فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۸۲۰۴
انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۶
آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت

صدا و سیما ما را هنگام توزیع سود مسخره می‌کرد

عصر ایران
وقتی می‌خواستیم سود سهام عدالت را توزیع کنیم، گفتند بگذارید سود سهام در کارخانه‌ها بماند، ولی ما معتقد بودیم این سود مال مردم است و اگر فلان میلیارد سودش را می گیرد مردم هم به عنوان سهامدار باید سود خود را دریافت کنند

دقایقی پیش در حالی آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت برگزار شد که معاون اول رییس جمهور به مردم توصیه کرد سهام خود را نفروشند. در مراسم امروز عنوان شد که یک میلیون تومان سهام عدالتی که مشمولان دریافت کردند در حال حاضر دو و نیم میلیون تومان در بازار ارزش دارد.

این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در سالن اجلاس سران برگزار شد و مسئولان در آن تاکید کردند منتی سر مردم برای پرداخت سودها نیست و سازمان وظیفه خود را انجام داده است. گفتنی است تا کنون 2.5 میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شده است.

خلاصه ای از این نشست خبری مشترک را دنبال کنید: 

علی اشرف پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد: 

•    سهام عدالت مظلوم واقع شده است. برخی شبکه ها در صدا و سیمای جهوری اسلامی هنگامی که  یک سوم سود سهام عدالت را توزیع می‌کردیم ما را مسخره می‌کردند!

•    ارزش سهام عدالت یک خانوار پنج نفره اکنون12.5 میلیون تومان است 

•    علت اینکه می‌گوییم ما در سهام عدالت مظلوم واقع شدیم این است که پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم تنها 5٠ میلیون نفر کاغذی در دست داشتند که هیچ عقبه‌ای نداشت؛ یعنی توقع ایجاد شده بود اما ساماندهی نشده بود.



مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی:

•    سهام عدالت قبل از دولت یازدهم سازماندهی نشده بود

•    در حال حاضر 49 میلیون نفر سهامدار هستند که سود آن را دریافت می‌کنند.

•    نباید ارزش سهام عدالت را به سود تقلیل داد

•    اقتصاد باید مردمی باشد و دولت دوازدهم برای مردمی کردن اقتصاد برنامه ریزی کرده است. رد دیون اولین برنامه دولت است. بزرگترین واگذاری‌ها و مزایده‌ها در قالب رد دیون صورت می‌گیرد. واگذاری‌ها به صورت جدی توسط دولت پیگیری می‌شود تا تصدی‌گری دولت کاهش یابد. برنامه دوم دولت اما واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها است.  

•    تاکنون‌ 10 هزار میلیارد تومان در قالب قانون از دارایی‌های بانک‌ها واگذار شده است.


اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور:

•    هیچ‌کسی منتی بر سر مشمولان برای پرداخت سود  ندارد. این 75 یا 150 هزار تومان سود مال آن‌هاست اختیاردار این سودند اما توصیه می‌کنم که سهام خود را نفروشند.

•    از اول انقلاب دنبال این بودیم که مردم در سهام کارخانه‌ها مشارکت داشته باشند و احساس مالکیت کنند.

•    مصوبه توسعه سهام عدالت را در دوران صدارت و رییس جمهوری سید محمد خاتمی نوشتیم . 


‌ •  وقتی می‌خواستیم سود سهام عدالت را توزیع کنیم، گفتند بگذارید سود سهام در کارخانه‌ها بماند، ولی ما معتقد بودیم این سود مال مردم است و اگر فلان میلیارد سودش را می گیرد مردم هم به عنوان سهامدار باید سود خود را دریافت کنند

•    مشمولان سهام عدالت قیمت سهم خود را پرداخت کردند و مالک سهام هستند و تا وقتی که سهام دارند باید سود خود را بگیرند.

•    ممکن است قیمت سهام بیشتر شود ممکن هم است که کمتر شود واین به عملکرد شرکت‌ها بستگی دارد ولی ان‌شالله به سمت بیشتر شدن ارزش سهام می‌رود. امروز قیمت هر سهم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 2.5 میلیون تومان است. 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سهام عدالت
ارسال به دوستان
پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه