فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۰-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۹۶۸۹
انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۰-۰۸-۱۴۰۳

رژیم غذایی طلایی برای کنترل دیابت

رژیم غذایی طلایی برای کنترل دیابت
دیابت نوع ۲ تا حدی به دلیل ناتوانی سلول های بتای لوزالمعده در پاسخگویی لازم به قند خون ایجاد می شود.

 اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تغییر به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است این اختلال عملکرد سلول‌های بتا را اصلاح کند و سلامت بیماران را تقویت کند.

«باربارا گوور»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلاباما، خاطرنشان کرد: «افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، می‌توانند سلول‌های بتا خود را بازیابی کنند، نتیجه‌ای که با دارو نمی‌توان به دست آورد.»

به گزارش مهر، گوور در ادامه افزود: «یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خفیف که مصرف کربوهیدرات خود را کاهش می‌دهند، ممکن است بتوانند دارو را قطع کنند و از خوردن وعده‌های غذایی و میان وعده‌هایی که پروتئین بیشتری دارند و نیازهای انرژی آنها را برآورده می‌کنند، بهره ببرند.»

همانطور که تیم تحقیقاتی توضیح داد، دیابت نوع ۲ تا حدی به دلیل اختلال در عملکرد سلول‌های بتا و از دست دادن سلول‌های بتا ایجاد می‌شود.

سلول‌های بتا در پانکراس (لوزالمعده) ساخته می‌شوند و انسولین تولید می‌کنند، هورمونی که انسان برای کنترل سطح قند خون به آن نیاز دارد.

تیم او این نظریه را مطرح کرد که آسیب به سلول‌های بتا ممکن است، حداقل تا حدی، به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان و ماکارونی باشد.

در مطالعه جدید، تیم تحقیق ۵۷ بزرگسال مبتلا به دیابت نوع ۲ را در یکی از دو رژیم غذایی قرار دادند. برخی از بیماران از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (۹٪ کربوهیدرات و ۶۵٪ چربی) استفاده کردند در حالی که برخی دیگر از رژیم غذایی پر کربوهیدرات (۵۵٪ کربوهیدرات و ۲۰٪ چربی) استفاده کردند.

تیم تحقیق گزارش داد همه افرادی که از رژیم‌های کم کربوهیدرات استفاده می‌کردند، شاهد بهبود قابل توجهی در پاسخ سلول‌های بتا به قند خون بودند.

گوور گفت: «تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا را بازیابی کند و منجر به بهبودی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود، مورد نیاز است.»

برچسب ها: رژیم ، دیابت
ارسال به دوستان
نکات حسین موسویان درباره توافق ایران و آمریکا: تندروهای تهران و واشنگتن برای جلوگیری از اجرای آن متحد می شوند/ از "بده بستان های بزرگ" نهراسید رویترز : امارات 20 میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد می کند/ قسط اول پرداخت شد: 3 میلیارد دلار پاسخ قالیباف به ترامپ: باید بدون هیچ بهانه‌ای به تعهدات داده شده، عمل شود گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد