۰۱ دی ۱۴۰۴
به روز شده در: ۰۱ دی ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۷
کد ۶۱۷۶۹
انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۲-۱۰-۱۳۸۷
رئیس جمهور بعدی ؟ / 1

مقایسه خاتمی و کروبی؛ کدام یک در شرایط کنونی برای ریاست جمهوری مناسب ترند؟

تا انتخابات دهم ریاست جمهوری ، تنها 148روز باقی است. عصرایران ، به عنوان رسانه مستقلی که می کوشد فارغ از تمایلات جناحی ، به اطلاع رسانی در خصوص این رویداد مهم بپردازد ، در نظر دارد ، دیدگاه های کاندیداهای بالقوه و بالفعل انتخابات آتی و حامیان آنها را بالسویه منتشر نماید.

عصرایران - تا انتخابات دهم ریاست جمهوری ، تنها 148روز باقی است.
عصرایران ، به عنوان رسانه مستقلی که می کوشد فارغ از تمایلات جناحی ، به اطلاع رسانی در خصوص این رویداد مهم بپردازد ، در نظر دارد ، دیدگاه های کاندیداهای بالقوه و بالفعل انتخابات آتی و حامیان آنها را بالسویه منتشر نماید و از این رو ، در گام نخست ، یادداشت یکی از حامیان آقای مهدی کروبی را انتشار می دهد و این رویه را درباره سایر کاندیداها ، اعم از اصلاح طلب ، اصولگرا و مستقل ، دنبال خواهد کرد.

عصرایران، در راستای تضارب اندیشمندانه و مودبانه آرا، ضمن  انتشار این یادداشت، اعلام می کند آماده است نقدهای وارده بر آن و نیز نوشتارهای متین طرفداران سایر کاندیداها را منتشر کند بی آنکه این مطالب، الزاما مواضع تحریریه عصرایران (که از معدود تحریریه های متکثر رسانه های ایران است) باشد.

***

بحث "خاتمی و کروبی" به عنوان دو کاندیدای مطرح جبهه اصلاح طلبان مدت هاست که در کانون توجه سیاسیون، رسانه ها و افکار عمومی قرار دارد. از یک سو، سید محمد خاتمی، به عنوان نماد اصلاحات و رییس سابق قوه مجریه بر سر زبان هاست و از سوی دیگر مهدی کروبی به عنوان کسی که همواره جزو نیروهای شاخص چپ بود، مطرح است.

بی گمان و منصفانه باید گفت که این هر دو، از چهره های بسیار گرانمایه ای هستند که در جامعه سیاسی امروز، می توان سراغ گرفت و لذا جانبداری از هر کدام از آنها در انتخابات ریاست جمهوری، هرگز و هرگز نباید به معنای بی احترامی و نفی دیگری باشد.

با این مقدمه، در صدد آنم که در پاسخ به این سوال که کدام یک از این دو، برای ریاست جمهوری آتی مناسب تر هستند، مقایسه ای بین آنها داشته باشم. تاکید می کنم  که سوال این مقایسه، حول مناسب بودن آنها برای ریاست جمهوری است، نه اینکه درصدد پاسخ به این پرسش باشد که کدام یک مجموعا شخصیت بهتری دارند؟ ضمن اینکه مقایسه کنونی، طبیعتا متعلق به شرایط سیاسی کنونی است و می تواند در شرایط متفاوت، نتایج دگرگونه ای داشته باشد.

 سوابق اصلاح طلبانه

مهدی کروبی از همان روزهای آغاز فعالیت های سیاسی اش، جزو نیروهای چپ و از منتقدان پروپاقرص راستگرایان - که اکنون اصولگرا نامیده می شوند- بود. او در مجلس سوم عهده دار ریاست پارلمان شد و توانست در بحبوحه فضای سیاسی بعد از ارتحال امام (ره) به نحوی مجلس سوم را اداره کند که نیروهای رادیکال نتوانند در عرصه پارلمان، قدرت مانور چندانی داشته باشند.

کروبی در مجلس ششم نیز از یک سو، با مخالفان اصلاحات، درگیر چالش دائمی بود و از سوی دیگر، با درک قدرت جناح مقابل، مانع از تندروی  ها بود زیرا چنین می اندیشید که اگر اصلاح طلبان با سرعت مطمئنه حرکت نکنند، رقبا، برای فرستادن آنها به ته دره، دستاویز مناسبی خواهند داشت.

سید محمد خاتمی نیز در دوران صدارتش بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم میر حسین موسوی و کابینه اول هاشمی رفسنجانی رویکردهای اصلاح طلبانه آشکاری داشت که در نهایت تحت فشارهای مرتبط با سیاست های کاری اش در این وزارتخانه، استعفا کرد و سرانجام با پیروزی در انتخابات به یاد ماندنی دوم خرداد 1376، به عنوان نماد اصلاحات، پایگاه خود را تثبیت کرد.

شجاعت و صراحت

بی گمان، پیش بردن اصلاحات در کشور با شعار و تعارف و حتی استدلال های منطقی (آن هم در مقابل کسانی که وامدار هیچ استدلالی نیستند) نمی تواند محقق شود مگر آنکه رویکردهای اصلاح طلبانه، با چاشنی غلیظ "صراحت در کلام و شجاعت در عمل" محقق شود.

به نظر می رسد با توجه به سوابق تاریخی این دو بزرگوار، باید اذعان داشت که در این عرصه، مهدی کروبی، کارنامه و سابقه بهتری نسبت به سید محمد خاتمی دارد.

خاتمی، هر چند متین تر و مودبانه تر عمل کرده است ولی در کشاکش این نبرد سیاسی و فکری، نمی توان مانند مراسم خواستگاری، از رهگذر تعارف و گفت و گوی صرف به نتیجه رسید.

این عرصه، نه تنها ساحت تقابل دیدگاه ها ، بلکه آوردگاه تضاد منافع نیز هست و لذا بسیار پیش می آید که بی پرده و شفاف سخن گفتن و شجاعانه عمل کردن، ضرورت می یابد.

مهدی کروبی، در میان سیاستمداران ایرانی به صراحت لهجه و شجاعت عملی شهره است درست برعکس سید محمد خاتمی که به سخن در لفافه گفتن و کوتاه آمدن معروف است.

در حالی که خاتمی، عمدتا کوتاه آمده و در مواقعی استعفا کرده است، کروبی، به جز در ماجرای اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم، که از فرمان رهبری تمکین کرد، در هیچ موردی کوتاه نیامده است.

مقایسه رفتار خاتمی و کروبی در قبال دستگیری دو چهره اصلاح طلب می تواند تفاوت رفتاری خاتمی و کروبی را بهتر عیان کند.
هنگامی که غلامحسین کرباسچی شهردار موفق تهران به زندان محکوم شد، آنچه خاتمی انجام داد، فقط سکوت و نظاره بود و تاسف خوردن؛ کرباسچی در خاطراتش نقل می کند که وقتی به یکی از چهره های سیاسی گفته بود که چرا خاتمی کاری نمی کند و حرفی نمی زند، او در پاسخ گفته بود که روی خاتمی حساب نکن، مساله تو برایش چندان مهم نیست (نقل به مضمون).

این در حالی است که تحلیلگران معتقدند حبس کرباسچی، آن هم در اوایل ریاست جمهوری خاتمی، به منظور محک زدن خاتمی توسط جناح مقابل صورت گرفت و چون خاتمی واکنش جدی نسبت به این امر نشان نداد، فشارها علیه اصلاح طلبان تشدید شد و تاکنون نیز ادامه دارد به گونه ای که حتی خود خاتمی نیز از این فشارها در امان نیست.

این در حالی است که اگر رییس جمهور وقت، واکنش قاطعانه تری نسبت به ماجرا داشت، خشت اول فشار به اصلاح طلبان، با موفقیت نهاد نمی شد ، امروز به عمارتی این چنین بزرگ بدل نمی گشت.

در مقابل، مهدی کروبی در ماجرای بازداشت حسین لقمانیان، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، علنی ترین و شدیدترین واکنش ها را از خود بروز داد و در مقام رییس مجلس، اعلام کرد که تا زمان آزادی وی، به مجلس شورای اسلامی نخواهد رفت و این حربه نیز کارگر افتاد و لقمانیان آزاد شد.

او در قضیه صدور حکم اعدام هاشم آغاجری و نیز محدودیت های ایجاد شده برای دراویش گنابادی، رد صلاحیت ها و ... بسیار شجاعانه عمل کرد و تا حد زیادی هم موفق بود به گونه ای که با لیدری کروبی در ماجرای آغاجری، حکم اعدام وی- که متهم به ارتداد بود!- لغو و این فعال سیاسی آزاد شد.

اما متاسفانه، برغم آنکه خاتمی در جایگاه قدرتمندتری به لحاظ اجرایی و محبوبیت و پشتوانه مردمی قرار داشت، چنین رفتارهای شجاعانه ای را در کارنامه اش ندارد و این در حالی است که اصلاحات، نیاز مبرمی به چنین رفتارهایی دارد.

آسیب پذیری

سید محمد خاتمی، به دلیل حساسیت های فراوانی که بر روی وی وجود دارد - و این حساسیت ها البته نشانگر موقعیت برجسته وی نیز هست - بسیار آسیب پذیرتر از مهدی کروبی است.

به بیان بهتر، خاتمی در موقعیتی است- یا بهتر است بگوییم در موقعیتی قرارش داده اند- که بسیار ساده "انگ" می خورد به گونه ای که این شخصیت روحانی حتی درباره التزام به مسایل اولیه شرعی نیز مورد افترای برخی جریان های قدرت محور قرار گرفته است.

اما کروبی، شخصیت انگ پذیری نیست و اقتدارگرایان نمی توانند به آن سادگی که به خاتمی آسیب می زنند، او را خدشه دار کنند.

فراموش نکنیم که قرار نیست رییس جمهور در تمام مدت چهار سال ریاست جمهوری اش، با بحران های ساخته شده توسط جناح خارج از دولت دست و پنجه نرم کند، بلکه او باید به وظایف ذاتی اش نیز برسد و در این میان، هر چه کمتر مورد آسیب و تهمت و انگ و افترا باشد، اهداف خود را بهتر می تواند محقق سازد.

تئوری پردازی و عملگرایی

خاتمی شخصیتی است فرهیخته، اهل اندیشه و تئوری پرداز، اما کروبی فردی است عملگرا، لابی گر، اجرایی و سمج.

از این رو، شاید برای آینده جریان اصلاح طلبی- که فراتر از یک جناح است- مناسب تر آن باشد که افرادی مثل خاتمی، به جای آنکه رییس جمهور شوند، رییس جمهور ساز باشند و در مقام لیدر معنوی اصلاحات، به ترسیم افق های اصلاح طلبی، اداره کلان جریان اصلاحات، حل اختلافات داخلی و مرجع تصمیم و تفکر این جریان تاریخی باشند تا آنکه توان خود را صرف امور اجرایی نمایند و در نهایت از خلاء نظریه پردازی و اندیشه، دچار آسیب شوند.

اما افرادی مثل کروبی که عطش اجرایی دارند (مثل احمدی نژاد که در جناح اصولگرایان چنین است) بهتر است مسوولیت های اجرایی را عهده دار شوند.

نگاهی به دولت نهم بیاندازید. این دولت، فردی پرکار و اکتیو مثل احمدی نژاد را در رأس خود دارد اما به دلیل فقدان یک عبقه فکری- کارشناسی که تئوری پردازی کند و مشاوره دهد، دچار اختلال است.

این قضیه در دولت های هفتم و هشتم (خاتمی) برعکس بود یعنی رییس دولت نظریه پرداز بود ولی مدیر اجرایی قدرتمندی محسوب نمی شد.

حال اگر این دو تجربه با هم جمع شوند می توان با بهره گیری از افراد اندیشمندی مثل خاتمی، برای دولت اصلاحات عقبه فکری و معنوی ایجاد کرد و با استفاده از افراد پرکار و جسوری مثل کروبی، کارهای اجرایی را پیش برد.

در مجموع، به نظر می رسد زوج خاتمی- کروبی می توانند با تقسیم کار بین خود بر اساس آنچه در بند اخیر بدان اشاره شد، تجربه جدیدی از تشکیل یک دولت اصلاح طلب را شکل داد.

در این میان ، اگر حامیان خاتمی، بر کروبی تازیانه زنند و طرفداران کروبی نیز خاتمی را به سیل انتقادات خود بنوازند، هر دو طرف که پتانسیل های زیادی دارند آسیب می بینند و رقیب از این وضعیت خوشحال ترین خواهد بود و ای بسا پیروز میدان.
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
به نظر شما با این احزاب اصلاح طلب موجود و نتیجه انتخابات 4 سال پیش میشه به کاندیداتوری کروبی امیدوار بود؟
ناشناس
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
1
0
به نظر من احمدی نژاد
ناشناس
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
درود بر خاتمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
اي كاش شما در مورد مقبوليت مردمي و مقبوليت در بين دانشگاهيان اين دو كانديدا كه جهت راي آوردن خيلي مهم است هم صحبت مي كرديد.كروبي فاقد هر دو مورد است.
ناشناس
-
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
خبرگزاري عصر ايران با تمام قوا سعي در تلقين خاتمي به جامعه دارد ولي بدون شك طيف اصلاح طلبان شكست سختي خواهند خورد وبه فضل خدا اين احمدي نژاد است كه پيروز ميدان خواهد بود.فقط
ناشناس
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
با سلام یک نکته اساسی را به نظرم فراموش کرده اید آن هم جایگاه مردمی و تعداد آرا است فکر میکنم اقای کروبی بیش از 5-6 میلیون رای ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
کروبی رای نداره فقط خاتمی میتواند با احمدی نژاد مبارزه ورقابت کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
تحلیل واقع بینانه ای بود . من عاشق خاتمی ام ولی برای اصلاحات کروبی به درد می خورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
برخي مطالب درست است اما چون از منظر يك طرفدار كروبي نوشته شده واقعيت ها را بيان نكرده است چون
1- خاتمي شانس پيروزي در انتخابات را دارد درحاليكه كروبي ندارد
2- موقعيت ممتاز خاتمي در صحنه بين الملل
3- دولت اصلاحات از دولت آقاي احمدي ن‍‍ژاد كارامدتر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
1
1
من با اینکه خودم را به اصلاح طلبان نزدیکتر میبینم عملکرد احمدی نژاد را بیشتر از خاتمی میپسندم. کروبی که دیگه هیچی ...
ناشناس
-
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
هيچكدام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
اگر کروبی در هر حالت اصلح نیز باشد ولی رای نمی اورد پس بهتر است خاتمی که احتمال رای ان بالا است در صحنه باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
سلام بر
كروبي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تحلیل واقع بینانه ای بود . من عاشق خاتمی ام ولی برای اصلاحات کروبی به درد می خورد
ناشناس
-
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
با شرایطی که دولت نهم و شخص رییس جمهور فعلی پیش آورده به نظرم حتا اگر کروبی هم که نسبت به خاتمی محبوبیت کمتری دارد کاندیده شود و فقط احمدی نژاد و کروبی رقیب باشند این کروبیست که رای می آورد چون مخالفان احمدی نژاد برای رای نیاوردن او پای صندوقها خواهند رفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
در جواب دوستانی که احمدی نژاد را کار امد تر میدونن باید بگم که اگر آسفالت کردن یک روستا و آن با بوق و کرنا اعلام کردن کارآمدی هست بله حرف شما متین ،ولی آقای خاتمی روزی هزارتا از اینکارا کرد ولی تلویزیون همش رو عکس اعلام کرد
خاتمی تنها کسی بود که در زمان او ملت صحب خانه و ماشین شدند،چیزی که در دوره احمدی نژاد ندیدیم
خاتمی تنها کسی هست که وجهه ایران را بهبود صد درصدی در جوامع بین الملل داد.
و خاتمی کسی بود و تنها و تنها کسی بود و هست که حماسه خردادها را می آفریند.
به امید دیدن دوباره خاتمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
به نظر بنده ما به فردی مدیر و مدبر ، قاطع ، شجاع ، آینده نگر و بی طمع به مال و مقام دنیا نیاز داریم تا به تواند دقیقاً طبق قانون اساسی بدون اغراض سیاسی خاصی کشور را اداره کند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
بنده از جانبازان دفاع مقدس هستم. به نظر من صراحت آقاي خاتمي بسيار بيشتر از كروبي است. به دليل اين كه آقاي خاتمي هميشه با تيز هوشي موضوعاتي را مطرح و پي گيري مي كند كه به ضرر جناح راست است و هميشه مورد شماتت اصول گرايان است. يكي از دلايل حمله به خاتمي محبوبيت ايشان است. حمله نكردن جناح راست به كروبي به خاطر اين است كه كروبي در زمان هاي مختلف گل هاي زيادي به خودي زده است و اين مورد رضايت اصول گرايان است. بنده به عنوان يك اصلاح طلب كه 50 ماه جبهه و بيش از 70 درصد جانبازي دارم فقط به خاتمي يا مير حسين موسوي و يا عبدا... نوري راي مي دهم. يعني همين افرادي كه مورد غضب جناح راست هستند. البته گزينه هايي مانند سيد حسن خميني و عارف نيز مي توانند مناسب باشند. در پايان بگويم كه به هيچ وجه به كروبي راي نمي دهم چون كروبي باعث انشقاق اصلاح طلبان شده است. در صورتي كه مجبور باشم ميان احمدي نژاد و كروبي يكي را انتخاب كنم قطعا به احمدي نژاد راي مي دهم.هر چند به هيچ وجه ايشان را قبول ندارم ولي به ثابت قدمي و اعتماد به نفس او راي مي دهم.شرايط جامعه به نحوي است كه كروبي به هيچ وجه محبوبيت ندارد مگر اين كه معجزه اي رخ دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تحليل ارائه شده چندان عميق نبود.اولآ قرار نيست ما بين خاتمي و كروبي رئيس جمهور آينده را انتخاب كنيم و ميبايست آنطرف گود يعني اقاي احمدي نژاد را در نظر گرفت بنظرم اقاي كروبي بهيچ وجه توان رقابت با احمدي نژادي كه اخيرآ حقوق باز نشستگان را تا 3 برابر افزايش داده و قرار است 3ماه قبل از انتخابات يارانه نقدي بدهد را ندارد كه اين مهمترين مسئله است.
در خصوص سوابق فراموش نموده ايد كه خاتمي در چه خانوادهاي پرورش يافته است و سيد است وحدود 16 سال در بدنه دولت بوده و تجربه دار ضمن آنكه از سوابق كروبي و همسرشان در بنياد شهيد حرفي نزده ايد.
در خصوص شجاعت از ماجراي افشاي قتل هاي زنجيره اي كه بدست خاتمي افشا شد و براي هميشه اين غده سرطاني از وزارت اطلاعات خارج گرديد
صحبتي بميان نياورده ايد ضمن آنكه اگر قرار بود اقاي خاتمي براي زنداني كردن هركدام از يارانش و براي هر ظلمي كه روا مي گرديد وارد جنگ شده يا تهديد به استعفا كند اولآ هر هفته بايستي استعفا مي داد ثانيآ امور ملت بر زمين مي ماند ثالثآ بحران سازان به هدفشان مي رسيدند او ناچار به سكوت و خون دل خوردن يود و بس در ضمن سيره امامان معصوم در اين زمينه آموزنده است كه هيچكدام اهل لابي با ظالمان نبودند
در مورد تئوری پردازی و عملگرایی هم فكر مي كنم عادلانه قضاوت ننموده ايد در حاليكه خاتمي سابقه اداره مملكت با نفت هفت دلاري را دارد و اكثر صنايع كشور مثل نفت و پتروشيمي در دوران ايشان شكوفا شد كروبي سابقه اجرايي بجز بنياد شهيد ندارد

سامان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
بابا رسانه بي طرف!!!!!! فقط مونده عنوان سايت هم به "عصر دوم خرداد" تغيير كنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
اگر آقای خاتمی بتوانند راهکار خودشان را برای جلوگیری از تدارکاتچی شدن ارائه نمایند، شاید بتوان به ایشان امیدوار بود. آقای کروبی هم اگرچه از آقای احمدی نژاد و دیگر کاندیداهای احتمالی اصولگرایان گزینه بهتری هستند اما به نظر میرسد عملکرد خیلی بهتری نسبت به آقای احمدی نژاد نداشته باشند. خدا به داد این ملت برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
آيا در مديريت كلان مملكت بي پرده صحبت كردن شجاعت است كه از امتيازات آقاي كروبي برشمرديد؟ آيا بسياري از مشكلات رييس جمهور فعلي بي پرده صحبت كردن و لجوج بودن و سماجت نيست؟
آيا ما در زمان فعلي و با توجه به فشارهاي فراوان خارجي نياز به فردي سياستمدار (به معني كلمه) نداريم و باز هم بايد كسي بيايد تا با سماجت و لجبازي و بي پرده سخن گفتن به اين وضعيت ادامه بدهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
مردم ایران بار دیگر ثابت خواهند کرد که که باشناختی که نسبت به بعضی پیدا کرده اند ، هیچ کس را به احمدی نژاد ترجیح نخواهند داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
من هم عاشق خاتمی هستم و هم عاشق احمدی نژاد؛ بولعجب من عاشق این هر دو ضدّ!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
اولا اقاي خاتمي خيلي بيشتر ازكرباسچي دفاع كرد ثانيا موضوع مصونيت نماينده با پرونده كرباسچي تفاوت ماهوي داشت ثالثا شايد خاتمي گل كمتر بزند ولي گل بخودي نميزند متانت وتعادل نيز از خصايص بارزيست كه رييس جمهور اگر داراي ان نباشد گويا ملت نيز چنينند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
خدا وکیل قشنگ قلم زدی دست مریضا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
هر کدام از این دو عزیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که ایشان را برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور ، شاخص و لایق نشان می دهد . مثلا اگر آقای کروبی رئیس جمهور شود ملت ایران به مدت چهار با وجود اینکه ممکن است دچار مشکلات اقتصادی ، فرهنگی ، هنری و اجتماعی روبرو شوند ولی قطعا در این مدت در شور ، نشاط ، شادابی و خوشحالی خواهند بود مخصوصا بعد از کنفرانس های مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی آقای کروبی . اگر آقای خاتمی هم رئیس جمهور شود باز هم به دلیل اختشاشات داخلی مانند 18 تیر و غیره مردم یک ماجراجویی 4 یا 8 ساله را تجربه خواهند کرد که خود همین مطلب نیز باز می تواند بر شور ، نشاط و شادابی مردم تاثیر مثبت بگذارد .درنتیجه هر دو گزینه خوب هستند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
انشااله هم کروبی وهم خاتمی به میدان می آیندودرمقابله با رییس جمهور شجاع (احمدی نژاد)فاتحه شاه سلطان حسین ها خوانده خواهدشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تحليل خوبي بود ولي از خاتمي نمي توان به سادگي گذشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تحليل خوبي بود ولي از خاتمي نمي توان به سادگي گذشت.
ناشناس
MALAYSIA
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
بعضی ها میگویند که اگر کروبی مبلغ را بالاتر ببرد موفق میشود چون 50 هزار تومان که کم است و 70 هزار تومان نمی صرفد
ناشناس
-
۱۶:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
سلام برشهدا: خاتمی با وجود فروش نفت زیر 10دلار توانست صندوق ذخیره ارزی را پر نگهدارد و اقتدار سیاسی بین المللی و داخلی را برای ایران کسب کند با توجه به وضعیت فعلی، انتخاب وی برای همه یک حجت شرعی و عقلی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
هیچ کدام فقط اعلمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تحلیل خوبی بود ولی آیا شما تصور میکنید آقای کروبی تن به نصایح و تئوریهای خاتمی بدهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
به نظر من توان و منش کروبی برای اداره جامعه از خاتمی در شرایط موجود بیشتر است ولی مقبولیت خاتمی بیشتر از کروبی است و در صورتی که میر حسین موسوی به صحنه انتخابات وارد شود،ایشان هم توان کافی دارد و هم مقبولیت لازم را عهده دار است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
تنهاگزینه ای که اصلاح طلبان را می توند با سر عت مطمینه به سمت اهداف خود ببرد شخصیت شیخ شجاع اصلاحات کروبی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
شاید در اولین نگاه این مطلب یک نوشته ای بسیار افراطی و از سر کینه به نظر اید ولی بنده هیچگونه بغضی نسبت اقای خاتمی نداشته و ندارم ولی وقتی می بینم ایشان و اطرافیانشان بر روی امدن یا نیامدن ایشان { که همان روش پوسیده ایجاد موج علامت سوال در جامعه است } مانور میدهند وطوری از زمان نچندان دور خودشان حرف می زنند که که انگار در زمان ایشان ایران گلستان والان ویرانه است{البته شاخص ها چیز های زیادی برای گفتن دارند} و اینان الان می خواهند به عنوان منجی وارد صحنه شوند به همین دلیل تصمیم گرفتم ریز مقایسه هایی موردی در مورد روسای دولتهای قبلی و فعلی داشته باشم 1-خاتمی به دلیل ناتوانی هایش والبته جلب رای گریه هم می کند ولی از نظر انحراف طلبان احمدی نژاد همه کار می کند تا رای نیاورد {سهمیه بندی بنزین و صرفه جویی3ملیارد دلاری و افشاگری علیه دانه درشتها واجرای طرح تحول} 2-خاتمی تنش زدایی{باج دهی} می کند حتی به قیمت عدول از منافع ملی و احمدی نژاد بدون هیچ گونه باج دهی از منافع ملی دفاع می کند 3-خاتمی نامه می نویسد و دستمال سفید را بالا می برد{نامه سال 2003} و احمدی نژاد نامه مینویسد و دعوت به اسلام و عدالت می کند 4-خاتمی دانشجویان دانشجویان را تهدید می کند و احمدی نژاد از سوی دانشجویان تهدید می شود{زنده با مخالف من} 5-خاتمی دفترش را به سعد اباد می برد و احمدی نژاد دفترش را به میان مردم می برد 6-خاتمی و اطرفیانش از به رفتن به پاریس ذوق می کنند و احمدی نژاد و اطرافیانش به رفتن به سیستان و کردستان و اذربایجان می بالند 7-خاتمی در سازمان ملل از گل و بلبل حرف می زند و احمدی نژاد با دفاع از حقوق ملت لرزه بر اندام دشمن می اندازد 8-خاتمی و تیمش 10 سال مذاکره و تعلیق را برای 10 عدد سانتریفیوژ می پذیرند و احمدی نژاد بدون تعلیق به 5000 سانتری فیوژ می رسد 9-شعار ازادی را خاتمی سر می دهد و احمدی نژاد بیش از 4000توهین و تخریب و افترا در یافت می کند 10-خاتمی بدون در نظر گرفتن هولو کاست در فلسطین هولو کاست دروغین صهیونیست ها را تایید می کندو احمدی نژاد در مورد هولو کاست افشاگری می کند 11-در دوران خاتمی امام خمینی {ره} به موزه فرستاده می شود و در دوران احمدی نژاد راه امام سرلوحه امور می شود 12-خاتمی با زنان نامحرم دست می دهد و احمدی نژاد دست پدر شهید را می بوسد 13- ارزوی دیدار خاتمی محال بودو احمدی نژاد خود به خدمت مردم می رود 14-برای خاتمی ایران فقط تهران بود{البته در تهران هم فقط سعد اباد و پاستور و مرفه نشینان بی درد }و برای احمدی نژاد ایران 1100شهر 70000روستا و یک و نیم ملیون کیلومتر مربع است 15-ضدانقلاب برای خاتمی سرو دست می شکنند و برای احمدی نژاد.............................. 16-ویزای دو ماهه خاتمی را شخص بوش صادر میکند وبرای شرکت در اجلاس سازمان ملل {نه امریکا} ویزای چند روزه به احمدی نژاد نمی دهند چرا چرا چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
ظاهرا آقای میرحسین موسوی را فراموش کرده اید. اگر آقای خاتمی نیاید، موسوی بهترین گزینه است. در مقایسه با خاتمی،حساسیت ها روی او کمتر است، و خیلی اصولگرایان معتدل هم او راقبول دارند. در انتخابات قبلی وزن کروبی مشخص شد، و با خاطره خوبی که مردم از موسوی دارند، به احتمال قوی رای خوبی دارد. بنظر اینجانب بهتر است انتخاب اول اصلاح طلبان آقای خاتمی و انتخاب دوم میر حسین موسوی باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
اگر کروبی بهتر هم باشد
مردم به او رای نمی دهند و بار دیگر شکست اصلاحات رقم می خورد
اگر واقع بینانه به جامعه نگاه کنیم مردم عقلشان به چشمشان است
و آنها اگر قرار باشد بین کروبی و یک اصولگرا کسی را انتخاب کنند
طرف اصولگرا را انتخاب نموده
پس ما می دانیم که اصلاحات نباید بار دگر شکست بخورد پس بهترین گزینه آقای خاتمی است
اگر قرار باشد افرادی مثل احمدی نژاد اگر قرار باشد 4 سال دیگر انتخاب شود
(ما به همان ایران 1404 نمی رسیم)
و این را همه ی مسئولان درک کرده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
مقايسه خاتمي و كروبي چندان منطقي نيست چرا كه روشن است كه اين دو باهم وارد گود انتخاباتي نمي شوند.كروبي اگر عملگراست مانند همه عملگراهاازانديشه كمتري برخوردارند و مسلم است كه باروحيه هاي اينچنيني بعضي وقتها به تفكر هم بها نمي دهند حتي اگر يكي مثل خاتمي پشت سرش باشد(احمدي نژاد را نمي بينيد!!!!).
خاتمي مرد انديشه و عمل است با روحيه مداراو البته اهل تساهل و تسامح كه اگر بتوان اين روحيه را در او كمرنگ تر كرد بهترين است .
با آمدن او هم به كارزار انتخاباتي-اگرانصاف و عدالت انتخاباتي رعايت شود-مسلم است كه دست كم 20000000ميليون راي قبلي را خواهد داشت و همين است كه رعشه بردل همه انداخته است.
ناشناس
-
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
كاش به جاي پرداختن به احتمالات و كينه توزي هاي متعصبانه عليه كروبي؛ دوستان كمي هم بفكر آينده كشور باشند. خاتمي و احمدي نژاد دو روي يك سكه اندكه امتحان خود را پس داده اند. سكه بودن مهم نيست؛ مهم اينه كه چه كسي سكه را در دست دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
سلام به نظر من با توجه به خرفهاي مردم خاتمي 100 در صد قبول ميشه چون در بيشتر جاها كه از مردم ميپرسم ميگن كاش خاتمي بياد انوقت ببين مردم چگونه از او استقبال ميكنند و راي ميدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
ما به مرد عمل رای میدهیم خاتمی شخص محبوبی هست اما متاسفانه شجاعت ندارد پیروز باد کروبی باغیرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
به نظر من خاتمی مقتدر ترین دولت در نظام ایران بوده است دولتی را که قرار بود 6ماهه سرنگون نمایند با درایت و مدیریت صحیح توانست 8سال اداره کند
وهنوز جزء محبوبترین شخص پس ازرهبری میباشد ذر زمان ایشان هم از نظر اقتصادی وهم از نظر سیاسی ایران
به بالاترین قدرت تبدیل شد که امید به زندگی ذر کشور زیاد شد
دولتی که با هر 9روز بحران بتواند کشور را سالم به مقصذ برساند شجاع ترین دولت است اگر هر یک از اتفاقاتی که برای خاتمی راه انداختن به هر یک از دولتها بود به یقین سقوط مینمود
1-سریال کرباسچی2-قتلهای زنجیره ای
3-قشون کشی آمریکا به کشورهای
همسایه 4-درگیری های شرق کشور
5-حوادث کوی دانشگاه 6-ترور حجاریان
7-کتک زدن ورزا در نماز جمعه وهزاران
اتفاق ریز ودرشت که فقط با درایت وتیز هوشی ایشان وحمایت مقام معظم رهبری ودوست داشتن ملت توانست
کشور را از بحران دوستان نادان نجات دهد
اصغر از قم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
کروبی و خاتمی باید با هم برای ادامه راه به توافق برسند. هر دو یک جنبه های مثبتی دارند. اما مهم این هست که در این بازی ریسک چه کسی می تونه رای خوبی بیاره. کروبی احتمالا موفق نمی شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
حالا مگر قرار است که آقای خاتمی با آقای کروبی رقابت کند که این مقایسه را انجام میدهید! ؟ آقای کروبی بهتر از هرکس دیگر میداند که نصف خاتمی هم رای نمی آورد ، مهمترین ویژگی خاتمی همان مودب بودن واندیشمند بودن است.فکر میکنم بیشتر مردم هم به خاطر همین دو ویژگی دلشان برای خاتمی تنگ شده باشد!ولی حیف که خاتمی به احتمال زیاد نمی آید...
ناشناس
GERMANY
۲۲:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
1
تنها راه اینست که خاتمی با تمام قوا به حمایت کروبی بیاید و بگوید رای او رای به من است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
اولا با شجاعت آقای کروبی موافقم اما عملکرد آقای خاتمی نشان از عدم شجاعت نداره، فراموش نکنید خاتمی از بازی سختی جان سالم به در برد ووقتی هم که بر کرسی ریاست جمهوری نشست ، همه هم وغمش صرف خنثی کردن توطئه های داخلی بود از طرفی در آن دوره ما نیازی به آدم بزن بهادر نداشتیم! ما نیازمند انسان اخلاق مدار ی بودیم که یادمان بیندازد سیاست از اخلاق جدا نیست
دوما بحث اجرایی نبودن آقای خاتمی رو هم منتفی میدونم همین الان کارنامه ی آقای خاتمی تئوریسین فاقد توان اجرایی از آقای احمدی نژاد اکتیو درخشان تر در همه زمینه ها ، حتی زمینه هایی که از او توقعی نداشتیم وادعایی هم نداشته!آقای احمدی نژاد اونقدر حرف های گنده زدن که خودشون هم می دونن نتونستن به مقصد برسونن ، این همه بحران در طول 8 سال ! آقای احمدی نزآد وهمکارانشون بایه زمستون وبی مدیریتیشون ، مردم به بدبختی نشوندن! زمستون چرا؟ همین تابستون !
سوما همه ی توانایی آقای کروبی به کنار، شما چرا به محبوبیت ایشون فکر نمی کنید!!؟ باباجان من خودم دور قبل به آقای کروبی رای دادم چون معتقد بودم از همه اصلاح طلب تره، اما الان معتقدم تعدا آرای صندوق رو پوپولیست ها تعیین میکنن یعنی عموم مردم واین عموم مردم همه ی این حرفای شما واستدلال های منطقی من وامثال من براشون کشک! اونا به کسی رای میدن که دوستش داشته باشن لطفا به این مسئله توجه کنید
ناشناس
FRANCE
۲۳:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۲
0
0
fagat khatami
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
من به کسی رای میدهم که به شعور مردم احترام میگذارد.من به کسی رای میدهم که به آزادیهای مشروع مردم احترام میگذارد.من به کسی رای میدهم که از مردم بخواهد دنبال قهرمان نباشند و روی پای خود بایستند واز حق خود دفاع کنند.من به کسی رای میدهم که خود را قیم مردم نداند.من به کسی رای میدم که در حین حفظ استقلال و منافع مملکت با دنیا آژآد تا جاییکه به مقدسات مردم توهین نشود ارتباط داشته باشد. این خصوصیات از کاندید های مطرح در حال حاضر در یک نفر است و آن کس بجز خاتمی هیچ کس دیگری نخواهدبود.موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
به دوستان ستاد جناب کروبی توصیه می کنم از خواب بیدار شوند و واقعبینانه بیاندیشند .آقاجان کروبی حداکثر 6 میلیون رای دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
کاش کروبی رای داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
کروبی همه چیز دارد به جز مقبولیت بین مردم.خاتمی همه چیز دارد ، به اضافه مقبولیت بین مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
الکی خوشید بالام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
اگه قالیباف رئیس جمهور شه مطمئنا رای زیادی از شهر تهران میاره. ولی بین دو گزینه کروبی و خاتمی، درصد رای خاتمی مسلما بیشتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
شجاعت و صراحت آقاي كروبي قابل قياس با آقاي خاتمي نيست.
كروبي مرد عمل است. و اينكه آزموده را آزمودن خطاست.
هاديان- تهران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
چطور میتوانید در وضعیت کنونی از اینها دفاع کنید.این دو نفر چه جای دفاعی باقی گذاشته اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
اولا مهمترین موضوع که اوردن رای است در تحلیل شما قرار ندارد. دوم اینکه مگر امکان همکاری این دو عزیز در دولت وجود ندارد. این با انچه شما گفتید میتوانند مکمل خوبی برای هم باشند یکی نفر اول ودیگری دوم چه ایرادی دارد از الان اعلام نمایند که یکی رییس جمهور ودیگری معاون اول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
تورو به سر بريده امام حسين انقدر بخاطر منافعتون از دولت فعلي حمايت نكنيد. 70 ميليون انسان دارن در بدبختي و بيچارگي فرو ميروند و ناجي همه اينها سيد اصلاحات است. به اين ايام قسمت ميدم كه بيا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
از صراحت در سخن اقاي كروبي گقته ايد و حال آنكه ايشان اصولا"از فن بيان بي بهره اند ،علاوه بر اين كه به هيچ وجه مقبوليت و مشروعيت آقاي خاتمي را ندارند هر چند اين بزرگوار نيز امتحان خود را پس داده .نجات مملكت به نيروهائي غير از اين دو نفر و احمدي نژاد دارد ،كار بزرگ است و كارستان و اهلش را مي طلبد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۳
0
0
آقا یا خانومی که 100 تا مساله باور نکردنی برای احمدی نژاد نوشتید در جواب شما و دوستانتان باید بگم که
1-خاتمی برای جلب رای گریه نمی کند خاتمی به واقعیت جامعه امروز گریه می کند و احمدی نژاد در پیشرفت جامعه امروز هر روز پسرفتی ایجاد می کند
2-انچه تا امروز از احمدی نژاد دیدیم تهدید روابط ایران بوده و آنچه از خاتمی دیدیم بهبود ایران. 3-احمدی نژاد نامه می نویسد تا بگوید من هم هستم ولی خاتمی نامه می نویسد که واقعیتی گفته شود وگرنه الان سن و سال بوش از نصیحت گذشته!!!! 4-دانشجویان برای خاتمی دست و پا می شکنند (خود من) نه اینکه ..5-کاش احمدی نژاد رفاه را به مردم می داد نه اینکه در روی حصیر بنشیند و بگوید مردم هم بنشینند و یا فقیری در بولیوی ببیند و افسوس بخورد و هزاران بدبخت خودمان را نبیند.6-احمدی نژاد از لحاظ آماری کمتر از خاتمی نرفته با این تفاوت که خاتمی برای بهبود روابط می رفت و احمدی نژاد برای نصیحت کل دنیا.وخاتمی با مدیریت خود وضعیت معیشتی مردم را از راه دور درست می کرد نه اینکه برود و فقط جلسه تشکیل دهد(هر چند که خاتمی یکبار به همه آنها رفت و هزینه های بعدی را جهت صرف امور کرد نه اینکه برای رفتی دوباره) 7-...البته احمدی نژاد هم در تلویزیون ار وضعیت مردم که مثل گل و بلبل هست صحبت می کند. 8- و... 9-خاتمی شعار آزادی م دهد چون به آن اعتقاد دارد و احمدی نژا دتخریب می شود چون با آزادی مخالف هست.10-در بند7 جواب گفته شد. 11-مبادا که راه امام همان باشد که الان بر سر ملت آمده 12-احمدی نژاد دست معلمش را می بوسد (هر چند امری عاطفی و بدون مساله بدی هست)ولی اگر خاتمی اینکار را می کرد شما الان از اونجا با کفن پوشان همراه میشدی چون الان به یک عکس دروغین به خاتمی تهمت می زنید. 13-آرزوی دیدن خاتمی محال نبود یک آرزو بود که برای انسانهای محبوب همیشه هست(البته دست یافتنی)احمدی نژاد واقعا به خدمت مردم در این 4 سال رسید. 14-من شخصی شهرستانی هستم و پاستور را نمی شناسم ولی عملکرد خاتمی و صاحب خونه شدنم رو در دوره او با حقوق کارمندی می تونم بگم و عملکرد احمدی نژاد و فقیر شدن فقیران و پولدار شدن پولداران را در دوره احمدی نإاد به خوبی لمس می کنم. ضمن اینکه احمدی نژاد 1 کیلوتر آسفالت رو با خوشحالی ابراز می کنه ولی خاتمی چون وظیفه میدانسته و صدا و سیما شبانه روز از او حمایت می کرده؟؟!!؟ اصلا دلیلی برای گفتن همچنین مواردی نداشت 15-ضد انقلاب را حالا شما چی معنی کنید .ضد انقلابیهایی که شما میگین همه دانشجو هستن و طرفدار بهبود وضعیت و نه ضد انقلاب،و طرفداران احمدی نژاد کسانی هستند که خانه شیرین عبادی (عضو کمیسیون حقوق بشر)را مورد حمله قرار میدهند .16--بوش ؟برای خاتمی؟.هرچند که ارتباط و صحبت با دشمن جهت پیشبرد منافع کار بسیار خوبی هست واحمدی نژاد بود که در دانشگاه دشمن مورد استقبال قرار گرفت (آنچه که صدا و سیما گفت و کانالهای سایر ممالک عکسش را) ولی اگر خاتمی اینکار را می کرد کفن پوشان..........
ضمن اینکه شما تمام مسائلی که به نظر خودتان اولویتی برای احمدی نژاد بود برای خاتمی را بیان کردید و اینجانب فقط جواب این مسائل را گفتم و گرنه در مقایسه خاتمی محبوب و احمدی نژاد می توان سالها حرف زد و مقاله ها نوشت.
پس چرا و چرا شما مغرضانه دفاع می کنید.

آقای خاتمی خواهش می کنم بیایید و مملکت را به بهبود نسبی برسانید میدانیم که سخت هست ولی ما امیدمان به توست .
ناشناس
-
۱۶:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
1
خاتمی را با جان ودل دوست دارم ولی از دو دوره قبل بیشتر بهش حمله می کنند چون راه امام را میرود چون صادق است کروبی از پس اینها بر می آید انشاء الله
بوقلمون کریسمس در انگلیس کمیاب شد کشورهای جهان با بیشترین کاربران اینترنت + جایگاه ایران   صداوسیما و تبلیغ مخفیانه کنکور / آیا این فریبکاری نیست؟ افزایش فهرست کالاهای مجاز کولبری؛ ۱۰ قلم کالای جدید اضافه شد تاکید محسنی اژه‌ای: سازمان بازرسی مبحث تورم و معیشت را رها نکند/ قوه قضاییه نمی‌تواند وظایف بانک مرکزی را انجام دهد وابستگی به واردات نهاده‌ها؛ عامل اصلی فشار بر بازار ارز چگونه بفهمیم میزان پروتئین دریافتی ما کافی نیست؟ بازگشت نسیم ادبی به قاب مد؛ ترکیب قدرت و ظرافت در یک استایل هنری (عکس) آتقی و علی 26 سال بعد سریال آینه عبرت؛ سال 1393(عکس) کمالوندی: الان صلاح نیست درباره مواد هسته‌ای و میزان آسیب دیدگی سایت‌ها به دشمن اطلاعات دهیم ادعای گروسی: بیشتر اورانیوم با خلوص بالای ایران در کشور باقی است/ آژانس در مورد تأسیسات هدف قرار گرفته، اطلاعات کافی ندارد از استندآپ تا فرش قرمز؛ امیرحسین قیاسی با همسرش در قاب جشن حافظ (عکس) از «خانه سبز» تا بحران آب؛ وقتی نقد نفس نمی‌کشد رشد ۱۵۷ درصدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت چهاردهم سناتور آمریکایی در اسرائیل: حمله آمریکا به ایران در صورت ازسرگیری فعالیت های هسته ای/ ایران در حال تولید موشک "به تعداد بسیار زیاد" است