۳۱ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۸۱۹۲
تعداد نظرات: ۱۷۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۸۱۹۲
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ برای عید آجیل خریده‌اید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد آجیل عید و خرید آن با هم گفت‌وگو کینم.زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است.

عصر ایران- قیمت آجیل عید، نسب نوروز 97 دو برابر شده است. گرانی آجیل باعث شده تا بخشی از مردم تصمیم بگیرند در عید 98 از آجیل استفاده نکنند.

البته در این میان برخی دیگر همچنان مانند گذشته آجیل می‌خرند و آن را در سفره هفت سین خود قرار می‌دهند.

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد آجیل عید با هم گفت‌وگو کینم.

90 دقیقه گفت‌وگو/  برای عید آجیل خریده‌اید؟

1- برای عید آجیل خریده‌اید؟

2- اگر تصمیم به خرید ندارید، چه تنقلاتی را جایگزین آجیل می‌کنید؟

3- به نظر شما نخریدن تاثیری در قیمت آجیل خواهد داشت؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۶۷
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
10
186
پول دارم اما نمی خرم چون واجب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
هم پول ندارم و هم قدرت خرید آنرا نسبت به سال گذشته ندارم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگه به خاطر گرونی نباید خرید پس هیچی نبایس خرید حالا بین این همه گرونی گیر دادید به آجیل
دیروز رفتم یک پیج و یک رولپلاک خریدم هزار تومن حالا هی بگین آجیل نخریم
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
نمی خریم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
من هم نداشتم. اما برای بچه ها کمی خریدم. نباید رسوم ایرانی فراموش شود. یک پنجم مقداری که سال پیش خریدم را امسال به همان قیمت خریدم! علی برکه الله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
قبلا خریده بودم (انبار کرده بودم)
الان داریم نوش جان میکنیم.
بفرمایید پسته !!!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
139
خیر، نخریده ام و نخواهم خرید.
واقعا توان مالی خرید آجیل را در اولین سال زندگی مشترکم ندارم.
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
6
90
نخریدم
تخمه افتابگردان و کدو خواهم خرید
تاثیری در قیمتها نخواهد داشت در ایران هیچ چیزی عقلایی نیست نخرید ارزان که نمیشود هیچ بلکه گران هم می شود و خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
5
76
نه به آجیل
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
97
23
واقعا نخریدن ما تاثیری نداره. من یک کیلو خریدم 156
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
35
37
ما معمولا محل کار بهمون میدن، اما واقعا دوست ندارم بدارم، اما عرف خانواده ما اینه که اگه نذاری دید خوبی وجود نداره. خیلی دوست دارم بتونم این تفکر رو بشکنم.
ترجيحم اینه از خوراکی هایی که درطول سال تو خونم دارم مثل تخمه، آلبالو خشکه، لواشک و این چیزا جایگزین کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بهشون بگو فامیلی که بخاطر آجیل میاد بهترع نیاد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
55
واقعا عجب گیری افتادیم
حامد
Netherlands
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
9
77
مردم اگه طاقت بیارن ک نخرن واقعا کمک میکنه به ارزون شدن. البته باید یکم مدتشو طولانی کنند. مثلا تا تابستان آینده آجیل نخرن.من هم نمی خرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
6
55
من به خاطر اصرار بچه ها هفته پیش از هر کدام 250 گرم خریدم !! شد 140 هزار تومن. ولی برای عید نمی خرم . واقعا با این قیمتها اصلا درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
کمپین "نه به آجیل و پسته" راه افتاده.
اما فراموش نشه سنت عید و دید و بازدید نباید تحت الشعاع قرار بگیره و کمرنگ بشه. آخه عده ای مخالف سنتهای باستانی هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
50
تخمه آفتابگردان میخرم و منت پسته را نمی کشم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
56
من نخریدم و نخواهم خرید چون توانش را ندارم، واقعیت این است که سیستم نظارتی رادارش از کار افتاده و ما مردم افتادیم به جون هم تا جیب هم را خالی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
65
سلام
پول دارم اما نمی خرم چون ضروری نیست...
مندوش
Luxembourg
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
6
42
خیر نمیخریم یارانه نداده پول قبض ها جلوی در خونه نشستن یعنی اینقدر گداگشنه و مردم رو اذیت میکنن اصلا دوست ندارن مردم روی آرامش رو ببینند البته با مدرک لیسانس ۸ سال هست بیکارم ولی نمیدونم چطور آمار بیکاری هرساله کم میشه خخخخخخخخخخخخخ
تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تو ونزولا یا ویرانه ی دیگه ای هم بودی اگه 8ماه بیکار باشی ممکنه مقصر دولت و حکومت باشه اما 8 سال بلاشک مقصری اصلی خودت هستی!
دیدتو به زندگیت عوض کن
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
60
امسال اجیل نمیخرم ولی سوال اساسی اینست که گرانی اجیلی علت نیست یک معلول است ریشه ان ناکارامدی مسئولین است
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
5
46
باعرض سلام، ما آجیل نمی خریم توان مالی خرید آجیل
راهم داریم ولی لزومی نداره مگه آیه نازل شده که باید
آجیل با‌شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
10
19
در ایران هیچ جیزی روی اصول نیست وقتی دلار 18000 تومان بود شیر و دستما ل کاغذی و مواد غذایی و... ارزانتر بود این یک بازی است دلار هیچ تاثیری روی قیمتها ندارد فقط دلار و سکه پایین آمد به نظر من حلال ترین پول خرید دلار و سکه است چون سود آن معلوم نیست آجیل را صادر می کنند دلار را هم نمی آورند غوغایی در کشور
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
44
نه نخریدیم. و نخواهیم خرید. الان خیلی چیزا رو از سبد کالامون حذف کردیم چه برسه به آجیل که اونجوری هم صروری نیست
گلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
5
41
1- علیرغم اینکه ما و اطرافیان میتوانیم ولی نمیخریم و در هیچ میهمانی هم نخواهیم خورد
2- چیزی جایگزین نمیکنیم
3- اگر همه نخرند واقعا، بله تاثیر خواهد داشت
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
34
باسلام
به نظر من ارزش پول حداقل به یک سوم کاهش پیدا کرده و به دنبال آن قیمت اجناس حداقل سه برابر شده نخریدن آجیل برای اینکه قیمت آن پایین بیاید اشتباه است چون با قیمت بهتر از این تاجر برای صادرات خریداری می کند ولی باتوجه به اینکه اکثریت مردم در تنگنای اقتصادی به سر می برند برای اینکه به خانوادهای دیگر فشار وارد نشود بهتراست از خرید آجیل گرانبها مثل مغز بادام بادام پسته جهت پذیرایی عید خودداری شود تا در بازدید خانواده های کم درامد شرمنده پذیرایی نشوند ولی میتوان با خرید انواع تخمه ها حس و حال پذیرایی نوروز را زنده نگه داشت هرچند گز و شیرینی هم از آجیل دست کمی ندارد و بهتر است که ساده تر و کمهزینه تر باشد
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سلام. از خداشونه مردم نخرن و با قیمت گزاف به کشورهای خارجی صادر بشه. خوش به حال خارجی ها! این فکر که مردم نخرن قیمت ها شکسته میشه، غلطه. چون دلار گرانتر و ارزش پول روز به روز کم می شه و نباید با این وضع انتظار داشت قیمتها با نخریدن شکسته میشه. به هر حال اکثر اونایی که پول دارن خریدند و باز هم می خرند و این اوضاع اقتصاد به نفع اوناست و اونایی که ندارند و نمی تونند بخرند فقط شعار می دن. امیدوارم مردم هوای همدیگرو داشته باشن. ان شاالله.
مصطفی
Germany
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
26
شلام
من نخریدم. نه کسی ازم انتظار داره بخرم و نه انتظار دارم خونه کسی میرم اجیل بیاره برای پذیراایی
واقعا دوستانی که خرید کردن دارن رفتار غیر اجتماعی میکنن. اگر بتونیم هر ویزی که گرون میشه رو هماهنگ شده نخریم خیلی میتونیم تاثیر گذار باشیم. بخصوص در اجناسی که تاریخ مصرف دارند
واقعا پسته رو دارن گرون میدن. مگر بهای تمام شده پسته کیلویی چنده؟ اگر کم سوده تولیدش چرا کسانی که باغ پسته دارن اینقد پولدار هستن؟ خب معلومه پسته بهای تمام شده کمی داره و چند برابر بهای تمام شده ذاره به فروش میرسه. پس نمیخرم تا بقیه الکی سودنکنن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
31
آجیل نخریدم چون نمیتونم بخرم. کاملا مشخصه که نخریدن ما تو ایران هیچ تغییری رو قیمت نداره. تو کشور ما چیزی که گرون میشه دیگه هیچ وقت ارزون نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
9
16
تا زمانی که مردم مصالح فردی خود را بر منافع عمومی ترجیح بدانند، هیچ کمپینی موفق نخواهد شد نمونه آن هم کمپین نخریدن خودرو بود که در نهایت به خاطر نفع چند صدهزاری برخی از مردم به شکست انجامید.
به نظرم هر کس تا هر مبلغی که می تواند خرید کند و از جشن های ملی نهایت خوشی را ببرد.
ناشناس
Romania
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
34
1- نخریدم و نمیخرم.
2- میوه و شیرینی کفایت میکنه شاید کمی هم تخمه آفتابگردان
3- قیمت آجیل مهم نیست ، همین که اجازه نمیدم که ازم سواستفاده بشه احساس رضایت بهم میده نه احساس حماقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
احسنت
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
47
با اینکه تمکن مالی دارم نخواهم خرید به هیچ وجه. دید و بازدید را هم صرفا به دیدار پدر و مادر و برادر ان و خواهران در منزل پدری خلاصه می کنم تا کسی به زحمت نیفتد. ضمنا کودکان محک و کودکان بهزیستی از آجیل شب عید مهمتر هستند. فراموششان نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دورود بر تو هموطن احساس مسئولیت یعنی این.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
درود بر شما و همفكران شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
30
21
من می خرم - در حد توان خودم چون دوست دارم عید نوروز را با همه ی رسم هایش زنده نگهدارم
به بچه ها توضیح داده ام که خوب آجیلمان پسته و بادام نخواهد داشت شامل چیزهای ارزان تر است همین
اما هیچ چیزی را از سفره هفت سین و مراسم عید حذف نمی کنم
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
من گفته شما را کاملا قبول دارم و باید سنت های قدیمی را حفظ کرد ولی حفظ آبروی اطرافیانی که قادر به خرید نیستند واجب تر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
30
پولشم دارم اما نمیخرم، چه ضرورتی داره، حتی اگه تاثیری رو ارزون شدنش نذاره بازم نمی خرم
ما که عادت کردیم هر چی گرون میشه میریم از قبلم بیشتر میخریم لااقل این یکیو نخریم ببینیم چی میشه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
23
خير، آجيل نمي خرم و به ديگران هم توصيه ميكنم كه نخرن.
مگه چه مدت ميتونن آجيل رو انبار كنن بزارن تا همش پشه و كرم بزنه
صد در صد در قيمت آينده تاثير داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
26
14
شاید مقدار کمی بخرم. خریدن و نخریدن توی ایران تاثیری روی قیمت ها ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
18
1- آجیل نخریدم
2- برای جایگزین ، هرچیزی که زیاد گران نشده باشد می خرم. شاید فقط شیرینی بخرم
3- نخریدن در کاهش قیمت تاثیر خواهد داشت چون وقتی تقاضا کم شود قیمت هم کاهش خواهد یافت
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
28
من توان خریدش رو دارم ولی نمیخرم چون وقتی میبینم خیلی از هموطنانم نمی تونن بخرن ما از گلومون پائین نمیره البته نه فقط آجیل بلکه اعتقاد دارم هر چیزی که بصورت غیر معمول گرون کردن نباید بخریم ما باید یاد بگیریم کنار هم بمونیم خیلیها هستند که میخواهند آتش بجان مردم بندازن من از هموطنانم مخصوصا از اونهائی که توان خرید دارن عاجزانه خواهش میکنم کنار هم بمونیم به همدیگه کمک کنیم و ساده زیستی رو در اولویت قرار بدیم اینجا کشور ماست نباید با دست خودمون همدیگه رو از بین ببریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
28
نه نخریدم پولم داشته باشم نمیخرم آجیلا بی کیفیت شدن سودجویان آجیل درجه ۳ رو داخل درجه یک میکنن ب مردم میدن کیلویی ۲۰۰ هزار چون نظارتی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
24
عمرا بخرم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
25
1- رزولوشن ما امسال اینست که از ریخت و پاش جلوگیری کنیم لذا آجیل نمی گیریم!
2-اسنک ها کوچیک میوه در ظرفهای کوچک می گذاریم!
3-از آنجا که خوراکیها از جمله مواد فاسد شدنی اند و ماندگاری ندارند،نخریدن آن به کاهش قیمتش منجر می شود!
عید بدون آجیلی را برایتان آرزو دارم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
25
نههههه سرطان زاست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
18
7
نخریدم چون وسعم نمیرسه
اگر پول داشته باشم قطعاً می خرم
چون توی ایران هیچ چیز روال طبیعی و قانونی و عقلایی نداره
چون اینجا قانون وجود نداره
ما نخریم می برن با دلار می فروشن کیفشم می کنن و سال بعد همینم 3برابر میشه و دیگه نمیشه خرید
حداقل الان به قیمت ریاله
به اینها رو بدی هیمه چیزمون رو با دلار حساب می کنن و با دلار بهمون می فروشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
19
من پارسال هم بجای آجیل تخمه آفتابگردون و بادوم زمینی خریدم امسال اینم نمیشه خرید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
20
لطفا نخرید هرچیری گران میشه نخرید. بگذارید فرهنگ سازی کنیم تا کی چوب بی فرهنگی و سوء مدیریت مسئولان بی عرضه رابخوریم . نه به هرچیزگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
14
نخریدم ندارم بخرم اگه داشتم هم نمی خریدم با توجه به اینکه تو مملکت ما هیچ توفیری نداره بخری و نخری گرون تر میشه ولی پول و تو جیب یه مشت عوضی گردن کلفت نمیریزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
12
7
وقتی مهمونی میری آجیل تعارف می کنند. اگه خودت نخوری بچه ها را که نمی تونی منع کنی. وقتی هم میزبانی چطور می تونی آجیلهای خورده را پس ندی؟
با خریدن و نخریدن مشکلی حل نمیشه . یه فکر اساسی بکنید برای این آشفته بازار اقتصاد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
11
21
نصف بيشترتون داريد دروغ ميگيد .البته با عرض معذرت . همتون ميخريد خوبم مي خريد . ما مردم هميشه در صحنه هستيم هر چقدرم گرونتر بشه و بهمون فشار بياد بيشتر پاي كاريم .
محمد خ
Iraq
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
14
تفکر اینکه اگه نخرم ارزون میشه خیلی واقعی نیست ولی این به معنی این نیست که باید تسلیم شد. آجیل یک محصول با قابلیت صادرات هست لذا قیمتش بصورت جهانی تعیین میشه.من نخریدم ولی اگرم بخرم برای مهمونا نمیزارم. خانواده ام مهمترن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
قيمت صادراتي پسته نهايتا كيلويي 9 دلار است كه با دلار 13 تومان ميشود كيلويي 117 هزار تومان! آيا با اين قيمت به مردم ايران ميفروشند؟ پس با نخريدن قيمت آن پائين ميايد در ضمن صادر كنندگان هم نميتوانند هر چه خواستند صادر كنند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
البته پسته ای که 9 دلار قیمت داره . پسته درجه یک هست که تو بازر ایران به سختی یشه پیدا کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
14
مسئولین هیچ کاری نمی توانند برای مردم انجام دهند پس باید خودمان آستین را بالا زده و جلو سوء استفاده را بگیریم پس لطفاً نخریم یا خیلی کم بخریم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
15
والله این درست نیست همه چی گرونه اجیل نخر گوشت نخر کاهو نخر موز نخر تحریم برای ی قلم کالاست ن شیرمرغ و جان آدمیزاد
تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
17
هر سال میخریدیم ولی امسال با اینکه اگه بخواییم میتونیم بخریم نمیخریم. پدرم میگن اگه ما که میتونیم بخریم نخریم اونی هم که نمیتونه بخره خجالت نمیکشه ..
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
15
براي يك بار هم كه شده يك عزم جدي داشته باشيم نخريم تا اين فرهنگ خوب مقابله با گراني كاذب درجامعه باب شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
16
تمکن مالی بسیار خوبی دارم ولی به خاطر رعایت وضع مالی اقوام ،به کمپین گرویده و هرگز نخواهم خرید.جایگزین آنهم فقط با میوه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
13
نه نخریدیم و نمیخریم چون در توان ما نیست فقط با این گرونی آجیل و گوشت قرمز موندیم با بچه ها مون که در سن رشد هستند و نیاز دارن چکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
18
با سلام
-نخریده ام
-شیرینی و چای
-حتی اگر نخریدن من تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته باشد هم نخواهم خرید.
بسیاری از فامیل، همشهریان و هموطنان توان خرید آجیل ندارند. من هم نمی خرم.
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
9
امسال آجیل نخریدم و نخواهم خرید
نیاز به جایگزین تو مهمونیهای رسمی نمیبینم ولی بین دوستان نزدیک از تخمه آفتابگردان یا بادام زمینی شاید استفاده کنم.
این نخریدن تو قیمت به نظر من تاثیر داره حتی اگه تاثیر نداشته باشه تمرین با هم بودن تصمیم دسته جمعی که هست. تازه حمایت از مردمان زیادی هست که این روزا تو مضیقه مالی هستند و تعدادشون اصلا کم نیس.
تو این تصمیم دسته جمعی با هم باشیم
کوچییک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
14
من دانشجو مقطع دکترا هستم .نخریدم.اگه جایی برم هم اصلا آجیل نمیخورم.و به بقیه دوستان و فامیل هم همین توصبه رو کردم.توانایی مالیش رو ندارم.ولی اگر هم داشتم هرگز نمیخریدم.ارزون نمیشه
الان بیش از چند هفته ست که مردم مصرف گوشت رو کم کردند ارزون نشد.بیش از یک ماهه گوشت نگرفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
13
بنده هم نمیخرم و هم اگر جایی برایم آوردند مصرف نمی کنم .
دل پرخون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
14
جشن و ماتم پیش ما باشد یکی بره را
روزگار جشن و ماتم هر دو قربانی کنند

روز شای نیست درشهری که هرگوشه اش
بی نوایان بهر نان هر شب نواخوانی کنند

تا به کی با پول این یک مشت خلق گرسنه
صبح عیدو عصر جشن و شب چراغانی کنند؟

چرا دروغ ، آجیل برای من هم گرونه ام باز هم توان خریدشو دارم .
با اینکه بچه کوچیک هم دارم ولی به یاد باقی بچه های کوچیک سرزمینم که نمی تونن آجیل بخورن تا زمانی که همه نتونن بخرن من هم نخواهم خرید .

همراه شو عزیز، همراه شو عزیز
تنها نمان به درد، کاین درد مشترک
هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
11
نه اصلا...
ولله به نظر من کشوری که تولید کننده نیست و فقط وابسته به فروش منابعش هست، هر چه کمتر مصرف کنه بهتره تا روزی که بتونیم حداقل به اندازه مصرفمون تولید کنیم. انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
12
نمی خرم و نخواهیم خرید و توصیه می کنیم بقیه هم نخرن
[جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
10
نخریدم پوشاک هم دوبرابرشده ترجیح می دهم بجای پول آجیل برای بچه ها لباس مناسبتری بگیرم وبجاش تخمه آفتابگردان میخرم-به هر تعدادی که تقاضای خرید آجیل کاهش یابد با توجه به فساد پذیر بودنش فروشندگان مجبورند قیمتها را کاهش دهند تا ضرر نکنند بنابراین ای خود ما هستیم که با نخریدن قیمت آن را کاهش خواهیم داد
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
14
قدرت خر يد دارم ولي امسال از خريد آجيل خوداري ميكنم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
14
ما امسال تو گروه خانوادگیمون توافق کردیم که اجیل نخریم. با اینکه بودن کسایی که خرید اجیل براشون بار مالی نداشت ولی به احترام بقیه اونام قبول کردن
محمد
United States of America
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
12
از این تخمه الکی ها خریدیم فقط. علی برکت الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
11
ما که نمیخریم چون نداریم ولی ارزون نمیشه چون مشکلی نیس صادر میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مطمئن باش جنسش زیاد خوب نیست تا بتوان همش را صادر کرد پس نخریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
10
برای یکبار هم شده بیایید از نخریدن یک چیز همگی لذت ببریم. آنوقت خواهیم دید آسمان به زمین نخواهد آمد. و از یک شرایط مشترک حالمان بهتر خواهد شد....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
10
با توجه به شرایط اقتصادی جامعه که خیلی ها در برآورده کردن نیازهای اولیه مشکل دارند ، من از چند ماه پیش تصمیم گرفته بودم آجیل نخرم و نخریدم حتی لباس عید هم تصمیم گرفتم درحد معمولی بخرم و از همه خواهش دارم ترجیحا با نخریدن لباسهای آنچنانی ، باعث شرمندگی پدرهایی که ناتوان از خرید هستند نگردند . دولت که به فکر مردم نیست حداقل ما به فکر خودمون باشیم .
شیرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
8
نه ما نمیخریم چون واقعا چیزی که قیمت گزاف داره باید تحریم بشه ولی متأسفانه مردم ایران همیشه در شرایط بحرانی بدترین عکس‌العمل رو نشون میدم و اوضاع رو خرابتر میکنن. ضمناً آجیل کالای ضروری نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
11
6
چرا نخریم؟ مگه نخریدن ما یا حتی اعتراض ما یا حتی خودکشی ما، کوچکترین تاثیری داره؟ در ضمن همه چی گرون شده نه فقط آجیل
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
من که نمی تونم بگیرم، البته اگه بتونمم نمیگیرم، شاید به جاش تخمه بگیرم.مطمئناً نخریدنش رو کاهش قیمت تاثیر داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
8
همو طن عزیر یک بار برای همیشه باید این فرهنگ به وجود ببیاد؛ مردم وقتی کالا یا خدماتی به صورت غیر معمول گران می شود را نمی خرند تا قیمت ها به وضع قبلی برگردد
پس لطفاً نخریم نخریم نخریم
Mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
3
متاسفانه به مرور زمان در بین ما ایرانیا تجمل گرایی رواج پیدا کرده و حالا که نزدیک عید داریم میشم این موضوع خودش رو بهتر نشون میده لباس پوشیدن و سفره عید و ...... اگر بتوانیم به سنت های نسل های قدیمی خود برگردیم خلیلی بهتر میشود عید دیدنی ساده و بدون تجملات و در عین حال لذت بردن از زندگی در کل داشتن تعادل تو هر چیزی مهمه تو زندگی تو خرج کردن و .....
Mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
3
متاسفانه به مرور زمان در بین ما ایرانیا تجمل گرایی رواج پیدا کرده و حالا که نزدیک عید داریم میشم این موضوع خودش رو بهتر نشون میده لباس پوشیدن و سفره عید و ...... اگر بتوانیم به سنت های نسل های قدیمی خود برگردیم خلیلی بهتر میشود عید دیدنی ساده و بدون تجملات و در عین حال لذت بردن از زندگی در کل داشتن تعادل تو هر چیزی مهمه تو زندگی تو خرج کردن و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
خیر، نخریده ام و نخواهم خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
6
0
مثلا با طرح این موضوع می خواهید چی بگید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
1
تو چه فازی هستید ها
سس
United States of America
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
از ماست که برماست
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
8
نمیخرم
چرا باید پول تو جیب یک مشت دلال بکنم
عبدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
10
آجیل نخریم، گوشتم نمیشه خرید، میوه هم که گرونه و آشغال، مرغم که علی برکته الله هر روز قیمتش رو به افزایشه، ماهی هم که روز روزش گرون بود. پیشنهاد می دم بجای این موضوع پیشنهاد بدید چی میشه خرید و کجا البته بیزحمت در کوچه آقای احمدی نژاد نباشه که راه دوره!
پاسخ ها
عبدالرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
راستی شکرهم که گرونه شیرینی هم به تبعش گرون میشه کلا تعطیلیم خلاص!
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
9
هم پول ندارم و هم قدرت خرید آنرا نسبت به سال گذشته ندارم. اگر قیمت میوه مناسب باشد برای عید میخرم . گوشت گرم هم حدود 4 ماه هست که نتوانستم بخرم.
نمیدانم با این درامد 1.600.000 تومانی چکار باید کرد.
لطفا" راهنمایی بفرمایید.
پاسخ ها
شادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مرد حسابی
برو خدا را شکر کن که با این حقوق هنوز زنده هستی و میتوانی به زندگیت ادامه بدهی. حالا جنگ اقتصادی است نه جنگ سلاح. قدیمی ها تعریف میکردند در جنگ جهانی دوم مردم گوشت مردگان را می خوردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
7
نخریده ام حتی اگر نخریدن من تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته باشد باز هم نخواهم خرید.
بسیاری از هموطنان عزیزم توان خرید آجیل را ندارند. من هم نمی خرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
3
منم نخریدم و نخواهم خرید، بابام میخره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
5
وقتی طبق اعلام گمرک پسته و آجیل ۱۰۰ در داخل گرانتر از نرخ صادراتیش فروش میره چرا باید خرید . توان خرید داریم ولی نمی خریم. اگر همه مردم یکسال نخرند تاثیر داره ولی اگر یه عده بخرند یه عده نخرند خیر تاثیری نداره
فهیم
Germany
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
4
خدا را شکر می کنم بابت همه چیزهای خوبی که بهم داده.بود و نبود آجیل برای اهل خرد و اندیشه و اونهایی که سری به آسمان دارند مهم نیست. اصولا شکم اونقدرها ارزش نداره که در موردش گفت و گو گذاشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
من آجیل نمیخرم امسال ولی آیا مشکل فقط همین آجیله که با این کار حل بشه؟
پس بقیه مایحتاج زندگی رو چکار کنیم؟؟
گوشت و مرغ و لباس و لوازم خانه و .... قیمت همه چیز سر به فلک کشیده به فرض آجیل رو هم نخریدیم بقیه مشکلات رو چکار کنیم؟؟
کسی به داد مردم نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
10
والا همه میگن نمیخریم و بعد میبینیم رفتند زودتر خریدند... داستان اینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
5
الان اکثرا کسانیکه اومدن نظر دادن همین شرایط رو دارن، باباشون میخره خودشون نمیخرن!
بب
United States of America
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
5
0
اداره بهم ماهی داده هر کی میخواد پیام بده میفروشم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
نخواهم خرید توانشم دارم
تخمه م بجا آجیل بخاطر تقاضا قیمتش رفته بالا و اونم نمیخرم
میوه شیرینی شکلات چای یا شربت کافیه
11:39
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
تو این شرایط که تو خرید مایحتاج مهم مثل گوشت ومیوه و لبنیات موندیم چطوری میشه آجیل خرید
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
0
..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
9
شما را به دینتان نخرید!!! این حد اقل کاری هست که از دست مردم میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
5
سلام نميخرم چون با شرايط موجود هم صلاح نيست و هم اسراف مي باشد
نخريدن بر قيمت تاثير دارد و جو رواني آن مي تواند موثر بر سرعت افزايش قيمت اجناس ديگر باشد
ضمنا تمريني اجتماعي براي ايجاد فرهنگ قناعت ، خود باوري و مقاومت مي باشد
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
0
متاسفانه نخریدن آجیل مخصوصا پسته، قیمت پایین نمیره چون بلافاصله صادر میکنن. اینا تشنه صادرات هستند.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
4
تنها تخمه می خرم. عقیده ای هم ندارم که نخریدن تأثیری در پایین آمدن قیمتها ندارد. تنها نیاز به صبر و تکرار کمپینهایی برای نخریدن دارد. تکرار این کار نشان خواهد داد که زمانی حتی اسم کمپین نخریدن هم قیمت را درخواهم شکست.
نصرابادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
3
سلام من هنوز نخریدم اما نخودوکشمش و تخمه می خرم و گردو و توت و بادام و فندق هم اضافه میکنم که از محصولات باغم الحمدلله سعی کنیم سازنده یا تولید کننده باشیم مادرم تو گلدان آفتاب گردون کاشت فقط سعی می خواهد پذیرایی عید باید تفاوتی داشته باشه
ناشناس
Germany
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
7
نخریدیم و نمیخریم. نخریدن قیمت‌ها رو برای امسال زیاد کاهش نمیده ولی ممکنه در آینده تاثیر داشته باشه. ضمنا آجیل کمترین مشکل توی گرونی هست. گرونی اصلی برای قیمت مسکن، اجاره، پوشاک، خوراکی‌های اساسی، خدمات پزشکی و دندان پزشکی و بعد از اینها خودرو هست. آجیل خریدن یا نخریدن زیاد تاثیری توی زندگی نمیذاره، ولی اینها میذارن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
4
توان خرید آجیل رو ندارم
مبلغی که برای آجیل و لباس و کفش در نظر گرفتم
گذاشتم برای خرید گوشت.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
15
شکر خدا انقدری دارم که راحت و بدون دغدغه آجیل بخرم اما بمیرم هم نمیخرم
از وقتی گوشت 55 رو رد کرد حتی یک گرم هم گوشت نخریدم. چیزای دیگه رو جایگزینش کردم.
نمیدونم تاثیری داره یا نه و خیلیا هم مسخره م میکنن که یه دست مگه صدا داره!!!
کاری به تاثیرش ندارم فقط میدونم اینجوری حس بهتری دارم و اونجوری حس حماقت میکردم.
قیمتها و رفتار بازار و حکومت کاملا توهین آمیز شده و من سعی میکنم بهم توهین نشه.
امیدوارم سال آینده سال خوبی برای فرد فردتون بشه و از نظر فردی بتونید خودتونو بکشید بالا. چون به این کشور امیدی نیست.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
8
وقتی رییس صنف خشکبار می گه ما نمی تونیم بازار جهانی را از دست بدیم برای اینکه مردم شب عید آجیل ارزان بخورند ، نشان می ده که تنها چیزی که برای اینها مهم نیست مردم و حال و روزشان است .
من توان خرید دارم اما با تمام خانواده قرار گذاشتیم که نخریم . بخدا نمی میریم .یکبار امتحان کنید تا ببینیم نتیجه اش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگه منظورت اینه که نخریم ارزون میشه، نه اینجا اروپاست نه ما اروپایی هستیم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
4
تا زمانی که مردم مصالح فردی خود را بر منافع عمومی ترجیح بدهند، هیچ کمپینی موفق نخواهد شد نمونه آن هم کمپین نخریدن خودرو بود که در نهایت به خاطر نفع چند صدهزاری برخی از مردم به شکست انجامید.فرهنگ واقعی مردم متاسفانه تحلیل رفته و دودش به چشم خودشان می رود . امیدوارم یک روز این مردم از خواب غفلت بیدار شوند و بفکر خودشان فرزندان و آیندگان این مرزو بوم بیفتند
سید
United Arab Emirates
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
4
3
من اعتقادی به عید ندارم
چون هر رسم و رسومی که باید براش هزینه مالی کنی اعتقاد ندارم
قبلا که اجیل ارزون بود برا عید نمی خریدم
فقط برای مصرف خودمون می خریدم
حالا که گرون شده اصلا برای عید نمی خرم
بتونم می خرم خودمو و زن بچه ها بخورن
مهمون بیاد صله رحم رایگان در خدمتشم
مراسم پولی نههههههههههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
شما ی مراسم بگو ک هزینه نخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
شما هم تو امریکا با گرونی آجیل مواجه شدی؟؟؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مراسم ساده به صرف چای و یه میوه ساده

مهم دله نه شکم
تازه من وی پی ان زدم تهرانم نه آمریکا
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
4
اجیل بازار خودش رو در کشورهای عربی پیدا کرده و با نخریدن ما قیمتش پایین نمیاد
ولی با این حال من نمیخرم تا الگوی رفتاری یکسانی در برابر گران فروشان داشته باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اشتباهی مثبت زدم
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
9
دوستان ما همگی توی فامیل قرار گذاشتیم نخریم چون واقعا واجب نیست در ضمن بگم که قیمت میشکنه چون پسته داره کیلویی 10دلار صادر میشه یعنی کیلویی 120000تومن پس اینا دارن به ماظلم میکنن واز خود ما دریغ میکنن لعنت به همه کسانی که به قیمت آبروی دیگران میخوان پولدار تر بشن قربون دولت هم بشم که قشنگ مثل یه بچه با ادب یه گوشه نشسته وداره نگاه میکنه آفرین همینطوری باش یه وقت چیزیت نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگه ده دلار صادر بشه باید قیمت داخلی کمتره باشه چون هزینه های صادارت برای مصرف داخل حذف می شه پس نخریم تا قیمتها به نرخ قبلی برگرده
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
5
نهههههههه...و نمیخرم
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
5
5
شعار نمیدم
خریدیم و می خوریم البته از سال های پیش کمتر
اما نخریدن چیزی رو درست نمی کنه چون حضرات همه رو صادر می کنن و با سود بیشتر به ریش ما می خندن.
ماشین و طلا نخریدم
خیلی به نفعم شد که آجیل 200-250 رو نخرم؟؟؟
مشکل سیستم فاسده
هر فعلی انجام بدیم اینا کار خودشون رو می کنن و ما حس انفعال و بی اثری
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
9
خدا رو شکر پولش هست. اما تن به زور نمیدم و محاااااله بخرم. به همه هم گفتم. اگر من بخرم، ممکنه اونی که نمی تونه بخره خجالت بکشه. پس منم میشم مثل هر کسی که نمیخواد و نمی تونه بخره. یکی می گفت اگه ما نخریم تکلیف کارمندان آجیل فروشی چی میشه؟ گفتم تا وقتی کسی به قیمت کسب درآمد، میخواد جیب مردم رو خالی کنه، حقشه. نمیخریم تا اونها هم به حق طبیعی شون راضی بشن‌. اگر مردم با همین اتحاد با هر گران فروشی رفتار کنند ایران جای بهتری برای زندگی میشه
پاسخ ها
یک معلم از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
احسنت من هم دقیقا همین را عرض کردم
شریعتی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
10
4
هممون میخریم تا کمکی باشه به صنعت پسته کشور.
می دونم که 90 درصد مردم میخرن ماهم جز و اوناییم....
خوش بگذره
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
موافقم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
راستش درست میگی منم نظرم عوض شد
ودادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دمت گرم
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
با نخریدن مشکلی حل نمیشه پس خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
الان توانشو داری بخری پس فردا چیکار میکنی پراید بیست تومنی را می تونستم بخرم ولی پراید پنجاه تومنی را دیگه نمی تونم پس نخریم
یی
United States of America
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
9
کارمندم با ماهی سه میلیون حقوق نمیتونم بخرم ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
کارمندی تو امریکا؟؟؟
یی
United States of America
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
17
حرومه مسئولی پسته بخوره امسال ......بشه سرطان تو روده اش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
2
سلام‌ عصر ایران ارادت خداقوت پرتوان‌باشید و مانا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
9
کل فامیل تصمیم گرفتیم نخریم، نون شب نیست که واجب باشه، حتی لباس عید هم امسال در حد ضرورت میخریم، چرا با این گرونی روزافزون و درآمد های تقلیل یافته به همسرم فشار بیارم که فلان و بهمان میخوایم؟؟
یی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
3
پسته میشه کیلویی ده دلار ..... تاراج شد اموال ملت
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
8
مملکته رست کردیم همه چی گرونه آجیلو نمیخریم با میوه چی کار کنیم با سبزی پلو ماهی چیکار کنیم لباس نو بچه ها رو چی کار کنیم اصلا خود عیدی رو چی کار کنیم آقای عصر ایران که نسخه میپیچی مردم آجیل نخرن اونا رو چی کار کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
امسال توانشو داری بخری سال دیگه همه چیز چند برابر شد می تونی بخری پس جلو این سوء استفاده را از همین الان بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
4
هنوز نخریدم.
شاید دقیقه نود برا جلوی میهمان یه خورده بخرم.
Hosein
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
8
2
نخریده ام ولی می خرم حتما
آجیل فروش هم یه کاسبیه مثه خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چه بخری چه نخری میره اونور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آجیل فروش هم نباید می خرید.
ضرر آجیل روش را مردم باید جبران کنن؟
تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
11
نه قدرت خرید ندارم. کل امسال گوشت و آجیل و سایر خوردنی های گران را حذف کردم. باقی هم برای گرسنه نماندن خود و خانواده خریدم. من با 16 سال مدیریت در صنعت آدم بی عرضه ای هستم چون نمی توانم دورغ بگویم، خیانت در امانت کنم، به اموال بیت المال جهت حیف و میل دسترسی پیدا کنم، طالب و جویای رزق و روزی حلال هستم.... الان این شد وضعم. من آدم بی عرضه ای هستم...
hooshang
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
7
به دلیل مشکلات اقتصادی علیرغم درآمد نسبی خوب و به نشانه اعتراض و همچنین کمک به کمپین نخرید نمیخرم و نمیخورم اگر هم جایی برم که آجیل باشه نمیخورم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سال دیگه برنج هم همینطور میشه اونم نمخوری ....از خاویار شروع شد داره میره سمت چیزا دیگه نایاب و گرون بشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سال دیگه هم کمپین برنج رو راه بنداز اونم نمیتونی بخوری
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
7
هم آجیل خریدن با این قیمت صحیح نیست و هم نداشتن آجیل سر سفره عید ... بیایید به احترام کسانی که توانایی ندارن بخرن، آجیل رو سر سفره عید تحریم کنیم.
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
9
نخریدم و قصد هم ندارم.خواهر من ،،برادر من توانایی خرید ندارن چطور سر میزم آجیل بذارم .
این هم درهای باز شده با کلید آقای روحانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بخر برادر جان ...ذخیره کردن پول بسه
سس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
فردوسی پور که دیشب صداش درومد با علیخانی
تو مراسم اختتامیه ....علنا علیخانی هم گفت که پسته نمیتونه بخره اقای رویگری
lvdl
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
نمیخرم میتونم بخرم ولی نمیخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
5
من نمی خرم و توان خرید آجیل را ندارم ولی از این مسئله ناراحتم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
6
کار ما از نخریدن و ارزان شدن گذشته، اون برا وقتیه که یک کالای خاص بدون دلیل گران بشه و مردم پشت هم اون کالا را تحریم میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
3
آقای حامد برات نگرانم‌ ک با ی جمله کلا نظرت عوض شد تصمیمات مهم زندگیت اینطوری نباشی موفق باشی
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
7
خیلی گرونه نمیخرم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
6
به جای آجیل لبو و کدو استفاده می کنیم. مفید هم هست. رنگ و نمک و .... نداره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
5
پیشنهاد من اینه که وای فا را روشن کنیم مهمونا سرگرم دانلود و ارسال کلیپ و ... به هم دیگه میشن و هیچی نمیخورن . فوقش یه چای میخورن .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
خرید مواد غذایی مثل مرغ و کوشت رو نمیشه کنسل کرد. اما اجیل با این قیمت لزومی برای خرید نداره و من نمیخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مصرف مرغ وگوشت را می توان کم کرد با این کار میتوان در کاهش قیمت آنها تاثیر گذاشت
یک معلم از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
9
با سلام

توان مالی برای خرید آجیل دارم ولی نه خریده ام و نه خواهم خرید. یک باغ کوچک دارم که چند درخت بادام دارد که معمولا محصولش از مصرف خودمان بیشتر است، امسال خواستم بخشی از بادامها را بفروشم باور کنید یا نمیخریدند یا با نصف قیمتی که خودشان میفروختند میخریدند (نهایت بی انصافی) که من هم نفروختم و نگه داشتم برای مصرف خودمان و همچنین همراه با کادوهای عید بخشی از آن را به اقوام میدم.
ندارم
Germany
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
3
نه توان خریدش رو دارم و نه می خرم به جاش میوه می خرم اون هم قراره پوست کنده و آماده و خرد شده در ظرفهای بستنی خوری ریحته و سرو شود چون یه پرتقال یا سیب برای یک نفر زیاده. با شیرینی و چای از مهمانها پذیرایی می کنیم
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
2
وقتی تو طول سال توان خرید آجیل برای بچه هام را ندارم،الانم نمیخرم.هیچ خجالتی هم از حرف فامیل ندارم. هرچند الان همه همین وضعیت را دارن.
آیدین
Hungary
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
3
ما نخریدیم. توانایی مالی رو داریم ولی تصمیم به این شد که از میوه خشک به جای آجیل استفاده کنیم.
این کمپین بیشتر شبیه نشون دادن نارضایتی ما از گرونی هاس و خیلی شاید ربطی به ارزون شدن یا نشدن آجیل نداشته باشه و یا حتی تاثیر زیادی...
یک کارمند ایرانی از تبریز مهد آجیل ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
2
8
به هیچ عنوان نخواهم خرید، اصلا هم بحث توان مالی نیست، آجیل کیلویی 220 هزار تومان خریدنش رو نوعی خیانت به خودم و زحماتی که برای کسب پول کشیدم میدونم، گرانی هست همه هم میدونیم اما آجیلی که کلش تولید کشور هستش رو خیلی خیلی گرون تر از چیزی که باید میشد دارن میفروشن و مردم با خریدنش اعلام میکنن به فروشنده ها که هرچی گرون تر کنین ما باز میخریم پس تا می تونین سرمون کلاه بزارین!
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
9
کارمند دولت هستم ارزش حقوق دریافتیم نسبت به پارسال به یک سوم رسیده و مجبور هستم به بهانه هایی امسال دید و بازدیدهای عید را کلا تعطیل کنم و از خیر خرید آجیل و شیرینی و ... خواهم گذشت فقط منتظرم که برای مصرف خانواده از میوه هایی که با نرخ مصوب دولتی دم عید عرضه خواهد شد خرید کنم. علی برکت الله.
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
4
1ـ نه نخریده ام و به همه توصیه کرده ام نخرند.
2ـ تخمه آفتابگردون
3ـ تاثیر چندانی در قیمت آجیل نخواهد داشت ولی امیدوارم در ایجاد روحیه هماهنگی بین مردم برای تشکیل کمپینهای بعدی (نه به گرانی) تاثیر داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
10
مردم کشور ثروتمندو گدا کردند. پول نون نداریم چه برسه آجیل
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
2
نه نمی خریم به هیچ وجه
جایگزین شیرینی وشکلات ومیوه
سس
United States of America
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
3
2
سیستم فشل .... هر کد ملی یک کیلو پسته بدن .هر کی خواست هم بفروشه .... کاری نداره نمیخوان بدن
محمد
Germany
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
7
به نظر من هر نوع حرکت اعتراضی برای وضعیت کنونی اقتصاد کشور لازم و ضروریه.نخریدن کمترین اعتراضیه که میتونیم بکنیم.برای عید از چیزای دیگه هم میشه استفاده کرد.میوه شیرینی اصل اینه دور هم باشیم.
علی
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
5
سلام
ای کاش می شد مردم یکبارهم که شده به کی ازاین کمپین های نخریدن جواب مثبت بدهند ان شاالله خواهید دید چقدر بازار راتحت تاثیر مثبت قرارخواهد داد بیایید کمپین نخریدن آجیل راجدی بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بمیری بهتره که . .مسکن همینطور خودرو همینطور ....گوشی موبایل همینطور ...شما ضد مردمی
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
3
نخریدم
اگر همه مردم بخواهند روی هر چیزی می تونند تاثیر گذار باشند. فقط دقت کنید "همه" یا اکثریت مردم باید بخواهند
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
5
حتی اگر توانایی داشته باشم حاضر به خرید آجیل و شیرینی نیستم تا کمکی باشم به جلوگیری از گرانی بیشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
1
24
خود کرده را تدبیر نیست. چاره ای نداریم گوشت نخریم پسته نخریم بادام نخریم مرغ نخریم میوه نخریم خودرو نخریم برق مصرف نکنیم بنزین مصرف نکنیم و ....
ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند تصادف موتورسیکلت ۲ جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌ بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس) حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟» سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی / ۲ نفر کشته شدند حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد
وبگردی