فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۸۸۳۵
انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۴

نوشیدن قهوه عامل کاهش خطر ابتلا به سیروز کبدی

بررسی های اخیر محققین ارتباط بین مصرف مداوم قهوه را با کاهش خطر ابتلا به سیروز کبدی نشان می دهد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ساوتامپتون بریتانیا در بررسی های اخیر خود دریافتند نوشیدن روزانه قهوه با کاهش خطر ابتلا به سیروز کبدی مرتبط است و نوشیدن دو فنجان قهوه بیشتر در یک روز تقریباً خطر مرگ ناشی از بیماری را نصف می کند.

این محققان با تحلیل و آنالیز داده های بدست آمده از ۹ مطالعه بلندمدت که شامل نیم میلیون زن و مرد از شش کشور جهان بود به این نتیجه دست یافتند.

آنها دریافتند افزایش مصرف قهوه متعاقباً منجر به کاهش خطر ابتلا به سیروز کبدی می شود.

طبق این تحلیل ها، رابطه دوز مصرف بین نوشیدن قهوه و سیروز کبدی وجود دارد، به طوریکه به ازای افزایش تعداد فنجان های قهوه نوشیده شده، ریسک این بیماری هم کمتر می شود.

به گفته محققان، دو فنجان قهوه اضافی در روز با کاهش ۴۴ درصدی خطر ابتلا به سیروز کبدی و در حدود ۵۰ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری مرتبط است.

سیروز کبدی می تواند بیماری کشنده ایی باشد چراکه موجب افزایش خطر بروز نارسایی کبد و سرطان می شود.
برچسب ها: قهوه ، سیروز کبدی
ارسال به دوستان
captcha
اهدای ۱۵۰ لیتر شیر مادر در خوزستان؛ کمک ۶۳ مادر به نوزادان نارس سفیر ترکیه در سوریه درباره زمان سفر اردوغان و علاقه او به دمشق گفت ثبت جهانی دژ الموت؛ سی‌امین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ذوالفقار؛ تانک ایرانی که در دوران تحریم از ترکیب فناوری آمریکا و روسیه متولد شد اتهام جنجالی جن ساکی به سخنگوی ترامپ؛ اطلاع‌رسانی فدای منافع شخصی شد پیامک احراز سکونت کالابرگ دریافت کرده‌اید؟ این دو اقدام را انجام دهید روسیه به انبارهای تسلیحاتی اوکراین در بندر اودسا حمله کرد تصاویر واقعی از غول زره پوشی که زمانی در آمریکا زندگی می کرد توقف فعالیت بندر المخا پس از حملات انصار الله شروع تلخ علیرضا منصوریان در عراق؛ الطلبه پیروزی را در ۳ دقیقه از دست داد پول، مانع رویارویی تیم ملی ایران با کره جنوبی در تورنمنت عراق شد؟ عارف پیشنهاد تشکیل اتحادیه کشورها و مناطق فارسی‌زبان را مطرح کرد نتانیاهو: به اقدامات خود در لبنان و غزه ادامه می‌دهیم ایران جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد ذوب‌آهن و فولاد در شروع لیگ بیست‌وششم به تساوی بدون گل رضایت دادند