صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۴۹۵۷۷۸
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - 25 September 2016

خانم و آقای معلم، شغل پدر را نپرسید

عصر ایران- با شروع مهرماه حال و هوای مدارس بر جامعه حاکم است و معلمان تازه و دانش آموزان جدید این روزها را به آشنایی می گذرانند.

در شروع این آشنایی معمولا بچه ها برمی خیزند و خود را معرفی می کنند. برخی از معلمان اما از دانش آموزان می خواهند شغل پدر خود را هم بگویند.

اطلاع مدرسه و معلم از شغل پدر و این که پدر او در قید حیات است یا نه یا تنها با مادر یا با ناپدری زندگی می کند البته مفید است و به درک بیشتر معلم از وضعیت روحی و اخلاقی محصل کمک می کند و این اطلاعات جای دیگر ثبت شده اما  این که کودک یا نوجوان در حضور دیگران برخیزد و بگوید پدرش میوه فروش است یا پزشک، بساز بفروش است یا راننده تاکسی یا به تازگی بیکار شده مطلقا موجه نیست چون به خاطر شغل یا بی شغلی پدر در معرض قضاوت دیگران قرار می گیرد بی آن که نقشی در شغل یا وضعیت او داشته باشد و بچه ها به جای ارج نهادن به هر فعالیت شرافت‌مندانه مشاغل را تفکیک می‌کنند.

خانم معلم! آقای معلم! نام بچه ها را بپرسید و از علایق شان ولی سؤال درباره شغل پدر و ایضا مادر (درباره مادران شاغل) در جمع هیچ ضرورتی ندارد. چه بسا اساسا پدری نداشته باشد یا با پدر زندگی نکند یا به شغل پدر افتخار نکند یا بچه ها با جزییات آن شغل آشنا نباشند و تحقیر کنند و کودک را بیازارند...
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
این مسائل زمانی باید مطرح می شد که تمام کودکان و نوجوانان در مدرسه با هر سطح زندگی و با هر خانواده ای اعم از ثروتمند یا فقیر زیر سقف یک کلاس درس می خواندند نه حالا که اون کساییکه پدرشون دکتره یا مهندسه با هم توی یک مدرسه مجزا درس می خونن و بچه های کم بضاعت همه از یک رنگ و شکل مالی کنار هم درس می خونند و براشون فرق نداره پدرشون میوه فروش باشه یا کارگر هر چه هستند از قشر ضعیف جامعه اند
ناشناس
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
من همیشه در روز پدر یا مادر وقتی به فرزند خود نگاه می کنم که با چه شور و اشتیاقی میگوید پدر یا مادر روزت مبارک فکرم به یاد ان بچه های است که روزگار با انها اینگونه رفتار کرده که پدر یا مادر خود را از دست داده اند پس بیایید در تمام روزها طوری رفتار کنیم تا انها هم نبود پدر یا مادر خود را کمتر احساس کنند
ناشناس
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
اینکه معلمان تک تک بپرسند وقت میخواد. در ضمن همه شغلها شریفند. اگرم کسی مسخره کرد میتونه معلم توجیهشان کنه که همه شغلها شریفند و مورد نیاز جامعه و باید به همه مشاغل احترام گذاشت و باید از مدرسه آموخت. و بعضی از معلمان می خواهند رفتار دانش آموزان را با توجه به مشاغل پدر یا مادرشان بسنجند و مقایسه ای در فراگیری و آداب و معاشرت آنها داشته باشند تا بتوانند برخوردی بجا بکنند.
حامد
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
خدایا پدر و مادرم رابیامرز خیلی برایم زحمت کشیدند حالا آنها در قید حیات نیستند و من مهندس موفقی شدم آنها برایم جانفشانی کردند و من هیمشه برای شادی روحشان کار خیر می کنم با این احوال همیشه برزگترین ترسم در مدرسه سوال از شغل پدرم بود اون خدا بیامرز دامدار بود ومن دوست نداشتم از شغل پدرم سوال شود اکنون وقتی یاد آنروزها می افتم گریه ام می گیرد .
بابک
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
واقعا باعث بدبختی ما هستش که از شغل پدرمون ناراحت بشیم. همه انتظار داریم پدرهامون دکتر یا مهندس بودن . بنظرم بهتره بجای ناراحتی فرهنگمون رو اصلاح کنیم و به بچه هامون یاد بدیم هر شغلی احترام خودش رو داره . واقعا متاسفم برای خودمون.
ناشناس
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
با درود ، پرسیدن پیشه‌ی پدران و مادران در جمع بچه ها ، کار بدی نیست ولی به فرزندانمان بیاموزیم که پیشه‌ی پدران و مادران دیگران مایه‌ی تمسخر نیست و هر پیشه‌ای درجای خودش مایه‌ی ارج و احترام است.
پیروز و سربلند باشیم.
شاكر
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
به موضوع مهمي اشر كرديد آفرين ، اميدوارم به گوش معلمان گرامي برسد
سراج
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
من سی سال تدریس کردم و همیشه در جلسات از معلم ها می خواستم این کار را نکنند... بویژه در مدارس استعدادهای درخشان. خوشحالم که خودم هیچ وقت این کار را نکردم و بچه ها همیشه از این امر گله داشتند. متاسفانه بعضی از معلم ها دنبال استفاده شخصی از این نوع سوالات بودند و حتی شماره تلفن پدر و خانه بچه را یاداشت میکردند بویژه اساتید دانشگاه، دکترها و... تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند. بعد هم برای جبران نمره های 20 الکی به آنها میدادند تا خوشحال شوند... اوضاعی بود.
ناشناس
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
اتفاقا آشنایی بچه ها با شغل های متفاوت هیچ عیبی نداره. این ما بزرگترها هستیم که درجامعه ی ایران دوسه تا شغل را محترم و بقیه را نامحترم می پنداریم.
معلم
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ما كه نميپرسيم ! اصلا به ما ربطي نداره ، ضمن اينكه در همه مدارس سيستمي كامپيوتري به نام سناد وجود دارد كه تمامي اطلاعات دانش اموز و اولياي ايشان در ان قرار دارد و اگر معلمي مشتاق بود ميتواند به آن سيستم مراجعه كند .
معلم
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ما كه نميپرسيم ! اصلا به ما ربطي نداره ، ضمن اينكه در همه مدارس سيستمي كامپيوتري به نام سناد وجود دارد كه تمامي اطلاعات دانش اموز و اولياي ايشان در ان قرار دارد و اگر معلمي مشتاق بود ميتواند به آن سيستم مراجعه كند .
شهراد
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سلام
می دانستید که در کشورهای اروپایی مخصوصا سوئد پرسیدن شغل پدر، ملیت و مذهب دانش آموز از سوی معلم جرم محسوب شده و پرسشگر به عناون نژادپرست متهم و مورد بازخواست قرار می گیرد. در مدارس ما مدیر و معاونان پرسشنامه هایی دارند که دانش آموز ووالدین او به طور محرمانه به آنها پاسخ می دهند و کسی حق افشای آن را ندارد
صبا
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
چرا دانش آموزی از گفتن اینکه پدرش میوه فروش است خجالت بکشد؟؟؟؟!!!!
چرا باید نگرش منفی خود نسبت به مشاغل را به این طریق به بچه ها انتقال دهیم.
چرا یه آنها یاد ندهیم به شغل های پدرشان افتخار کنند و به راحتی در مورد آن صحبت کنند. مگر نان حلال سرشکستگی است.
همین روش های به ظاهر درست ولی در باطن مشکل ساز باعث می شود که بعضی فرزندان وقتی به عرصه رسیدن و صاحب شغلی با درآمد بالا شدن از گفتن شغل پدر ابا داشته باشن. پدری که با روزی حلال و عرق جبین ولی با در آمد کم بزرگش کرده.
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
عالی بود .در جمع نباید بپرسیم ولی مربی باید بداند .حتما لازم و ضروری است .
ناشناس
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بچه ها به مدرسه می روند که درس بخوانند نه اینکه مورد بازجویی قرار بگیرند به کسی ربطی ندارد والدین بچه ها جکاره اند و یا با چه کسانی زندگی می کنند کافی است که مثلا بفهمند پدر و مادر بچه از هم جدا شده اند از همان لحظه بچه تبدیل می شود به یک موجود ناهنجار و یا بهتر بگوییم ناهنجاری را به او تحمیل خواهند کرد . اگر من فرزند دبستانی داشته باشم به او یاد خواهم یاد که به فضولی بیجای آموزگاران پاسخ دندان شکن دهد و از دادن هر گونه اطلاعات در باره زندگی شخصی اش خودداری کند !
بیژن
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
باسلام خدمت همه
من یک معلم هستم ، از ابراز محبت هموطنان به جامعه ی معلمان تشکر میکنم ،بنده بعضی از سالها این سوال را از دانش آموزانم می پرسم و آنها با افتخار میگن که شغل پدرشان میوه فروش یا هر شغل شریف دیگری می باشد ودر ضمن تاکید می کنند که درآمد پدرشان از معلمین خیلی بیشتر است واز بابت این موضوع اصلا ناراحت نیستند
محمد
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بچه های پزشکها و مهندس ها و از ما بهتران که نمی آیند توی مدارس دره پیت دولتی تحصیل کنند اونها میروند توی بهترین مدارس غیر انتفاعی درس میخونند شما ها چه خوش خیال هستید
تحلیلگر امور مربوطه
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ما متاسفانه به فرزندانمون احترام به همه مشاغل رو یاد ندادیم . به خاطر همین با مقاله شما موافقم . پدر مرحوم من یه نونوا بوده . بسیار هم زحمتکش بوده . در دوران مدرسه به خاطر رفتار نامناسب دیگران معذب بودم از گفتن شغل پدرم .
تحلیلگر امور مربوطه
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ما متاسفانه به فرزندانمون احترام به همه مشاغل رو یاد ندادیم . به خاطر همین با مقاله شما موافقم . پدر مرحوم من یه نونوا بوده . بسیار هم زحمتکش بوده . در دوران مدرسه به خاطر رفتار نامناسب دیگران معذب بودم از گفتن شغل پدرم .
یک دبیر
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
معلمان کارخودشان راخوب بلدند می دانند که چگونه وباچه ظرافتی این پرسش هاراانجام می دهد
احسان
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
احسنت.
من که 30 سال دارم همیشه وقتی اول سال می شد، استرس جواب دادن به این سوال آزارم می داد. انگار معلما موضوع دیگه ای نداشتن...والله ما که بابامون شغل درست حسابی نداشت، چی باید میگفتیم؟ یادمه کلاس دوم راهنمایی این موضوع رو نوشتم و انداختم صندوق پیشنهادات. گویا خونده بودن و یه سریا تازه پی برده بودن که این موضوع چقدر بعضیا رو عذاب میده. اون سال دیگه کسی نپرسید....راستش الان که بزرگ شدم این موضوع خیلی برام مهم نیست. اما یک معلم باید روحیات بچه ها رو هم درک کنه...بچه هارو خیلی از رفتارای روزمره ما می تونه اذیت کنه.
ناشناس
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
من معلم کار وفناوری هستم از بچه ها هم شغل پدرهاشون رو می پرسم و یادداشت می کنم تا موقعی که درسمون به بخشی که مربوط به شغل پدر یکی از دانش آموزان می رسه از پدرش در مورد شغلش اطلاعات بگیره و در کلاس به عنوان تحقیق ارائه بده این جوری هم با شغل های مختلف وهم با اهمیت اونها در جامعه آشنا می شوند این که دانش آموزی از شغل پدرش خجالت می کشه اشتباه اون دانش آموزه که باید با گفتار ورفتار صحیح معلم برطرف بشه حتی بعضی مواقع از اولیا هم دعوت می کنیم که در کلاس حضور پیدا کنن ودر مورد شغلشون توضیح بدن در ضمن مشکل اینه که بچه ها نباید از شغل پدر هاشون خجالت بکشن راه حل این موضوع رو بگین
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
اگه بیکار بود معتاد بود بیمار بود یا اصلا نبود چطور؟؟؟
احمد
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
عالی بود
هادی
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بنده ژدرم روحانی بود و بخاطر زندگی در محله فقیر نشین همیشه ترس از این سوال روحم رو میخورد..الان خودم معلم هستم و هرگز این سوال رو نمیژرسم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
لایک

پ و ژ رو جابجا نوشتید :) :) :)
ایمان
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بچه که بودم مجبور کردن شغل پدرمو بگم . بعدش هم برای همه چیز از ما پول میخواستن و باید چند برابر بقیه هم میدادیم !
ناشناس
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
تاکید نمائیم در" جمع"نیرسید اما مربی باید شغل پدر و مادر را بدانند.
ناشناس
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ضرورت پرسيدن شغل پدر دانش آموز براي استفاده(بخوانيد سوء استفاده)مدرسه از والدين است.مثلا دانش آموز اگر بگويد پدرم نقاش ساخنمان است فوري پدرش را احضار مي كنند و مي گويند كلاس ها را مجاني نقاشي كن و بيچاره پدر هم به خاطر فرزندش مجبوري قبول مي كند.
ناشناس
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
خدا امواتتان را بیامرزد که حرف حق زدید. دیروز یکی از همکلاسیهای پسرم گفته پدرم "بساز بفروش " است و بعضی دانش آموزان گفته اند "بساز بنداز" !! معلم های محترم اگر برایشان مهم است می توانند پرونده بچه ها را بگیرند و نگاهی به آن بیاندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
دانش آموزان راست گفتند
ناشناس
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
28 سال سابقه کار دارم هیچ وقت شغل بدر و مادر را نپرسیدم این چه مقاله ای است گه نوشتین .اگر عده قلیلی میپرسن لطفا شما این مطلب را رسانه ای نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
با تشکر از شما معلم گرامی.اگر شما از همکاران خود بپرسید میبینید که عده قلیلی نیستند. ضمن اینکه یک تذکر صحیح حتی برای عده قلیل هم ایراد نداشته و بسیار خوب است.
ناشناس
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
حتما معلم ها هم به این توصیه شما گوش خواهند کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اشکال اینه که تو این مملکت فساد همه جا رخنه کرده و تار تنیده. معلم و زرگر و نانوا و پزشک و ... نمیشناسه. همه در تار عنکبوت فساد گیر کرده اند
هما
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
زیبا...
ناشناس
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
کاملا درسته
فریدون
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
آفرین عصر ایران. من همیشه در دوران کودکی ام از این سوال متنفر بودم
سعید
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
این متن یک دنیا ارزش داشت خوندنش کلی لذت بخشه
امیدواریم همه معلم ها رعایت کنن
ناشناس
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
شعور بعضی ها نمی رسه یا میخواد بدونه بفهمه باید به کی لطف کنه وتحویلش بگیره شاید باباش جبران کنه
پاسخ ها
ارسلان حافظی
| |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
دقیقا همینطوره
امین
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
جالبه حتما باید 27 سال میگذشت و یکی اینو میگفت ؟
از کلاس اول تا وقتی یاد گرفتیم دروغ بگیم پرسیدن !!!
کار به سربازی کشید اونجا هم پرسیدن !!
نه برای شناخت روحیات محصلین و سربازان بلکه برای اینکه کسی که پدر یا مادر دکتر و وکیل و بازاری طلا فروش و...کارخانه دار داشت از احترام بیشتری برخوردار بود و همون افراد که پرسیدن از معلم تا فرماندهان گروهان ها بدنبال رابطه ایی بودند برای بقول خودشان روزی روزگاری احتیاج میشه !!!!
متاسفام
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
از همه بگذریم ... شما زدی دقیقا وسط خال ... زنده باد.
محمد
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
آفرین بر نویسنده
ناشناس
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
افرین به شما.لطفا این فرهنگ و نگرش را توسعه دهید.
ناشناس
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
چرا شغل میوه فروشی ، راننده تاکسی و یا کارگر در جامعه ما محترم شمرده نمی شود ؟! . اگر آنها هم ماهیانه بیست میلیون تومان درآمد داشتند باز هم جای قبح داشت ؟! . پس بهتر است ابتدا نگرش هایمان را تغییر دهیم و بعد حقوق واقعی مشاغل را پرداخت کنیم.
ناشناس
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بی انصافی است که پزشک را در مقابل بساز و بفروش قرار دادید. یکی مانند پزشک که جایش در بهشت است را با بساز و بفروش که در جهنم ماوی دارد. لطفا در چینش واژه ها دقت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
برو خودت رو اصلاح کن
ناشناس
| |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
و ای کاش شما هم در چینش واژه های خود اندکی دقت می کردی که به سلیقه خود هر کسی را جهنمی نکنی، جهنمی یا بهشتی کردن انسانها با خداست.
ناشناس
| |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
فکر کنم جایگاهشونو برعکس گفتین
ناشناس
| |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بی شعوری هم حدی داره
ناشناس
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
احسنت. اي کاش اين موضوع را چند روز قبل از بازگشايي مدارس مي نوشتيد تا از طريق شبکه هاي اجتماعي به دست معلمان عزيز مي رسيد. اکنون قدري دير است. باز هم ممنون از شما.
شیخی
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
با سلام وتشکر
به نظر من معلمان شریف و زحمتکش علیرغم کوتاهی های مادی و معنوی که در حقشان میشوند باید شدیدا تحت آموزش قرار گیرند و بدانند که در مهم ترین موقعیت شغلی قرار دارند. موقعیتی که در کشورهای پیشرفته جزو بالاترینها است. وهمچنین متوجه باشند که با اندکی آموزش و مطالعه و با همین امکانات موجود میتوانند چه خدمات بزرگی به آینده این کشور بکنند.
پیشنهاد من یک سلسله مقالات در زمینه های مختلف تهیه کنید و از صاحبان اندیشه و تجربه و معلمان بخواهید دایره المعارفی برای همکارانشان تهیه کنند.
آقای عصر ما اگر منظور بنده را که از بیان صحیح آن عاجزم متوجه شوید و اقدام نمایید بزرگترین باقیات صالحات را برای این مرز و بوم تهیه کرده اید.
کافی است کمی پای درد دل والدین بنشینید تا بدانید روشهای روتین معلم ها بویژه در چند سال اول چه آسیب هایی به رشد تربیت و خلاقیت و ... بچه ها وارد میکند.
لا اقل اگر توانایی یا امکانات یا انگیزه خیلی کارهای مدرن را ندارند لااقل خیلی کارها را میتوانند نکنند.
ایکاش سواد داشتم تا بیشتر بنویسم
لطفا اقدامی کنید و در اقدامتان لطفا سراغ مباحث دم دست بروید و نه مقولات انتزاعی و خیلی حرفه ای تا همه ما مردم بتوانیم مشارکت و کمک کنیم
عبدالله
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
تنها مطلب مفیدی بود که تا حالا منتشر کردی. مگر وضعیت خانوادگی اطفال معصوم را از طریق فرم ثبت نام نمی دانند.
من که می دانم چرا این سوال توسط بعضی از معلمین پرسیده می شود شما چطور؟
ناشناس
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
آره والا یکی از بدبختیای من تو دوره دانش آموزی همین بود:)))))
يك ايراني
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
مبحث بسيار زيبا و جالبي بود . چيزي كه هر سال من بخاطر آن بايد كلي عصباني بشم . تو را بخدا اينقدر راجع به شغل پدر چيزي سوال نكنيد. وقتي هم ميگوييم شغل آزاد . سوال نكنيد كه منظور از آزاد بودن چيه ؟ شايد فردي پدرش بيكار باشه و اين موضوع باعث آزار فرزند و اطرافيان بشه
ناشناس
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بنده 38 سال دارم و هنوز این خاطره تلخ پرسیدم شغل پدر در ذهنم مانده.
چون پدرم وقتی چهار سال داشتم فوت کرد.
واقعا این وظیفه آموزگاران است که بدانند نسل آینده را می سازند و هر حرکت آنان در زندگی آینده دانش آموزان نقش دارد.
ناشناس
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
احسنت
ناشناس
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
afarin
معلم
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ما كه نميپرسيديم .
حسین
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
آفریننننننننن به قلمت و شعورت ای نویسنده
ناشناس
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
دقيقا همينطوره سال قبل وقتي از پسر من سوال شد پدرت چكاره است او با سرافكندگي گفت مهندسه و بچه هام بهش خنديدن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
عیب مهندس چیه خب
مهندس و دکتر که جایگاه خوبی تو جامعه دارند!
ناشناس
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
الان که دیگه خیلی سال گذشته و شاید خیلی راحت تو کار و ... میگم پدرم فوت کرده ولی واقعا تو دوران دبستان زجر اورترین لحظه لحظه ای بود که میخواستم پاشم و بگم ... البته چون مدرسه از خونه دور بود و از همسایه ها تو کلاس نبود همیشه دروغ میگفتم کارمند ...و یه بغض بی انتها ته گلومو میگرفت ... دستت درد نکنه عصر ایران که همچین پیشنهادی رو مطرح کردی ، واقعا ممنون
پاسخ ها
تحلیلگر امور مربوطه
| |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
متاسفانه من هم مثل شما گاهی دروغ می گفتم . اما درست در همون لحظه دوست داشتم زمین دهن باز کنه و منو محو کنه . پدر من نانوا بوده ...
روحت شاد پدر . لذت اون نون حلالی که تو با زحمتت به ما میدادی هنوز از زیر زبونم بیرون نرفته .
ناشناس
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
پدر جان ؛ روحت شاد.
احمد
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ای کاش این مسائل رو زودتر به گوش معلمین میرساندند.
ناشناس
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
با سلام
این موضوع یکی از بزرگترین ترسهای دوران مدرسه ام بود که معلم میپرسید شغل پدرت چیست؟
پدر من میوه فروش بود و من خجالت میکشیدم اما الان شغل من استاد دانشگاه است.
لذا درود میفرستم بر روح پاک پدرم که با نان حلال ما را بزرگ کرد و بنده به این مقام دست یافتم. اما الان خجالت نمیکشم که پدرم میوه فروش بود افتخار میکنم اما آن دوران.............
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
درود بر پدر شما. من هم مثل شما استاد دانشگاه هستم و پدرم کارگر پلی اکریل بود. اما الان میگم کاش یک میوه فروش بودم نه استاد دانشگاه.
ناشناس
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
در واقع طی یک لیستی این مشاغل از طرف دفتر مدرسه می تواند در اختیار معلمان قرار گیرد
اسماعيلي
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بسيار مطلب خوبي بود.
با تشكر
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بسیار تذکر بجایی است. ممنون
ناشناس
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
عااااااااااااااالی
کاش یه کم فهم و شعور به سیستم آموزشی ما اضافه میشد
واقعا به اون ها چه ربطی داره که شغل پدر دانش آموزشون چی هست ؟! خدایی ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
تویی که منفی دادی دقیقا چه دلیلی واسهاین کارت داشتی؟
ناشناس
| |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
حالا شما به خاطر یک سوال در فرض مثال پرسیده شده کل نظام آموزشی را کم فهم تلقی نکن مخزن فهم
مهران
| |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
پدرم کارگر ساختمانی بود و من همیشه میگفتم شغلش آزاده ،بچه بودم چه میدونستم نون خالی که پدر من میاره سر سفره چه ارزشی داره.
تعداد کاراکترهای مجاز:1200