فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۰۰۴۶
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۳

تقویت مغز با خوردن این ماده غذایی در وعده صبحانه

تقویت مغز با خوردن این ماده غذایی در وعده صبحانه
بر اساس مطالعات جدید، خوردن گردو در وعده صبحانه می‌تواند به مغز در طول کارهای ذهنی چالش‌برانگیز کمک کند. هم‌چنین مصرف گردو، تغییرات مثبتی را در سطح گلوکز و اسید چرب نشان داد که هر دو عامل می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند.

محققان دانشگاه ریدینگ دریافتند که خوردن ۵۰ گرم گردو در مقایسه با خوردن یک صبحانه بدون این خشکبار منجر به زمان واکنش سریع‌تر در طول روز و عملکرد بهتر حافظه در اواخر روز می‌شود.

به گزارش ایسنا، این تحقیق که در این ماه در مجله Food & Function منتشر شد، شامل ۳۲ جوان ۱۸ تا ۳۰ ساله بود که هم یک صبحانه همراه با گردو و هم یک صبحانه بدون گردو را در موارد جداگانه مصرف کردند. در حالی که فعالیت مغز شرکت‌کنندگان در این تحقیق در ۶ ساعت پس از خوردن هر صبحانه کنترل می‌شد، آنها تست‌های شناختی مختلفی را انجام دادند.

پروفسور کلر ویلیامز، سرپرست این تحقیق از دانشگاه ریدینگ، گفت: این مطالعه به تقویت نقش گردو به عنوان غذای مفید برای مغز انسان کمک می‌کند. یک مشت گردو به همراه صبحانه می‌تواند به جوانان زمانی که نیاز دارند در اوج خود عمل کنند، یک مزیت ذهنی ایجاد کند. نتیجه هیجان‌انگیز این است که چنین افزودنی ساده‌ای در رژیم غذایی می‌تواند تفاوت قابل توجهی در عملکرد شناختی مغز ایجاد کند.

این یافته‌ها در راستای تحقیقات قبلی است که اثرات شناختی مصرف منظم آجیل از جمله گردو را نشان می‌دهد. البته این اولین مطالعه‌ای است که اثرات فوری گردو بر عملکرد مغز در بزرگسالان را در طول یک روز بررسی می‌کند.

این تحقیق با ثبت فعالیت‌های مغزی و تغییرات آن، نشان داد که گردو می‌تواند به مغز در طول کارهای ذهنی چالش برانگیز کمک کند. همچنین مصرف گردو، تغییرات مثبتی را در سطح گلوکز و اسید چرب نشان داد که هر دو عامل می‌تواند بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که ترکیبی از مواد مغذی گردو - از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، آلفا لینولنیک، پروتئین و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول‌ها - عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد. 

ارسال به دوستان
ادعای ترامپ: ایرانی‌ها را نابود خواهیم کرد/ ایران در تبلیغات خوب است اما در جنگیدن خوب نیست سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم