صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۳۶۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 04 November 2014

از روزگار علی(ع) و حسین(ع) تا عصر شبکه های اجتماعی

تأملات امروزی در نسبت ما و عاشورا
- حسین(ع) ، بلندبخت تر از پدر نازنین اش بود. او یاران اندکی داشت، تنها 72 تن؛ اما همه یارانش "یار" بودند. علی(ع) اما بسیار بیش از این ها سرباز در رکاب داشت اما سره و ناسره ، نامطمئن!
علی(ع)، بیش از فرزندش رنج کشید، یاران "نایار" پیرش کردند.

- حسین(ع) را کسانی کشتند که قبل از طلوع خورشید عاشورا، دو رکعت نماز صبح خوانده بودند قربة الی الله ؛ "والضآلین" اش را هم خوب کشیده بودند.
علی(ع) را هم ابن ملجم در حالی فرق شکافت که وضو داشت و پیشانی اش از فرط عبادت پینه بسته بود.
قاتلان حسین(ع) ایمان داشتند که او از دین خارج شده است و علی(ع) را به جرم گردن ننهادن به حکم خدا به خون غلتاندند!

هر که عقل و خرد خویش در اختیار دستگاه تبلیغاتی ستم بگذارد، دیر نخواهد پایید که حق را باطل و باطل را حق ببیند... و چه هنرمندانه جباران تاریخ، دینداران ساده اندیش را سربازان بی جیره و مواجب خویش قرار داده اند و این قصه سر دراز دارد و مگر نه این است که امروز هم با پرچم سیاهی که نام رسول خدا(ص) بر آن است "دولت اسلامی" تشکیل داده اند و در عراق و شام، هر روز سر می برند؟!

- شبکه های اجتماعی پر از علامت هایی که به "لایک" معروف اند. اگر ماجرای تهیدستی که محتاج نان شب است را روایت کنند، هزاران هزار نفر آن را لایک می کنند و آسوده خاطر از این که به وظیفه انسانی شان عمل کرده اند(!) سر بر بالین می گذارند. خیلی ها هم ایثار بیشتری می کنند و مطلب را به اشتراک می گذارند و شاید هم نظری زیرش بنویسند؛ نور علی نور!
اما کم هستند کسانی که از کارهای بی هزینه عبور می کنند و در فضایی خارج از فضای مجازی، دست نیازمند را می گیرند و گرهی باز می کنند و اشکی پاک.

ماجرای حسین(ع) و ما نیز همین است.خیلی هایمان برایش سینه می زنیم، در هیأت هایش شرکت می کنیم، علم های سرخ و سیاه بر در خانه هایمان می زنیم، پای روضه اش اشک می ریزیم و غذای نذری حسینیه محله مان را به نیت شفا و تبرک می خوریم و آنگاه، با این تصور که بهترین هستیم، راهی خانه هایمان می شویم.
اما صبح فردا، حسینی بودن را فراموش می کنیم، اگر در مسندی هستیم که قدرتی در دست ماست، ستم می کنیم، از کار کارمندی و کارگری مان می زنیم، انصاف را در داد و ستدهای مان زیر پا می گذاریم، دین خدا را دکان خود می کنیم، آبروی دیگران را به راحتی آب خوردن می بریم، آسان دل می شکنیم، حقوق دیگران را نادیده می گیریم و ... .

اگر حسین(ع) در عصر اینترنت بود و "هل من ناصر ینصرنی" را در فضای مدرن امروز منتشر می کرد، حتماً هزاران هزار نفر آن را لایک می کردند، هزاران بار این پیام به اشتراک گذاشته می شد و پیامش سایت به سایت و گوشی به گوشی می چرخید ولی چند نفر جان شان در در دست می گرفتند و خود را قربانی راه حسین(ع) می کردند؟
آیا همه آنان که این روزها سینه زدند، در برابر جور و برای راه حسین(ع) هم حاضرند سینه سپر کنند؟ لایک کردن و سینه زدن چه آسان ولی مرد عمل بودن کار عبّاس و عبداللّه و قاسم و حرّ و حبیب بن مظاهر است و کار آنان که در 8 سال دفاع مقدس، لباس سیاه کندند و لباس رزم پوشیدند و به هل من ناصر حسین، لبّیک گفتند ، بی هیچ استخاره ای.
خیلی از ما ، مهم ترین کاری که عرضه اش را داریم ، لایک زدن و سینه زدن است و بس.

- بسیاری از آنان که در دربار معاویه بودند یا یزید را امیرالمؤمنین می خواندند یا در لشکر عبیدالله بن زیاد جنگیدند، اگر از همان مواهب مادی در بارگاه علی(ع) و حسین(ع) بهره مند می شدند، می توانستند در این سوی جبهه باشند، کما این که در عصر رسول خدا(ص) که حکومت حجاز یکسره در دست ایشان بود، خدمت رسول(ص) می کردند و در صف اول نماز به ایشان اقتدا.

اینان، نه بندگان خدا و مطیعان رسول و اولی الامر، که دلبستگان مال و مقام بودند و بعد از رحلت پیامبر(ص)، بو کشیدند که قدرت و ثروت در کدام سو هست و بدان سمت روانه شدند. بسیاری از آن اصحاب در برابر علی(ع) و فرزندانش ایستادند و شمشیر کشیدند.

امروز نیز همان ماجرا در سبک و سیاقی دیگر ادامه دارد. بسیاری از آنانی که دم از دین و اولی الامر و اسلام و ارزش هایش می زنند، نه دل در گرو دین دارند و نه تعلق خاطری به ارزش ها. بسیاری شان نیز چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند؛ اما چه کنند که نان و نام در این است؟
بر اینان حرجی نیست که امروز در رکاب نظام اسلامی باشند و فردا اگر نان و نام در سویی دیگر باشد، همه شعارهایشان را زیر پا بگذارند و هروله کنان بدان سمت دیگر بروند.
مشخص ترین شاخصه شان هم این است که جز خود و همپالگی هاشان، کسی را نه مؤمن به دین خدا می دانند و نه دلسوز دین و میهن.
درست مانند خوارج که حتی ولی خدا را نیز خارج از دین خدا می شمردند چه برسد به افراد عادی و چه برسد به کسانی که نقدی بر ایشان داشتند.
خوارج امروزی اما، از سرگذشت تلخ خوارج دوران علی(ع) درس گرفته اند و به جای آن که صف جدا کنند و تار و مار شوند، در صف یاران دین مانده اند تا هم بهتر بتوانند مؤمنان واقعی را به هزار انگ و تهمت تضعیف کنند و هم از مواهب حضور در قدرت بهره مند شوند.

عباس(س) وقتی با لب های تشنه به رود پر آب فرات رسید، قطره ای آب نخورد و مشک را برای خیمه نشینان حرم حسین(ع) پر کرد و اینک بسیاری از مدعیان، حتی با شکم های پر نیز از رودخانه بیت المال چشم نمی پوشند!

در روز عاشورا ، حق و باطل کاملاً مشخص بودند. می شد باطل را به چشم دید و حق را به گوش شنید و لمس کرد. هنگامی که علی(ع) در برابر دشمنان لشکر می آراست هم می شد فهمید که حق این سوست و باطل آن سو.
اینک اما نظام اسلامیِ بر آمده از دل جهاد حسینیان، درگیر منافقانی است که دم از اصول می زنند و این و آن را تکفیر می کنند و معلوم نیست سر کدام بزنگاه، قالب تهی و چهره نمایان خواهند کرد تا کار صیانت از خون شهیدان، باز به دست وارثان بی نام و نشان و بی ادعای عاشورا بیفتد و هل من ناصر حسین(ع) را بی هیچ چشمداشتی لبیک بگویند.

جعفر محمدی - عصرایران
 
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۱۱۳
غیر قابل انتشار: ۴
رضا
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
بعضی وقتها در شرایط مشابه لایک کردن یعنی من باهات موافقم نه اینکه من همراهتم، چون اینجوری باید همیشه دنبال این و اون باشی ولی بنظر من بیشتر خودت باشی. در هر حال این انتظار که اگر آدمی موافق کسی بود ولی مریدش نبود کاملا غلط است
پاسخ ها
رضا
| |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
اصلاح میکنم"باید مریدش باشه، کاملا غلط است"
مهدي
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
مطلب خوب بود ولي اين حرفها را براي رقيبتان زديد و نه خودتان ، الان انهاي كه در زير چتر استكبار در غرب با خوشي روزگار ميگذزانند مگر غير از فتنه گران 88 و عوامل انها بودند چندتا از انان نماينده مجلس اصلاحات هستند و چندتا وزيز و معاون وزير و چندتا روزنامه نگار. البته مرگ خوب است اما براي همسايه .
محیط بان
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
داداش من ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین هنوز هم هست خوب گوش کنی می شنوی . منتهی اینو قبول دارم که اصلاح طلب ها فقط بلدند لایک کنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
باید بودی و میدیدی که تقریبا همه کاره جنگ اصلاح طلب ها بودند ضمنا خوب است بدانیم که امام حسین (ع)فرمودند انی خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی . . . . .
ناشناس
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
در این عصر بسیار بجا بود عصر .....ایران
ناشناس
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
عصر ایران عزیز نویسنده عزیز... به نظرتون این مطلبی رو هم که نوشتین چقدر مورد تحسین و لایک قرار گرفت. ولی واقعا چند درصدمون عمل می کنیم به جای تعریف و تمجید؟؟؟!!!!!!!!!!
هادی لر
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
این بخشش فوق العاده بود..............خوارج امروزی اما، از سرگذشت تلخ خوارج دوران علی(ع) درس گرفته اند و به جای آن که صف جدا کنند و تار و مار شوند، در صف یاران دین مانده اند تا هم بهتر بتوانند مؤمنان واقعی را به هزار انگ و تهمت تضعیف کنند و هم از مواهب حضور در قدرت بهره مند شوند
ناشناس
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عالی مثل همیشه
ولی باور کن ما مردم حال حتی لایک کردن هم نداریم و بی تفاوت از کنار مطالب و مصایب میگذریم
ناشناس
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
ای بس که شکست و باز بستم توبه

فریاد همی کند ز دستم توبه

دیروز به توبه‌ای شکستم ساغر

امروز به ساغری شکستم توبه
اکبر محبی
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
سایتی که هر روز(((هر روز ))) باید ببینم سایت عصرایرانه.حرف زدن با همه محدودیتها.خواهش می کنم مارو از یک سایت خوب و با ارزش محروم نکنید.جعفر خان
طبسی
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
شاید این زیباترین متنی بود که در مورد مقایسه زمان امام حسین(ع) با زمان حال خوانده بودم فوق العاده بود احسنت
ناشناس
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بود آیا که در میکده‌ها بگشایند

گره از کار فروبسته ما بگشایند

اگر از بهر دل زاهد خودبین بستند

دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند

به صفای دل رندان صبوحی زدگان

بس در بسته به مفتاح دعا بگشایند

نامه تعزیت دختر رز بنویسید

تا همه مغبچگان زلف دوتا بگشایند

گیسوی چنگ ببرید به مرگ می ناب

تا حریفان همه خون از مژه‌ها بگشایند

در میخانه ببستند خدایا مپسند

که در خانه تزویر و ریا بگشایند

حافظ این خرقه که داری تو ببینی فردا

که چه زنار ز زیرش به دغا بگشایند
مهراد
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
درود به شرافتت نویسنده.. بیشتر این حرفها تو دل منم مونده بود.. کاش یه قسمت برای پیشنهاد موضوعی دایر کنید.. بازم ممنون
ناشناس
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
جانا حرف دل ما را به قلم آوردی
خرمشهری
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اقای محمدی ، خدا قوت !
تمام مقال تان کلمه به کلمه مفهوم ساز این زمانه است و مخاطب را به سرچشمه این دلنوشته می رساند : بی صداقتی مدعیان بی خرد که همه چیز را در ظاهر می بینند و مصلحت طلبانه همه کاری را انجام میدهند !!
حمید
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عالی بود
ناشناس
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بسیار زیبا و تامل برانگیز
ناشناس
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عالی بود!
خوارج معاصر مصداق این شعرند که :
زان ساکن کربلا شدستی کامروز
درمقبره یزید نیست حلوایی !!
ناشناس
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
لایک!!!!
ناشناس
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
هزاران مرتبه احسنت به شیر پاکی که خورده ای
بسیجی زمان جنگ
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چقدر زیبا نوشته ای. اجرت با امام حسین
ناشناس
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
فوق العاده بود.ممنون
متاسفانه این موضوع همیشه درتاریخ تکرار شده وخواهد شد
کل یوم عاشورا و.........
رزمنده سابق دفاع مقدس
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
...انصافا كه راه حق چقدر پيچيده و امر اهل حق چقدر ظريف و حساس است!؟؟ اينجاست كه بي بديل بودن قيام مصلحانه ابا عبدالله ع بيشتر روشن مي شود همان مرزداراني شجاع كه از درون در برابرفاسد گشتن جامعه مسلمين بپا مي خيزند و همه چيز خودشان را فداي اصلاح انحرافات مي كنند. حال هر تهمتي كه مي خواهند به ايشان بزنند!!
آریان
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بنوشته تان سیار زیبا بود. تلخه اما دقیقا الان همینجوریه.
Bet
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
درود برشما.. درود به قلم شما..براستى زىبا گفتىد "بسىارى از مدعىان حتى با شکمهاى پر نىز از رودخانه بىت المال چشم نمى پوشند"
رضا
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چه بگوییم که حرف حق جواب ندارد.به قول معروف:سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند....
به امید روزی که اول خودمان را اصلاح کنیم وبعد جامعه خود...وبه سادگی حق را زیر پانگذاریم وباطل را حمایت نکنیم...
آقای محمدی واقعا متن تاثیرگذاری بود.انشالله موفق و موید باشید...
رحمت اله
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چند نفر جان شان در در دست می گرفتند و خود را قربانی راه حسین(ع) می کردند؟

بسیار کم
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
احسنت
موصی
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
لایک!
نادر
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
این روزا بنرهایی درسطح شهر هست با این مضمون که کاش در کربلا بودم ومن در اندیشه که هر لحظه و هر آن من، بودن در کربلا است، تمییز حق از باطل، آنچه را که برای خودم نمیپسندم برای دیگران هم نپسندم ، رعایت قانون و..... میشود کربلای من
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
میثم
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بهتر ازین نمیشه حرف حق زد...چیزی نمیشه به این متن اضافه کرد جز یه لایک به پایینش.....
ناشناس
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عصر ایران آفرین
اما....
نگرانتم
دانش آموز
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
درود بر شما آقای محمدی که همیشه حق میگوئید .خداوند نگهدارت باشه
ناشناس
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
حتی با شکمهای پر نیز...
ناشناس
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
:((((((((((((((
ناشناس
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
یسیار تاثیرگذارر و روشنگرانه، قلمتون پاینده باد.
ناشناس
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
پایدار باشید که جز حق نگفتید اجرتان با مولای حق
محمد
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
عباس(س) وقتی با لب های تشنه به رود پر آب فرات رسید، قطره ای آب نخورد و مشک را برای خیمه نشینان حرم حسین(ع) پر کرد و اینک بسیاری از مدعیان، حتی با شکم های پر نیز از رودخانه بیت المال چشم نمی پوشند!
چه گفتار شیوایی واینست معنای امر به معروف ووفاداری عباس
علی
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
با سلام وتشکر،
امروز جامعه تشنه شناخت این خوارج مدرن است. قبل از اینکه اینها هزینه بیشتر از این برای نظام مقدس ایجاد نکرده اند نهضت روشن سازی را راه بیندازید. خدا قوت
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
با سلام وخسته نباشید نگارش شما بسیار عالیست وواقعیتهای امروزوگذشته تاریخ میباشد واکثر مردم این مسئله را لمس میکنند بجز عده قلیلی که خود کاسه داغترازاشند وفکر میکنند مردم نمیفهمند
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بی دلیل نیست میگه کل یوم عاشورا ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
در هر نقطه ای از زمین در هر ثانیه ظالم و مظلومی درگیرن. خیر و شر همیشه درحال جنگند باهم. پس همه جا و همیشه عاشورا و کربلاست. باید ظالم و مظلوم را شناخت و در جهت حق اقدام کرد. ذهنمون دور نره. تو محله ی خود ما شاید کودکی هزینه مدرسه ندارد، الان شاید سر کوچه نامردی پول فردی را بزور میگیرد و... فکر نکنیم ظالم حتما باید یه کشور و ارتشش باشه و مظلوم یه ملت.
ناشناس
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
متن خوب بود اما خيلى ناقص است و جامع نيست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اگر با چشم دل بخوانی، مختصر و مفید هر آنچه لازم بوده را گفته است.
ناشناس
| |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
این متن مقاله بود نه کتاب . یعنی چی جامع نیست!!!!
احمد
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
احسنت آقای محمدی باید حسینی زیست و حسینی عمل کرد
ناشناس
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
مادرم یک داستانی تعریف می کنه از یک نفر میگه 11 روز محرم این تمام مدت برای امام حسین اشک می یخت و سینه میزد و روز عاشورا فرق پر از خون می شد از بس قمه می زد مامانم میگه همیشه بهش می گفتم اگر حسین دوست داری بجای این کارها برو جبهه و بجنگ می گفت نه این غزاداری جبهه رفتن کار من نیست
خدایی اینم استدلالش البته شاید چیزی از میزان خلوص نیت اون فرد به حسین کم نشه ولی مطمئنا از یاران امام حسینم نخواهد بود
سجاد
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خیلی عالی بود
باشد که خوارج زمان پند گیرند ....
میلاد
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
زنده باشید
واقعا مقاله زیبا و تامل برانگیزی بود...
ناشناس
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چقدر جای این متن در روز عاشورا خالی بود، هیچ هئیت و حسینه ای ندیدم که حتی کلمه ای در این باب بگوید ! خدا از شما قبول کند... حالم خوب شد.
Javan Parsi
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بسیار آموزنده و پر معنی ، خدا عاقبت ما را ختم به خیر کنه و با تشکر از آقای محمدی عزیز
ناشناس
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
درست ميگويىد فقط. حرف حرف وحرف. راه را كج ميروند وبه منافع خود مى انديشند
ناشناس
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
قشنگ بود خسته نباشید
مهرداد
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
ای داد که راه داد او را بستیم...
مهدیfx
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
حرف دلمونو زدی...
ناشناس
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
یک سوال: شما چرا از رویکرد سیاست خارجی غلط دولت انتقاد نمیکنید ؟! آیا این سیاست با مکتب امام حسین(ع) تعارض ندارد ؟! این تعارض آنقدر واضح است که رییس جمهور ظاهرا از ترس، قبل از محرم گفته بود پیام عاشورا مذاکره و تعامل سازنده بود ! واقعا تعاملی که بر مبنای "برد-برد" است چه جایی در کربلا داشت ؟! بردی که امام حسین(ع) برای طرف مقابل میخواست "هدایت" بود و پیوستن به اردوگاه حق. و بردی که آقایان مذاکره کننده در مذاکرات برای طرف مقابل میخواهند، چیست؟! برد ما در مذاکرات چند دلار پول و برداشتن تحریم ها (با اما و اگر فراوان - سخنگوی دولت هم که چند هفته پیش گفت تحریمها در یک سال اخیر افزایش یافته !) تعریف شده است! اما برد غربی ها چیست ؟ اینکه مطمئن شوند ما بمب اتم نمی سازیم !!! و سالهاست آژانس گزارش میدهد که چیزی پیدا نکردیم اما نمی توانیم بگوییم چیز مخفی وجود ندارد!!! و ما باید بنشینیم تا "دشمن" بلکه اعتمادش جلب شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
مقایسه ات مع الفارغ است.
این دو هیچ ربطی به هم ندارند!
saeed
| |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
زمان امام حسن صلح زمان امام حسین جنگ! هر زمان و مکان شرایط خاص و تدبیر خاص خودشو داره.متاسفانه ما هنوزم یادنگرفتیم که سیاست در خدمت دین باید باشه نه دین در خدمت سیاست
ناشناس
| |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
دوست عزیز ناشناس، امام حسین (ع) هم با این که از سرنوشت خود و اصحابشون آگاه بودند، ولی به منظور اینکه حجت خودشون رو بر همه تمام کنند، با عمر سعد در روز هفتم یا هشتم محرم وارد مذاکره برد-برد شدند. هر چند ایشون از نتیجه مذارکه آگاه بودند. پس این مذاکرت برد-برد هم هیچ منافاتی با فلسفه عاشورا نداره. بلعکس درست در راستای همون فلسفه هست.
ناشناس
| |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
امام حسین با عمربن سعد ملعون چندین بار مذاکره کرد و در مرحله آخر تن به جنگ داد و شهادتی عزتمند داشت
شما میفهمی معنای مذاکره چیه ؟
واقع بین
| |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
رویکرد صحیح دولت این بود که مانند رئیس جمهور محبوب شما در تریبونهای بین المللی دم از جعلی بودن هولوکاست بزند و ادعای مدیریت جهانی کند تا صهیونیستها با مظلوم نمایی دولتهای جهانی را همراه خود کنند و دشمنان اسلام و ایران براحتی چهره ای سیاه همانند داعش برای مردم دنیا از ایران تصویر سازی کنند تا ایران را به انزوا و نظام و انقلاب را نابود کنند؟ به قول بزرگان دشمن دانا به از نادان دوست.
نامفهوم
| |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
مغلطه نکنید
اولا چرا شما از صلح پیامبر اکرم (ص) با کفار قریش یا صلح امام حسن (ع) حرفی نمیزنید و همه اسلام را فقط با جنگ و درگیری معنا میکنید.
ثانیا امام حسین با کسانی جهاد کرد که به ظاهر مسلمان بودند ولی اسلام را از مسیرش خارج میکردند .کسانیکه مسلمان نیستند حداقل برای من و شمای مسلمان حرفشان خریدار ندارد .انان دشمنان آشکار هستند ولی وای بروزی که امثال ابن ملجمها (با پیشانی پینه بسته از عبادت ) و معاویه ها و یزیدها و عمر ابن سعد ها و عبیداله ها و... و داعش و القاعده و... (که بظاهر سابقه مسلمانی هم دارند و البته قدرت سیاسی و نظامی هم دارند بنام دین اسلام ها جنایتی و خیانتی انجام میدهند .
اتفاقا قیام امام برای شناساندن مسلمان نماهای بی دین بود و نه با کفار و دشمنان آشکار.
ناشناس
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
بله لایک میکردند همانند مردم کوفه.
ناشناس
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
یک بزرگی تو فامیلمون بود که هروقت کسی به زیارت یا مجلس عزاداری می رفت می گفت :انشاالله زیارت یا عزاداری با معرفت داشته باشی
شاید اونوقتها معنی اش را خیلی خوب نمی فهمیدم ولی الان کم کم دارم می فهمم

از مقاله وزینتان مشخص است که شما زیارت با معرفت داشته اید
قبول حق
شیما
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
اینک اما نظام اسلامیِ بر آمده از دل جهاد حسینیان، درگیر منافقانی است که دم از اصول می زنند و این و آن را تکفیر می کنند و معلوم نیست سر کدام بزنگاه، قالب تهی و چهره نمایان خواهند کرد تا کار صیانت از خون شهیدان، باز به دست وارثان بی نام و نشان و بی ادعای عاشورا بیفتد و هل من ناصر حسین(ع) را بی هیچ چشمداشتی لبیک بگویند.
مهدی
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
یکی از بزرگ ترین حامیان داعش و گروههای تروریستی در منطقه عربستان سعودی است و این موضوع را دوست و دشمن می داند. نفرت از خاندان سعودی در منطقه موج میزند.
اما من مانده ام که چرا دولت ما له له میزند برای رابطه با سعودی ؟! هاشمی رفسنجانی و اعوانش که افتخار میکنند به رابطه شان ! و اخیرا هم در میان دهها نامه ای که برای اعدام نشدن شیخ نمر به پادشاه سعودی فرستاده شده ، هاشمی هم نامه داده و حالا در بوق کرنا کرده اند که پادشاه سعودی به خاطر هاشمی حکم اعدام را لغو کرد!!! واقعا این افتخار است ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
هاشمی کار بسیار انسانی و خوبی کرده که برای نجات یک انسان که دست بر قضا از علمای شیعه هم هست نامه نوشته.
لابد شما دلتان می خواهد شیخ نمر را اعدام کنند تا بگویید که نامه هاشمی بی اثر بود.
خجالت بکشید و همه چیز را با سیاست قاطی نکنید.
ناشناس
| |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
برادر من اگه عربستان امروز بیشتر از قبل داره به این فتنه ها در منطقه ادامه میده و دامن میزنه علتش اینه که ما نخواستیم با ایجاد ارتباط سالم و حرف زدن و به قولی مذاکره جلوی افراطی گری رو بگیریم . اگه یه نفر هم پیدا میشه که بتونه از روی دلسوزی برای اسلام و مسلمونها این کارو بکنه اینجوری باهاش برخورد میکنیم . شما رو دعوت میکنم سوره توبه (برائت) رو یه بار دیگه بخونید .
ناشناس
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
احسنت! اما این تکه را به نظرم اشتباه کرده اید:
"منافقانی است که دم از اصول می زنند... معلوم نیست سر کدام بزنگاه، قالب تهی و چهره نمایان خواهند کرد"
زیرا تا به حال بارها این اتفاق در عصر ما افتاده و نمونه بارز آن فتنه 88 بود که عده ای قبل از انتخابات گفتند قانونمداری و گفتند اگر ولایت فقیه نباشد کشور دیکتاتوری میشود . اما بعد از انتخابات چهره نمایان کردند و نه قانون را وقعی نهادند و نه ولایت فقیه یادشان بود... لجاجتشان کار را به جایی رساند که به عاشورای حسینی هم رحم نکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
منفی دادم چون از عاشورا داری بهره برداری سیاسی می کنی و الا با اصل حرفات موافقم
ناشناس
| |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چرا فکر میکنید با تکرار هر روزه این جمله از تمامی تریبونهای رسمی و غیر رسمی، ما حوادث سال 88 و توهین کنندگان واقعی به امام حسین و اسلام را فراموش میکنیم؟
ناشناس
| |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
اولا حوادث نه،فتنه..دوما کی بود روز عاشورا دست میزد،هلهله میکرد؟نکنه جدیدا عزاداری شده توهین و اتش زدن پرچم امام حسین شده عزاداری؟
رضا
| |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
اولا همانهای که در حرم امام رضا بمب گذاشتند روز عاشورا هم همان کار رو کردند همانهای که در انتخابات 76 برای بدنام کردن وضد اسلام نشان دادن خاتمی کارناوال شادی راه انداختند این منافقان همانی هستندکه انقدر علیه حیدر کرار تبلیغ کردند که مردم شام گفتند علی مگر نماز میخواند
ناشناس
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خیلی عالی وجامع وکامل بود.
ناشناس
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
درود بر شرفت آقای محمدی؛ ای کاش همه ما که این متن را خوانده ایم تلنگری هر چند کوچک در وجودمان حس کنیم.
عباس
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
از آقای جعفر محمدی تشکر میکنم بابت مطالبشون که شاید خیلی ها این مطالب را بدانند اما چون برای همرنگ جماعت شدن یا روزمرگی های طاقت فرسا، قدرت بیان این مطالبوندارند و مهم تر از همه قدرت عمل به این مطالب را ندارند.صرفا هم به این موضوعات نگاه سیاسی نداشته باشیم. توی حتی روابط شخصیمون هم میتتوانیم به کار ببریم .
ناشناس
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
فرد سکولاری هستم ولی نوشته فوق العاده بود واقعا دست مریزاد
ناشناس
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
چقدر زيبا و به جا بود اين مقاله.تاريخ هميشه تكرار ميشه و فقط انسان هاي عاقل و فهيم ازون عبرت ميگيرند.توي جووني پير شديم عصريران و فقط اميد به اصلاح اوضاع سرپا نگهمون داشته كه شايد روزي اين خوارج امروزي نابود بشن و ما به حق واقعي برسيم
ناشناس
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
احسنت، گفتار متین و واقع نگر است
هدی
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
با تشکر از طرح این واقعیت
ناشناس
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
احسنت خدا ما را هدایت کند
دکتر
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
خیلی قشنگ بود عصر ایران مرسیی. گاهی خجالت می کشم از اینکه مثل بچگی هایم سیاه بپوشم و بر حسین گریه کنم. پاک بودن در فضای ناپاک خیلی سخته خیلییییی.خدا یا کمک کن تا اگر گریه کردم بر حسین .گریه بر تشنگی حسین نباشد چنانکه هزاران بار بدتر بچه هایی در جهان از گرسنگی جان میدهند.کمک کن گریه ام بر آرمان حسین(ع) باشد. آرمانی که خاموش مانده است چنانکه از آرمانش فقط لباس سیاه و زنجیرو تبل وکرنا مانده. خدا بهمون رحم کنه در رویارویی با حسین(ع) این روسیاهی ها را چگونه توجیه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
جناب محمدی تحلیلتون عالی بود.
بارک الله عصرایران. تحلیلهای خوبی داری. راضیم ازت.
دهكردي
| |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
مطالب خيلي خوب و بجايي مطرح شده اما اونطرف قضيه را اگر نگاه كنيم مي بينيم داعش از طريق اينترنت و شبكه هاي اجتماعي اقدام به جذب نيرو مي كنه ، حال اگر امام حسين (ع) از طريق شبكه هاي اجتماعي پيام بفرسته مطمئن باشين خيل عظيمي از جوانان شيعه به اين پيام امام لبيك خواهند گفت ، ايا همت ما كمتر از داعشي ها هست ؟ بنظرم برعكس خواهد بود
و اين موضوع را انشاءاله با امدن امام عصر(عج) تجربه خواهيم كرد و خواهيم ديد جوانان شيعه چه همتيو غيرتي خواهند داشت البته اگر برخي متعصبان اجازه بدهند!!
تعداد کاراکترهای مجاز:1200