۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۱۷۲۴
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۷
کد ۶۳۱۷۲۴
انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۷

چرا عکس مجمع تشخیص به نفع احمدی نژاد است؟

آقای شبستری می خواهد بگوید او دیگر از ما نیست. اما اتفاقا احمدی نژاد هم در دو سه سال اخیر دقیقا همین را می خواهد بگوید و شاید به خاطر همین لبخند زده است. 10 نکته را بخوانید...

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- تصویری از جلسۀ دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام (شنبه 24 شهریور 1397) که مورد توجه رسانه ها و طبعا افکار عمومی قرار گرفته محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین و حالا منتقد را در کنار آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه پیشین تبریز نشان می دهد.

تا اینجا اتفاق عجیبی رخ نداده است. چرا که دو عضو این نهاد در جلسه شرکت کرده اند و بر اساس چینش صندلی ها یا اتفاقی کنار هم نشسته اند.

نکتۀ جالب اما در این تصویر این است که به نظر می رسد آقای محسن مجتهد شبستری به او پشت کرده و صندلی را به شکل محسوسی چرخانده تا «روی گردانی» خود را نشان دهد یا اصطلاح تندتر و مرسوم «پشت کردن» را و اصطلاح «صندلی چرخانی» را به ادبیات سیاسی ایران اضافه کرده است!

چرا عکس مجمع تشخیص به نفع احمدی نژاد است؟

هر چند که چرخاندن صندلی در جلساتی از این دست الزاما به معنی پشت کردن نیست و ممکن است فیلمی یا تصویری نشان دهند و شخص در زاویه ای قرار گرفته باشد که برای این که بهتر ببیند صندلی را بچرخاند یا قصد دارد با فرد کنار دستی صحبت کند. (این نویسنده خود خوش بختانه یا شوربختانه چنین عادتی دارد و صندلی را به این سو و سو می چرخاند!)

بنا براین الزاما و با قطعیت کامل نمی توان گفت که صندلی را به عمد چرخانده و اصطلاحا به آقای احمدی نژاد پشت کرده است اما از اخم آقای شبستری و لبخند معنی دار آقای احمدی نژاد می توان این گونه استنباط کرد که عمدی است و پشت کرده یا با این فرض 10 نکته را یادآور شد و تصریح کرد اگر این فرض منتفی باشد برخی از نکات و نه همۀ آنها منتفی است:

1.تصور کنید دیگران هم بخواهند همین رویه را در پیش بگیرند و هر که از هر که خوشش نیامد صندلی را بچرخاند و پشت کند. یا خود احمدی نژاد بخواهد این کار را انجام دهد. چه تصویری از جلسات مجمع در ذهن مردم شکل می گیرد؟

2. در همان سال ها و روزهایی که آقای شبستری و تشکل متبوع او – جامعه روحانیت مبارز- تمام قد، پشت سر احمدی نژاد ایستاده بودند هاشمی رفسنجانی رییس مجمع منتقد جدی او بود اماهرگز چنین رفتاری از او سر نزد. حتی احمدی نژاد، گاه کنار آقای هاشمی می‌نشست. به یاد آوریم فردای مناظره مشهور با میرحسین موسوی در14 خرداد 88 و در حرم امام را که تنها یادداشتی به او داد که در آن نوشته بود: مواردی که مطرح کردید خلاف بود، اصلاح کنید. اما پشت نکرد.

3. آقای شبستری می خواهد بگوید ما با او فاصله داریم و او دیگر از ما نیست و تأییدش نمی کنیم. اما اتفاقا احمدی نژاد هم سال هاست و به ویژه در دو سه سال اخیر دقیقا همین را می خواهد بگوید و شاید به خاطر همین لبخند زده است و به همین دلیل می توان گفت برنده این تصویر احمدی نژاد است!

4. رفتارهایی از این دست را می توان به وضعیت مجمع پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم نسبت داد. رییس بعدی و کنونی – آیت الله هاشمی شاهرودی- درگیر بیماری و غالبا غایب است و رییس جمهور روحانی هم در هیچ یک از جلسات پس از هاشمی شرکت نکرده و رییسان دو قوه قضاییه و مقننه هم کمتر حاضر می شوند. شاید اگر هاشمی بود و به آقای شبستری تذکر می داد رعایت می کرد اما اکنون انگار کسی در مجمع دست بالا را ندارد.

5. از عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز می توان پرسید اگر احمدی نژاد هم رییس جمهور مطلوب تان نبود و حال، از حمایت او پشیمان هستید رییس جمهوری مطلوب شما از وقتی ریاست دولت از نخست وزیر به رییس جمهوری رسیده پس کیست؟ چون نه هاشمی رفسنجانی است که ابتدا مورد حمایت بود و بعد فاصله گرفتید. نه سید محمد خاتمی است که جامعه روحانیت نامزدی دیگر داشت ( ناطق نوری) و نه احمدی نژاد است که حالا به او پشت می کنند و حسن روحانی هم نیست چون با او هم حداقل تا قبل از تشدید تحریم ها زاویه داشتند.  


6. اگر قرار بود همه مانند هم بیندیشند 50 نفر نصب نمی کردند و یک نفر کافی بود. بنا بر این اختلاف نظر امری طبیعی است و بهتر است به جای پشت کردن حرف بزنند. احمدی نژاد به هر حال اعتراضات و انتقاداتی دارد. دو بال راست و چپ او هم گرفتار محبس اند. پایگاه اجتماعی خود را اما دارد و می تواند اقشاری را نمایندگی کند. این نویسنده البته کمترین علاقه و ارادتی به او ندارد اما چرا یک جلسه را به شنیدن سخنان عضو خودشان اختصاص نمی دهند؟

7. یکی از آیات مشهور قرآن در سرزنش « روی ترش کردن و پشت کردن» به هنگام ورود یک نابیناست: عبس و تولی/ ان جاءه الاعمی... اخم کرد و روی برگرداند. که چرا آن نابینا نزد او آمد...

شیعه و سنی البته تفسیر واحدی ندارند. شیعه بر این باور است که مخاطب آیه پیامبر گرامی اسلام نیست و دیگری است. اهل سنت اما غالبا بر این باورند که مخاطب، پیامبر است.

برخی هم بر این باورند که اتفاقا اگر مخاطب را پیامبر بدانیم بهتر است چون ثابت می شود او کلمه ای از خود نگفته و تنها وحی را انعکاس داده وگرنه چطور ممکن است سخنی عتاب آلود به خود را منتشر کند. نویسنده وارد این بحث نمی شود اما این را می خواهد بگوید که هر چند سرزنش مخاطب به خاطر پشت کردن در آیه به دلیل دیگری است ولی در فرهنگ دینی پشت کردن مسلمان به یک مسلمان ذاتا و به عنوان یک قاعده امر پسندیده ای نیست.

آقای شبستری روحانی است. سال ها امام جمعه بوده است. این رفتارها اگر از سیاسیون پذیرفتنی باشد وقتی از روحانیون سر می زند قابل تأمل می شود و این نگرانی را ایجاد می کند که برخی چنان مشغول امور سیاسی و حاکمیتی شده اند که از کارکردهای شناخته شده روحانیت در قرن های گذشته فاصله گرفته اند.

8. هر چند تصور می شود این اتفاق مسبوق به سابقه نیست ولی این تصور به خاطر گسترش رسانه هاست  در حالی که پیش از این هم اتفاق افتاده است. چنانچه مرحوم مهندس سحابی در گفت و گو با بهمن احمدی امویی در کتاب «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» می گوید بعد از سخنرانی در مراسم چهلم آیت الله طالقانی در سال 1358 که در آن دربارۀ دیدگاه مرحوم طالقانی به ولایت فقیه مواردی را مطرح کرده بودم برخورد برخی روحانیون با من در مجلس خبرگان قانون اساسی تغییر کرد و حتی بعضی از من فاصله گرفتند.

از روی حافظه همچنین گویا گفته است به من حتی پشت می کردند اما دکتر بهشتی تا مرا دید به گرمی در آغوش گرفت به حدی که تصور کردم با سخنان من موافق است.

9. جامعۀ امروز ایران بیش از پشت کردن و نشنیدن به گفت و گو و شنیدن نیاز دارد. البته بهتر است وزن سیاسی یا اجتماعی هر کس مشخص شود تا ولو از خود آن فرد خوش مان نمی آید اما چون طیفی و جماعتی را نمایندگی می کند به حرف او گوش کنیم. این اتفاق را نمی توان از یک نهاد انتصابی و مستشاری و مشورتی انتظار داشت و بهتر است انتخابات مجلس یازدهم این مجال را به طیف های مختلف سیاسی بدهد و در آنجا به جای این که به هم پشت کنند با هم بحث کنند.

10. جالب است بدانید آقای محسن مجتهد شبستری برادر استاد محمد مجتهد شبستری دین پژوه نامدار است اما هیچ شباهت فکری به هم ندارند و آقای محمد مجتهد شبستری حتی از صنف و سلک روحانیت هم به اختیار به درآمده است. وقتی دو برادر شباهت فکری به هم ندارند اختلاف با احمدی نژاد چندان هم عجیب نیست. هر چند نمی دانیم آیا از برادر خود نیز روی می گردانند یا نه؟

شاید یکی از خوش حالی های احمدی نژاد که نسبتی با حوزۀ اندیشه ندارد همین باشد که یک لحظه خود را جای استاد محمد مجتهد شبستری تصور یا تصویر کرده است!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۴۵
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
Malaysia
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
17
13
بترسید از اون روزی که این برخورد با روحانی شود.
پاسخ ها
علی
| - |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
هرکس شخصیت خودش رانشان می دهد
آریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
زیاد اهمیتی ندارد!
ع.ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
8
25
چنین کاری از یک روحانی بعیده ... حالا احمدی نژاد هر کی میخواد باشه
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
16
9
پس احمدي نژاد خوبه
ناشناس
Germany
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
14
11
اوضاع و احوال اقتصادی مملکت رو بنگر و سطح دغدغه ی رسانه ی اعتدالی ما رو...
عصر ایران دوست عزیز، اداره مملکت با ما نیست و متولیان خود را دارد. تحلیلگر حق دارد موضوعی را از ابعاد مختلف بررسی کند. نویسنده این متن هم با شما دغدغه مشترک دارد و مثل شما کاهش قدرت خرید را لمس می کند. اما این را هم در نظر داشته باشید بخشی از مشکلات به خاطر تحمل نکردن است و همین احمدی نژاد مگر هشت سال رییس جمهور نبوده است و بخشی از اوضاع و احوال اقتصادی مگر در دوران او ریشه ندارد که پشت کنندگان امروزین از او جانب داری می کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
نه........!!! عصرایران زبان هم داره و جواب میده !!!!!!!!
قنبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
باز هم اوضاع فعلی مملکت رو میبینیم والله دوره احمدی نزاد بهتر بود.حداقل چند تا کار حسابی که بدرد قشر ضعیف جامعه میخورد انجام داد.
حیف که حلقه انحرافی دور و برش خرابش کردند وگرنه هیچ کس بهتر از احمدی نزاد نیست و نخواهد بود.
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
احسنت عصرایران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
7
13
نقد خوبی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
5
آقای نویسنده !
گذاشتن این عکس و از همه بدتر تحلیل آن هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع و هم خلاف اخلاق و هم خلاف ادب و....
عصر ایران اگر عکس در حریم خصوصی بود حرف شما قابل تأمل بود. ولی تصویری است که در همه خبرگزاری ها منتشر شده و مربوط به یک نشست کاملا رسمی در یک نهاد مهم در ساختار سیاسی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
7
7
من که بیشتر کارهای احمدی نژاد را قبول دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
8
8
درود بر احمدی نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
2
5
یکی از خوش حالی های احمدی نژاد که نسبتی با حوزۀ اندیشه ندارد
نسبت با حوزه اندیشه را شما مشخص کرید و می کنید؟ حالا کی گفته شما نسبت دارید با این حوزه ؟
فقط بلدید ادای زنده باد مخالف من رو دربیارید وگرنه آخرش ذات خودتون مشخص می کنید
عصر ایران منظور از حوزه اندیشه کسانی است که در کار پژوهش و نگارش اند. اقای احمدی نژاد بیشتر مرد سیاست است و به عنوان یک متفکر شهرت ندارد. این عبارت که شخص به حوزه اندیشه تعلق ندارد در مقام تخفیف به کار برده نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
9
5
احمدی نژاد یک فرد ولایی است مانند مختار
احمدی نژاد یک اندیشه است خواست عمومی است یک جریان است مردمی است از قشر مستضعفان جامعه کار بلد است کاردان وزبر دست است باهوش است مومن است خدایی است بدانید اورا نمی توانید حذف کنید اگه اندیشه حذف اورا داریدحذف خود را استارت زده اید
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
5
7
خلاصه هرچی باشد احمدی نزاد بهتر از روحانی و دار دستش کار کرد اصلا داخل ایرانم کار نکرد ولی مانند روحانی نرفت با امریکا مذاکره کنه و هسته ای به فنا بده
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
روحانی امید را به فنا داد اما بدتر از ان این است که هنوز هم مدعی است و قبول ندارد چه بر سر مملکت آورده
عصر ایران پاره ای اشتباهات در تصمیم گیری ها را انکار نمی توان کرد ولی اگر مشکلات را به خروج آمریکا از برجام نسبت دهیم آنگاه اتفاقا اهمیت برجام بیشتر روشن می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
9
6
درود بر محمود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
7
عصر ایران حالت خوبه؟ شاید به لحظه صندلی چرخیده همون لحظه هم اتفاقی احمدی نژاد داره میخنده . این همه اسمون ریسمون یافتی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
8
من قبول ندارم که هشت سال رئیس جمهور بوده است اما واقعیت این است که احمدی نژاد هشت سال رئیس دولت بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
همین مگاه شماست که دموکراسی رو به لجن میکشه. خوبه یه عده هم برا روحانی همین رو بگن؟!
علی
Germany
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
2
واقعاکه!!!!!چه اوضاع واحوالیه!!!!!!!!!هردم ازاین باغ بری میرسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
2
5
شما چرا نظرات مخالف خود را نمایش نمیدهید
عصر ایران

نظرات مخالف خودمان را منتشر می کنیم اما نظراتی که متضمن توهین باشد یا بیم دردسر از آنها مترتب باشد قابل انتشار نیست. ضمن این که دلیل اصلی تأخیر یا محدودیت در انتشار محدود بودن افرادی است که امکان یا اختیار انتشار نظرات [کامنت ها] را دارند و این نظرات را هم نویسندۀ مطلب منتشر می کند نه متصدی مربوطه

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
منتشر نمی کنید آقا جان من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
4
نقد پشمکی
عصر ایران

کاش به جای دو کلمه در رد یک مطلب 1200 کلمه ای بر جزییات تاکید شود و مثلا بگویید با 9 بند مخالفم ولی بند فلان را قبول دارم. یکی از مهم ترین نشانه های جوامع توسعه یافته دقت و تأکید بر جزییات است. نقل می کنند احمد فردید در رد سخنان اهل دانشی گفته بود تمام سخنان او مزخرف است و یکی از حامیان او پشت تریبون رفت و گفت مگر می شود در تمام یک نطق یا یک نوشته حرف درستی نباشد؟ دوست عزیز! کاش بگویید چگونه می توان در دو کلمه و دو ثانیه کل یک مطلب 1200 کلمه ای را که شاید بیش از یک ساعت صرف اندیشیدن و پرداختن و نوشتن آن شده نفی کرد؟

ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
1
محسن مجتهد شبستری برادر استاد محمد مجتهد شبستری !!!فکر کنم پسر عموباشند.

درود و هزار درود به نسل اول انقلاب منطقه شبستر که همچون استاد محمد مجتهد شبستری را به عنوان نماینده به مجلس 1 فرستادند.
عصر ایران چنان که در متن آمده و حسب پرسش نویسنده از شخص جناب محمد مجتهد شبستری برادرند ولی به لحاظ فکری کاملا متفاوت اند و حتی می توان گفت آقای محمد مجتهد شبستری با روحانیون سنتی شباهتی ندارد و به متفکران و فلاسفه غربی نزدیک تر است هر چند بر باورهای دینی خود منتها با برداشت هرمنوتیک پای بند است. در نگاه هرمنوتیک، از یک متن می توان تفسیرها و خوانش های متفاوت داشت
ناشناس
France
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
امروزه با گسترش رسانه های مجازی کاستی ادب ، دیسپلین و پرنسیپ و تشریفات لازم الرعایه در فرهنگ سیاسی فعلی خیلی آشکار شده است. یک روحانی در مراسم رسمی ادای احترام فیلم یادگاری میگیرد ، سلفی با موگرینی در مجلس ، نحوه نشستن برخی در ملاقات های رسمی و از همه مهم تر ادبیات لاطی در عرصه سیاسی و....
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
2
2
اولا که به آقای نویسنده باید گفت اگر هدف از نوشتن دلسوزی برای مملکت و مردم هست که این چنین موضوعاتی ارزش نوشتن و تحلیل ندارد ،اگر دلسوز مردم و مملکت هستید از عملکرد دولتمردان ، گرانی ، پراید چهل میلیونی و... اینها بنویس ، آقای احمدی نِژاد هم تا روزی که صراط مستقیم می رفت همه به آن افتخار می کردند ولی بعد که تغییر رفتار آن را دیدند حاج آقا شبستری که نه همه مردم به آن پشت می کنند .
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
2
1
بسیار خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
2
3
...درود بر عصر ایران عزیز و فهیم و عقیل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
2
آقای خدیر یعنی چه مثلا ....خروجی این مجالس رو بنویسید که همش چرت وپرت و الکی پول بیت المال و حق جلسه و برو بیا و عدم حشم و اسکورت و غیره
ناشناس
Germany
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
2
همه مردم تبریز یادشونه بعد از انتخاب آقای احمدی نژاد در دور دوم و در حالی که شورای نگهبان هنوز صحت انتخابات رو تایید نکرده بود همین آقای مجتهد شبستری در مصلی مراسم شکرگذاری برگزار کرد .
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
حرکت آقای شبستری اصلا جالب نیست و در شان خودشون و لباسشون و مسئول بودن ایشون نیست ولی نکته جالب در این مقاله این است که نوشتید آقای شبستری مشخص کنه طرفدار کی هست هاشمی خاتمی احمدی نژاد یا روحانی ، این چه حرف خنده داری هست یعنی حتما طرف باید همواره طرفدار کسی باشد؟ یه نکته ی مثبتی که اصول گرا ها داشتن و شما ها ندارید این است که اصولگراها که تمام قد پشت احمدی نژاد ایستاده بودن از سال ششم با عملکردی که احمدی نزاد داشت به صورت علنی مخالفت خودشون رو نشون دادن و حتی بسیاری از وزرا از کنار او کنار رفتند و قید قدرت رو زدن چون احساس میکردن که احمدی نژاد اشتباه میکند اما شما و اصلاح طلب ها چطور به هرشکلی حتی اگر مقاله انتقادی از دولت اصلاح طلب هم بنویسید در همون مقاله هم انتقاداتون بیشتر برای حفظ قدرت هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
اين اقايان هر دو منصوب هستند لذا پشت كردن دو منصوب بسيار بي معناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
اینقدر عاشقانه به این نمایش نگاه نکنید ... چیزی ازش بیرون نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
مضمون کلام خوب بود اما گاهی از آب گل آلود به مفع حزب خودتان ماهی گرفتید آقای نویسنده. اما مسئله ی مهم تر توهین شما به آقای احمدی نژاد است که البته نقض قرض هم کردید چراکه در جایی خودتان توهین کردن را امری نکوهید یاد میکنید. اما مستقل از این بیندیشید و ببینید که آیا شما با اندیشیدن بیگانه ترید یا آقای احمدی نژاد. مسلما پاسخ این سوال بدیهی و واضح است!!؟
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
تو کنترل بازار و قیمت سکه و ارز و حتی اون مذاکرات طولانی معنای اندیشیدن و مشورت رو هم فهمیدیم از این دولت فخیمه مدبر!!
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
سلام، سایت خوبی دارید ولی بی طرفی در مطالب سایت شما مشهود نیست.
رسالت خبرنگاری خودتون رو حفظ کنید و طوری مطلب بنویسید که قضاوت به خواننده داده باشه.
هرچند در واقعیت رسانه مستقل بی معنیه ولی شما سعی کنید حداقل نشون بدید مستقل هستید
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
عرض سلام و احترام خدمت اقاى خدير،
سوالى كه از شما دارم اينست كه ايا جنابعالى سايت يا كانال تلگرام شخصى داريد كه بنده بتوانم مطالعه/استفاده كنم؟ به جرات ميتوان گفت كه تنها براى خواندن نوشته هاى شما به عصر ايران سر ميزنم و باقى مطالب را در حد تيتر در صفحه اصلى ميخوانم.
خيلى ممنون براى زحمات
عصر ایران ضمن تشکر از لطف شما و دوستان دیگر. نویسنده سایت و کانال شخصی ندارد. در نشریات مکتوب سه شنبه ها در روزنامۀ سازندگی یادداشت می نویسد، تحلیل های دیگر نیز هر هفته در هفته نامۀ امید جوان و هر ماه در ماهنامۀ نسیم بیداری منتشر می شود. «عصر ایران» هم که البته جای خود دارد.
ناشناس
Canada
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
2
کینه های شما در بندهای پایانی کاملا عریان است
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
واقعا متاسفم
مثلا شما با یکی دو تا عکس ذهن خوانی و نیت خوانی کردید؟ با چه مستندی؟ بلکه فقط سعی کردید تخیلات خودتون رو عرضه بکنید. شرعاً، قانوناً و اخلاقاً باید پاسخگو باشید.
عصر ایران با توجه به زاویه پیدا کردن احمدی نزاد با حکومت و در حالی که محبوب دل اصول گرایان بوده این عکس هزار حرف دارد و یک روزنامه نگار و تحلیلگر نمی تواند به موضوع آن نپردازد. برخی از عکس های خبری تا سال ها و ده ها سال محل بحث است.
آریو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
3
فردی میگفت : "" اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ""
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
اینهم یک دروغ حاصل از فضای مجازی است. امان از این سیاست که هر نوع دروغ گفتن را جایز می داند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
بنده یک پزشک هستم و در شهرستان کار می کنم.
از بیست سال پیش خواننده پر و پا قرص تحلیل های جناب خدیر هستم.
اغراق نمی کنم چون ایشان اصلا بنده را نمی شناسند.
بی تردید نگاه تیزبین جناب خدیر که با پشتوانه مطالعاتی کافی صورت می گیرد،میان روزنامه نگاران و نویسندگان ما کم نظیر است.
تحلیل های ایشان با محوریت وطن دوستی و بر اساس منافع ملی است و اغلب نگاهی از بالا(فراگیر) بر اتفاقات دارند.این تحلیل ایشان هم کاملا درست است و متاسفانه خبر از آرایش ایلیاتی و قبیله ای در بالاترین سطوح کشور می دهد و اتفاقا نقض غرض است و به نفع احمدی نژاد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
زیر چشمی هم نگاه میکنه .
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
سلام. آقای شبستری اگر عمدی این کار را کرده که باید بداند حرکت ناپسندی است و حق این کار را ندارد و بدعت خوب نیست قدر بدانست و این کرسی ها با خون هزاران شهید بدست آمده ملک پدریتان نیست که قهر و ناز کنید وقتی احمدی نژاد محبوب مردم هست شما هم به نظر مردم احترام بگذارید. به فرموده امام خمینی . وای به روزی که مردم به این نتیجه برسند که شما آن چیزی نیستیدکه فکر میکنند . رسالت دینی فراموش نشه قدر مردم را بدانید‌..
abbas
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
... حتی سخاوتمندانه میکروفون خودش رو هم تقدیم اوشون کرده... بارک الله
سیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
1
سلام
با اینکه خودتان هم در متن اشاره کرده اید که این چرخش صندلی الزاما به معنای پشت کردن نیست اما باز آسمان ریسمان بافته اید تا تفکرات خود را به ذهن خوانندگان القا کنید.
برای یک عکس یک مقاله به این طویلی سرهم کرده اید که تماماً بر اساس ظن و گمان است.
رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
1
1
و با کلید قلابی که خواستند اقتصاد ایران را اصلاح کنند اما نچرخید. لطفا در این مورد هم تیتر بزنید.
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
دکتر احمدی نژاد هم نیازیبه ارادت و حمایت امثال تو ندارد.چون لیاقتش رو نداری
سامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
1
من فکر نمیکردم که آقای احمدی نژاد ، علی رغم رفتارهای خاصش ، تا اینحد طرفدار داشته باشد .اما عکس،خیلی ها گفتند این عکس ارزش نوشتن ندارد.بنده مخالفم.کسانی که اینطور فکر میکنند احتمالا با هنر و تاثیر آن بر جوامع ناآشنا هستند.برخی تصاویر ناب هستند و یک عکاس خیلی باید خوش شانس باشد تا بتواند در لحظه ایی غیرمنتظره ،وقایع را ثبت نماید .تاثیر تصویر و عکس و یا نقاشی و خط و کلا هنر بسیار عمیق است.عکس و خط و نقاشی با وجود بیتحرکی و ثابت و بیصدا بودن میتوانند پیام آور باشند.پیام میتواند در حوزه های متفاوتی مطرح و مورد نقد و بررسی و تحلیل قرار گیرد ، از جمله پیام های نهفته در هر اثر میتوان به عشق و حسرت و نفرت و ثبات و ایثار و پایداری و دل بستگی و ... اشاره نمود.بدین ترتیب من با نظر برخی از خواننده ها که معتقدن این عکس ارزش خبری و تحلیلی ندارد، مخالفم.من با نظر شخصی که میگوید "شاید در یک لحظه این اتفاق افتاده باشد و عادیست"،مخالفم.چرا که لحظه ها طول زمان را میسازند.لحظه یعنی بزنگاه،یعنی نقطه عطف، و نقطه عطف فقط یک نقطه نیست و بسیار متفاوت تر از یک خط راست بی روح و کسل کننده ، است.پاینده باشید.
وبگردی