فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۵
کد ۵۰۰۰۸۶
انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۵

سرمای هوا هم مگس‌های سفید تهران را از بین نمی برد

سرمای هوا هم مگس‌های سفید تهران را از بین نمی برد
درخت توت که درخت میزبان این گونه حشرات است به طور مرتب توسط شهرداری شست و شو می‌شود و همزمان نیز به مردم توسط دستگاه‌های مختلف اطلاع رسانی شده است.
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سرمای هوا مگس‌های سفید را از بین نمی‌برد، گفت: این حشرات مراحل زندگی مختلفی را طی می‌کنند و در فصل سرد سال دیگر حشره بالغ و فعال نیستند بلکه به صورت تخم، لارو و شفیره در پشت درخت میزبان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین بازگیر  درباره وجود سفیدبالک‌ها در فصل سرد سال گفت: سرمای هوا این گونه حشرات را از بین نمی‌برد بلکه در این فصل این گونه حشرات به صورت تخم، تخم و شفیره بر روی درخت توت که درخت میزبان هست وجود دارند و دوباره با شروع فصل گرم بالغ شده و به پرواز درمی‌آیند.

بازگیر با بیان اینکه برای کاهش جمعیت مگس های سفید اقدامات مفیدی انجام شده است گفت: سال گذشته پروژه ای مطالعاتی توسط موسسه تحقیقات گیاه شناسی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که بهترین روش برای مبارزه با سفیدبالک‌ها روش بیولوژیک است.

سرمای هوا هم مگس‌های سفید تهران را از بین نمی برد

وی ادامه داد: در این روش برای از بین بردن سفید بالکها از شکارگرهای مخصوص و طبیعی این گونه مانند زنبور پارازیتوئید که به صورت اختصاصی عمل می‌کنند استفاده می‌شود؛ همچنین در روش بیولوژیک به این نتیجه رسیدند که باید زنبورهای پارازیتوئید را پرورش و تکثیر داد تا قابلیت مبارزه پیدا کرده و در محیط زندگی این گونه حشرات قرار گیرند و در تعامل با یکدیگر به تعادل برسند.

بازگیر با بیان اینکه این روش در دنیا مقبول و شناخته شده است گفت: تجربه حشره شناسان خبره کشور نیز نشان می‌دهد که با استفاده از این روش می‌توان به مبارزه با سفیدبالک‌ها پرداخت.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه همزمان با روش بیولوژیک روش مبارزه مکانیکی و فیزیکی نیز توسط شهرداری انجام شده است گفت: درخت توت که درخت میزبان این گونه حشرات است به طور مرتب توسط شهرداری شست و شو می‌شود و همزمان نیز به مردم توسط دستگاه‌های مختلف اطلاع رسانی شده است که کانون‌های تجمعی این گونه را معرفی کرده تا همکاران ما در شهرداری ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: برای اینکه جمعیت این گونه حشرات در محیط کاهش پیدا کنند حتما باید در تعامل با گونه‌های طبیعی مهار کننده خود و شکارگرهای طبیعی قرار گیرند.
برچسب ها: مگس سفید ، تهران
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک