فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶-۰۸-۱۳۸۸
کد ۸۹۷۴۳
انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶-۰۸-۱۳۸۸

شکر عمر را کم مي‌کند

عصر ایران
در اين بررسي محققان با اضافه کردن شکر به رژيم غذايي كرمها دريافتند که عمر آنها تا 20 درصد کم مي شود.
  
محققان دريافتند مصرف شکر باعث کاهش 20 درصدي طول عمر مي شود.

به گزارش ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران؛ پژوهشي توسط دکتر سينيتا کنيون از محققان دانشگاه کاليفرنيا در سانفرانسيسکو با بررسي مصرف شکر در ميزان طول عمر کرم ها به نقش مصرف شکر در کاهش طول عمر کرم ها پي برد.

در اين بررسي آمده است در يک نوع خاصي از کرم ها موسوم به سي الگان‌ها مصرف شکر باعث کاهش طول عمر آنها مي‌شود.

گفتني است، کرم‌ها و انسان‌ها در نحوه به کارگيري انسولين در بدنشان با هم مشابه هستند.

محققان مي گويند اگر چه اين تحقيق در مراحل اوليه است ولي اين احتمال وجود دارد که کم بودن گليسميک افزايش طول عمر را در پي داشته باشد، گليسميک باعث مي شود که سطح قند خون به طور نا گهاني بالا نرود.

در اين بررسي محققان با اضافه کردن شکر به رژيم غذايي كرمها دريافتند که عمر آنها تا 20 درصد کم مي شود.

محقق اين طرح توصيه مي کند افراد براي افزايش طول عمر رژيم غذايي نشاسته دار و دسرها را کنار بگذارند.

نتايج اين مقاله در ژورنال JORNAL OF CELL METABOLISM به چاپ رسيده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده ۷۷۵ مورد ابتلا به تب دنگی در چابهار؛ تشدید عملیات مه‌پاشی و کنترل آئدس پاسخ عضو تیم رسانه‌ای مذاکرات به ادعای نبویان درباره تنگه هرمز