شناسایی شدند اما اگر دستگاه‌های دیگر نیز اطلاعاتی در این خصوص دارند می‌خواهیم آنرا در اختیار ما بگذارند تا با همکاری دیگر مراجع قضایی با آنها برخورد شود.

برچسب ها: ناجا ، پلمپ ، صرافی
ارسال به دوستان
اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد