فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۲۵۹۹
انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۷

یک کارشناس: صادرات نفت کاهش نمی‌یابد

یک کارشناس: صادرات نفت کاهش نمی‌یابد
شرکت‌های خصوصی اروپایی نشان داده‌اند که اکثرا سمت آمریکا هستند. اما این نکته مهم است که مخاطبین نفت ایران اکثرا کشورهای آسیایی هستند. به نظر من کاهش صادرات نفت ایران در شرایط تحریم بعید است.

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: کاهش صادرات نفت ایران در شرایط تحریم بعید است.

نرسی قربان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تاثیر خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌ها بر صادرات نفت، اظهار کرد: این موضوع تجربه جدیدی نیست. ما در سال‌های قبل هم این مشکلات را داشته‌ایم. به نظر من در این چند سال دولت و وزارت نفت زیرساختی را ایجاد کرده‌اند که صادرات نفت ایران حتی در شرایط تحریم در همین سطح کنونی باقی خواهد ماند و اگر کاهش داشته باشد، چشمگیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه شرکای نفتی ایران به راحتی نمی‌توانند از ایران جدا شوند، اظهار کرد: با تدبیری که وزیر نفت به کار گرفته، در زمینه صادرات خیلی دچار چالش نخواهیم شد. البته موضوع مباحث ارزی یک مسئله دیگر است.

این کارشناس حوزه انرژی در مورد رفتار شرکت‌های خصوصی اروپایی گفت: شرکت‌های خصوصی اروپایی نشان داده‌اند که اکثرا سمت آمریکا هستند. اما این نکته مهم است که مخاطبین نفت ایران اکثرا کشورهای آسیایی هستند. به نظر من کاهش صادرات نفت ایران در شرایط تحریم بعید است.

قربان ادامه داد: اجماع زیادی در حال حاضر بین اروپا و ایران وجود دارد و اروپا با همه وابستگی که به آمریکا دارد، تلاش می‌کند روابط خود با ایران را نگه دارد. در سال‌های قبل شاهد همگرایی بین اروپا و آمریکا بودیم اما در حال حاضر این همگرایی وجود ندارد و اروپا می‌خواهد بازار ۸۰ میلیونی ایران و این منطقه استراتژیک را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با تحلیل لحظه‌ای می‌توانیم از بروز مشکلات جلوگیری کنیم، با اشاره به نقش بخش خصوصی در ایران گفت: قاعدتا مشکلاتی برای دولت و بخش خصوصی ایجاد می‌شود اما به نظر من دولت باید خصوصی‌تر نگاه کند. در تحریم بخش خصوصی بازخورد بهتری خواهد داشت. از دولت خواهش می‌کنیم در حال حاضر که اتفاق خاصی رخ نداده است، به بخش خصوصی توجه بیشتری کند.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه - وزیر نفت - روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره فروش نفت در بازارهای جهانی با توجه به تحولات اخیر و خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: اقدام‌هایی برای فروش نفت ایران انجام شده است، اما به دلیل کارشکنی آمریکا آن را اعلام نمی‌کنیم. توافق با اروپایی‌ها برای ما از نظر فروش نفت، بیمه، کشتیرانی و دریافت پول اهمیت دارد. با وجود این‌که کمتر از یک سوم نفت ایران به اروپا صادر می‌شود، اما کار با اروپا برای ایران دارای اهمیت است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مرکز وکلای قوه قضاییه اطلاعیه داد زلزله ونزوئلا زنگ خطر برای برج‌های ساحلی شمال ایران/خطر پنهان امواج بلندپریود زنان باردار در معرض ۴۵ ماده شیمیایی رایج قرار دارند قیمت دلار امروز شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ روایت جدیدی از ترور کمال خرازی از طریق نفوذ به بیمارستان (+فیلم) رگبار باران در ۵ استان شمالی آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟