فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۹۸۵
انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳

میان‌وعده محبوبی که خطر ابتلا به فراموشی را کاهش می‌دهد

میان‌وعده محبوبی که خطر ابتلا به فراموشی را کاهش می‌دهد
پژوهش هفت ساله روی تعدادی از بزرگسالان بریتانیایی که روزانه آجیل بدون نمک مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که آجیل نمی‌خوردند از کاهش خطر ابتلا به زوال عقل خبر داد.

مطالعه‌ای جدید می‌گوید که مصرف روزانه یک مشت آجیل بدون نمک خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد. به گزارش روزنامه منچسترایونینگ‌نیوز، مصرف روزانه این میان‌وعده، به دلایل مختلف، ازجمله کاهش کلسترول و کاهش التهاب، در برابر بیماری‌ها «نقش محافظتی» دارد. 

به گزارش ایندیپندنت، محققان دانشگاه کاستیا-لامانچا و دانشگاه پورتو داده‌های بیش از ۵۰ هزار شرکت‌کننده در بیوبانک بریتانیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ را اساس قرار دادند و در سال‌‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ پیگیری و سپس تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این مطالعه، که در مجله «جروساینس» (GeroScience) منتشر شد، حاکی از آن است که مصرف روزانه آجیل در برابر بیماری زوال عقل نقش محافظتی دارد و پژوهش هفت ساله روی تعدادی از بزرگسالان بریتانیایی که روزانه آجیل مصرف می‌کردند در مقایسه با کسانی که آجیل نمی‌خوردند از کاهش خطر ابتلا به زوال عقل خبر داد. البته عوامل دیگر مانند تعادل در سبک زندگی، مشکلات شنوایی، سلامت شخصی یا بیماری‌های مزمن نیز به‌جز مصرف آجیل در میزان کاهش خطر ابتلا به زوال عقل نقش دارند. 

به گفته محققان، مصرف یک مشت آجیل بدون نمک، معادل ۳۰ گرم، در روز مزایای بسیاری برای سلامت دارد. این یافته‌ها نتایج «مطالعات سلامت چینی» سنگاپور در سال ۲۰۲۱ را تایید می‌کند که ‌ادعا می‌کرد خوردن آجیل در برابر آسیب‌های شناختی، که علامت هشدار اولیه برای زوال عقل است، ازسلامت ما محافظت می‌کند. 

زوال عقل اصطلاحی کلی برای طیف وسیعی از مشکلاتی است که بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد، که شایع‌ترین آن‌ها آلزایمر است. بیماری زوال عقل معمولا در افراد بالای ۶۵ سال شایع است و در حال حاضر یک میلیون نفر در بریتانیا به آلزایمر مبتلا هستند.   

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
جنگلی‌ترین کشورهای قاره اروپا کدامند؟ (+ اینفوگرافیک) اسرار سکونت هزار ساله در شهر زیرزمینی «قدبرا» الیگودرز قانون ۲۰ درجه برای کولر گازی چیست؟ روشی جدید برای درمان افسردگی ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده