فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۲۲۱۰
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۷

بندرعباس؛ 2 کشته در اثر برخورد پژو با شتر

عصر ایران
شتر رها شده در حاشیه جاده جاسک به چابهار حادثه رانندگی آفرید .

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت: شتر رها شده در حاشیه جاده جاسک به چابهار حادثه رانندگی آفرید که بر اثر آن 2 نفر کشته و سه نفر زخمی شدند

احمد گمتیلی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اثر این سانحه که بامداد امروز رخ داد، سه نفر مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که در حال حاضر حال عمومی آنان مطلوب است.

وی ادامه داد: تصادف شترهای رها شده با خودروها یکی از حوادث تلخ برای مردم رقم می زند به طوری که ازاول فروردین ماه جاری تا کنون شش نفر فوت و11 نفر مصدوم شده و در سال گذشته نیز این نوع حادثه 6 نفرفوت و 44 مصدوم در برداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک گفت: به منظور افزایش میزان دید در شب رانندگان وسایل نقلیه، بر روی گردن و پاهای شتران سرگردان در جاده های جاسک شبرنگ نصب شد.

گمتیلی یاد آور شد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت آن در شهرستان جاسک اجرا شد.

وی اضافه کرد: با نصب شبرنگ بر روی گردن شترها، این حیوان در شب از فاصله 200متری برای رانندگان قابل مشاهده و تشخیص خواهد بود و درصورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، خطر تصادف با شترهای سرگردان کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای نگهداری این شترها حدود 300 هکتار مرتع پیش بینی شد و چهار ایستگاه سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسک هر کدام به ظرفیت 300 شتر توسط جهاد کشاورزی ایجاد شده است.
معاون فرماندار جاسک ، هدف از اجرای این طرح ساماندهی شترها را جلوگیری از تصادفات با شتر در جاده های در محدوده این شهرستان دانست.

گمتیلی افزود: سیستم نگهداری شترها به 2 روش باز و بسته اداره می شود که در روش بسته شترها شب به جایگاه و روزها در مراتع به چرا می پردازند.

جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل تردد حیوانات اهلی به ویژه شتر‌های سرگردان و بدون چوپان، از مسیرهای پرخطر استان بوده و هرسال مواردی از تصادف های منجر به فوت و مصدومیت در این جاده گزارش می شود.

در شرق استان هرمزگان به علت شرایط کویری و جغرافیایی برخی از ساکنان روستاها از طریق پرورش شتر معیشت خود را می گذرانند، بیشتر این شترها دربیابان ‌ها رها شده و با حرکت در جاده باعث حوادث می شوند.

شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

برچسب ها: تصادف ، شتر ، بندرعباس
ارسال به دوستان
صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد