۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۴-۰۵-۱۳۸۶
کد ۲۳۰۶۴
انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۴-۰۵-۱۳۸۶

گزارش نیویورکر از بازجویی های مخوف سیا

منابع آمریکایی بدون ذکر نام خود به مایر گفتند که محمد در سلول خود با پای برهنه بازداشت بود و او را به افسار سگ بسته بودند و او را به دیوار می زنند. محمد هم گفت که وی در گرما و سرمای طاقت فرسایی نگاه داشته می شد .

یک گزارش جدید از توسعه تکنیک های محرمانه بازجویی سیا ( سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) در مراکز مخوف آن در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش  مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بنا بر مقاله مجله نیویورکر که قرار است امروز در وب سایت آن منتشر شود، " خالد شیخ محمد" که ادعا می شود مغز متفکر حملات ترریستی 11 سپتامبر است، تحت سخت ترین روش های بازجویی سیا در زمانی قرار گرفته که وی در زندان های مخفی در سراسر جهان بیش از سه سال بازداشت بوده و این عملیات بخشی از یک سری بازجویی ها بوده که کمیته بین المللی صلیب سرخ، آن را "به مثابه شکنجه" توصیف کرده است.

در یک مقاله 12 صفحه ای که روز گذشته منتشر شد،"جین مایر" توسعه تکنیک های بازجویی محرمانه سیا را تحلیل می کند و می نویسد: گزارش محرمانه صلیب سرخ به دولت آمریکا جزئیات اظهارات محمد را مبنی بر اینکه وی از سوی سیا مورد شکنجه قرار گرفته، ارائه می دهد.

منابع آمریکایی بدون ذکر نام خود به مایر گفتند که محمد در سلول خود با پای برهنه بازداشت بود و او را به افسار سگ بسته بودند و او را به دیوار می زنند. محمد هم گفت که وی در گرما و سرمای طاقت فرسایی نگاه داشته می شد .

بر پایه این گزارش، دستگیرکنندگان محمد کمی پس از دستگیری وی در مارس سال 2003 به او گفتند:" ما نمی خواهیم تو را بکشیم، بلکه می خواهیم تو را لبه مرگ ببریم و برگردانیم."

تکنیکهای سیا مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشر قرار گرفته، چرا که آنها می گویند این تکنیکها همان شکنجه را اعمال می کنند به ویژه اگر به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

از سوی دیگر، مجلس عوام انگلیس اخیرا با انتشار گزارشی از نحوه رفتار آمریکا با افراد در بند زندانهای مخفی سیا به شدت انتقاد کرد.

آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر جمع زیادی از زندانیان مظنون به تروریسم را به کشورهای دیگر جهان منتقل کرده است. این خبر رسوایی بزرگی برای دولت آمریکا در سال 2005 به وجود آورد و واکنش متفاوت کشورهای جهان را به دنبال داشت.

دولتهای اروپایی ، آمریکا را تحت فشار قرار داده اند تا توضیحاتی درباره پرواز هواپیمای حامل زندانیان سیا در اروپا ارائه دهد.

 

ارسال به دوستان
آنا دسوزا رکورد سرعت سرویس در والیبال بانوان را شکست؛ 118 کیلومتر در ساعت! آزادی در لیست 20 ورزشگاه برتر جهان در سال 2024 پزشک آمریکایی در غزه : بیشتر زخمی‌ ها کودک هستند افشاگری تکان‌دهنده مهابادی: تبانی، داوران فاسد و سرلیدرها در فوتبال ایران! طارمی جانشین سانچز در اینتر! ستاره ایرانی راهی خط حمله نراتزوری می‌شود کالیبراسیون خودروی کی ام سی X5 با تکیه بر دانش فنی بومی در شرکت کرمان موتور مسی پادشاه زمین! رکورد بی‌نظیر ستاره آرژانتینی در کسب جایزه بهترین بازیکن زمین صد در صد بدنسازان دوپینگ می‌کنند! اعتراف تلخ سرپرست تیم‌های ملی جنیفر لوپز و بن افلک از هم جدا شدند؟ فدرر و نادال در بلندای المپیک! سفری نفس‌گیر برای تبلیغ اسپانسر (+عکس) وزارت بهداشت : ثبت تمام موالید در تاریخ سوم خرداد 1403 در همه بیمارستان‌ ها الزامی است قتل مرد مقابل چشمان دخترش در تهران/ قاتل قبل از خروج از کشور دستگیر شد زلنسکی پیشنهاد آتش‌بس مکرون را رد کرد: به روسیه اعتماد نداریم تبریک تولد هوتن شکیبا به ایرج طهماسب به سبک شخصیت‌های عروسکی/ دیبی: از دنیا رفتنت نامبارک... (عکس) کشف پرونده کلاهبرداری 28 میلیارد تومانی در دزفول
وبگردی