فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۳-۰۲-۱۳۹۸
کد ۶۶۴۲۲۲
انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۳-۰۲-۱۳۹۸

احتمال برداشت آمریکا از ذخایر اضطراری نفت بعید نیست

احتمال برداشت آمریکا از ذخایر اضطراری نفت بعید نیست
به گفته منابع آگاه، برداشت از ذخایر نفت استراتژیک پیش از تصمیم روز دوشنبه برای عدم تمدید معافیت‌ها علیه صادرات نفت ایران بررسی نشده بود و سناریوی قیمت یا عرضه‌ای وجود ندارد که اجرا شود.

منابع آگاه در وزارت انرژی آمریکا اعلام کردند اگر قیمت‌های نفت در تابستان امسال افزایش بیشتری پیدا کند، آمریکا ممکن است به فروش بیشتر ذخایر نفت اضطراری فکر کند.

به گزارش ایسنا، پلاتس به نقل از یک منبع آگاه در وزارت انرژی آمریکا نوشت: برداشت از ذخایر نفت اضطراری را منتفی نمی‌دانم.

به گفته منابع آگاه، برداشت از ذخایر نفت استراتژیک پیش از تصمیم روز دوشنبه برای عدم تمدید معافیت‌ها علیه صادرات نفت ایران بررسی نشده بود و سناریوی قیمت یا عرضه‌ای وجود ندارد که اجرا شود.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در سپتامبر اظهار کرده بود با برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک برای کمرنگ کردن تأثیر وضع تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران مخالف است.

در آن زمان پری منکر شده بود که دولت آمریکا حتی به برداشت از ذخایر نفت استراتژیک فکر کرده است. وی گفته بود حتی اگر ذخایر نفت استراتژیک به بازار عرضه شود، تأثیر کوتاه مدت و نسبتاً جزئی خواهد داشت.

وزیر انرژی آمریکا اظهار کرده بود ذخایر نفت استراتژیک مختص استفاده در شرایط اضطراری است و در شرایطی که بازار به خوبی تأمین است، وی چنین انتظاری ندارد.

با این حال مدت کوتاهی پیش از این که دولت ترامپ تحریم‌ها علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را اعلام کند، مقامات آمریکایی برداشت از ذخایر نفت استراتژیک به منظور دفع هر گونه تأثیر ناشی از محدودیت عرضه را بررسی کرده بودند. با این حال منابع آگاه اظهار کردند این ایده به سرعت کنار گذاشته شد.

بر اساس گزارش پلاتس، ذخایر نفت استراتژیک شامل چهار پایگاه در تگزاس و لوئیزیانا بوده و ۷۱۳.۵ میلیون بشکه ظرفیت نگهداری نفت دارد که تا روز جمعه ۶۴۹.۱ میلیون بشکه شامل ۲۵۴.۶ میلیون بشکه نفت سبک و ۳۹۴.۵ میلیون بشکه نفت ترش بود.

وزارت انرژی آمریکا در مارس ۴.۳۲ میلیون بشکه نفت شیرین از این ذخایر را در راستای برنامه مدرنیزه کردن دو میلیارد دلاری این ذخایر فروخت و از کنگره آمریکا برای فروش ۲۹۰ میلیون بشکه از ذخایر تا سال مالی ۲۰۲۷ اجازه گرفته است.

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اظهار کرد که از فروش مارس این ذخایر، قرار است ۸۱۰ هزار بشکه در روز در آوریل و ۳.۵۱ میلیون بشکه در مه تحویل داده شود.

برچسب ها: نفت ، آمریکا ، تحریم
ارسال به دوستان
تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی