۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر ۶۹۲۳۰۷
تعداد نظرات: ۸۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴-۰۷-۱۳۹۸
کد ۶۹۲۳۰۷
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴-۰۷-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ تجربه شما از تحصیل خودتان یا فرزندتان در مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی چیست؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد رفتن بچه‌ها به مدارس دولتی و غیرانتفاعی حرف می‌زنیم.

عصر ایران- در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد رفتن بچه‌ها به مدارس دولتی و غیرانتفاعی حرف می‌زنیم

تجربه شما از تحصیل خودتان یا فرزندتان در مدرسه دولتی یا غیرانتفاعی چیست؟

این سوالی است که در 90 دقیقه امروز به آن خواهیم پرداخت و در مورد آن با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ فرزند شما در چه مدرسه‌ای تحصیل می‌کند؟ دولتی یا غیرانتفاعی؟

چرا مدارس غیرانتفاعی را برای تحصیل بچه‌های خود انتخاب کرده‌اید؟

محاسن و معایب مدارس دولتی چیست؟

آیا از نظر آموزشی فرقی میان تحصیل در مدارس آموزشی و غیرانتفاعی وجود دارد؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۶۵
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
42
18
غیرانتفاعی چون آینده بچم برام مهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منم دخترم رو مدرسه غيرانتفاعي ثبت نام كردم فقط به دليل ساعت مدرسه كه به تايم كاريم بخوره، وگرنه 13 ميليون هزينه مدرسه كلاس دوم دادم بايد وسايل آزمايش علوم رو هم ما تهيه كنيم، مدرسه غيرانتفاعي كه در حد مدارس دولتي زمان خودمون امكانات نداره به چه دردي مي خوره، فقط اجبار و شرايط .همين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
هر چقدر پول بدی اش میخوری اگه باور نداری میتونی یه نگاه به نتیجه کنکور منطقه یک و المپیاد ها بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
به نظر من تبت نام در مقطع دبستان ستم به بچه هاست
من دوسال غیر انتفاعی نوشتم امسال کلاس سوم آوردمش دولتی
این زود تعطیل شدن از مدرسه کلی در جسم وروان پسرم موثر بود
پارسال ساعت سه بعد از ظهر با کوله باری از تکلیف خسته به خانه می آمد شبها دیر میخوابید
خواندن اجباری زبان وهزار جور اداهای عجیب و غریب و...و بیست ملیون پولی رو که انگار در سطل زباله ریختم
برای دبیرستان نمی دانم تصمیمی درست چیه ولی درمورد دبستان بچه ها رو اذیت نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
9
29
در غير انتفاعي. دخترم را بردم مدرسه دولتي، در يك كلاس 40 دانش آموز بود. برخورد كاركنان مدرسه بسيار بد بود.
تصميم گرفتم به مدرسه غيردولتي برم. در مدرسه دخترم در يك كلاس 14 الي 20 دانش آموز هست. معلم ها با بچه ها دوست هستند. در زنگ تفريح شادي و خنده و رقص مي كنند. خدا را شكر درس دادن و آموزش و پرورش هم عالي است در اين مدرسه.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
10
40
فرزند من در مدرسه دولتی درس می خونه البته تیزهوشان. که تقریبا اندازه غیر انتفاعی شهریه می گیرن.
من نه تنها اعتقادی به مدارس غیر انتفاعی ندارم بلکه این مدارس رو برای اینده جامعه و دانش آموز مضر می دونم. فقط دولت از زیر بار ارائه امکانات تحصیل رایگان شونه خالی کرده. فکر آیندش هم نیست. کلا طرح مزخرفیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
البته من خودم از بچه ها ی تیزهوشان(فرزانگانم)مشکل اینه که این مدارس هم بچه ها رو تک بعدی و فقط برای درس خوندن تربیت میکنن و این برای بچه ها خطرناکه مطمئنن نمیگذارم بچه ام به این مدارس بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اتفاقا دختر من هم تیزهوشان میره و بسیار خدا رو شاكرم
خوشبختانه در سالهای اخیر مدارس تیزهوشان صرفا بچه ها رو تك بعدی پرورش نمیدن
ناشناس
Czechia
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
8
10
مدرسه غیرانتفاعی. چون در کشور نابرابری ساختاری وجود داره و مدارس غیرانتفاعی در واقع پوششی پوشالس هستند برای جبران بخشی از این نابرابریدر حالیکه آن ها هم معضلات خاص خودشان را دارند. از جمله استفاده ابزاری از بچه ها به مثابه ی عواملِ پروموت کردنِ مدریه از طریق قبولی های گسترده در آزمون های تیزهوشان.
بچه ها در وهله اول و خانواده ها در وهله دوم بازیچه ها و قربانیان اصلی نظام بیمار آموزشی در کشور هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
18
براي اتلاف وقت ميفرستم غير انتفاعي
ولي براي آيندش خودم آموزشش ميدم. دانشي ه بدرد زملن آنها بخورد. مثل طراحي سايت و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
7
21
به نظر من الان چه غیر انتفاعی وچه دولتی هیچ فرق نمکنه چون معلمان در زمان کلاس درس نمیدهند وعملا در زمانهای غیراز طول هفته مثلا پنج شنبه ها با گذاشتن کلاسهای جبرانی وگرفتن شهریه های آنچنانی خانواده ها را مجبور به پرداخت میکنند کجاست آن معلمان که تمام دغدغه هیشان آموزش بچه ها بود نه پول بیشتر
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
36
20
غیر انتفاعی چون حضور افاقنه در منطقه ما و عدم رعایت بهداشت توسط انها ما رو از مدرسه دولتی فراری داده ضمن این که معلمین محترم اهمیتی به دانش اموزانی که از روی نا چاری با افاقنه هم کلاس شده اند نمیدهند وحید از کن ناحیه2منطقه 5تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
این همه نژادپرستی و تنفر را درک نمیکنم. مگه بچه های افغان انسان نیستن. چه فرقی میکنه. یعنی شما حاضرید فرزندتون کنار اون بچه ای که پدرش اختلاص میکنه و حق مردم رو می خوره یا هزار حور رشوه میگیره و بچش تو اون محیط بزرگ شده بشینه ولی کنار بچه افغان نشینه؟ بابا دست مریزاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
به نظر من منظور ایشون نژاد نیست منظور فقط سطح فرهنگ است مسلما تفاوت فرهنگی در تمام اقوام وجود دارد ولی بعلت عدم آموزش نحوه برخورد و تقابل ویا تعامل فرهنگ ها با هم مشکلاتی که این دوست عزیز می فرمایند پیش اومده والا فرهنگ قاعدتا نباید ربطی به نژاد خاصی داشته باشه به جامعه ایی که فرد در اون رشد یافته داره اکر دولت توسط تلویزیون و یا دیگر رسانه ها نحوه تعامل را یاد میداد الان این موضوع مطرح نمی گرددید مثلا رعایت بهداشت فردی نحوه برخورد دو دانش آموز با هم و یا نحوه درست آپارتمان نشینی و دیگر موارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
6
15
سلام
من بچه ندارم ولی اگه داشتم حتما تو مدرسه دولتی باید درس میخوند ولی طبق اصول آموزش درست و پرورش هم با خانواده چون تو ایران چیزی به اسم پرورش اصلا وجود نداره
پاسخ ها
فاطمه
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
انشالله فرزندتون به سن مدرسه رسید بازم نظر بدین
سجاد صفایی
Netherlands
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
5
دختر من پیش دو در مدرسه غیر انتفاعی درس میخونه منطقه 6 دلیل اصلی قیمت کمتر نصبت به مهدکودک های رسمی بود. همچنین گفته شده برای پرشی فقط این امکان در غیر انتفاعی می باش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
7
33
من فرزندم را در مدرسه دولتی ثبت نام کرده ام.
مدرسه غیر دولتی را مناسب نمی دانم. چون:
1- مدارس غیر دولتی ساختمان و حیاط مناسب مدرسه بودن را ندارند و بسیار کوچک و دلگیر هستند و روحیه بچه ها را که نیازمند محیط وسیع برای بازی و تفریح و معاشرت هستند بیمار می کنند.
2- معلمین مدارس غیر دولتی بازنشسته و با حقوق کمتر از حقوق معلمین آموزش و پرورش هستند، بنابراین هرچقدر هم که تظاهر کنند انگیزه و علاقه کمتری دارند.
3- محیط مدارس غیر دولتی تصنعی و غیر منطبق با واقعیتهای جامعه ایست که کودکان در آینده در آن کار و زندگی خواهند کرد، در مدارس دولتی از هر گروه و طبقه ای، دارا و ندار و زرنگ و تنبل هست و بچه ها طبیعی تر بار می آیند و یاد می گیرند بیشتر روی پای خود بایستند.
پاسخ ها
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بنده خدا کجایی که مدرسه غیرانتفاعیش اینجوریه بیاببین چه مدارس غیرانتفاعی باچه ساختمان وچه معلمها وچه امکاناتی والبته بایک پول هنگفت وجودداره اینایی که شما میگید نمیدونم کجاست
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
14
دولتی
چون در شهرما مدارس دولتی از غیر انتفاعی بهترند.
اینم بگم که در کل سیستم آموزشی در این مملکت کارایی و اثربخشی لازم را ندارد. من نوعی در حقیقت بچه ام که به زندانی به نام مدرسه می فرستم چون چاره ای ندارم. نه از نحوه مدیریت راضیم، نه از محتوای کتابها ، نه از روند آموزش و جامعه پذیری و ....
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
شما که از هیچ چیز مدرسه دولتی فرزندتون راضی نیستید چطور میگید که بهتر از غیردولتیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
11
نمونه دولتی سابق، همان نمونه هایی که دولت تدبیر ویران شان کرد.
چرا مدارس تیزهوشان و نومنه دولتی و غیر دولتی های خوب، زیرا طبق آمار امسال کنکور سراسری (سال 98)، هیچ دانش آموز رتبه برتری از مدارس عادی دولتی نبوده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
21
دولتی عادی
خودم معلم هستم و کارشناس ارشد روانشناسی.
و از مدرسه بسیار راضی هستم و پیشرفت درسی و تربیتی بچه هم عالی است.
و اعتقادی به مدارس غیرانتفاعی ندارم زیرا بچه باید در جامعه عادی زندگی کند نه جامعه جدا شده.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
شناساندن جامعه عادی مناسب سن کودکان 6 تا 10 ساله نیست. مخصوصا اگر دختر باشند. به خاطر همین با فرمایشات شما مخالفم. دلیل قانع کننده ای نیست چون در صورتی که حرف شما درست باشه باید تو هر کلاس چند تا معتاد، دزد، فحاش و... بگذاریم که بچه ها تو محیط عادی تربیت بشن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
10
مهم نیست کدام نوع مدرسه. اگر می خواهید از این کشور مهاجرت بکنید غیر انتفاعی در غیر این صورت همین دولتی کافی هست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
18
16
مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی و از اینجور دست معمل و خزعبلی بیش نیستن که واسه خالی کردن جیب پدر و مادرهای بیسواد استفاده میشن.. بچه اگه درسخون باشه و هوش داشته باشه تو طویله هم درست بار میاد؛ ولی اگه بازیگوش باشه و علاقه ای به درس نداشته باشه تو هاروارد و MIT هم تحصیل کنه باز همون گاو همیشگیه...
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
شما به نظر می رسه تو دنیای کودکی خودتون موندید و نمیدونید که زمانه عوض شده. پدر و مادرهایی که به فکر تربیت فرزندشون هستن دنبال جایی هستند که این شرایط رو برای فرزندشون فراهم کنن. متاسفانه در حال حاضر شرایط مدارس دولتی برخلاف زمانی که من و شما درس میخوندیم به گونه ای نیست که بشه انتظار تربیت درست داشت. من ترجیح دادم فرزندم رو در مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کنم که به فرزندم اعتماد به نفس و عزت نفس یاد بدن و البته درست زندگی کردن. خیلی هم به هاروارد و MIT فکر نمی کنم.
ناشناس
Germany
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
9
هر دو اتلاف وقته ... تنها مزیتشون چرخیدن در میان هم سن و سالان است.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
9
چرا ایتقدر غلط املایی میبینم نسبت افاغنه تازه همه نظرها رو هم نخوتدم واویلا
خیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
18
پسر من در مدارس دولتی و غیر انتفاعی در خوانده است. هر دو ناکارامد هستند. ضعف کنترل کلاس توسط معلم و ایجاد انگیزه در دانش اموزان در هر بود. بار اصلی تعلیم بچه ها با والدین است. متاسفانه معلمان فقط حقوق می گیرند تا در زندانی بنام مدرسه بچه ها را از یادگیری متنفر کنند. بعد ما باید ابتدا اثرات منفی قبلی را خنثی و سپس در خانه فرایند آموزش را کامل طی کنیم.
فقط معلم کلاس پهارم دبستلن پسرم انسانی خوب و رشد یافته بود و روشی شبیه مدارس فنلاند در کلاس داشت. اوایل سال واقعا برای من عجیب بود که چطور پسرم بدون انجام تکلیف در خانه درس ها را یاد می گیرد. جالبتر اینه همیشه با علاقه به مدرسه می رفت. و مهمترین موصوع اینکه تمام دروس را بخوبی یاد گرفت. واقعا از ایشان سپاسگزارم. تک ستاره هایی که با درخشش در این فضای تیره نور امید را زنده نگه میدارند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
23
فرق دولتی و غیرانتفاعی فقط تو شهریه اش هست...
معلم همون معلما هستن، درس همون درس هست، سیستم هم همون سیستمه...
میمونه فقط اردوهای تفریحی سیاحتی و زنگ استراحت که به جشن و پایکوبی و کلاس رقص میگذره.. البته اینا چیز بدی نیست واسه بچه ولی در کل به شهریه نجومی که میگیرن نمی ارزه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
12
دختر من کلاس اوله. دولتی ثبت نامش کردم. مقطع ابتدایی دولتی یا غیرانتفاعی فرقی نمیکنه . شاید برای مقاطع بالاتر غیر انتفاعی رفت.
مدارس غیرانتفاعی معمولا منازل مسکونی بودن که تبدیل شدن به فضای آموزشی ولی مدارس دولتی فضای قابل قبولتری دارن. درسته که در غیر انتفاعی تعداد دانش آموزان کمتره ولی سرانه فضای فیزیکی در مدارس دولتی بیشتره و این برای دانش آموز ابتدایی که هنوز در فضای کودکی و بازی سیر میکنه مهمتره.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
من هم حساسیت شما رو نسبت به دختر 6 ساله خودم داشتم ولی برعکس شما اون رو توی غیرانتفاعی ثبت نام کردم که مدرسه بتونه با برنامه های ویژه ای که داره روی عزت نفس، اعتماد به نفس و شخصیت کودک کار کنه که خدا رو شکر راضی هستم . برعکس شما من شاید اگر دخترم بزرگتر شد دیگه غیرانتفاعی نفرستم ولی توی این سن باید حتما غیرانتفاعی بره تا بتونه رشد صحیحی داشته باشه.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
9
با سلام دخترم دد مدرسه شاهد درس میخواند از نظر تعلیم نسبتا خوبه ولی از نظر تربیتی کاسه از آش داغترن ب همه جی گیر میدن حتا رنگ جوراب
قباد
United Arab Emirates
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
19
17
اه اه اه.... ببرمش بین ۴ تا بچه پولدار تو غیرانتفاعی که نرم بار بیاد؟؟؟ بچه بایست تو مدرسه دعوا کنه، فحش یاد بگیره، به ناظم گیر بده، مدیر از دستش عاصی بشه، گروه واسه خلاف تشکیل بده، امکانات مدرسه رو تخریب کنه و...
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
4
دوست گرامی ناشناس معمل یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منظور مهمل بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
10
کسی درجمعی دستشویی کرد گفتند چه کار زشتی انجام دادی بدتر ازاین نمیشه با پا زد پخشش کرد روشون گفتند چقدر کار بی ادبانه بدتر ازاین نمیشه گفت ساکت میشین یا بدترش کنم همه سکوت کردند و تا همین رضایت دادنددولتی بعد غیرانتفاعی حکایت سالها سکوت است
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
16
رشد کردن بچه تو مدرسه کوچک و تاریک غیرانتفاعی مثل بزرگ کردن بچه تو آپارتمانه... بچه آفتاب مهتاب نمیبینه هزار جور مرض میاد سراغش.. حداقلش کمبود ویتامین d هست... بچه باید فضا داشته باشه زنگ تفریح مانور بده و بازیگوشی کنه... تو غیرانتفاعی تفریح و دویدن و بازیگوشی یکجور بی ادبی محسوب میشه و دویدن فقط مختص زنگ ورزش هست!!!!!!!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اینطور نیست. مدارس غیرانتفاعی هم هست که هم حیاط بزرگ دارن برای ورزش و محیط های شاد و امکانات خوبی دارن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
7
پسر من پیش دبستانی به یکی از مدارس زنجیره ای معروف رفت که معلم بسیار افتضاح ولی سیستم پرورشی و اداره مدرسه خوب بود شهریه هم نسبتاً بالا بود.
سال بعد مدرسه دولتی رفت که تعداد دانش آموز 40 نفر بود و معلم ایشان به بچه ها نمی رسید امکانات جنبی افتضاح بود بعنوان مثال معلم ورزش نداشتند و یک روز در هفته هم معلم نمی آمد در کل ناراضی بودیم مبلغی حدود مصوب هیئت امنایی هم با وجودیکه مدرسه عادی بود پرداخت کردیم
برای حفظ کیفیت تحصیلی مجبور شدم مجدد به مدرسه خصوصی مراجعه کنم و با وجود شهریه خیلی بالاتر از نرخ مصوب تا حالا بجز تعداد کمتر دانش آموز در کلاس هنر دیگری ندیده ام
در کل اگر بچه اشتیاق داشته باشد و خانم خانه هم شاغل نباشد نیازی به هزینه کردن در مدرسه غیر انتفاهی (خصوصی) نیست.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
8
دولتی غیر دولتی نمونه تیزهوشان همش پول پول پول میخوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
11
6
مدرسه غیر انتفاعی ، چون مدرسه دولتی تا ظهر هست و ما کارمندیم ، بچه را تا ساعت 3 نگه می دارند ، ناهار ، صبحانه ، آموزش خیاطی ، کار گروهی ، آموزش آشپزی ، 4 تا معلم دارند (اول دبستان) و محیط دینی تر نسبت به مدارس دولتی و تقریبا یک دست
9 نفر در یک کلاس ، و محیط آرام
هزینه 18 میلیون با اینکه کارمندم ، ارزشش رو به نظرم داره. نظر من اینه سرمایه ای که روی بچه ها میزارید ، جای دوری نمیره و به زندگی بر میگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
10
مدرسه دولتی

محاسن و معایب مدارس دولتی چیست؟
جو عادی مدرسه که باید هر بچه ای تو اون رشد کنه
آیا از نظر آموزشی فرقی میان تحصیل در مدارس آموزشی و غیرانتفاعی وجود دارد؟ بله گاها برخی مدارس غیر دولتی امکانات و فضای خیلی خوبی دارن اما شهریه آن هم به نسبت بالاست، اما از لحاظ سطح علمی دانش آموزان ، قطعا مدارس دولتی و نمونه دولتی از سطح بالا تری برخوردارند
مدارس غیر انتفاعی صرف پرداخت شهریه ، دانش آموز به کلاس بالاتر می رود (نمره کلی دانش آموز علاوه بر میزان تلاش او ، کاملا وابسته به میزان ارتباط والدین مالی-رابطه ای با مدیران و معلمان آن مدرسه چون نظارت کمتری بر این مدارس اعمال می شود)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
2
چون تعداد دانش آموزان درهر کلاس در غیرانتفاعی خیلی کمتر از دولتی است و رسیدگی به دروس دانش آموزان بسیار بهتر است
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
5
من فرزندی ندارم اما خودم در دهه پنجاه تا شصت به مدرسه مثلا دولتی رفتم و خوب بخاطر دارم(به رغم وجود برخی معایب)که محیط خوبی داشت و صدالبته که چشم و همچشمی مردم(والدین و ایضا بچه ها) هم کمتر بود و شما تفاوت آنچنانی حس نمیکردی. اگر بچه دار شوم هرگز نمی گذارم به مدرسه برود.
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
4
من فرزندی ندارم اما خودم در دهه پنجاه تا شصت به مدرسه مثلا دولتی رفتم و خوب بخاطر دارم(به رغم وجود برخی معایب)که محیط خوبی داشت و صدالبته که چشم و همچشمی مردم(والدین و ایضا بچه ها) هم کمتر بود و شما تفاوت آنچنانی حس نمیکردی. اگر بچه دار شوم هرگز نمی گذارم به مدرسه برود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
13
مدارس خصوصی و غیرانتفاعی رقت انگیزه....
یه چیزی خارج دیدن میخان همونو پیاده کنن داخل ولی نه سوادشو دارن، نه بلدن درست انجام بدن. فقط گرفتن پول رو خوب بلدن...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
10
دولتی چون به زور خرج دولتی روهم میتونم یدم هزینه های پوشاک لوازم تحریر همه چی کلا گرون شده مجبورم جگر گوشه ام رو با این وضع معیشتی خراب به مدزسه دولتی ببرم که کلاسشون رو هم دیدم قبلا انباری بوده الان کلاس درس کردن اصلا چرا باید مسئولین بچه های خودشونو ببرن غیر انتفاعی وما مردم عادی که توانش رو نداریم مجبور بشیم بچه رو به مدرسه ای ببریم که اصلا بهشون توجهی نمیشه . به نظر من کل مدرسه های غیر انتفاعی باید جمع بشه تا بجه های مسولین و سرمایه دارها هم بیان کنار بچه های مردم اونوقت درک میکنن امکانات کم مدرسه رو وسعی در رفع مشکلات مدرسه ها ومعلمینم میشن بچه من میگفت معلم میاد کلاس درس نمبده همش وقت کشی میکنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
11
دولتی چون به زور خرج دولتی روهم میتونم یدم هزینه های پوشاک لوازم تحریر همه چی کلا گرون شده مجبورم جگر گوشه ام رو با این وضع معیشتی خراب به مدزسه دولتی ببرم که کلاسشون رو هم دیدم قبلا انباری بوده الان کلاس درس کردن اصلا چرا باید مسئولین بچه های خودشونو ببرن غیر انتفاعی وما مردم عادی که توانش رو نداریم مجبور بشیم بچه رو به مدرسه ای ببریم که اصلا بهشون توجهی نمیشه . به نظر من کل مدرسه های غیر انتفاعی باید جمع بشه تا بجه های مسولین و سرمایه دارها هم بیان کنار بچه های مردم اونوقت درک میکنن امکانات کم مدرسه رو وسعی در رفع مشکلات مدرسه ها ومعلمینم میشن بچه من میگفت معلم میاد کلاس درس نمبده همش وقت کشی میکنه
ناشناس
Canada
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
8
مدرسه غیرانتفاعی یعنی مدرسه ای که به هدف سود بردن تاسیس نشده، اما الان هرکس اسم این مدارس را میشنود سودهای میلیاردی را به یاد می آورد. فقط این نیست. رواج ریا در جامعه ما معنای تمام واژه های اخلاقی را معکوس کرده است،یعنی برای فهم معنی کلمات باید ضدش را به یاد آورد.ای کاش قانونی وضع می شد تا معنی کلمات به جای خودشان برگردند و مثلا به جای مدرسه غیر انتفاعی می گفتند مدرسه پولی و...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دقیقا افعال معکوس مرسوم در برره مورد کاربر قرار میگیرند.اینجا برره بید جانم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
13
زمان ما ن مدرسه غیر انتفاعی بود ن تیزهوشان ن نمونه ن وابسته تازه نزدیکترین مدرسه ب محل زندگی رو انتخاب میکردیم ن کتاب کمک آموزشی بود نه اینترنت تازه بابامون نمیدونس کلاس چندم هستیم ولی موفق بودیم و مدرک خوب گرفتیم ولی حالا همه چی عوض شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
سوادتون رو داریم می بینیم.
گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
6
بچه من در مدارس غیر انتفاعی ابتدایی درس میخواند.
به نظرم ایجاد مدارس غیر انتفاعی شانه خالی کردن دولت از زیر بار وظیفه و مسئولیت اموزش مجانی مردم مطابق نص صریح قانون اساسی میباشد و مردم هم به طور عموم برای فرار از زیر بار آموزشهای نامناسب و نابجا سیستم دولتی ، ازدحام بیش از حد دانش آموزان در یک کلاس و کم توجهی معلم به دانش آموز به اموزش غیر انتفاعی رو می اورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
7
2
دولتی بد غیرانتفاعی خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
10
بهتره بچه ها همین دولتی برن چون واقعیت جامعه ما تو همین مدارس دولتی خلاصه شده و با مدرسه غیر دولتی فقط توهم لاکچری بودن رو یاد بچه ها میدیم و بعدش میبینند که خبری نیست.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
16
بچه چه دولتی بخونه چه غیر انتفاعی آخرش بعد ۱۲ سال یه دیپلم میدن دستش و بعدش هم دانشگاه و نهایتا بیکار و علاف برمیگرده میاد ور دل بابا نه نه اش...
پس بهتره پولتون رو خرج آینده کاری بچه کنید و نه مدرسه.. مدرسه بهر حال تموم میشه و خروجی اش هم یه بچه ای هست که از نظر علم و سواد دولتی و خصوصی اش فرقی نمیکنه...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
9
من دبیرم. در مجاورت دبیرستان محل تدریس م دو واحد آموزشی دولتی و غیر انتفاعی مستقر هستن. هر دو متوسطه اول ولی تراکم دولتی 35 تا 40 نفره و تراکم غیر انتفاعی حداکثر 20 نفر. دبیراشون هم تقریبا مشابه. دبیرای مدارس دولتی که برا اضافه کار میرن غیر انتفاعی تدریس میکنن. تدریس تو کلاسی که ٢0 نفر دانش آموز مودب و شیک و باکلاس نشستن قطعا نتیجه بهتری داره تا کلاسی که 40 نفرن و هر دو دقیقه یکبار به یه نفر تذکر رعایت نظم کلاس رو میدی تا حواسشون به درس باشه. تازه بماند که تو کلاس 40 نفره با هوای گرم جنوب شرق کشور یه پنکه به زور داره میچرخه ولی کلاس غیرانتفاعی مجهز به کولر و.. هست که رو بازدهی تاثیر داره.
شفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
6
سلام
بنده دو فرزند دارم که در مقطع ابتدایی در مدارس دولتی بودند ولی در مقطع متوسطه در مدرسه غیرانتفاعی گذاشتم. تها دلیل انتخاب مدرسه غیرانتفاعی نیز محیط و دانش آموزان بود و گرنه اغلب مدارس غیر انتفاعی به جز تعداد بسیار محدودی که اغلب شهریه های نجومی دارند، از نظر خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی، تفاوت چندانی با مدارس دولتی ندارند.
به نظر اینجانب برای عادلانه شدن و ارتقای کیفیت سیستم آموزشی باید کلیه مدارس با مشارکت مردم اداره شوند. یعنی بخش عمده هزینه ها مانند حقوق معلمان و محل تحصیل از طرف دولت تامین شود و سایر هزینه های مدرسه مانند هزینه های جاری، تعمیرات، برنامه های فرهنگی و تربیتی و غیره مطابق با برنامه های مدون و جامع که توسط آموزش پروش نهیه و ابلاغ می گردد توسط اولیاء تامین گردد (تقریبا شبیه هیئت امنایی).
با این روش همه افراد به طور عادلانه هم از مزایای تحصیل رایگان برخوردار می شوند و هم در تامین بخشی از هزینه های تعلیم و تربیت فرزندان خود سهیم می شوند.
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
11
پسرم تویکی از بهترین وشناخته شده ترین دبیرستانهای تهران والبته بایک عالمه پول دیپلم گرفت وتوبهترین رشته دانشگاهی هم قبول شد اما الان که به دانشگاه رفته اونقدر از درس زده شده که هیچ انگیزه ای نداره میخوام بگم مدارس خوب غیرانتفاعی بافشارزیاد وتمرکز بردرس فقط یک دانش آموز درس خوان بی مهارت ومتنفر از درس راتحویل میدن
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
12
از اشنايان بنده كارگر روز مزد است كه عمله گي ميكند به خاطر هزينه ها بچه خودش راز مدرسه بيرون اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
11
قانون تحصیل رایگان را فروختند به بعضی ها!!!
قاسم خان
United Arab Emirates
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
17
4
غیر انتفاعی ها فقط و فقط و فقط تقلید کورکورانه از غرب هست توسط غرب پرستهای مجیزگوی...
کمی تحقیق کنید میبینید اینها توسط چه اشخاصی اداره میشن.. عمدتا اصلاح طلب، ضد نظام، رانتی که از روی حرص و سودجویی مبادرت به سرکیسه کردن هموطنای خودشون میکنن...
نمونه اش هم وزیر سابق آموزش پرورش بود که تو برنامه زنده تلویزیونی چند روز پیش اومده و مثلا جلو دوربین از منتقدین مدارس غیرانتفاعی بود ولی با سوال مجری که گفت شما خودتون جز موسسین و هیئت مدیره چند تا از این مدارس هستید بدجور ضایع شد و شروع کرد به ماستمالی کردن...
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
7
اگر مدرسه غير انتفاعيش به تعهداتش عمل کند بهتر از مدرسه دولتي است . چون تعداد نفرات در کلاس کمتر هستش. سطح علمي دانش آموزان را متوانند بالاتر ببرند .
نه که الکي نمره بدهند واقعا با بچه ها کار کنند.
اکثر مدارس دولتي با دانش آموزان بد برخورد ميکنند مخصوصا با دخترها.من در مقطع دبستان غير اتتفاعي دخترم را ثبت نام کردم متاسفانه اصلا با دانش آمزان کار نميکردند و الکي نمره ميدادند که خود بچه ها هم متوجه شده بودند و هيچگونه انگيزه و يا بعبارتي مسئوليت پذيرِي نداشتند . خلاصه اگر واقعا مدرسه غير انتفاعي خوب بشه بهتر از دولتي ولي اگر بد باشه براي دانش آموز خيلي خيلي بده حتما درباره مدرسه غير انتفاعي خيلي خيلي تحقيق کنيد
م.ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
6
من نمیدونم اصلا چرا بچه ها باید تکالیف بنویسن و یا درس های هزارمن و حفظ کنن. چرا نوشتن اجباری تکالیف برچیده نمیشه؟ چرا درس پرسیدن و نمره دادن اونهم تو کلاس برچیده نمیشه؟
استرسی که خود من به شخصه از این دومورد در طول تحصیل داشتم هنوز هم به یادمه.کاش بشه حداقل ابتدایی بچه ها بدون درس پرسیدن ونمره دادن بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
8
متاسفانه در مدارس دولتی تنهاچیزیکه برای این مدارس ها مهم نیست اموزش و تربیت میاشد به نحوی که فقط کارکنان دنبال این هستند که ساعت کاری تمام شود و هیچ گونه تلاشی در جهت بهبود آموزش و فضای کلاس و مدرسه انجام نمی شود و با اولیا مطلبکارانه برخورد میشود و اگر اعتراضی صورت گیرد به راحتی میگویند اگر نمی خواهید می توانید جای دیگر بچه هاتون را ثبت نام کنید. خیلی از افراد هم توانایی مالی ندارند که مدارس غیردولتی را برای بچه هایشان انتخاب کنند. در مدارس دولتی با فراخوانی که مهر امسال آموزش پرورش برای تامین کمبود نیرو داده بود او از اموزش دهندهگانی که سالهای قبل از 91 به تدریس در قالب حق التدریس و سرباز معلم مشغول بوده اند دوباره دعوت کردند و با این روش کمبود نیرو را جبران کرده و اموزش را به این نیروها سپردند واقعا فاجعه آموزشی در انتظار هست.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
15
سیستم آموزش و پرورش در ایران مزخرفه چه دولتی و چه غیر انتفاعی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
10
مدرسه صرفا یک وسیله است. حالا اگر بهتر باشد که عالیست. و اگر نه همه چیز بر میگردد به خانواده. اگر کسی در خانه کتاب در دست پدر و مادر و علی الخصوص پدر ندیده باشد در هاروارد هم درس خوان نخواهد شد.
اکبر بندرعباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
7
خانم بنده 2 سال در یکی از بهترین مدارس غیر انتفاعی شهر تدریس کردند
مدارس غیر انتفاعی فقط ظاهر قضیه رو خوب جلوه میدن و حتی معلم رو موظف میکنن به صورت صوری نمرات خوب به دانش آموز بده
ولی در عمل کیفیت پائین تربیتی و آموزشی رو دارند
در واقع یک نوع کلاهبرداری همین
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
3
بتا توجه به تجربيات چندين ساله در هر دو مورد ، در نظام آموزشي فعلي، هيچگونه محاسني چه در دولتي و چه در غير انتفاعي وجود ندارد.كلا معايب است.از سطح تربيتي تا ساير موارد....
افزايش سطح علمي چندان محسوس نيست بلكه به تناسب سن بچه ها اين افزايش فقط بصورت تجربه است و بس ونه علم و دانش.
اكثر دانش آموزان حتي بعد از ديپلم در چهار عمل اصلي رياضي مشكل دارند يك جمله انگليسي بلد نيستند و...
صرفا همه مراكز بدنبال پول و منفعت هستند تا ...
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
3
آیا اصلا دولت توانایی مدیریت آموزش و پرورش با این همه مدارس مختلف را دارد ؟ مدارس دخترانه و پسرانه در چهار مقطع تحصیلی و در انواع دولتی ، نمونه دولتی ، هیئت امنایی ، غیر انتفایی ، شاهد و .. که نتیجه آن بیش از چهل نوع مدرسه مختلف و الی آخر .
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
2
جناب ناشناس محترم گفتم مدرک خوب گرفتیم نگفتم سواد داریم شما برو مشقاتو بنویس دیرت نشه
عطری
Netherlands
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
9
سلام همیشه منتظر بودم این سوال رو یکی از من بپرسه در دوران دانش اموزی من همیشه مدرسه دولتی بودم و همیشه به خاطر مظلوم بودنم و اینکه هیچی به خانوادم از مدرسه نمیگفتم دبیرهای روانی و عقده ای ان زمان منو کم وبیش کتک میزدند حتی برای تفریح حتی برای اینکه به بقیه نشون بدن که درس عبرت بگیرید. خیلی فقیر نبودم خیلی هم درس خون نبودم اما درسم بد هم نبود یکم انرژیم زیاد بود اما بی ادب نبودم.امیدوارم هر جا هستند خداوند ببخشتشون که این خاطرات بد رو در ذهن ما گذاشتند.ممنونم
پاسخ ها
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دوست عزیز عزیز مطلبی که فرمودین برای خیلی از ما ها خاطره است. متاسفانه معلم های ما که بالاخره برخاسته از همین جامعه هستند عقده های خودشون رو سر کودکی ما خالی می کردن. البته من دو سه دبیر شرافمتمند هم داشتم که همیشه براشون دعا می کنم. ولی بقیه .... یه نمونه بگم خدمتتون. من چون کلاس زبان می رفتم همس=یشه زبانم از خود دبیرامون بهتر بود. خداییش که بی احترامی بهشون نمیکردم ولی اونا چون تحمل نمی کردن یکی بهتر از خودشون باشه همیشه نمره کلاسی من رو کم می کردن.
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
4
سلام. اول از همه بازم ممنون از عصر ایران که به موضوع آموزش بچه ها می پردازه
من امسال پسرم تازه رفت پیش دبستان. پس از مدتی تحقیق فرستادمش یکی از مدرسه های غیر انتفاعی که مدعی روش شناختی هستند. میگم مدعی چون ما که تومدرسه نیستیم و اطلاعاتمون بر اساس شنیده ها و پرس و جو از خانواده ها است. دلیلش هم اینه مثل سایر موارد ، تو کشور ما هیچ نظام ارزیابی و رتبه بندی استاندارد که بشه بهش اعتماد کرد وجود نداره.
خیلی ها گفتن این روش هنوز جواب نداده و معلوم نیست خروجی این بچه ها چی میشه ولی من ریسک کردم. چون فراموش نمی کنم خود ما ها چطور 12 سال از بهترین روزهای زندگی مون تو مدارس دولتی هدر شد. حالا هم مطمئن نیستم که این سیستم حتما جواب بده ولی تو فاجعه آمیز بودن نظام آموزشی رسمی کشور شک ندارم. حداقل اینکه می بینم پسرم بهش تو مدرسه خوش میگذره برام رضایت بخشه. همینکه کودکی و شادی رو از بچه نگیرن، خیلیه.
اینم که دوستان میگن تو مدرسه دولتی بچه ها رو پای خودشون می ایستند رو اصلا قبول ندارم. مگه ماها که همه رفتیم دولتی تو مدرسه چی یاد گرفتیم که بتونیم مستقل باشیم. من تنها چیزی که از دوران نوجوانی برام مونده زبان انگلیسیه اونم چون آموزشگاه ربان می رفتم.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
2
پسرمن در مدرسه دولتی درس خوانده و من برای آموزش و قبولی پسرم هر ساله مجبور به گرفتن معلم خصوصی از دبیران همان دروس در مدرسه دولتی شدم به عبارت دیگر دبیران عزیز به مدارس دولتی به شکل محل جذب دانش آموز خصوصی نگاه میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
3
با سلام خدمت تمامي سروران
بنظر اينجانب مدرسه دولتي بهتر است
من خودم فرزندم مدرسه عير انتفاعي ميرود فقط اونجا پول كارها را پيش كيبرد و اثر بخشي اموزش خيلي اهميتي ندارد
÷رویز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
3
5
با سلام
در مدارس دولتی متاسفانه حدود 70 درصد معلمان فقط برای رفع تکلیف به دانش آموزان درس می دهندو برایشان اهمیت ندارد که شاگرد یاد گرفته و یا نه همچنین نحوه برخورد و رسیدگی به شکایت و اعتراض و پیشهاد در مراکز غیر انتفاعی بهتر از مراکز دولتی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
5
6
چون محتوای کتاب ها یکسان است، تفاوت آنچنانی نداریم. در هر دو، عمر دانش آموز با دروسی مثل عربی و دینی و قرآن و تعلیمات مذهبی که بیشتر جنبه شخصی و خانوادگی دارد تا عمومی، گرفته می شود.
با نظر سنجی مشخص می‌شود که چقدر والدین ناراضی هستند و این دروس هیچ کاربردی در آینده جوانان ندارد. ضمن اینکه تاثیر مثبتی هم در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی مثل طلاق و ... نداشته.
مشکل وقتی بدتر میشه که این دنباله در دانشگاه هم ادامه پیدا میکنه و وقت و انرژی و تمرکز اکثر جوانان را تلف میکنه.
محسن خلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
4
6
چون محتوای کتاب ها یکسان است، تفاوت آنچنانی نداریم. در هر دو، عمر دانش آموزان با دروسی مثل عربی و دینی و قرآن و تعلیمات مذهبی که بیشتر جنبه شخصی و خانوادگی دارد تا عمومی، گرفته می شود.
با نظر سنجی مشخص می‌شود که چقدر والدین ناراضی هستند.
این دروس هیچ کاربردی در آینده جوانان ندارد و حتی نتوانسته رسالت خودش یعنی کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه مثل طلاق و اعتیاد و افزایش مهارت های زندگی و ... را اثبات کند.
مشکل وقتی بدتر میشه که این دنباله در دانشگاه هم ادامه پیدا میکنه و وقت و انرژی و تمرکز اکثر جوانان را تلف میکنه.
هاشم
Germany
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
4
من دبستان نمونه مردمی بودم، راهنمایی دولتی و دبیرستان غیرانتفاعی.
محیط نمونه مردمی (محمودافشار) از همه بهتر بود به نظرم. ترکیبی از دو نوع دیگه بود و هم بزرگ و پُر از دانش‌آموزهایی با حالات مختلف بود، هم در حد دولتی آزاد و بی و در پیکر نبود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
6
دو تا دختر من تا سال قبل غیرانتفاعی می رفتن ولی امسال به دلیل مشکل مالی مجبور شدم دولتی بنویسمشون
ولی شکر خدا هردوتاشون به شدت راضی هستن به چند دلیل:
مدارس دولتی بزرگتر و حیاط خوبی دارند که بچه ها روحیه بهتری پیدا می کنند
کلاسهای 32 نفره بچه را خیلی اجتماعی تر از کلاسهای 15 نفره بار میاره
در مدارس غیرانتفاعی خیییلی بچه را لوس و سوسول بار میارن ولی در مدارس دولتی با بچه خیلی جدی تر برخورد میشه
من که بشدت پشیمانم که چند سال بچه هامو غیرانتفاعی گذاشتم
فاطمه شفیعی
United States of America
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
6
مدارس دولتی تهران مناطق خوب هنوز که هنوزه دست از رفتارهای بدشون، گیر دادن ها به بچه ها، عدم تکریم دانش آموز و احترام به شخصیت بچه ها برنداشتن. هنوز که هنوزه ناظم پشت بلندگو هر بدو بیراهی که بخواد به بچه ها میگه از شنیده شدن صداش در منزل های اطراف مدرسه هم ابایی نداره. نمی گم مدرسه غیرانتفاعی خوبه یا بد میگم چرا اموزش پرورش به روزتر نمیشه و از روش های جدید رفتاری و آموزشی که مدارس جدید بخوبی ازش استفاده می کنن بهره نمیبره. فقط میگه پول نداریم. اقا نمیتونید معلم ها و ناظم ها رو هم آموزش بدید تا شخصیت بچه ها رو خورد نکنن، اونها رو از درس زده نکنن و آینده و یک عمر زندگیشونو به بازی نگیرن. معلم با رفتارش جوری عمل می کنه که بچه از هرچی درس و مدرسه هست زده میشه بعد والدین بیچاره باید فکری کنن که این بچه رو چه کنن. معلمان دلسوز کم نداریم ولی معلمانی که کار تعلیم و تربیت رو خراب می کنن میتونن آینده جمعیت زیادی را نابود کنن و در مدارس دولتی کم نیستن.
رضا ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
2
اگرچه بسیاری از مدارس غیر انتفاعی، با هدف تجارت تاسیس شده اند؛ اما همچنان مدارس غیر انتفاعی محدودی وجود دارد که با معلمینی متخصص و دلسوز و با انگیزه، و فضاهای فیزیکی مناسب تلاش می کنند دانش اموزان توانمندی را پرورش دهند .. من در یکی از همین مدارس درس خوندم و حتما فرزندم رو هم به اینچنین مدارسی میفرستم.

حتی بعضی از این مدارس، طبق اساسنامه شون خیریه هستن و هیچ زمان کسی از قِبَل مدرسه انتفاعی نمیبره و همه چیز در راستای ایجاد فضای اموزشی با کیفیت خرج میشه .
سامان
Netherlands
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
1
5
در محل زندگی ما (شهرک غرب) یک مدرسه ابتدایی دولتی وجود داره که آنقدر سطح آموزش و اخلاق در اون ضعیفه که دانش آموزان اون مدرسه کاملا قابل تشخیص هستند متاسفانه.
من فرزندم رو به همین دلیل در یک مدرسه غیرانتفاعی با کلی تحقیق ثبت نام کردم با وجود اینکه همه مدارس دولتی بد نیستند و همه مدارس غیر انتفاعی هم خوب نیستند.

اما واقعیت اینه که در مناطق مرفه تر، مدارس دولتی خوبی وجود نداره. چون گویا باور اینکه که والدین میتونن کودکانشون رو مدارس غیرانتفاعی بزارن و گویا آموزش پرورش لزومی نمیبینه که این مدارس رو بهبود بده. ولی در همین مناطق، مدارس دولتی هیات امنایی خیلی بهتر از مدارس صرفا دولتی هستند و این تفاوت کاملا چشمگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
5
بنده دوفرزندم درغیرانتفاعی ثبت نام کردم صرفابه جهت نحوه تربیت ونظارتهای مثبت مدیران مدرسه وراضیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
2
باتوجه به اینکه دانش آموختگان ما در ابن کشور آینده روشنی ندارند ودولتمردان قادر به برنامه ریزی برای آیندگان نیستند لذا مدرسه غیرانتفاعی یعنی هزینه خود را دور ریخته اید بنده این مورد را تجربه کردم
ش ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
9
من به دليل شاغل بودن مجبور شدم فرزندم را به غير انتفاعي بفرستم تا ساعت بيشتري در مدرسه باشد (يكي از مدارس به نام تهران )به نظر من سيستم آموزش ما از ريشه خراب است و ربطي به دولتي و غير دولتي ندارد، هر كدام ضعف هايي دارند، ولي به نظر من بايد مهارت هاي زندگي رو به بچه ها ياد بدهند.
وبگردی