۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۴۷۲۴
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۴۷۲۴
انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۱-۱۲-۱۳۹۵

شهرام آذر و محسن چاوشی / نیشی به «امیر بی گزندِ» موسیقی پاپ

اگر دستگاه ها می توانستند چنین صدای خش داری را بسازند خوب برای دیگران هم می ساختند و چاوشی خاص نمی شد.
 عصر ایران؛ سروش بامداد- ادعای یک تنظیم کننده موسیقی در برنامه پر بیننده استعدادیابی خوانندگی در یک شبکه ماهواره ای درباره خواننده محبوب موسیقی پاپ، واکنش های متفاوت و غالبا تندی را در فضای مجازی در پی داشته است.

شهرام آذر که به خاطر گروه متبوع خود به «سندی» شهرت دارد، در تازه ترین برنامه استعداد یابی خوانندگی (که البته تنها ایرانیان و پارسی زبانان مقیم خارج از کشور را در بر می گیرد و عملا امکان حضور از ایران به دلیل ناسازگاری فضای برنامه با هنجارهای فرهنگی داخلی و سو گیری آشکار سیاسی شبکه تلویزیونی پخش کننده برنامه وجود ندارد) درباره محسن چاوشی گفته است: «صدای چاوشی صدای خودش نیست و با دستگاه درست می شود.»

خواننده موسیقی پاپ هم در واکنش این پُست را در اینستاگرام گذاشت: «من غریبم و غریب را کاروان سرا لایق است» و بعدتر هم از هواداران خود خواست «توهین نکنند» و در صفحه مجازی خواننده مدعی کامنت های توهین آمیز نگذارند.

اینها همه در حالی است که محسن چاوشی در جشنواره موسیقی فجر امسال به خاطر آلبوم «امیر بی گزند» برنده جایزه «باربد» در بخش «پاپ با کلام» شده است.

  این جایزه که به تازگی به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده بر پایه بررسی تولیدات موسیقایی از مهرماه 94 تا مهر 95 اعطا می شود و داوران آلبوم «امیر بی گزند» با صدای چاوشی را برگزیدند. جالب این که در بخش «آهنگ سازی پاپ» نیز باز همین اتفاق افتاد و در این بخش هم انتخاب شد و مورد استقبال مردم و منتقدان نیز قرار گرفت.

به عبارت دیگر اگر ادعای شهرام خان آذر (با نام کامل شهرام خسروشاهی آذر) را بپذیریم به این معنی است که او در آن سوی دنیا نکته ای را کشف کرده که انگار در اینجا اعضای هیأت داوران جشنواره موسیقی فجر از درک آن عاجز بوده اند.

استفاده از ابزار الکترونیک یک بحث است و این که بگوییم « صدایش با دستگاه درست می شود» موضوعی است دیگر وگرنه دوستداران و ستایش کنندگان محسن چاووشی هم به ابزار الکترونیک اشاره کرده اند. کما این رضا مهدوی آهنگ ساز و پژوهشگر موسیقی 6 ماه پیش و در مجله مهرنامه شماره 48 و در متنی مستند و در عین حال سراسر ستایش چاوشی به این موضوع اشاره کرد و نوشت:

« چاوشی اشعار کلاسیک را به درستی انتخاب کرده است. اشعاری که تا به حال کسی آنها را نخوانده است. از وحشی بافقی خوانده، از شعر مولانا استفاده کرده، شعری از شهریار را خوانده که تا به حال کسی نخوانده اما چاوشی این سیر طبیعی و روند را در آلبوم " امیر بی گزند" کنار یک شعر جوان پسند و مدرن امروزی قرار می دهد که بهره گرفته از واژگان امروزی و ابزار الکترونیکی است.»

ملاحظه می کنید که دوستداران و ستایش گران صدای محسن چاوشی هم منکر استفاده از ابزار های الکترونیک در موسیقی او نیستند اما این دستگاه ها « صدای او را نمی سازند.» اگر دستگاه ها می توانستند چنین صدای خش داری را بسازند خوب برای دیگران هم می ساختند و چاوشی خاص نمی شد.

رضا مهدوی در همان مقاله تخصصی و بسیار خواندنی می نویسد: « تنظیم قطعه اول از موسیقی چینی است و کار خود چاوشی. آهنگ سازی و تنظیم و میکس و مستر همه از خود اوست. شعر مولانا را آورده در فواصل پنتاتنونیک، فاصله پنجم موسیقی چینی که ما اصلا خوش مان نمی آید و یک فضای جدید برای ما ایجاد کرده است.

در قطعه آخر آلبوم ( امیر بی گزند) هم چیز متفاوت آورده که ما احساس می کردیم اصطلاحی به نام موسیقی بوتاوار است که کیهان کلهر با یوکوهاما نواخت.اگر چاوشی نمی خواند فکر می کردیم موسیقی متن بین المللی است. انگار " کیتارو" یا " یوتوا" آمده این کار را انجام داده است.»

محبوبیت چاوشی چنان است که کم نیستند کسانی که معتقدند موفقیت سریال «شهرزاد» نیز تا اندازه های زیادی مرهون صدای این خواننده است.

شهرام آذر هم البته آهنگ ساز و خواننده است و علاوه بر بازخوانی ترانه های فولکلوریک جنوب ایران با نگاه خود به مضامین اجتماعی و عاشقانه هم می پردازد اما از فضای ایران کاملا دور است و احتمالا سریال شهرزاد را هم ندیده است.

او در مقام یک تنظیم کننده و استعداد یاب البته حق اظهار نظر دارد و خودش هم مدعی نیست که در جایگاه داوری نشسته و از این رو اگر صحبت های او مورد توجه قرار گرفته به خاطر پربیننده بودن برنامه به دلیل نپرداختن تلویزیون ایران به موسیقی و فضای متفاوت و غیر قابل تکرار آن در سیمای داخلی است.

به عبارت دیگر محسن چاوشی شنیده می شود به خاطر خودش و حتی سریالی به او و به صدای او وابسته می شود اما آقای سندی اگر چه قبل تر هم فعال بوده اما برنامه استعداد یابی به او امکان اظهار نظر در این سطح را داده و مگر می توان در جست و جوی استعداد بود و استعداد نابی را که به بار نشسته انکار کرد؟

راستی صدای محسن چاوشی جای کسی را تنگ کرده است؟ اگر مدعی گفت و گوی بلند و خواندنی ماهنامه تجربه (خرداد 94)  را با چاوشی خوانده بود و حالا هم البته اگر مجله به دست او برسد می تواند بخواند آن گاه درمی یافت و در می یابد که این زاده خرمشهر و در نزدیکی شط که بعد تر جنگ زده و ساکن این شهر و آن شهر شد خیلی زحمت کشیده تا به اینجا رسیده و با «دستگاه» کی و کجا، «کجایی» گل می کند؟!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۳۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
10
383
آقا یکبار برای همیشه کنسرت بگذار و جواب بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
خواننده كسي هست كه بين حضار بتونه زيبايي صداشو به رخ بكشه نه با آلبومي كه ضبط شده و هيچ كس از نزديك خوانندگي ايشون رو نديده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
کنسرت گذاشتن و طرفدار داشتن دلیلی بر اینکه بگیم طرف صداش عالی و خوبه نیست!! مثلا در موسیقی خارجی هم لئونارد کوهن مرهوم هم کلی طرفدا داشت و پیشکسوتی بود برای خودش. ولی آیا واقعا صدا داشت؟؟
عباس نظری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ناشناس جان مرحوم اینطوری می نویسن نه مرهوم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
عباس جان اشتباه تایپی و سهوی بود. ببخشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
با كمال احترام براي آقاي چاوشي.حقيقت اينست كه در هر مجلسي كه آهنگهاي بندري شهرام آذر پخش شود كسي را ياراي نشستن نيست.
عباس نظری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
شما با این اشتباهاتون زبان فارسی رو منقرض کنید
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اصلا کسی ایشون ( استاد چاووشی ) رو در انظار عمومی دیده ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
عباس آقا دیگه اونجوریا هم نیست!
محسنزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
211
59
بابا جان من، آخه چرا انقدر به حرف های سندی اهمیت میدید؟!! امشو شوشه لیپک لیریلونه!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
امشو شوئشه لیپاک لیلیلوونه ?

یعنی چه؟؟
ﺁﻗﺎ ﻣﺎ ﺑﻌﺪ شونصد ﺩﻫﻪ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ،
ﺗﺎﺯﻩ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯿﻢ ﺳﻨﺪﯼ ﭼﯽ ﻣﯿﮕﻪ . . .
ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﻥ : ﺍﻣﺸﻮ ﺷﻮ ﺷﻪ ﻟﯿﭙﮏ ﺭﯼ ﻫﯿﺮﻭﻧﻪ . . .
ﻟﯿﭙﮏ : ﻗﻄﺐ ﻧﻤﺎ
ﺭﯼ : ﺭﻭ
ﻫﻴﺮﻭﻧﻪ : ﻫﻴﺮﻭﻥ ﺑﻪ ﮔﻮﻳﺶ ﺑﻮﺷﻬﺮﯼ، میشه ﺷﻤﺎﻝ
ﻳﻌﻨﻲ : ﺍﻣﺸﺐ ﺷﺒﺸﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﻡ ﻣﻴﺮﻡ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎﻝ !
ﺣﺎﻻ ﭼﺮﺍ ﻣﯿﺮﻩ ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎﻝ ؟!
ﺷﺎﻋﺮ ﺗﻮﻱ ﻣﺼﺮﻉ ﺑﻌﺪی ﺩﻟﯿﻠﺶ و ﻣﻴﮕﻪ : ﻳﺎﺭﻡ برﺍﺯﺟﻮﻧﻪ !
ﻭ ﺩﻟﯿﻠﺶ ﺍﯾﻨﻪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﺯﺟﺎﻥ ﺷﻤﺎﻝ ﺑﻮﺷﻬﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻩ !
ﺧﺪﺍﯾﯿﺶ چند نفر ﻓکر ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ ﻣﯿﮕﻪ: ” ﻟﯿﭙﮏ ﻟﯽ ﻟﯽ ﻟﻮﻧﻪ ” ؟
#بدون تحقیق حرف نزنیم.
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
آقاي محسنزاده!
ليپک ري هيرونه يعني فطب نما به سمت جنوبه.
ناشناس
| Canada |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
آقا رضا دمت گرم.
این "بدون تحقیق حرف نزنیم" را خوب اومدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
233
منم با دوستمون موافقم.يه كنسرت..فقط يكي بده..قصيه حل ميشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اینکه کنسرت نمیذاره قضیه بوداره! انگار شهرام آذر به نکته ای اشاره کرده که کسی بهش توجه نکرده بود!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
88
290
درود بر شهرام اذر، تنظيم كننده بزرگ ايراني❤
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
277
71
بابا ول کنین تورو خدا. انگار شهرام شب پره بیاد به استاد شجریان گیر بده.
این دو تا که اصلا در یک سطح نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اون دوتا هم اصلا در یک سطح نیستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
به این میگن قیاس مع الفارق.مثل اینکه شما قدرت هوش یک نفر را با قدرت دوندگی شخص دیگری مقایسه کنید.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
شهرام آذر قطعا مرتبه‌اش بالاتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
یعنی شما چاوشی رو در حد استاد شجریان میدونی؟!
هر چی باشه شهرام آذر آهنگساز و تهیه کننده هست و بهتر میدونه با کی کار کنه و کی موفق تر میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اون موقه که آقای چاوشی به سیب زمینی میگفت دیب دمینی گروه سندی کنسرت می ذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
22
209
بله اين درسته. خواننده از قديم تا كنون به كسي ميگن كه در حضور جمع بتونه زيبايي صداشو به رخ بكشه. ايشون هيچ وقت اينكارو نكرده. طبيعيه كه منم فكر مي كنم صدا يا نفس ايشون ايني نيست كه در ترانه ها مي خونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
دوست عزیز
ضمن احترام نظر شما هیچ اهمیتی ندارد
langar999
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اقاي چاوشي بادستگاه صداشو عوض نميكنه بادستگاه به صداش قدرت ميده مثل اينكه زمزمه كني ميخونه تو اينستاش زنده خونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
ولی تعداد مثبت و منفی ها کاملا اهمیت دارد.از نوع کامنت ها و مثبت و منفی ها میشه فهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
26
203
استاد سراج هم چندی پیش در مورد چاوشی همین حرف را زد . واقعیت قابل کتمان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ایشان از شعر شهرزاد ایراد گرفت تو برنامه دورهمی !
معلومه ندیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
22
95
شعرهای جناب چاوشی هم خیلی با دقت و وسواس انتخاب میشن. خصوصا اون شعر "عزیزم کجایی دقیقا کجایی"
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
بله خيلي با دقت انتخاب شده . مخصوصا اونجا كه ميگه" بيا تا رگهامو تو خونت بريزم ". حالا اگه خون رو ميريخت تو رگها يه حرفي ولي اينكه رگ ها رو ميريزه تو خونش از عجايب روزگاره . اينجاست كه ميگن قافيه چو تنگ آيد شاعر ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
20
132
من با نظر شهرام آذم موافقم. اگه کسی برنده بشه و طرفدار داشته باشه دلیل بر این نمیشه که بگیم صداش عالی هست! همونطور که استاد شجریان به علت سبک سنتی و کم طرفدار تر بودن آن نسبت به پاپ ، میتونیم بگیم که ایشون صدا نداره؟!! واقعا خیلی از خواننده ها چه در ایران و چه در خارج که کلی طرفدار هم دارند و حتی کنسرت هم میدهند!! واقعا صدا ندارند!! حرف حساب جواب نداره.
یعنی دوباره تکرار میکنم طرفدار داشتن و محبوب بودن و تو جشنواره برنده شدن ربطی به عالی بودن و صدا داشتن نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
11
112
احتمالا کنسرت نذاشتن ایشان خیلی هم بی دلیل نباشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
کنسرت نزاشتنش به دلیل ترس از اجتماع و مشکل شخصیشه یکم سرچ کنین بابا !
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
20
135
حق با شهرام آذر هست
شهرام آذر تنظیم کننده بزرگیه و بزرگان موسیقی پاپ کار کرده
بعدش هم این بنده خدا توهین نکرد گفت همه ی جای دنیا هم اینکار رو میکنند
چاووشی این هنر رو داشته که با دستگاه صداشو درست کنه و بعد ماندگار باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
شما بیا درست کن و بخون.
چه حرفیه آخه. پس تا حالا باید 100 تا چاوشی میداشتیم.
حسني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
16
70
چرا مدام مي گيد: دستگاهها نمي تونن صداي خش دار درست كنند؟ 1- من يك گوشي ساخت وطن داشتم كه صدا رو مي تونست تبديل به انواع صداهاي زن، مرد و بچه بكنه حالا با دستگاههاي تخصصي صدا نميشه اين كارهارو كرد؟ 2- طرفدارها ميگن براي اثبات اين كه چاووشي صداي خودشه 2 تا كليپ گذاشته. يكي نيست بگه پدر جان اين همه دابسمشي كه پير و جوون رو صداي ديگران درست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
شما هم بیا با دستگاه بخون ببینم میتونی. اینهمه خواننده باهاش کارکردن این حرفو نزدن . خواننده هایی که بعضا رابطه شکرآب دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
65
من به شخصه کارهای ایشون رو برای ترانه های خوبی که انتخاب میکنن میپسندم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ما هم صداي ايشون كه بصورت ضبط شده خارج ميشه رو دوست داريم. ولي ميخواهيم بدونيم ايشون مي تونه بصورت زنده هم با همون صدا بخونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
24
132
والا منم با شهرام آذر موافقم
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
13
101
البته برگزار نکردن کنسرت و اجرا نکردن موسیقی زنده از سوی آقای چاووشی، به این شبهه ها دامن می زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
ممکنه صدتا دلیل دیگه داشته باشد.
فوبیا از جمعیت یا کم آوردن نفس ولی دلیل نمیشه بگیم صدا مال ایشان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
دلیل برگزار نکردن کنسرت رو یکم سرچ کنین بفهمین!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
96
50
چاوشی به جرم فریب افکار عمومی باید محاکمه و زندانی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
حيف از آن صدا كه براي شما مي خواند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
چطوره اعدامش کنیم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
7
97
من خود یکی از دوست داران صدای محسن چاووشی از ابتدای خوانندگی تا به امروز بوده ام.ولی شک ندارم که صدای وی دستکاری شده است.عملکرد شک برانگیز چاووشی در نیامدن بر هیچ صحنه ای و ندادن کنسرت از یک طرف و حاضر نشدن حتی در یک مصاحبه و برنامه تلویزیونی و عمدتا هر خواننده ای باید یک دهن اواز زنده بخواند از طرف دیگر این شبهه را بر وی وارد میکند که صدا دستکاری شده است.چاووشی اگر میخواهد از زیر بار این تهمتهای سنگین بیرون اید فقط یک راه بیشتر ندارد .ظاهر شدن در دید و شنود مستقیم مردم .
khwv
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
6
62
با سلام خدمت دوستان . نظر آقای آذر بعنوان کسی کار موسیقی میکنه محترم هستش و نظرهای طرفداران جناب چاوشی نیز محترم . شاید از لحاظ حس و حال و شعر آقای چاوشی بی نظیر باشه اما انصافا صداش چه زیبایی داره ؟ من آهنگ های جناب چاوشی شنیدم اما توی یه برنامه زنده ایشون و ندیدم حتی تا یکی دو سال پیش عکسشم نبود .
سوگند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
10
66
محسن چاوشي اگر صداي خودس هست يكبار بياد كنسرت بده يا تو يك برنامه تلويزيوني مثل ساير خواننده ها بياد و بدون اهنگ بخونه من با نظر شهرام اذر كاملا موافقم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
70
30
خیلی خنده داره که بعضیا کامنت گذاشتن که اگه راست میگه صدای خودشه کنسرت بزاره."اگر دستگاه ها می توانستند چنین صدای خش داری را بسازند خوب برای دیگران هم می ساختند و چاوشی خاص نمی شد."آقایی که به صداش شک داری خو تو با دستگاه صداتو اینجور کن.ضمن اینکه چند ویدئو پخش شده که بدون هیچ دستگاهی با صدای قشنگ خودش میخونه.مسئله کنسرتشم شخصیه شاید فعلا دوس نداره کنسرت بزاره همونطور که زیاد دوس نداره دیده بشه.در کل بخودتون بیایید
پاسخ ها
پایا
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
اولا اینکه میگن صداش با دستگاه درست میشه منظور این هست که خودش یه صدای معمولی داره و با این دستگاه خاصش میکنه و اگر قرار باشه کسی با دستگاه، صدای محسن چاوشی رو از خودش دربیاره نیاز هست که اون تُن صدایِ معمولیِ چاوشی رو داشته باشه. اینکه دیگران نمیتونن صدای محسن چاوشی رو با دستگاه دربیارن دلیلش این هست که شاید کسی دنبالش نرفته و اگه رفته اون تن صداش به صدای اصلی چاوشی نمیخورده.
اما نکته دوم اینکه میگید کنسرت یه چیز شخصی هست از روی نااگاهی شماست. وقتی که مردم یه جامعه باعث شهرت و ثروت یک شخص میشه و از قِبَل این شهرت و ثروت زندگیش رو مدیون طرفداراش هست ، باید به خواسته های اونها توجه کنه که مهمترینش گذاشتن کنسرت و دیدارهای حضوری و احترام به طرفداران هست که ایشون انجام نمیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
96
31
من به عنوان یک ایرانی آرزو دارم محسن چاوشی رو بگیرم تو خیابون کتک بزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
من هم به عنوان يك ايراني موفق شما را
حاند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
شما به عنوان یک ایرانی با داشتن مشکلات روحی هستی عزیزم.
abbass
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
40
تو رب هم این اتفاق افتاده،مثلا میگفتن انریکه صداش واسه خودش نیست و از این حرفا بعد رفت تو رادیو بدون هیچ سازی فقط با گیتار خوند و همه صداشو گوش کردن و فهمیدن واسه خودشه،بعدشم اگه اقای چاوشی ادا میکنه این صدای خودشه که از نظ من که موسیقی کار میکنم اصلا رنگ و تکنیک خاصی نداره یبار بیاد زنده بخونه،دکلمه کردن با موبایل و این حرفا که کاری نداره،بعد بهونه کنه که کنسرت نمیزارم چون دوس ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
عباس آقا منظورتان از "ادا"همان "ادعا" هست . اینکه برخی دوستان قبل از اظهار نظر کمی مطالعه کنند ؛ میتواند پیشنهاد مناسبی باشد . چنانچه عصر ایران صحیح این کلمات را ذیل پیام ها بنویسد تا دیگران به اشتباه نیفتند ؛ حرکتی فرهنگی و تکمیل کننده وظیفه آموزگاران دوره دبستان بعضی علاقمندان به اظهار نظر در مورد هر موضوعی میباشد .
ناشناس
Germany
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
36
17
به کسی چه مربوطه اصل اونه که کلی طرفدار داره
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
11
41
كليپ از زير چونش گرفته راه ميره با صداي ضعيف چه چيزو ثابت ميكنه .اصلا روبروي دوربين فقط چند كلمه صحبت بكنه . همه چي معلوم ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
19
فقط میدونم میشه اینکار را کر د ولی در مورد اقای چاوشی هم بهید نیست حالا زیاد مهم نیست با توجه به این همه خواننده هایی که صدا سازی می کنند
aborz
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
48
صداهای واقعی مانند دکتر اصفهانی استاد شجریان -استاد مختاباد -اقای مهدی یغمایی-اقای افتخاری و بسیاری از خوانندگان بزرگ در اجرای زنده و تاثیر گذار است که جذب مخاطب واقعی میکنند اقای چاووشی اگر توان اجرا زنده داشته باشند محبوبیتشان صد برابر میشود و اینرا خودشان هم میدانند ولی حتما مشکلی هست که زنده نمیخوانند.
aborz
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
30
صداهای واقعی مانند دکتر اصفهانی استاد شجریان -استاد مختاباد -اقای مهدی یغمایی-اقای افتخاری و بسیاری از خوانندگان بزرگ در اجرای زنده و تاثیر گذار است که جذب مخاطب واقعی میکنند اقای چاووشی اگر توان اجرا زنده داشته باشند محبوبیتشان صد برابر میشود و اینرا خودشان هم میدانند ولی حتما مشکلی هست که زنده نمیخوانند.
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
46
منم گرچه اهنگهای آقای چاوشی رو دوس دارم، اما با آقای آذر موافقم. البته کنسرت نذاشتن ایشون هم به این شائبه دامن میزنه.
هرچند این روزها می بینیم خیلیا کنسرت میذارن با پلی بک و لب زدن. بدون اینکه واقعا زنده بخونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
56
21
صدای چاووشی بسیار هم عالیست
سندی هم مانند سالهای دور بره خودشو تو گل بپلکونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
كسي راجع به صداي ايشون بحث نكرده . موضوع چيز ديگه ست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
53
20
به نظر من هر چيزي لياقت مي خواهد ، مردم ايران بارها و بارها ثابت كردند كه قدردان نيستند . صداي جناب چاوشي بي نظير است و يكتا . اگر صداها قابل دستكاري بود كه همه اينكار را مي كردند . مهم اين است كه ايشان از سود كلان كنسرت ها چشم پوشي كرده اند و آلبوم هايي زيبا براي ما مي آفرينند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
50
چرا به حرف سندی اینقد واکنش نشون داده میشه در حالیکه قبلا محسن یگانه و مجتبی کبیری هم نظری مشابه داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
30
10
خواننده موفق كسي است كه بيشترين طرفدار را دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
33
شهرام اذر در ان شب یک نظر داد و چون عکس العمل ها را دید ، در صفحه شخصی اش به طور کامل جواب داد .
توهین کردن کار انسانهای ضعیف است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
22
قبلا" کسای دیگه ای هم همین حرفو زدن این که چرا اینبار شما اینجور واکنش نشون میدین نکته جالبیه. یه نفر نظرشو گفته صلاحیتشو هم داشته محسن چاووشی خودش گذشته شما چرا اینقدر به تکاپو افتادین من نمیفهمم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
6
32
درود بر شهرام آذر که اون موقع داشت قصه عشق کریم و حلیمه میخوند بعضیا داشتن بوق میزدن...
هیپ هاپ هیپ هاپ هاپ
دس بزنید واسه خواننده تاپ
هیپ هاپ هیپ هاپ هاپ
دس بزنید واسه خواننده تاپ
میگن واسه معروف شدن
پارتی ‌بازی و پول میخواد (بله بله حتما میخواد)
میگن واسه خوانندگی
سواد موسیقی میخواد (نه نه هرگز نمیخواد)
آخ نمیتونه سازی بنوازه
آهنگ و شعر بسازه
باید بله بله قربان کنه
باید هر چی گفتن بکنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
این که کاملا مشخصه سنشون بالای نود ساله و اون موقعه که آذر میخوند بقیه اصلا دنیا نیومده بودن چه برسه به اینکه بخواد بوق بزنه
رفیق من سنگ صبور غم هام به دیدنم بیا که خیلی تنهام


هیشکی نمیفهمه چه حالی دارم چه دنیای رو به زوالی دارم

مجنونمو دل زده از لیلی ها خیلی دلم گرفته از خیلی ها

نمونده از جوونی هام نشونی پیر شدم پیر تو ای جوونی

تنهای بی سنگ صبور خونه ی سرد و سوت و کور

توی شبات ستاره نیست موندی و راه چاره نیست

اگر چه هیچکس نیومد سری به تنهاییت نزد

اما تو کوه درد باش طاقت بیارو مرد باش
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
8
46
محسن چاوشی فقط به دلیل اینکه در اون سالهایی که شروع کرد صداش (یا صدایی که نرم افزارها براش درست کردند) شبیه صدای یک خواننده محبوب لس آنجلسی بود ، مورد توجه قرار گرفت و دوستدارانی پیدا کرد. جالبه که قبل از ایشون خواننده ای به نام مجتبی کبیری هم همین کار رو کرد و صداش به همون خواننده خیلی نزدیک بود ولی بطور جدی ادامه نداد، اما چاوشی خوب روی موج سوار شد و موقعیت شناسی بهتری داشت و البته تیم پشتش هم خوب عمل و حمایت میکرد و خوب پولی درآورد. موفقیت سنتوری و شهرزاد هم بی تاثیر از صدای ایشون نبودند قبول؛ ولی واقعا اگر کسی به این شبیه سازی میگه صدا!!! واقعا یا شناختی از موسیقی و آواز نداره یا سلیقه یا درک ذاتی هنری! برای هنر خوانندگیی فقط انتخاب شعر خوب کافی نیست(تازه در همه کارهاشون این انتخاب درست دیده نمیشه) خیلی فاکتورها لازمه تا یک خواننده در سبک خودش ماندگار بشه. اگر مثال خوبی برای یک خواننده پاپ واقعی در همین داخل ایران پس از انقلاب میخواهید: مرحوم محمد نوری در سن هفتاد و چند سالگی کنسرت لایو چند ساعته در چند شب پشت هم بر پا کردند و هنر واقعی یک هنرمند محبوب و مردمی را به نمایش گذاشتند. با احترام به طرفداران ایشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اینجا دیگه الان از همه اسم بردن. خود آقای شهرام آذر هم لس آنجلسی هست بعد شما میگی خواننده محبوب لس آنجلسی؟! خخخخ
ناشناس
Germany
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
19
24
آقا اصلا صدای محسن چاوشی رو با دستگاه درست میکنن باشه. ولی خب هرچی که هست طرفدار زیاد داره و من هم میپسندم. بهرحال این هنر رو داره که به دل مردم بنشونه صداشو حالا هرطور هست.
یکی مثل بقیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
27
13
چه اهمیتی دراه صدای خودش باشه یا با دستگاه درست شده باشه من از چیزی که میشنوم لذت می برم خصوصا با شعر ها و ترانه های که میخونه و کاری هم ندارم صدای خودشه یا صدای دست کاری شده با دستگاه.ترجیح میدم از گوشت شکار لذت ببرم تا اینکه بدونم شکارچی با چاقو شکار کرده یا با تفنگ
ایرج اتحادیه
Germany
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
8
9
این بحث در دهه 80 میلادی در غرب شروع شد ، با پیشرفت تجهیزات ضبط و تولید موسیقی موسیقی هایی در استودیو تولید شدند که قابلیت اجرای زنده را به سختی داشتند ، به مرور با تغییر در صنعت موسیقی و ظهور اینترنت عمده تمرکز این صنعت از فروش cd به سمت کسب درآمد از اجرای زنده حرکت کرد ، و نولید کننده های موسیقی در هنگام خلق اثر قابلیت اجرای زنده آنرا هم در نظر می گرفتند ، با توجه به موارد فوق و موفقیت اقتصادی آقای چاووشی و داشتن خیل عظیم طرفداران هیچ گونه ایرادی بر نحوه تولید و خلق موسیقی به ایشان وارد نیست .
پیروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
6
18
برام اهمیتی نداشت و نخواهد داشت که صداش مال خودشه یا با دستگاه درست میکنه ولی اینکار که یه کلیپ از آواز خوندن میفرسته و ذهن مخاطب را اینقدر سطحی و ساده لوح فرض میکنه را صحیح نمیدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
20
9
شماهایی که میاد نظر میدید، اگه صدای چاوشی توی سلیقه موسیقیایی شما نیست و اصلا گوش نمیدین و بدتون میاد چرا همش دنبال خراب کردن ایشون هستید. این چیزی جز حسادت نیست. ولی اون چیزی که معلومه اینه که به لطف خدا ایشون هر سال پیشرفت های بیشتری میکنن... ما قدردان هنرمندان کشورمون نیستیم، فقط بلدیم وقتی مردن سرازیر بشیم توی تششیع جنازه هاشون و ژست فرهیختگی بگیریم و سلفی بگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
10
28
شهرام اذر موسيقي دان بزرگيه و فوق العاده باهوش،رك و راست،اقاي چاوشي موفقيت نسبيش رو تا حدودي مديون شباهت صداش با اقاي سياوش قميشي هست،ايشون به هيچ عنوان توانايي اجراي زنده با كيفيت صداي ضبط شده رو ندارند و الا تا حالا هزارتا كنسرت گذاشته بود،اخه كي از پول بدش مياد؟
ضمنا مقايسه اين دو مثل زمين و اسمان است،اگر يكسري خواننده ها رو نام ببرم عصرايران كامنتمو منتشر نميكنه ولي همگان ميدونيم و ميشناسيم خواننده هاي پاپ زيادي رو كه تويه كنسرت هم با همون كيفيت صداي ضبط شده ميخونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
می شه بفرمایید این موسیقیدان بزرگ در کدام مدرسه موسیقی تحصیل کرده؟ اهنگ رو حوضی خوندن موسیقی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
موسیقیدان!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
20
20
عصر ایران اینکه تو طرفداره چاووشی هستی دلیل نمیشه بیای ازش طرفداری کنی این اقا اصلاصداش چه ساخته شده باشه چه صدای خودش باشه آزار دهندست
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
9
28
اصلا کسی ایشون ( استاد چاووشی ) رو در انظار عمومی دیده ؟
ضمنا نظر استاد عارف هم در مورد ایشون دقیقا منطبق بر نظر آقای آذر میباشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
11
20
چه کردی با خودت چاووش خونه خاک بی زائر
چه کردی با خودت بغض خیابونای بی عابر
چه کردی با خودت آواره خونه شهر بی شاعر...

ما مردم مرده پرستی هستیم. مثل وقتی که فرهاد رو کنار زدیمو وقتی فوت کرد همه فرهاد گوش کن شدیم. وقتی حبیب فوت کرد و همه شدیم طرفدارش. واقعا قدر بزرگان مملکت رو نمیدونیم. شخصیت و فرهنگ آقای چاوشی توی زمینه کارشیون توی این دوره و زمونه کم پیدا میشه ولی متاسفانه مردم ما قدرت درکش رو ندارند... . همین میشه که ایشون میگه من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
12
12
من به همه دوستان بالا عرض می کنم که در هنگام اجرای کنسرت هم می توان صدا را با دستگاه تغییر داد. ولی آقای چاوشی علاقه ای به اجرای کنسرت نداره به خودش مربوطه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
2
افت بر شما ای مردمان مرده پرست
م ه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
21
2
کاملا صدای خودشه، ولی به علت انرژی زیادی که برای خش دار خوندن ميذاره، نميتونه يه زمان زیادی رو تو کنسرت بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
اگه صدای خودشه پس چرا باید برای خش دار کردن صداش انرژی بزاره؟؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
33
11
چاوشی بزرگتر از این حرفاست که امثال خواننده های کوچه بازاری گیر بدن بهش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
46
8
خواننده ماهواره اي را چه به اينكه
براي خواننده سنتوري وشهرزاد نظر بده
اينحور ادمها همون براي ماهواره خوب هستند
حسادت ميكنند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
25
این اقا اگر واقعا صدایی داره باید حداقل برای جیب خودش هم که شده چندتا کنسرت بذاره وبه این بحث ها پایان بده. خواننده ای مثل اقای معین تو کسنورت یونیورسال در سالنی که 12000 نفر جمعیت توش بود بدون میکروفون و بدون همراهی ارکستر میخونه و سالن رو به لرزه می اندازه. حالا ما نمیگیم این اقای چاووشی هم بیاد این طوری بخونه ولی حداقل یه کلیپ از خودش که میونه درحال خوندن بزاره! البته میدونم عصر ایران کامنتمو تایید نمیکنه ولی گفتنی رو باید گفت
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
9
8
آفرین بر آقای چاوشی واقعا شگرد زیبایی برای بازاریابی انتخاب کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
4
آقای چاوشی پسازسالها فعالیت قصدی برای اجرای زنده ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
9
6
چاوشی دو سه سال پیش یه اهنگ خوند که بند اخرش این بود:
گلومو پاره کردم اما این مردم
بهم گفتن که دیوونست عاشق نیست
کسی باور نکرد این ادم بی شکل
به غیر از عشق با چیزی موافق نیست

این مردم همون مردم هستند هیچ فرقی نکردن. یه عده انگار روزشون شب نمیشه اگه به یکی گیر ندن و کامنت های نیش دار نزارن. همون بهتر که اقای چاوشی جلوی شما سکوت میکنه و خودشو کوچیک نمیکنه.
یادتون باشه که خدا به همه چیز رسیدگی میکنه حتی اگر به انداره ارزنی باشد. پس تهمت رو کنار بزارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
11
8
خیلی جالبه. اکثر کسایی که کامنت گذاشتن مخالف اقای چاوشی هستن و صداشون رو دوست ندارن.ولی مشخص هست که تمام کارشون رو دنبال میکنن و اتفاقا متیحر صدای ایشون هم هستند. اما طبق عادت قدیم ما ایرانی ها، هر کسی که از ما بهتر باشه باید کوبیده بشه اونم به هر قیمتی...حسادت حسادت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
بنده یک کارمند هستم. چرا باید به صدای جناب چاووشی حسادت کنم؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
9
در مقابل یک جمله چرا براشفته میشویم . حرف ایشان اگر غلط است با استدلال پاسخ بدهید اگر درست است با شهامت بگویید حق با شما است
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
3
7
عصر ایران برام محترم هست برای همین انتظار همچین مقاله جانبدارانه ای نداشتم. این که بخواین همراه جریان شنا کنید جالب نیست
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
5
4
بنده بعنوان یکی از طرفداران صدای آقای چاووشی دوست داشتم ايشون در انظار عمومی بخونن، اما اینکه ممانعت میکنه از این کار به نظر من دلیلی بر این که صداش ساختگی باشه نیست آخه آدم چقدر رو ميخواد داشته باشه که اينهمه سال با صدای جعلی آلبوم بده یا ادم باید خیلی پرو باشه اینکار بکنه یا خیلی کم رو باشه که کنسرت نداره و حتما دلیل شخصی داره که باید احترام بذاريم به زندگی دیگران و جو سازی نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
خوندنو بي خيال از خونه بياد بيرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
5
6
سلام دوستان.با احترام به همه نظرها چند نكته در اينجا مهمه.مثلا بعضي خواننده ها خواننده روي سن نيستند .يكي دو آهنگ كه اجرا مي كنند كم ميارند ولي بالاخره روي سن مياند.مثلا سياوش قميشي خودش هم ميگفت رو سن راحت نيست.اينا خواننده استوديويي هستند.آقاي چاووشي هم مي تونه راحت همين اعتراف رو بكنه.ولي نكته مهم تر اينه كه ايشون حتي صداي استوديويي را نيز بسازه واين يه بحث ديگس..به نظر ميرسه ايشون نه تنها خواننده روي سن نيست بلكه صداي استوديويي را دستكاري ميكنه.
ناشناس
Australia
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
13
5
کنسرت ندادند 100 تا دلیل می تونه داشته باشه. شاید ترس از جمعیت زیاد و یا مشکلات خاص دیگه ایی باشه. ده ها مشکل روحی هست که یک فرد نمی تونه در جمع حاضر بشه. از کجا انقدر مظمین هستید که مشکل صدا سازی هست که کنسرت نمی دن؟!
پاسخ ها
یاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
دقیقا. حتی هرکسی میتونه کنسرت بذاره با پلی بک و لب زدن و بدون اجرای زنده. پی این دلیل نیست. اما وقتی تعداد زیادی از اهل فن میان میگن صداشون با نرم افزار کار شده و صدا و توانایی خودش این نیس دیگه زیاد نمیشه مخالفت کرد. شاید درست بگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
8
10
پس برای همین کنسرت نمی‌دهید؟

حوصله راست و ریست کردن کارها را ندارم.

آخر یکی برایتان کارها را انجام می‌دهد و شما درگیر نخواهید شد.

نه به صورت کلی می‌گویم و به حواشی آن کار ندارم. خیلی درگیر خودم شدم. بیشتر خلوت‌نشینم وگرنه اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفق‌تر خواهم بود. نه‌تنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم می‌آید.

خب دلیل کنسرت ندادن؟

آخر برای چه باید روی سن بخوانم و یک عده‌ای مرا نگاه کنند؟ مثلا میکروفن را به شکل‌های مختلف تکان بدهم که چه بشود؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
8
6
آقای چاوشی ترانه های ماندگاری دارند مثل ترانه مربوط به کلاغ سیاهی که به زیارت امام هشتم مشرف می شوند که واقعا اثر ماندگاری در موسیقی کشور است فرقی نمی کند که این اثر ماندگار را که اجرش را از امام رضا خواهند گرفت را با چه دستگاهی نواخته ویا تولید کرده اند ودر جواب شهرام هم باید گفت ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری وزحمت ما میداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
3
5
بابا مگه صدای این بنده خدا جای شما رو تنگ کرده یا جلوی نفس کشیدنتون رو گفته؟؟؟!!!!!!..... هر چقدر این ممرد از خودش بزرگواری نشون میده یه عده جری تر میش. این همه ادم معروف با ایشون کار کرده و حتی خونه ی این اقا رفتن ولی چنین حرفای رو نزدن که شما ندیده و نشنیده و به,واسطه حرف ادمی که اصلا توی ایران نیست و یک بار هم اقای چاوشی صحبت نکرده هر تهمتی بخواین میزنین.
اینا فقط حسادت است بس. طرف یه بار هم اسم سندی رو نشنیده میگه ایشون از بزرگان موسیقی هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
2
5
راز بزرگ محسن چاوشی در بدست اوردن دلهای ماشینی است نه صدای ماشینی... ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجایی!...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
3
الان اين دلايل به نظرت قانع كننده است؟؟!!
مجد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
3
3
بایدکنسرت بذاره
ناشناس
Spain
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
15
8
شهرام آذر اصلا صدای قابل بحثی نداره وآهنگهایش بی محتوا وبه زور سروصدای تمبک و.. مردم را سرگرم می کند ولی انگار از دماغ فیل افتاده وبرای همه خط ونشان می کشه.اصولا هرکسی که صدای ضعیفتری دارد صدای سازهایش وادا واطوارهایش بلندتروبیشتر می شود آهنگهای شجریان سالارعقیلی از داخلی ها وستار وحمیرا از اونور آبی ها نمونه بارز این ادعاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
2
4
ايكاش كامنت هائي كه راجع به مسائل مملكت است هم بهمين تعدادچاپ مي كردي عصري جون!
عصر ایران  
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
8
4
طبیعی هست که همیشه حسادت هایی از محبوبیت ادمای موفق داخلی که با توجه به محدودیت های موجود پیشرفت کردن وجود داشته باشه اما اصلا امثال اون آقا که توی شبکه های ماهواره ای و دور از مردم ایران هستن هیچ حقی ندارن برای هنرمندی مثل محسن چاوشی نظر بدن که از گوشت و خون همین مردم ایران هست و توی کشور خودش با تمام مشکلات موجود و تجربه جنگ توی زادگاهش و آوارشدن بعدش تونسته پیشرفت کنه و روز به روز بهتر بشه، چاوش خون مردم ایران هنرمنده و هنرش توی صداش، لحن کلامش، اشعارش و مخصوصا توی بی ادعایی و کم حاشیه بودنش هست، مثل اونا نیست از اشعار مبتذل و بی محتوی استفاده کنه به جاش از از اشعار غنی شاعرای فاخر ایرانی مثل مولانا و شهریار استفاده می کنه، برای مردم کشورش می خونه، برای الگو ها و اسطوره های ملی و دینیش، برای شهیدای کشورش برای مردمش
علیرضا زاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
9
سلام
نقد منصفانه متاسفانه توی جامعه ما کم دیده میشه.
من نه طرفدار آقای آذر هستم نه آقای چاوشی. هرچند هر دو این عزیزان نقاط قوت و پررنگی در کار حرفه ای خودشون دارن
آفای چاوشی (هرچند من خیلی علاقمند به جنس صداشون نیستم) یک آهنگساز مولف هست و کارهاشون از "هیچ" بوجود میاد که توی جامعه ما بشدت نیاز هست.
تنظیم کارهاشون خیلی قویه
فضای موسیقی فکورانه ای داره
و خیلی محاسن دیگه
از طرفی سندی هم همینطور
تنظیم های خوب
فاز موسیقی متفاوت
آهنگساز قابل قبول ( کارهاشون برای خواننده های دیگه )
ایشون کلا فضای موسیقی و علایق شخصیشون کاملا مورد احترامه

نباید به هیچ نوع نگرشی توهین کرد

دوستان، یکی از عوامل پیشرفت یک جامعه تحمل و پذیرش سلایق و گوناگونی هنر من جمله موسیقی هست.
باور کنید در یک جامعه هم موسیقی پاپ طرفدار داره هم رپ هم راک هم سنتی
هم خواننده وزین هم ارزشی هم جوان پسند هم حاشیه سازی، همه اینا لازمه
نباید به چیزی که دوست تداریم توهین کنیم
اميد
Germany
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
2
10
من خودم صداي آقاي شهرام آذر را از بچگي زياد دوست نداشتم اما ايشون در موسيقي خيلي حرفه اي و با تجربه هستند ، فقط ايشون حرفشو رك ميگه بنظر من توهيني هم به آقاي چاووشي نكرد
ناشناس
Netherlands
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
2
3
من نه از صدای شهرام آذر لذت میبرم نه چاووشی. سریال شهرزاد را هم دوست نداشتم. سلیقه ها متفاوت است. مثلا صدای یک بانوی خدابیامرز لوس آنجلسی را دوست دارم. نظر همه محترم. مشکل این است که جامعه ما سر همه چیز شکافته شده. سر هرچیز دعوا میشود. مثلا بگیم کی پیتزا دوست دارد کی قرمه سبزی، جنگ جهانی به پا میشود.چون این جور عادتمان داده اند که همه باید یکسان فکر کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
2
1
ايكاش قيچي سانسورتون براي مسائل سياسي - اجتماعي هم همين قدر كند بود . واقعا براتون متاسفم .
طبق معمول بازم منتشر نكن
علی سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
4
4
توجه دوستان را به این نکته جلب میکنم که اجرای زنده الزاما معرف توانایی یک خواننده نیست ، چرا که با بهره گیری از سیستم های صوتی قوی می توان بخشی از عیوب و کاستی ها را پوشش داد.
توانمندی حنجره و قدرت و حجم صدای خوانندگان صرفا در اجرای بدون سیستم صوتی و مشخصا در فضای آزاد ارزیابی می شود.
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
5
با عرض ادب و احترام به همه.

شاید یک سال پیش، مشابه همین انتقاد را شهرام شب پره به سیاوش قمیشی داشت و با صراحت گفت که قمیشی کلاهبردار است و حتا در کنسرت های زنده اش، ده بیست دلار به گارسون های رستوران هتل محل اقامت اش می دهد تا گیتار به دست بگیرند و نقش بازی کنند و همه چیز از یک سی دی داخل دستگاه پخش می شود. ... حالا هم انتقاد شهرام آذر و صدای چاووشی. ... جالب است!
سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس) حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی / ۲ نفر کشته شدند حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در خاک عراق (+عکس) وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان (عکس) دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟ پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس) غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس) آدینه با داستان/ مرد خیلی پیر با بال‌های خیلی بزرگ اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس) واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
وبگردی