فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۰-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۵۲۱۰
انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۰-۰۸-۱۴۰۳

جلوگیری از پیری با این نوع سبزی

جلوگیری از پیری با این نوع سبزی
مصرف منظم برخی غذاهای خاص مواد مغذی ضروری برای بدن را فراهم می‌کنند؛ این غذاها به نوبه خود می‌توانند سلامت کلی شما را بهبود بخشند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

طبیعی است که بدن در طول زمان تغییر کند و ما باید به یادگیری نحوه سوار شدن بر امواج پیری ادامه دهیم، ممکن است راهی برای متوقف کردن این روند وجود نداشته باشد، اما کارهایی وجود دارد که می‌توان برای کمک به کاهش طبیعی پیری به روشی سالم انجام داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مصرف منظم برخی غذاهای خاص مواد مغذی ضروری برای بدن را فراهم می‌کنند؛ این غذاها به نوبه خود می‌توانند سلامت کلی شما را بهبود بخشند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

نمونه‌ای از این غذاها می‌توانند خوراکی‌هایی باشند که مطالعات اخیر نشان می‌دهد؛ مثلا سبزی‌های برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج که تاثیر مثبتی بر روند پیری دارند، به خصوص وقتی صحبت از سلامت شناختی شما می‌شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که در Neurology منتشر شد؛ این مطالعه ترکیبات خاصی را که در سبزی‌های برگدار یافت می‌شود (شامل مواردی مانند لوتئین، فولات، بتاکاروتن و ویتامین K) و اینکه چگونه ممکن است بر زوال شناختی در طول زمان تأثیر بگذارد، بررسی کرد.

شرکت کنندگان در این مطالعه همگی بین ۵۸ تا ۹۹ سال سن داشتند و هیچ موردی از زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی قابل توجه را نداشتند. پس از تقریبا پنج سال، شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌هایی را درباره میزان غذای دریافتی خود تکمیل کردند و ارزیابی‌های شناختی متعددی انجام دادند.

محققان دریافتند افرادی که سبزی‌های برگدار بیشتری را به طور منظم مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، کاهش شناختی کندتری دارند. نه تنها این، بلکه بزرگسالانی که به طور متوسط ۱.۳ وعده سبزی در روز مصرف می‌کردند، کاهش شناختی آهسته‌تری داشتند تا معادل ۱۱ سال جوان‌تر از سن فعلی خود.

یک مطالعه از دانشگاه ایلینویز به بررسی اثرات شناختی سبزی‌های برگدار بر بزرگسالان بین ۲۵ تا ۴۵ سال پرداخت، زیرا طبق گفته محققان، افراد می‌توانند تاثیر زوال شناختی را از ۳۰ سالگی متوجه شوند. آنچه آن‌ها دریافتند این بود که لوتئین، یک ترکیب خاص موجود در اسفناج، کلم پیچ، آووکادو و تخم مرغ، دارای خواص محافظتی مربوط به عملکرد و رشد شناختی است. در واقع، شرکت‌کنندگان مسن‌تری که لوتئین بیشتری مصرف کردند، نتایج شناختی مشابهی با شرکت‌کنندگان جوان‌تری داشتند که به اندازه‌ای از این ماده مغذی مصرف نکردند.

مزایای مرتبط با مغز خوردن سبزی‌های برگدار بی‌پایان است، اما آن‌ها فقط به سلامت شناختی ختم نمی‌شوند. همچنین مشخص شده است که کلم پیچ و اسفناج به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کنند و همچنین خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پیری ، کلم پیچ
ارسال به دوستان
ترافیک در جاده هراز و ۲ آزادراه/ انسداد موقت جاده قدیم کرج-چالوس برای اجرای عملیات کارگاهی آغاز توزیع کارت آزمون‌های سمپاد و مدارس نمونه دولتی از فردا دوشنبه بی وای دی بازار را شوکه کرد؛ 100000 سفارش برای شاسی بلندی که هنوز عرضه نشده است (+عکس) ۱۰ نقل قول عمیق و تامل‌برانگیز از ۱۰ فیلسوف یونان باستان تاریخ به روایت تصویر / سربازان شوروی در دفتر هیتلر تحقق رؤیای انرژی نامحدود؛ زمین یک گام دیگر به شبیه‌سازی انرژی خورشید نزدیک شد اطلاعات: کسانی که علیه قالیباف و عراقچی شعار می دهند نمی دانند مذاکره و تفاهم به تصویب شورایعالی امنیت ملی و سپس رهبری رسیده است؟ منظرۀ شهر قزوین و یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران در دوران قاجار تانک سورتمه ای شوروی؛ داستان عجیب ترین سلاح زرهی جنگ جهانی دوم (+عکس) توسعه چک الکترونیک و کیف پول در دستور کار بانک مرکزی؛ ۹۵ درصد تراکنش‌ها زیر یک میلیون تومان است انسان‌ها تمایل دارند خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنند؛ اما دانشمندان نمی‌دانند چرا وقتی گوشی هوشمند، انگشت شست را از پا درمی آورد! (+اینفوگرافیک) تب فوتبال در این جام جهانی قربانی می‌گیرد! آیت الله میرباقری درباره توافق: پمپاژ اضطراب نکنید، رهبری صحنه را کنترل می‌کنند امروز با سعدی: چه خوش بود... به هم نشستن و حلوای آشتی خوردن