فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۷
کد ۶۴۶۷۱
انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۷

نوجوانان زياد تلويزيون تماشا نكنند

عصر ایران
محققان مي‌گويند: اين نخستين پژوهشي است كه در آن رابطه بين تماشاي تلويزيون و رژيم غذايي از دوران نوجواني تا دوران بزرگسالي بررسي مي‌شود.


جام جم آنلاين: ‌دانشمندان تاكيد كردند: نوجواناني كه زياد تلويزيون تماشا مي‌كنند، الگوهاي غذايي نامطلوب‌تري را در سال‌هاي آينده زندگي دنبال مي‌كنند.

اين دانشمندان هشدار دادند: نوجوانان در مقطع دبيرستان كه ساعات زيادي را صرف تماشاي تلويزيون مي‌كنند، معمولا گرفتار عادات تغذيه‌اي نامناسب و غيربهداشتي مي‌شوند كه متاسفانه اين عادت‌ها تا سنين بالاتر نيز ادامه پيدا مي‌كند و در نهايت سلامت آنان را به خطر مي‌اندازد.

محققان يادآور شدند كه با توجه به نتايج اين تحقيق، نحوه تماشاي تلويزيون مي‌تواند عامل پيش‌بيني‌كننده براي نوع تغذيه و رژيم غذايي افراد باشد.

در اين تحقيق، 2000 نوجوان در مقطع راهنمايي و دبيرستان مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان دانشگاه مينه‌سوتا، رابطه بين تماشاي تلويزيون و نوع رژيم غذايي را در اين نوجوانان مورد بررسي و ارزيابي قرار دادند.

محققان مي‌گويند: اين نخستين پژوهشي است كه در آن رابطه بين تماشاي تلويزيون و رژيم غذايي از دوران نوجواني تا دوران بزرگسالي بررسي مي‌شود.

محققان دريافتند: افرادي كه در سن نوجواني روزانه بيش از 5 ساعت تلويزيون مي‌بينند‌، در سنين بالاتر كمتر از ميوه‌ها، سبزيجات، مواد غذايي كلسيم‌دار و نان‌هاي سبوس‌دار مصرف مي‌كنند و بيشتر به خوردن اسنك‌ها، تنقلات چرب و شيرين، فست‌فود و نوشيدني‌هاي قندي تمايل دارند و اين امر سلامت آنها را بشدت تهديد مي‌كند.
 
ارسال به دوستان
سردار قاآنی: جنوب لبنان همواره سرزمین مقاومت و ایستادگی خواهد ماند ادعای ترامپ: ایرانی‌ها را نابود خواهیم کرد/ ایران در تبلیغات خوب است اما در جنگیدن خوب نیست سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس)