فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۶۴۱۷
انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۹

یک متخصص عفونی: مصرف مواد مخدر جلوی کرونا را نمی‌گیرد

یک متخصص عفونی: مصرف مواد مخدر جلوی کرونا را نمی‌گیرد

یک متخصص بیماری‌های عفونی در خراسان جنوبی گفت: اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان استفاده از مواد مخدر را به عنوان اینکه می‌تواند باعث از بین رفتن علائم و کاهش بیماری شود، گوش ندهید چراکه اطلاعات غلط فضای مجازی است.

به گزارش ایسنا؛ فرشید عابدی، امروز دوشنبه ۲۶ آبان گفت: در ماه های اول شیوع بیماری کرونا، فقط یک بخش بیمارستان درگیر این بیماری بود که در اپیدمی خرداد ماه به دو تا سه بخش رسید، اما هم اکنون کلیه بخش های طبقه اول بیمارستان ولیعصر (عج) به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه قدرت سرایت و بیماری زایی ویروس بین ۳ تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل طولانی شدن این بیماری و خستگی مردم، دورهمی‌های خانوادگی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش پیدا کرده است.

عابدی ادامه داد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم برای اینکه بتوانیم جلوی گسترش بیماری و بخش‌ها را بگیریم، تا جایی که امکان پذیر است تنها با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها، به سیستم نظام سلامت کمک کنند.

وی افزود: همچنین افراد اگر کوچکترین علائمی دارند، به پزشک مراجعه و سریعا سعی کنند خود را قرنطینه و در اولین فرصت نیز آزمایشات را انجام دهند.

عابدی بیان کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه استفاده و استعمال مواد مخدر می‌تواند باعث کم شدن مشکلات ریوی شود، وجود دارد، متاسفانه بیماران زیادی داریم که سابقه استفاده از مواد مخدر را داشتند و اکنون با حال عمومی بد در بخش بستری هستند.

وی افزود: در بیمارانی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند به دلیل اینکه در کوتاه مدت احساس تنگی نفس را نداشته، زمانی به ما مراجعه می‌کنند که درگیری ریوی زیادی دارند؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان استفاده از مواد مخدر را به عنوان اینکه می‌تواند باعث از بین رفتن علائم و کاهش بیماری شود، گوش ندهید چراکه اطلاعات غلط فضای مجازی است.

عابدی خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود با کوچکترین علائم حتما به پزشک مراجعه کنند چراکه متاسفانه در موج اخیر بیماری کرونا، تاخیر در مراجعه به بیمارستان‌ها، یکی از عوامل مهم بدحال شدن بیماران است.

وی یادآور شد: سه علامت بسیار مهم برای ما احساس تنگی نفس، سرفه های قطاری و طولانی افراد و زمانی که افت اکسیژن خون شریانی اتفاق می‌افتد که به راحتی می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، اکسیژن خون شریانی خود را چک و اگر زیر ۹۳ درصد باشد حتما به عنوان یک موضوع مهم تلقی شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر انصارالله یمن: توافق لبنان و رژیم صهیونیستی، ائتلاف برای نابودی مقاومت است قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فوتسال زنان ایران در کافا نبرد سرنوشت‌ساز کرواسی و غنا برای صعود در جام جهانی کنسرت‌ها تا پایان ماه صفر تعطیل شدند؟ عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید پرسپولیس شد تردد بیش از ۲۱ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی