فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۸ - ۲۴-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۹۴۳۰
انتشار: ۰۴:۰۸ - ۲۴-۱۰-۱۴۰۳

مرگ سالانه ۳۴۰۰۰۰ نفر با نوشیدنی‌های شیرین‌

مرگ سالانه ۳۴۰۰۰۰ نفر با نوشیدنی‌های شیرین‌
بر اساس مطالعه‌ای جدید، مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر عامل مرگ سالانه ۳۴۰۰۰۰ نفر در اثر دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی است.

 این مطالعه همچنین نشان داد که نوشیدنی‌های شیرین با ۲.۲ میلیون مورد ابتلاء بیشتر به دیابت نوع ۲ و ۱.۲ میلیون مورد بیماری قلبی عروقی بیشتر در سال ۲۰۲۰ مرتبط بود که سهم نامتناسبی از این موارد در جنوب صحرای آفریقا و آمریکای لاتین متمرکز شده است.

به گزارش مهر به نقل از نیویورک تایمز، این دو قاره بزرگترین جهش را در مصرف نوشابه در سال‌های اخیر تجربه کرده اند، زیرا شرکت‌های نوشابه، که با کاهش فروش در آمریکای شمالی و اروپا مواجه شده اند، به دنبال مشتریان جدید در کشورهای در حال توسعه هستند.

این مطالعه گزارش می‌دهد: «تعداد تخمینی مرگ و میر ۳۴۰۰۰۰ نفر افزایش قابل توجهی نسبت به ارزیابی‌های قبلی در مورد تأثیر نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر بر سلامت جهانی است.»

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، ۱۸۴۰۰۰ مرگ را در سراسر جهان در سال ۲۰۱۰ بر اثر مصرف نوشیدنی‌های شیرین تخمین زد.

برچسب ها: نوشیدنی ، شیرین
ارسال به دوستان
captcha
تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است