فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۳۷۰۵
انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۷

تلفن‌ها را قطع کنید تا مردم یک نفسی بکشند (طنز)

کاش آقای ابطحی یک نامه به وزیر ارتباطات بزند و بگوید اینترنت، موبایل‌ و تلفن‌ها را هم جمع کنند تا برگردیم به عهد پست و تلگراف و همه با هم خوشحال و شاد و خندان زندگی کنیم.

روزنامه ایران نوشت: «ما خیال‌مان راحت است که هر چقدر فرار مغزها از کشور هم داشته باشیم، باز در حوزه مغز کم نمی‌آوریم. نمونه‌اش همین آقای ابطحی، نماینده محترم مجلس. دیروز داشتم فکر می‌کردم که کاش به خاطر نامه‌ای که به رئیس سازمان بهزیستی دادند، جایزه نوبل مدیریت ۲۰۱۸ را به آقای ابطحی بدهند. بعد دیدم، درخواست اخراج «رئیس اورژانس اجتماعی کشور» به‌ خاطر رسانه‌ای شدن موضوع تجاوز به یک دختر پنج ساله، صرفاً یک کار مدیریتی نیست؛ یک کار رسانه‌ای، خلاقانه، اجتماعی، فضایی و... است. واقعاً به ذهن هیچکس نمی‌رسید که ممکن است متجاوزین، غیر از تجاوز انگیزه دیگری داشته باشند اما آقای ابطحی با یک ریزبینی مثال‌زدنی به این موضوع پی بردند. باور کنید «ابطحی» صرفاً یک شخص نیست، یک دریچه تازه برای حل مشکلات است، یک سبک زندگی است که قدرش را نمی‌دانیم. ما باید خودمان «جایزه ابطحی» را طراحی کنیم و به هر کس که دنیا را با این راهکارهای هوشمندانه متحول می‌کند اهدا کنیم.

مثلاً چند وقت دیگر جام‌ جهانی شروع می‌شود. آمدیم ایران در این بازی‌ها از گروهش حذف شد. چرا باید مسابقات را به‌ صورت مستقیم پخش کنیم تا سیاه‌نمایی شود؟ وقتی انگیزه گل زدن رونالدو به ایران معلوم نیست، چرا باید ذهن مردم را درگیر کنیم؟

یا در مورد اختلاس‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد. حالا یک بابایی آمده و چند هزار میلیارد پول را برده و از کشور فرار کرده. هِی بیاییم در اخبار بگوییم که آن قدر اختلاس شده، دردی از کسی دوا می‌شود؟ مردم این‌ همه مشکل دارند، چرا خاطرشان را مکدر کنیم؟ آن‌ هم وقتی که انگیزه مختلس را نمی‌دانیم. مگر قبلاً مادربزرگ‌ها پول را در جوراب‌شان قایم نمی‌کردند و هر از چندگاهی به ما جایزه می‌دادند و کلی خوشحال می‌شدیم؟ شاید این بنده خدا پول را برده یک جای امن بگذارد برای روز مبادا که ما را سورپرایز کند. این رسانه‌ها چقدر بی‌ذوق‌اند که می‌خواهند شگفتانه اختلاسگران را خراب کنند.

البته ریشه همه این مشکلات در فضای مجازی است. اگر فضای مجازی نبود، هیچ خبری هیچ‌ جایی پخش نمی‌شد و آرامش جامعه آن قدر به‌ هم نمی‌خورد. بیست-سی سال پیش در هر محله نهایت یک خانواده تلفن داشت و اگر شخصی می‌خواست از فک و فامیلش خبر بگیرد، برایش نامه می‌نوشت. انصافاً آن زمان‌ها کنار «ملالی نیست جز دوری شما» هیچ‌کس نمی‌آمد خبر تجاوز و اختلاس را بگوید و سیاه‌نمایی کند. کاش آقای ابطحی یک نامه به وزیر ارتباطات بزند و بگوید اینترنت، موبایل‌ و تلفن‌ها را هم جمع کنند تا برگردیم به عهد پست و تلگراف و همه با هم خوشحال و شاد و خندان زندگی کنیم.»

برچسب ها: طنز ، روزنامه ایران
ارسال به دوستان
توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت