۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۹۴۶۲
تعداد نظرات: ۱۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۹۴۶۲
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ با طرح تغییر ساعت ادارات دولتی موافق هستید؟/ اگر با این طرح مخالف هستید، پیشنهاد شما چیست؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد تغییر ساعت کار اداره‌های دولتی و محاسن و معایب آن با هم صحبت می‌کنیم.

عصر ایران- گرمای هوا و بحران مصرف برق باعث شد در تهران و کرج، تغییری در ساعت کار اداره‌های دولتی ایجاد شود. بر همین اساس ساعت کار از 6 صبح آغاز و 14 به پایان می‌رسد.

این طرح با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم روبرو شد. واکنش‌هایی که هم مثبت بود و هم منفی.

حالا با توجه به این طرح می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگو در مورد محاسن و معایت این طرح با هم حرف بزنیم.

1-با طرح تغییر ساعت ادارات دولتی موافق هستید؟

2-در رسیدن به محل کار در ساعت 6 صبح با مشکل مواجه شده‌اید؟

3-به نظر شما این تغییر ساعت می‌تواند به بهبود کارآیی ادارات دولتی کمک کند؟

4-اگر با این طرح مخالف هستید، پیشنهاد شما چیست؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13:00. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۴۲
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
35
14
بسیار طرح خوبی است. من به شدت با آن موافق هستم
hossein
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
8
23
فکر نکنم به این نیم ساعت تغییر در ساعت کاری هیچگونه گشایشی حاصل شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
6
36
اين ساعتي که جهت ادارات تعيين شده خروس ها نيز بيدار نشده و نمي خوانند بنظر شما چه کسي مي خواهد اين ساعت برود به ادارات؟!!!
Masoud
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
13
7
با سلام؛
بنده با کلیت طرح مخالف نیستم، ولی ایکاش این تغییرات بصورت تدریجی و با اطلاع رسانی بهتر، تمهیدات بهتر و از قبل برنامه ریزی شود. مثلاً ایکاش از اول خردادماه ساعات کاری رسمی به ساعت 7 صبح منتقل می شد. تا اگر نیازی به تغییر به ساعت 6 بود، این تغییر راحتتر پذیرفته میشد.
به نظر من همینطور که تغیر ساعت رسمی کشور، دو بار در سال، قابل قبول است، تغییر ساعت کار رسمی نیز به تبع تغییر فصل و تغییر ساعات روز می تواند بصورت قانونی و از پیش تعیین شود. این کار حتی می تواند به مشکل ترافیک و آلودگی هوا در زمستان هم کمک کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
25
12
طرح خوبی هست. موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
33
برای کسانی که کودک دارند و باید به کسی یا جایی بسپارند عملا غیرممکن است و باعث بی نظمی بسیار می شود. به روزرسانی وسایل سرمایشی و برقی و کنترل مصرف راهکار بهتری است.
جمشيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
33
اين طرح بخاطر برهم زدن برنامه خانواده ها مثلا كساني كه پرستار بچه دارند. يا از راه دور به محل كار مي روند مناسب نيست.
آيا برنامه مترو ها و اتوبوس ها نيز تغيير كرده؟ احتمالا نه
يك سر در گمي و استرس ديگر نيز به زندگي مردمان اضافه مي شود.
شهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
24
با سلام. بهترين كار همان كاري است كه آقاي احمدي نژاد انجام داد. ساعات كاري بايد بين 8 صبح تا 14/30 باشه . تا هم از لحاظ صرفه جويي در آب و برق و هم از لحاظ كاهش مصرف سوخت همچنين كاهش ترافيك و آلودگي هوا نقش بسزايي خواهد داشت
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
20
8
موافقم
ناصرمعاصر
France
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
4
39
بیدار کردن بچه در ساعت پنج صبح شکنجه جسمی و روحی برای من و همسرم و دخترم است، ساعت ۱۴ برگشت به منزل در اوج گرما تکمیل این شکنجه برای هرسه نفر ماست، خواهش میکنم ادامه ندهید طاقت نداریم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
19
3
اگر با مدیریت کامل انجام بشه طرح بسیار خوبی میتونه باشه
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
31
اصلا طرح خوبی نیست یک خانم کارمند ساعت چند به تنهایی بیرون بیاید که 6 صبح کارت بزند بعد در طول ساعت کاری مشخص شده مگر آب و برق مصرف نمی شود همان چراغها روشن می شود همان سیستم خنک کننده کار میکند در ضمن کارایی هم کمتر است
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
29
ساعت ٦ صبح براي كارمنداني كه منزلشان شهرهاي اطراف تهران هست يا كساني كه فرزند خردسال دارند و مجبورند در اون ساعت صبح از خانه خارج بشوند، مشكل زيادي ايجاد كرده است.
ضمن اينكه تقريبا كارايي كارمند تا همان ٨ صبح پايين و كار از كيفيت برخوردار نيست.
اين تغيير عملا به ضرر سيستم اداري به خصوص بانك ها تمام ميشود.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
36
معلومه که این طرح بده.
ساعت 5 صبح اصلا ماشین تو خیابون نیست که بخوای بری سر کار. مسئولین بعد از نماز صبح آماده بشن و با وسائل حمل و نقل عمومی برن سر کار.
فکر میکنی این کار رو میکنن؟ هرگززززز.
این نسخه ها فقط برای ملت مظلومه. 40 ساله نتونستن بحران آب و برق رو حل کنند. تمامی رئیس جمهورها و مسئولین ذی ربط باید در پیشگاه مردم پاسخ بدن که چرا؟

پیشنهاد اینکه ساعات کار باید کم بشه چون عملا در اون ساعات اعلام شده بهره وری وجود نداره.
مهد کودک بچه ها بهم خورده. این طرح فقط بحران درست کرده. ضمن اینکه مصرف رو کم نمیکنه. چون به محض ورود به سازمان همون حجم استفاده از برق زیر بار میره.
مهسا
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
36
اصلا موافق نیستم
واقعا برای خانمها اینکه 5 صبح از خانه بیرون بیایند بسیار مشکل هست! به جای اینکار کلا دو ساعت زودتر تعطیل میکردند. یعنی ساعت کاری از 8 تا 14 میشد. باور کنید در ادارات بعد از نهار و نماز عملا هیچ کار مفیدی انجام نمیشه که تعطیل کردنش صدمه ای به بهره وری زده باشد!
ضمنا برای کاهش مصرف برق و استفاده کمتر از وسایل سرمایشی، کاش میشد خانمها رو اجبار به پوشیدن لباس فرمهای ضخیم نکرد. و آقایون هم مجبور به پوشیدن پیراهن آستین بلند نباشند! حداقل برای چند وقت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
شما که آلمان تشریف دارید! چرا اظهار نظر میکنند!؟ :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
آفرین مهسا گل گفتی،حرف دل همه کارمندای زحمت کش رو زدی ،به چرت و پرت بعضی افراد مریضحال توجه نکن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
ناشناس 11:56، اين بنده خدا با فيلتر شكن اومده، به اون پرچمه نگاه نكن
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
جناب ناشناس 11:56 سركار خانم مهسا آلمان تشريف ندارند، اون پرچم آلمان به خاطر استفاده ايشان از فيلترشكن هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
21
1- در کشوری که فرهنگ صرفه جویی وجود ندارد و اصراف بسیار زیاد است این طرحها کارایی ندارد. 2- نظام اداری که کارمندش در روز میانگین 20 دقیقه کار مفید دارد باید اصلاح شود. 3- کدام وسیله کم مصرف یا کدام طرح صرفه جویی در کشور مورد حمایت دولتی قرار گرفته است؟ 4- به نظر صادرات برق برای برخی اولویت دارد تا مصرف داخلی و الان که خبر رسیده صادرات برق به عراق متوقف شده، خاموشی ها کم شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
26
مخالفم توی تاریکی هوا هیچ امنیتی نیست که خانم از منزل خارج بشه و در خلوتی به محیط کار برود
آیدین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
3
راستش شرکت ما مشمول این طرح نیست اما چیزی که من دیدم شلوغ شدن بیشتر مترو حدود ساعت 8 صبح و 7 عصر بوده...
مهدی
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
20
واقعا جای تاسف داره برای کسانی که این پیشنهادو دادن اصلا فکر نکردن اون بنده خدایی از اطراف تهران میاد چکار کنه یا خانمهایی که که بچه کوچک دارن چه موقع باید ازخونه بیرون بیان تا به محل کارشون برسن اصلا ساعت ۶ صبح کدوم ارباب رجوعی به ادارات مراجعه میکنه همون از ۸ تا ۱۴ بهترین حالت بود اگر برای صرفه جویی میخواستن نظر بدن البته از دولتمردان ما واقعا بعیده که پیشنهاده خوبی برای مردم داشته باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
9
یه بنده خدایی بی خوابی زده بود به سرش ساعت 6 صبح اومد اداره. بهش گفتیم در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته؟ ما مجبوریم به هر سازی که برامون می زنند برقصیم! تو چرا هوا روشن نشده اومدی؟
سعید معزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
10
6
طرح خوبی است منتها از ساعت 7 تا 14/30برای تمام سال
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
17
3
طرح خیلی خوبیه
جدای از مدیریت مصرف برق و آب در تابستان
برای زمستان که مدارس هم باز میشه ترافیک صبحگاهی تهران
آزار دهنده خیلی خوبه
مزیت دیگش اینکه کار کردن صبح زود خیلی مفید تر هست.
اگر مدیریتی باشد !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
15
مخالف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
9
کارمندی که ساعت ۸ یا ۷ وارد اداره میشه
نیم ساعت کار میکته بعد یکساعت میره صبحانه میل میکنه بعد یکی دوساعت مثلن کار انجام میده بعد یک ساعت قبل اذان میره وضو میگیره تا اذات گفته بشه ونماز جماعتشو برگزار کنه .بعد میاد یه نیم ساعتی کار انجام میده تشریف میبره برای نهار
بعدش هم وقت تمام ...طرف سر کار نیاد خیلی بهتره ومردم هم راحتن
علیرضا
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
13
سلام وقت بخیر من در واحد عریضه نویسی دادسرا کار می کنم و به تبع اینکه ساعت از ۸ صبح ۶ صبح تغییر کرده بود علاوه بر اینکه تمامی کارمندان این واحد خسته و نیز استراحت کافی نداشتند ضمن آنکه شعبات دادسرا نیز در حالی که باز بودند و اماده خدمت رسانی که هیچ ارباب رجوعی تا ساعت ۹ مراجعه نکرده بود مگر تک و خیلی کم اصل حجم کار دادسرا از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱ می باشد و حال با این تغییرات وقت و انرژی هم کارمند و هم ارباب رجوع تلف میشه
صیدا
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
7
3
با تغییر ساعت کار فعلی موافقم . مشکلی برای رفتن به محل کار در ساعت ۶ صبح ندارم . این تغییر ساعت تاثیری در افزایش کارایی کارکنان ندارد. فقط سوالم این است که چطور ابن تغییر ساعت موجب صرفه جویی در برق میشود . قبل از تغییر ساعت و الان در هر دو صورت کارکنان ۸ ساعت در محل کار حضور دارند اب. برق . سیستم سرمایش . کامپیوتره و ... همه فعالند. لطفا توضیح دهید که چطور با این وضعیت در مصرف برق صرفه جویی میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
13
5
طرح خوبیه! فقط کارپردازها را بیشتر کنند تو صف نمونیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
6
ساعت کاری چه 6 باشه چه 8، من زودتر از ساعت 9 نمیرم سر کار. مدیرکلم نیستم.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
5
1
چون تو دولت روحانی هست خوبه ولی اگر زمان احمدی نژاد بود بدترین تصمیم ممکن و ضرر هنگفت به کشور وارد میکرد و سرمایه های مملکت به غارت میرفتم.
جان کلام عصر ایران رو توی تمام زمینه های کشور نوشتم. امیدوارم عصر ایران خوشش بیاد و چاپ کنه چون هیچ وقت نظر من تا الان چاپ نشده.
کارمند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
8
2
بسیار طرح خوبی است. در روزهای معمولی وقتی میرسیم خونه شب شده. زمستون ها که دیگه هیچی. دلمون رو با پنجشنبه ی تعطیل خوش کردیم. که اونروز هم به هیچ کدوم از کارهامون نمیرسیم. بخدا من حاضرم در کل طول سال چه تاستان و چه زمستان ساعت 5 صبح تو اداره کارت بزنم که ظهر بتونم زودتر به خانه برسم و در کنار خانواده و بچه ها بودن از زندگی لذت ببرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
4
0
اگر قرار است از روشنایی و خنکی هوا استفاداه بشه
بهتر اینه که بجای اینکار ساعت رسمی جابجا بشه یک ساعت ، ساعت به عقب برده بشه
تا ساعت اوج مصرف تغییر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
10
1
اين طرح عاليه
با توجه به هواي بسيار خوب و خنك در صبحها از زمان و خنكاي صبح ميشه استفاده حداكثري كرد و در اوج گرما ادارات رو تعطيل كنيم
فقط كمي براي مادران شاغلي كه بچه كوچك دارن سخت ميشه كه بايد راهكاري ارائه بشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
6
بهترین زمان ساعت هفت و نیم تا دوازده و نیم از اول ۱۵ خرداد لغایت ۲۵ شهریور هست مطمئن باشید نه تنها بهره وری در ادارات افزایش می یابد بلکه مردم هم یاد میگیرند کارهای خود را به دقایق ۹۰ واگذار نکند.در انرژی هم که صرفه جویی می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
7
ساعت 6 هم که ادارات باز بشه باز هم +++مصرف انرژی صورت می گیره فقط زمان مصرف برق شاید تغییر کنه به نظر من اصلاً طرح خوبی نیست.
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
12
1- امنیت جامعه بویژه برای خانم ها در ساعات 4 تا 6 صبح اصلا مناسب نیست.
2- برای خانم های کارمند بچه دار خیلی سختتر است.
3- کسالت و بیخوابی در میان کارمندان در طول روز مشهود است.
4-نه تنها هیچ صرفه جویی صورت نمی گیرد بلکه مصرف افزایش هم دارد. چون صبحها در هر ساعتی از لحظه ورود سیستم های سرمایشی روشن است با این فرق که این بار چراغ ها نیز حدود دو ساعت روشن است.
5- افزایش ساعات کار مترو باعث افزایش مصرف انرژی می شود.
6- همزمانی این طرح با جام جهانی موجب بروز مشکلات بیشتر شده است.

در هر صورت کاملا مشخص است که این طرح هم هیچ پشتوانه کار کارشناسی یا حتی لحظه ای فکر و سپس تصمیم ندارد.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
8
ساعت 6 صبح هیچ ارباب رجوعی در ادارات وجود ندارد پس نباید خودمان را فریب دهیم بهترین ساعت 8:30 تا 12:00 به صورت کار مفید باشد بهترین کارائی را دارد و صرفه جوئی واقعی رخ می دهد و اگر راندمان کاری کارمندان هم چک کنید قطعا مثمر ثمر خواهد بود.(اگر بخواهند کار کنند )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
9
این مخی را که پیشنهاد داده تو رو به خدا نگذارید بره! چند سال دیگه کلا ادارات دولتی از 2 نیمه شب تا 6 صبح کار خواهند کرد.
محسن ( کارمند بانک ....)
United States of America
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
9
کاملا با این طرح مخالفم.
من بعنوان کارمند بانک دارم نظر میدم.
از ۶ تا ۸ صبح کدام‌مشتری رو پیدا میکنید که بیاد بانک؟ تحصیلداران شرکتها که از ۸ و نیم ببعد میان بانک و مشتریان حقیقی هم که ۹ ببعد میزنن بیرون.
بهتره که ساعت کاری همون حالت قبل باشه و از تایم عصر دو ساعت کم کنن.
البته دولت بدنبال این نیست که در صرفه جویی برق درست کار کنه فقط میخاد بگه که طرحش اجرا شد.
خداوکیلی از اذان ظهر ببعد تو سازمانها و ادارات کی کار میکنه؟ به بهانه نماز و ناهار و چرت نیم روز جوری وقت تلف میشه که ساعت میشه ۴ که اونوقت هم باید بروند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
5
1
خیلی خوبه ولی چه فایده که در اداره ما (سازمان برنامه و بودجه) اجرا نمی شه
دوستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
3
با سلام
ابتدا باید ساعات رسمی کشور به حالت قبل برگردد و سپس ساعات کاری تغییر یابد. نیازی به کشیدن ساعت ها یک ساعت جلوتر نمی باشد.
از طرفی به نطر من تاثیری در کاهش مصرف انرژی ندارد
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
اداره ما که این دستور دولت رو کلاً نادیده گرفته اما به طور کلی این طرح روی کاغذ خوبه ولی در عمل بعید است که کارایی داشته باشد چون کارمندان همان روشنایی و همان وسایل سرمایشی را استفاده می‌کنند آن هم بدون دلسوزی یا حتی به این دلیل که فضایی که در آن کار می‌کنند مناسب کار اداری نیست!
راه حل اساسی کاستن از حجم دولت است همین!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
سلام من با این طرح مخالفم زیرا نارضایتی کارمندان باعث آسیب بیشتر به مردم و مصرف بیشتر آب و برق... میشود پیشنهاد میکنم چنانچه بودجه هر سازمانی مشخص است سقف قیمت هزینه های مصرفی آنها مشخص نموده و چنانچه هزینه ها افزایش داشت از مزایای کل کارمندان از رییس تا مریوس کم شود ضمنا تعرفه مصارف هم افزایش یابد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
بسیاری از ادارات دولتی را اگر تعطیل کنند مردم متوجه تعطیلی آنها هم نمی شوند. بابا یه مرد پیدا بشه یه طرح بگذاره دولت را واقعا کوچک کنه. حقوق کارمندهای اضافی را بده بروند بنشینند خانه. اینطوری مصرف برق و آب و تلفن و سوخت خودرو و کاغذ و ....... ادارات از نصف هم کمتر میشه!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
8
به هیچ عنوان طرح خوبی نیست، و باعث بهم ریختن نظم کاری خانواده ها شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
5
1
طرح خوبیه ترافیک بین ساعات کاری تقسیم شده و ترافیک روان شده
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
6
به نظرم بهتره برای مصرف بهینه انرژی، کلا دولت تعطیل بشه. مثلا الان خروجی آقایون چی هست که 5 صبح بیدارشون می کنید؟ اونی که تا 7 خوابیده بود هیچکاری نمی کرد. 5 صبح بیدار بشه که دیگه .... از اونورم که 12 میرن ناهار و نماز و جوراب آویزون تو جیب و دمپائی و آستین بالازده توراهرو!!!!
کارمند نمونه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
5
بهترین کار برای صرفه جویی، کم کردن ساعت کاره. و گرنه تو این فصل 4 صبح هم باید تجهیزات سرمایشی را روشن کرد. پس یک ساعت عقب و جلو کردن دردی را دوا نمیکند. کارمندها اون نیم ساعت کار مفیدشون رو انجام میدن. چه توی 7 ساعت کاری چه توی 4 ساعت کاری. خدا رحمت کنه اون بنده خدای قبلی رو که دستور داده بود هم صبح ها دیر می آمدیم. هم ظهرها زود میرفتیم. خدا خیرش بده. ما که همیشه دعاش میکنیم. یادش بخیر. چه روزهای خوبی باهاش داشتیم ....
زری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
6
1
طرح خیلی خوبیه مردم باید یاد بگیرن شب زود بخوابن تا صبح زود از خواب بیدار شون. این طرح اگر ادامه دار شود برای همه مردم مفید است. ارباب رجوع هم یاد میگیرد زود تر به ادارات مراجعه کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
به نظرم طرح ناکارامدیه
محمد
Germany
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
بهترین راهکار تغییر کشیدن ساعت از فروردین به خرداد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
باید مشکل را حل کرد نه اینکه شکل مشکل را عوض کرد. این همه اداره و سازمان برای چی است؟ یه فروش نفت داریم که می تونیم بدیم دست بابک جون و یه تقسیم پول که می تونیم بدیم دست داش محمود. کلا دو نفر برای دولت کافی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
5
یادمون نره در دوره احمد نژاد برای ماه رمضان ساعت کار 9 تا 14 بود. حالا برای شرایط بحرانی حاضر نیستند رویه را عوض کنند. یکی برای ثواب بیشتر از بیت المال خرج می کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
8
طرح پیشنهاد می شود چون مدیران دولتی مرد هستند و احتمالا خانم های اکثر آنها خانه دار یا بچه هایشان بزرگ شده اند.
با وجود بچه زیر 6 سال، چطور می توان 6 صبح سر کار بود؟!!!!
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
این طرح تا زمانیکه توسط کلیه سازمان ها و شرکتهای دولتی اجرا نشود نمیتواند همیاری عمومی راجلب کند. به عنوان مثال بانک مرکزی اجرای طرح رو به کلیه بانکها ابلاغ نموده ولی خودش آنرا اجرا نمیکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
8
من با این طرح مخالفم. برای مادرهای شاغل که مجبورن بچه هاشون رو ساعت 5 صبح بیدارکنن واقعا سخته. چرا همیشه مردم مجبور هستند تاوان سوء مدیریت مسئولین محترم را بدهند؟؟
زمستون کیفیت پایین خودروها و بنزین تولیدی،موجب آلودگی هوا میشه ، مردم باید زوج وفرد از درب منزل رو تحمل کنند...
تابستون هم اینطوری...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
3
باسلام اینکه ساعت شروع ادارات زود شروع وزودهم خاتمه پیدا کند به نفع کارمندان است منتهاچند نکته هست اولا اینکه ساعت ۶هنوز چشمای نازنینم سنگینند ونیمه خوابه باید پاشم برم محل کار دوما اینکه مسولین نتوانسته متناسب باشرایط بحران بسترسازی کنند به من چه ربطی دارد سوما اینکه مصرف ادارات کلا ناچیز است وپیک مصرف برق وآب به منازل منتقل میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
5
با سلام _ به جای این کار میشد ساعت رسمی کشور را از ابتدای خرداد تا اول شهریور یکساعت دیگر هم جلو بکشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
2
خوبه! برای ما که تنوع نداریم یه جور تنوعه! سرگرم باشیم بهتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
3
به شرط اینکه برنامه ریزی شده طرح خوبیه یه نه اینکه دیروز بنا بر اطلاعیه نصب شده در وزارتخونه ساعت شش صبح اومدیم سرکار، ساعت 2 که میخایم بریم میگن استانداری واسه خودش گفته و ساعت کاری 16-8 هستش!!! بعضی از سازمانهای تابعه همچنان 14-6 ولی ستاد 16-8 !!! این یعنی ناهماهنگی و بی تدبیری!!! استاندار عالی ترین مقام اجرایی یه استانه ولی حرفش خریدار نداره، چطور وقتی هوا الوده و یا یخ زده هس و استانداری اعلام می کنه ادارات و سازمانهای دولتی تعطلیه همه اطاعت امر میکنن ولی الان هر کس ساز خودش رو میزنه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
10
آقایون چون خودشون درگیر مشکلاتی مثل اتوبوس و تاکسی و مترو نیستن و با ماشین های دولتی و داخل خط ویژه تردد میکنن و معمولا بعد از کارمندا تشریف میارن سرکار براشون خیلی راحته که اینجور نسخه ها رو میپیچن... حالا همین حضرات تصمیم گیرنده رو دو روز با مترو و اتوبوس همون ساعت بفرستین سرکار میفهمن ملت از بی کفایتی و تصمیم های نابخردانه اونا چی میکشن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
1-با طرح تغییر ساعت ادارات دولتی موافق هستید؟ : خیر

2-در رسیدن به محل کار در ساعت 6 صبح با مشکل مواجه شده‌اید؟ خیر، چون من همیشه 8 حرکت می کنم.

3-به نظر شما این تغییر ساعت می‌تواند به بهبود کارآیی ادارات دولتی کمک کند؟ خیر، چون در هر صورت حتی اگر 5 نفر بمانند سیستم های مصرف انرژی هنوز فعالند و ادارت به خاطر همان تعداد به هرحال انرژی مصرف می کند و این موضع عملاً قابل کنترل نیست.

4-اگر با این طرح مخالف هستید، پیشنهاد شما چیست؟ پیشنهاد 1: بجای اینکار، روز شنبه کلاً تعطیل شود. 2: یک هفته آزمایشی یک اداره ای با همین روش عمل شود و یک اداره دیگر مشابه روز شنبه تعطیل شود. به شرط شباهت دو اداره، نتیجه کاهش مصرف انرژی بررسی شود و روشی انتخاب شود که در مصرف انرژی بیشتر صرفه جویی کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
با سلام الان این یک مشکل جدی تو خوزستانه که بیشتر از جاهای دیگه نمود پیدا کرده.ساعت کار از صبح ساعت ۶.۳۰ تا۱۲.۳۰ظهر شنبه تا سه شنبه .سه روز بعد تعطیل.میگن بدلیل گرمی هواست.چند سال پیش تصمیم به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فقط در تابستان گرفته شد منوط به افزایش ساعت کاری تا ۴.۵بعدازظهر.بعد از چند سال این تصمیم برا کل سال گرفتن ساعت کار هم شد تا ۲بعدازظهر.الان شنبه تا سه شنبه تا ساعت ۱۲.۳۰تایم اداری سه روز دیگه تعطیل آقایون بگم تو خوزستان چه خبره پس کی کار میکنند تو خوزستان این دوهفته فقط شنبه و یکشنبه ادارات دایر هستم تعطیلی مناسبتی وگرما وگردوخاک ومسایل امنیتی..خب حداقل پنجشنبه بانک دایر می‌باشد چه اشکالی هست بقیه ادارات هم دایر باشند ..چونکه ایران کشور قوی در حوزه تولید نیست پس خیلی راحت تصمیم بر تعطیلی میگیرند..اگر ادارات تعطیل باشند بار مالی کمتری برا دولت پاره آب کمتر برق کمتر گاز کمتر اضافه کاری کمتر کلا دولت موافق تعطیلی نباشد چونکه کشوری مصرف کننده هستیم نه تولید کننده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
طرح مطالعاتي در مورد اين تغيير وجود داشته و تغيير معنا دار در مصرف حامل هاي انرژي را نشان ميدهد؟
به اين سوال جواب دهيد بقيه مسايل خود به خود حل مي شود.
فرزان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
4
شدیداً مخالفم
ابتدا باید بگویم که بنده کارمند نیستم لیکن این تصمیم چیزی جز آزار و اذیت و پایین آوردن بهره وری کارمندان بیشتر نیست
راندمان مفید کارمندان ما کمتر از یک ساعت است و این تصمیم همین راندمان کاری را نیز تباه می کند
پیشنهاد من حذف ساعت نهار و نماز و استراحت و پایان کار در ساعت دو هستش یعنی هشت تا دو بدون وقت نهار و نماز
که یک ساعت می باشد
یعنی فقط یک ساعت از زمان کاری کسر می شود لیکن بهره وری افزایش می یابد
درضمن هیچ جهاد و نمازی با ارزش تر از حل مشکل خلق خدا نیست و تأخیر یک ساعته در انجام فریضه نماز مشکل شرعی خاصی هم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
توکه کارمند نستی چه مظری داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
6
زندگی تو جهان سوم یه جورایی طنزه! یه طنز تلخ!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
6
0
به نظرم طرح خوبیه هم صبح ک خنک تره میایم سره کار و ه اینکه از عصرامون میتونیم بهتر استفاده کنیم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
چون در شهرستان زندگی میکنم علاوه بر مشکلات ترافیکی که هموطنان تهرانی نام برده اند، بنده نیز به 2 دلیل مخالفم:

1. برخی از کارمندان بسیاری از ادارات دولتی ترجیح میدهند پس از اتمام ساعت اداری همچنان اضافه کاری وایسند و قاعدتا در برخی ادارات به دلیل تعداد بالای این نفرات، حتی مصرف انرژی اداره بالاتر هم میرود!
2. در یک محیط اداری 4 نفر از یک کولر و فضا استفاده میکنند. زمانیکه تعطیل میشوند هر کدام میروند منزل خود و قاعدتا 4 کولر (به جای یک کولر اداره) همزمان روشن میشود و در پیک گرما مصرف انرژی (آب و برق) بیشتر هم میشود!

راه حل:
"آموزش اهمیت و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی" راه حل اول و آخر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
5
0
طرح خوبي است.
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
6
0
طرح خوبیه،هیچ کارمندی فول تایم تمام 8 ساعت رو کار مفید انجام نمیده میتونم 100 اداره دولتی و غیر دولتی رو با ذکر واحد مثال بزنم هیچ استثنایی هم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
8
مملکتی که دکل نفت توش گم میشه.... صرفه جویی برق مثل جوکه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
7
نمی دونم واقعا مسئولین ما اصلا فکر می کنن وبعد تصمیم می گیرن؟ برای من که خانم هستم و همسرم کار دولتی نداره و تا دیر وقت بیداره هماهنگ کردن برنامه های منزل اصلا امکان پذیر نیست چه برسه به خانمی که از کرج و اسلام شهر و ..... میاد تهران سر کار.بخوای 6 اداره باشی باید 4 از خواب بلند شی این جوری تموم روز چرت می زنی و کارایی خیلی میاد پایین.از اون طرف ساعت 2 بعد از ظهر که اوج گرماست یعنی کارمندا اصلا انسان نیستن که هیچ والله گوسفند رو هم تو این شرایط جا به جا نمی کنن.از همه اینا گذشته ساعت کار که تا 4 بود باید می موندیم تا 7 اضافه کاری تا کارا انجام شه الان چه کنیم؟اصلن دیگه زندگی و استراحت و اینا دیگه تعطیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
مگه جامعه ساعت 5 صبح واسه یه خانم امنیت برقرار کرده که ساعت 6 سرکار باشیم. بخدا بجز بهم ریختن نظم زندگی بخصوص برای مادرهای شاغل که باید بچه رو به مهد ببرن، هیچ چیز دیگه ای نداره.
کارمندیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
8
این مغز متفکر را از کجا آوردن نمی دونم فقط مواظبش باشید یه وقت ندزدنش مملکت لنگ بمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
1
طرح خوبیه لیکن می تونه بهتر هم باشه. کارمندها خانواده هاشون را بیاورند اداره پیش خودشون یا دفتر و دستک را ببرند خانه همانجا کار کنند. اینطوری مصرف انرژی نصف میشه!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
دفتر دستک رو نبرند، اتفاق بدی نمی افته ها. وب گردی رو همونجا تو خونه ادامه بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
باسلام بنده به شدت با این طرح مخالف هستم چون ما کارمندان دخالتی در بی کفایتی برنامه ریزان وزارت نیرو و ... نداریم مه به خاطر بی کفایتی آنان باید تنبیه شده و در ساعتی که فقط سگهای ولگرد در خیابان و .. هستند مجبور شویم که به محل کار خود مراجعه داشته باشیم.
آقایانی که این طرحها را میدهند خودشان با ماشین دولتی و راننده شخثی تردد می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
٦تا ٨ همه خواب هستند! تا بيداربشن ساعت كار تمام ميشه
واقعا چي فكر كردند
برا اينكه ساعت ٦ برسي حداقل بايد ٥ راه بيفتي و ٤:٣٠ از خواب بيدار بشي! پس عملا سر كار خواب هستي
اصلا طرح خوبي نيست
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
به نظر میرسه به تبعات این طرح غیر کارشناسی توجه نشده ، عملا از ساعت 6 تا 9 در ادارات کاری انجام نمی شه ، اگر قراره کارموثری انجام بشه ساعت 8 تا 14 کافیه ، ضمن اینکه تردد ساعت 5 صبح به خصوص برای خانم ها خیلی مشکل ایجاد میکنه .
محمد صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
با سلام ، به نظر من هیچ کمکی به کاهش مصرف برق نخواهد کرد ...با این تفاوت که کارمندان 2 ساعت زودتر آمده و برق و سیستم برودتی رو روشن میکنن و مصرف بیشتر خواهد شد و در ساعت 14 کسی به منزل نخواهد رفت و برای اضافه کاری در اداره خواهند ماند...بنابراین...فایده ندارد ..مگر اینکه ساعت کاری رو کم کنند .
رضا
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
0
بنظر من بايد دوبار در سال ساعتو تغيير داد أولي كه إز اول فروردين تا اخر شهريوره دوميً إز اول تير تا اخر شهريور كه باعث صرفه جوي در مصرف إنرزي ميشه و بيشترموءثره همون كاري كه در أواخر حكومت قبل انجام ميشد، در غير اينصورت مشكلات زبادي برأي مردم بوجود مياد،
رضا تقوی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
اسلام اصلا طرح خوبی نیست اگر بخواهم ساعت 6 صبح در اداره باشم و از کرج به تهران حرکت کنم باید ساعت 4 صبح بیدار بشوم و در آن ساعت یا ماشین نیست یا مسافر تازه تا ساعت 8 هیچ مراجعه کننده ی هم نداریم ولی برق وکامپیوترها روشن است
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
حالا مراجعه کننده داشته باشید مثلا کاری انجام می شه؟!!! خخخخ
مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
0
سلام.اگر از نظر حمل و نقل عمومی مشکلات مردم بر طرف شود طرح بسیار خوبی بوده و به نظر بنده راندمان کاری را برای کسانی که کار می کنند بالا می برد.ولی در این طرح بزرگترین مشکل نبود خودرو های عمومی در اول صبح هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
اين طرح، يكي از بدترين تصميماتي بود كه توي عمرم ديدم به ده ها دليل كه بعضي هاشو ساير افراد ذكر كردن. من ميرم سراغ پيشنهاد.
در تهران، پنجشنبه ها ادارات دولتي تعطيل هستن (بجز شعب بانك ها و براي مثال، بخش انفورماتيك ادارات و ...) منتها عده‌ي بسيار كمي از كارمندان، با انگيزه انجام امور شخصي با خيال راحت و يا اخذ اضافه كاري هاي خيلي زياد، پنجشنبه ها در ادارات حاضر مي شوند كه اين امر باعث ميشه به خاطر يك نفر در هر طبقه، كل سيستم سرمايش اون طبقه حداقل براي 8 تا 10 ساعت روشن بمونه.
پيشنهاد من اينه كه به هيچكس اجازه ندن پنجشنبه ها در محل كار حاضر بشه، در اين صورت، حداقل 8 تا 10 ساعت در هفته صرفه جويي ميشه كه با تقسيم اين مقدار بين 5 روز باقيمانده هفته، عملاً مقصود دولت از صرفه جويي معادل دو ساعت در روز تأمين شده و نيازي به تغيير ساعات كاري نيست و كارمندان مثل سابق مي تونن از ساعت 8 تا 16 توي محل كار حاضر بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
طرح خوبی است ولی ساعت کاری کارکنان میبایست 8 تا 14 شود
هیلدا
United States of America
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
شدیدا مخالفم به دلایل زیر:
1- طرح فقط شرکتهای دولتی را مدنظر قرار داده ما که تو شرکت خصوصی کار میکنیم از 8 صبح تا 5 عصر سرکار هستیم
2- مهدکودکها ساعت خودشون رو باز با شرکتهای دولتی تنظیم کردن درصورتی که نیمی از بچه های مهد، پدر و مادرشون تو بخش خصوصی کار میکنن. تکلیف این بچه ها از ساعت 2 به بعد چی میشه؟ حتما با این وضعیت که زمزمش هست تا آخر تابستون ادامه داره، پدر و مادر شاغل در بخش خصوصی باید بیکار بشن و آمار بیکاری تو کشور بره بالا
3- الان بخش دولتی ساعت کاریش شده 6 تا 14 - خب وسطش هم 2ساعت برق میره. تازه یک ساعت هم بابت نماز و ناهار دارن که اینطوری ساعت کاری به 5 ساعت کاهش پیدا میکنه البته اگه واقعا کار کنند.
4- کسی که شخصا وسیله نقلیه داشته باشه باید هم مشکلی برای حضور در محل کار راس ساعت 6 صبح نداشته باشه. ولی بنده خدایی که ماشین نداره بخصوص خانمها باید با کوهی از نگرانی تو تاریکی صبح از خونه بیاد بیرون تا بره محل کار.
ساعت کاری رو کم کردند. چه تاثیری در کمتر روشن بودن بی نهایت کامپیوتر و لامپ برق و کولر گازی و یخچال و ...داشته؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
بشه 7 تا 2 بهتره
مجید زرخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
با تغییر ساعت فقط صورت مسئله عوض می شود برای بیشتر کارهای اداری روزگاری وای همان استفاده ارز فن آوری های نوین بدون حضور فیزیکی استفاده کرد وگرنه بقیه کارها آب در هاون کوبیدن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
13 میلیون نفر را جمع کردند وسط کشور، روزی یه دریاچه آب مصرف کنند و هزاران مگا وات برق و میلیونها لیتر سوخت.... چی ازش درآمده؟
ساده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
3
طرح خوبی! مشت محکمی زدیم تو دهن ترامپ. وقتی ببینه آفتاب نزده می رویم سرکار.... قطعا کوتاه میاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
بنده به عنوان کسی که با تغییر ساعت موافقم از شمارمیپرسم نمیشه مسئولین در کنار تغییر ساعت یه تغییر کوچکی هم در بقیه شئونات زندگیمون بدهند چون داریم تلف میشیم از مشکلات.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
به نظرم اینکه ادارات زودتر تعطیل بشه تو مصرف انرژی تاثیر داره ولی با توجه تایم مفید کاری در ادارات دولتی عملا ساعت 6 تا 8 صبح کارایی زیادی وجود نداره
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
با سلام با توجه به اینکه ساعت مفید کار اداری در کشور ما خیلی کمتر از کشورهای دیگر است به نظر من لزومی ندارد که کارمندان حتما از ساعت 6 صبح در محل کار خود باشند ومیتوان به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی دوساعت از ساعت کار روزانه کم کردوهمان ساعت 14 پایان کار اداری روزانه باشد . ولی الان همان 8 ساعت است وتفاوتی نکرده یعنی بالاخره همان 8 ساعت انرژی تلف میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
کسی که دزده واز وقت کاری خودش می دزده برای اون چی فرق میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
فقط این طرح به نفع کسانی شد که می خواهند در خیابان های تهران پس از ساعت 8 صبح ها به بعد و یا عصرها از ساعت 5 به بعد با خودروهای شان به دلایل خلوتی بیش تر، پرسه بزنند.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
5
6 تا 7 صبح عملا بازدهی نداره. فقط برای پر کردن ساعت کاری خوبه.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
من فقط یه سوال از مسئولین خوزستان دارم...چرا فقط چهارشنبه ها هوا گرم میشه که ادارات تعطیل بشه؟غیر از اینه که میخواهید سه روز تعطیل باشید؟هواشناسی هفته گذشته دوشنبه گرمتر از چهارشنبه بود اما چهارشنبه تعطیل باشه خب بهتره.این هفته هم چهارشنبه تعطیل کردند و گفتند کارمندان می‌توانند سه شنبه مرخصی بگیرند یعنی ما امروز آخرین روز کاری هفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
طرخ خوبی نیست اگر ساعت 7 تا 14:30 بود بهتر میشد تو مهدکودک بچه ها خیلی تاثیر بدی داره بچه رو باید 5 ونیم صبح بیدار کنیم خودمون 4 و نیم صبح بیدار شیم واقعا هیچ تاثیری تو مصرف برق هم نداره از ساعت قبل 6 آبدارچی کل فن کویل هارو روشن میکنه تازه مارو 2 و ربع هم تعطیل نمیکنن باید اضافه کار وایسیم چه طرح بیخودیه این بچه های کوچیک چه گناهی کردن مسولان بی فکر که همش میخوان مردم و ناراضی نگه دارن واقعا این مادرهای شاغل چیکار باید بکنن
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
عملا ساعت 6 تا 8 صبح نه ارباب رجوعی و جود داره نه کارمندی که معمولا تا 11-12 شب بیدار بوده حاضر به ارائه خدمات هست. منتها دولت می خواهد قانون رعایت شود و روزانه 8 ساعت کاری بر قرار شود. اگر همانند دولت قبل ساعت کاری از 8 نا 14 باشد راندکان و اثر بخشی بیشتری دارد هرچند که از لحاظ قانونی مشکل دارد اما واقع بینانه تر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
0
فکر می کنم طرح خوبیه! به افزایش آمار ازدواج کمک می کنه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
این طرح ها همه نشون دهنده این مطلب هست که باید زودتر به سمت دولت الکترونیک بریم. هم کارمند کمتری درگیر کارهای روزمره میشه، هم رانت و پارتی بازی کاهش پیدا می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
سلام. طرح خوبی نیست مهمترین آن بهره وری بسیار پایین و جبران کمبود خواب کارنان در محل کار را در پی دارد.
راه حل: کل ادارات دولتی تعطیل بشه با صرفه جویی در مصرف کاغذ و بنزین و برق و آب و گاز و .... می تونن هم حقوق کارکنان را بدن هم بهره وری منفی ایجاد نمی شه. تازه کلی خودرو های دولتی را هم می تونن بفروشن و درآمد کسب کنند. والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
این طرح بدون بررسی کارشناسی و برای ادای قانون مداری (حفظ 40 ساعت کار در هفته در تهران) و پیروی بی منطق از الگوی کار در استانهای گرم جنوبی ارائه شده در صورتی که ارباب رجوع بر خلاف شهرستانها که از ساعات اولیه صبح به ادارات مراجعه می کننددر تهران بعد از ساعات 8 یا 9 صبح به ادارات مراجعه می کنند و آوردن کارمندان از ساعت 6 صبح به سر کار بجز اتلاف وقت آنان و هزینه اضافه برای سیستم دولتی هیچ کارآیی نخواهد داشت و عملاً از ساعت 6 تا 8 صبح وقت مرده خواهد بود و دولت می تواند همچنانکه در مواقع آلودگی هوا بایستی از ساعت کار ادارات کم کند در شرایط گرمای هوا نیز 2 ساعت از ساعات کاری ادارات کم نماید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
باسلام
به نظرمن ساعات کاری به منظور صرفه جویی در مصرف برق باید 8 تا 2 باشد چون درهرصورت کارمندان 2 به بعد در منزل مصرف برق خواهند داشت و با این طرح ساعات 6 تا8 به ساعات مصرف برق نیز اضافه شده است.
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
1
طرح خوبیه. فقط مشکل این فوتبال هاست که همشون به وقت اضافه و پنالتی می کشه! اگر صدا و سیما لطفی بکنه و فوتبالهای زنده را دو ساعت زودتر پخش کنه دیگه مشکلی نیست!
بابک رزمجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
0
به نظر من طرح خوبی است به شرطی مدیران ذیحسابی ها نگه ندارند. یا بعضی مدیران نگه می دارند که بیفایده می کند این طرح را طرح باید انظباطی باشد تا مدیران هم احساس بکنند سر ساعت تعطیل بکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
1
موافق هستم ولی نحوه اجرای غلط است دولت بهتر است در ماه تیر بجای یک ساعت به عقب 2 ساعت ساعتها را عقب بکشد
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
کارمند بیچاره ای که در ماه حدود 200 دلار درآمد داره چرا باید هشت ساعت تمام در روز در محل کار حاضر بشه؟باید مثل فرهنگیان ساعت کاری تمام کارمندان به استثنای بخش های خدماتی بشه 24 ساعت در هفته اینطوری هم ترافیک و آلودگی هوا در شهرها کم میشه هم باقی مسائل ردیف میشه
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
قطعا برای ما که شغل دولتی نداریم این تصمیم بسیار خوشحال کنندست چون حداقل دراین 2روزی که این طرح اجرا شده تاثیر فوق العاده ای بر ترافیک داشته به گونه ای که بنده مسیر منزل تا محل کار که همیشه حداقل 1ساعت با حمل و نقل عمومی طول میکشید رو در کمتر 20دقیقه طی میکنم! تازه فهمیدم چقدر این شهر کارمند دولت داره!!!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
2
طرح خوبیه بە شرط اینکە وسیله حمل نقل عمومی بە موقع وسر ساعت حرکت کنند نه مثل متروهای تهران
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
طرح خوبی است فقط اشکالش اینه که چرا شهرستانها 6:30 تا 13:30 است ولی تهران 6 تا 14؟؟ با توجه به دوری راه ها در تهران و بعد مسافتی منزل تا محل کار در شهر بزرگی مثل تهران چرا این تفاوت رو قائل شدند؟ یعنی تهرانی ها باید یک ساعت بیشتر کار کنند؟؟ درضمن اصلاحاتی هم لازم داره مثل ساعت شروع به کار مهدهای کودک که همون ساعت 6 است.. با طی الارض ساعت شش از مهد خودمون رو برسونیم سرکار؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
اصلح اینه که شما بانوی عزیز بیشتر بفکر تربیت فرزند خود باشید چرا که سپردن کودک به مهد چه ساعت 6 و چه ساعت 8 اشتباه اندر اشتباه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
جناب ناشناس ایشون اگه کار می کنند و علی رغم حس مادرانه فرزند خودشون رو به مهدکودک میبرن مسلما بدلیل نیازهای مالیه که اکثر مردم ایران درگیرشن.احتمالا شما نیستی.ایشون اگه کار نکنند خرجشون رو شما میدین؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
0
اینکه برنامه ریزی کرد تا از اوقات خنکتر روز بیشتر استفاده شود خیلی خوب است ولی به نظرم ، به جای تغییر ساعت کار که موجب اخلال در برنامه ریزی های عموم مردم می شود ، تعیین ساعت تابستانی برای کشور ، مثلا برای دوره سه ماهه اول خرداد تا اول شهریور و همچنین کاهش یک ساعت از زمان پایان کار ادارات در این دوره ، می تواند بهتر باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
توي چله تابستون، فرقي بين دماي هوا در ساعت 6 و 8 صبح نيست. فوقش يك تا دو درجه. يكي از شاهكارانه ترين تصميماتي بود كه تا به حال ديدم و فقط دو ساعت به مصرف انرژي در روز اضافه كرد
سعید لاچینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
4
0
طرح خوب و شا یسته ای است. می توان برای سالهای دیگر و شش ماه اول سال با توجه به شرایط آب و هوای هر منطقه به صورت بهینه از آن استفاده کرد.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
سلام
بنده معتقدم که باید بسیاری از ادارات و سازمانهای بدون ارباب رجوع ساعات کار از 7 تا 12 تنظیم بشه و بقیه ادارات و سازمانهای خدمات شهری و کارای فیزیکی در همان ساعت قبلی باشه و برخی کارای الکترونیکی مثل خدمات بانکی و خدمات غیر حضوری با سیستم انلاین و در منزل مسئولین و متصدیان حد اقل در فصل تابستان که به طرح دور کاری معروف بود انجام بشه و از مصرف و استفاده غیر ضوری پرهیز نمود و اماکن دولتی و سازمانی غیر ضروری را در این ایام تعطیل نمود
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
سلام من که دوتا بچه کوچیک دارم کی باید اونها رو از خواب بیدار کنم و صبحانه بهشون بدم و را بیفتم ببرمشون مهد کودک تا ساعت 6 برسم سرکار ؟ اگر قانونی وضع میشه همه طیف های جامعه را باید در نظر بگیرن
کسی را هم ندارم بیاد کمکم الان باید چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
موافق نیستم .
به نظرم خیلی روی کاهش انرزی اثر نداره همون مقدار ساعت اداره ایم از سا عت 6 صبح کولرها روشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
3
0
من بعنوان یک کارمند به نظرم طرح بسیار خوبی است. ترافیک کم شده. مصرف برق کم شده. اتلاف وقت و انرژی کم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
همه دنیا دارند اقلیم و محیط خودشون را عوض می کنند تا راحت تر زندگی کنند، ما داریم خودمون را عوض می کنیم تا با محیط سازگار بشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
این طرح مصرف انرژی و آب را نه تنها کمتر نمیکنه بلکه بیشتر هم میکنه چون کار کارشناسی روش نشده برای مثال برای اداره ما گفتند بصورت شناور از 6 تا 8 میتونید سرکار بیایید از اونور هم باز 2 ساعت شناوری داره از 2 تا 4 یعنی عملا بازه کاری از 6 تا 4 شده حالا تو یک اتاق کاری یک همکار 6 میاد و دیگری 8 اونی که 6 اومده مصرف برق داره آب داره کولر استفاده میکنه اونی هم که 8 میاد تا ساعت 4 باز مصرف دارد و این یعنی عملا 2 ساعت مصرف انرژی بیشتر در طول روز خواهیم داشت و طرح نادرست است و این طرح به شکست می انجامد
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
با تغییر ساعت کارمندان دولت از ساعت 7 تا دو بعداز ظهر موافق هستم زیرا تأثیر بسیاری در ترافیک شهری دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
قانون خوبیه. یه تبصره بگذارند عالی میشه. شبهایی که فوتبال به وقت اضافه و پنالتی میرسه صبح با یک ساعت تاخیر کار شروع بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
0
بهترین راه حل اینه که ساعت رسمی کشور دوباره یک ساعت جلو کشیده بشه.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
شدیدا مخالفم بهتر است دولت یک ساعت معین برای تمام ارگانها مشخص کند مثلا بیمه ایران ساعت کاریش با بیمه مرکزی و وزارت خانه ها که همه دولتی هستند فرق میکند (ساعت کاری بیشتر حتی پنجشنبه ها هم بیمه ایران باز است ولی با ساعت کاری کمتر ارگانهای دیگر مشغول به کار هستند)عادلانه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
خانم های کارمند شغل دومشان خانه داری است . نا کافی بودن خواب شبانه ، سپردن کودک به مهد در ساعت 5 صبح و مشکلات امنیتی برای تردد در این ساعت از معزلات این طرح برای خانم هاست .بهتر است دو ماه تیر و مرداد که اوج گرماست ساعات کار از 8 الی 14 باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
2
عالیییییییییییییییییییییییییییییییه صبح که از خوزن زدم بیرون یه کمکی به فراش محل کردم بنده خدا دست تنها بود بعدش رفتم اداره با دوستان صبحونه زدیم دیدیم ارباب رجوع نیست تا ساعت هشت با همکاران گل فنی بازی کردیم خیلی حال داد . بعدشم ارباب ر جوع اومد دیگه جونی نبود که کار کنم رفتم ابدارخونه یه چرتی زدم و بعدش نماز و اخرشم رفتیم خونه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
عالیییییییییییییییییییییییییییییییه صبح که از خوزن زدم بیرون یه کمکی به فراش محل کردم بنده خدا دست تنها بود بعدش رفتم اداره با دوستان صبحونه زدیم دیدیم ارباب رجوع نیست تا ساعت هشت با همکاران گل فنی بازی کردیم خیلی حال داد . بعدشم ارباب ر جوع اومد دیگه جونی نبود که کار کنم رفتم ابدارخونه یه چرتی زدم و بعدش نماز و اخرشم رفتیم خونه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
0
به نظر من که خیلی خوبه اصلا کل سال همینطوری بشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
این طرح بصورت مسکن خوب است. برای ارائه راه حل باید ببینیم چرا برق زیاد مصرف می شود؟ چون مردم به وسایل سرمایشی نیاز دارند.
خوب آیا وسایل سرمایشی موجود در مصرف برق بهینه هستند یا خیر؟ کولرهای آبی که از دینام برقی استفاده می کنند میزان برق زیادی مصرف می کنند. تکنولوژی ساخت این دینامها به چند دهه قبل برمی گردد.
آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟ بلی از چند سال پیش استفاده از دینامهای برقی DC که به ادعای سازندگان کولر آبی تا 60% در مصرف برق صرفه جویی می کنند، آغاز شده.
راهکار این است که شرکتهای تولید کننده دینامهای پرمصرف موظف به تولید اینگونه دینامهای جدید شوند و یا لااقل در کوتاه مدت از خارج وارد شوند. تولیدکنندگان کولر آبی هم موظف شوند فقط کولر آبی با این نوع دینامها را تولید کنند.
برای کولرهای قبلی که نصب شده اند هم دولت با دادن سوبسید مناسب دینامهای قدیمی را با جدید معاوضه کند.
آیا برای کاهش مصرف آب وبرق این کولرها کار دیگری هم می شود کرد؟ بلی می توان شرکتهای تولیدکننده کولر آبی را موظف کرد تا کولرها را با سایبانی که خود طراحی کرده اند بفروش برسانند. دولت هم سفارش تولید انبوه چند مدل سایبان خوب را به شرکتهای متخصص بدهد و با سوبسید بین مردم توزیع کند.
به این ترتیب حداقل در تابستان تا حدود 50% در مصرف برق این نوع کولرها صرفه جویی خواهد شد. موفق باشید 0046525
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
به نظر بنده ساعت کار در کل باید یک ساعت کم شود . ساعات کار ادارات دولتی در ایران خیلی طولانی ولی کم بازده هست . هر چه ساعت ادارات کم شود در مصرف برق و آب و تلفن و اینترنت صرفه جویی می شود . چون کارمندان بیشتر از آنکه کار کنند فقط وقت می گذرانند.و سیستم ادارات دولتی به جای کارمحور بودن وقت محور است.
در کل کاهش ساعات کار ادارات دولتی کلی به نفع کشور است .
راد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
در یک کلام مثل اکثر طرح های خلق الساعه بدون فکر و برنامه ست، نه تنها هیچ اثری بر مصرف انرژی نداره، بلکه مشکلات عدیده ای هم بوجود میاره، خانومی که از اطراف تهران میاد ساعت چهارونیم صبح باید از خونش بیرون بیاد، زوج‌های کارمندی که بچه کوچک دارن چه خاکی به سر کنن، و دهها معضل دیگه .
متاسفانه فقط شوآف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
كي مي خواد اين تصميمات غير كارشناسي و كيلويي تموم بشه؟
برادر من، توي كشور آفتاب، مشكل تأمين برق داري؟؟؟!!! پس استفاده از انرژي خورشيدي براي چيه؟ همين امثال شما سر كارن كه توان استفاده از اين نعمتاي خدادادي رو نداريم ديگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
به نظرم اصلا طرح خوبي نيست بهتر بود در اين دوره گرما قيمت برق را در ساعت پيك مصرف افزايش دهند تا مصرف كمتر شود البته به شرطي كه درآمد حاصله را صرف توسعه زيرساختهاي لازم براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
برای من خیلی خوب بود، هرچند که بیدار شدن صبح به این زودی خیلی سخته ولی با برنامه ریزی میشه حلش کرد. برای اداراتی که ارباب رجوع دارند یکم مشکل شده چون کسی ساعت 6 بیدار نمیشه و برای پیگیری کارش بیاد اداره. ترافیک هم صبح و بعدازظهر اصلن نیست. دسترسی صبح ها یکم سخته چون ماشین خیلی سخت گیر میاد و اتوبوس هم هر نیم ساعت یکبار میاد. در مجموع من واقعا راضیم. این را هم بگم که به نظر من تاثیری در کاهش مصرف انرژی نداره چون مدیران معمولن تا دیر وقت اداره میمونند و اون ها هستند که بیشتر انرژی مصرف می کنند نه ما کارمندان. در حالی که همه کارها را ما می کنیم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
1
کارمند= طبقه پست جامعه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
2
به نظر من باید ساعت نهار و نماز حذف بشه. ضمن این که اگر در قانون کار ساعت کار از 8 ساعت در روز به 6 ساعت تقلیل پیدا کنه هم خللی در امور ایجاد نمیشه. بنابراین فکر میکنم کلا ساعت کاری از هفت و نیم صبح تا یک و نیم بعد از ظهر تعیین بشه تا خانواده ها بتونن حداقل عصر ها بیشتر در کنار هم باشن.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
2
تا حالا دیدید یک کارمند تو یک اداره ی دولتی درست و خدایی کار کنه؟؟ فقط چوب لا چرخ گذاشتن بلدن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
1
اگر بشه 8 تا 2 چی میشه ؟ مگر زمان احمدی نژاد اینجوری نبود همه هم راضی بودن .
این همه بیقانونی تو این مملک هست فقط ساعت کاری حتما باید قانونی و 8 ساعت بشه؟؟؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
2
سلام
این طرح برای بنده طرح خوبی است.
اگر یک ساعت مربوط به نهار و نماز نیز کسر می گردید و سریع تر وسایل سرمایشی خاموش می گردید طرح بسیار مناسب و پر بازدهی می شد. اما باید خاطر نشان شد این طرح برای افرادی که فرزند کوچک دارند و هردو شاغل هستند و برای خانم ها شاغل طرح مناسبی نیست و آن ها را به مشقت می اندازد.
وفادار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
1
سلام اگرساعت ناهارونماز حذف شود وساعت کاراز هفت صبح تادوبعدظهرباشه عالی است برای همیشه
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
3
1-با طرح تغییر ساعت ادارات دولتی موافق هستید؟
خیر
2-در رسیدن به محل کار در ساعت 6 صبح با مشکل مواجه شده‌اید؟
بله ... کمبود وسایل حمل و نقل و نیز مشکلات عدیده برای کارمندان دارای فرزند خردسال
3-به نظر شما این تغییر ساعت می‌تواند به بهبود کارآیی ادارات دولتی کمک کند؟
خیر، یهره وری به علت خواب آلودگی کارکنان به شدت پایین آمده است
4-اگر با این طرح مخالف هستید، پیشنهاد شما چیست؟
اجرای این طرح مشکلات فراوانی به همراه دارد ، تغییر کم میزان مصرف انرژی، افت بهره وری ، استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر و آلودگی هوا ، مسائل مربوط به امنیت کارمندان در ساعات اولیه صبح و نیز بعد مسافت خیل عظیمی از کارمندان و همچنین با توجه به تغییر زمان خواب و بیداری ، زمان کمتری صرف خانواده می گردد.
این مشکل برای امروز نیست و در نتیجه سو مدیریت انرژی در سالیان دراز پدید آمده و در کوتاه مدت قابل حل نیست، سرمایه گذاری بر روی منابع انرژی پاک همانند خورشید در استفاده های خانگی و بخشی از مصارف اداری، کاهش ساعت کاری در بعد از ظهر و جایگزینی وسایل پرمصرف در ادارات با وسایل کارا تر و کم مصرف می تواند مشکل گشا باشد.
چراغی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
به نظر بنده حفظ همون مقدار ساعت کارکرد روزانه مشکلی رو حل نمیکنه، همون مقدار انرژی مصرفی رو حفظ میکنه و صرفا در ساعاتی دیگر.
پیشنهاد اینجانب کم کردن از کمیت و افزودن به کیفیت کار در ادارات هست، ساعت کار ادارات رو به ساعت 9 تا 4:30 تغییر بدن.
مزایا:
ترافیک در ابتدای روز حذف میشه، چرا که با رفتن به محل کار بخش خصوصی و مدارس تلاقی نداره و از طرفی دیگر آرامش و استراحت در جامعه بیشتر میشه.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
1
واسه روزی ۸ ساعت کار اینقدر نق میزنید؟؟ اگه مثل ما دوشیفته بودید چی؟؟
افروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
4
نه اصلا خوب نیست بویژه برای خانم ها.ساعت کار هشت تا دو.هم در منابع صرفه جویی می شود و هم اینکه زمان بهتری است.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
2
درود. به نظر من ساعت کار باید در تابستان از ساعت 8تا 14 باشد. همه به همه کاراشون میرسن .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
2
کل کار مفید یک کارمند تو ادارات دولتی ایران روزی ۲ ساعته... بقیه اش یا داره تلفن میزنه، یا نماز میخونه، یا پیچونده رفته بیرون، یا هم بساط بگو بخند با بغل دستی اش راه انداخته..... کلا ایرانی جماعت اهل کار نیست... وقتی مثل ژاپنی ها از فرط کار کردن سکته کردن اونوقت بیان حرف بزنن....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
4
0
اتفاقا طرح خوبي است وبايد اجراشود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
5
0
توجه توجه توجه

در دو وقت صبح 6تا 12 و عصراز 17 تا 19
در دو وقت صبح 6تا 12 و عصراز 17 تا 19
در دو وقت صبح 6تا 12 و عصراز 17 تا 19
دارای مزایای زیادی است از جمله
1- مردم
2- کسبه
بخصوص در شهرستانها اجرایی است.
حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟! (عکس) حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس) یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید! مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات) هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟ بانک های چینی در معرض تحریم راهکار هایی برای کنترل اشتها واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
وبگردی