فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۸۳۸۳
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹-۰۴-۱۴۰۴

آقای قالیباف، آیا جنگ، ما را 50 سال جلو انداخت؟

آقای قالیباف، آیا جنگ، ما را 50 سال جلو انداخت؟
قبل از این، برای سال ها عادت کرده بودیم برخی مسوولان درباره آثار مثبت تحریم صحبت کنند. بعید نیست به زودی شاهد مسابقه آنها در سخن گفتن درباره فواید جنگ 12 روزه باشیم و اینکه ما را 50 سال که سهل است 500 سال به جلو برده.

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - محمد باقر قالیباف رئیس 64 ساله مجلس به تازگی گفته است: "اگر جنگ اخیر رخ نمی‌داد ما هیچ‌گاه به درکی که در این ۱۲ روز به آن رسیدیم، نمی‌رسیدیم. یعنی اگر بگوییم این ۱۲ روز ما را ۵۰ سال جلو انداخت که بفهمیم کار را چگونه پیش ببریم، درست گفته‌ایم." 

چند سوال و نکته:

آیا حتما باید جنگ می شد تا آقای قالیباف و "ما " که ایشان می گویند  "بفهمند کار را چگونه باید پیش برد"؟ پس قبل از جنگ، این همه مدت چه می کردید و چه می کردند؟ چرا آن زمان نفهمیدند؟ 
پس این همه سازمان و کارمند و بودجه و کارشناس و مقام ارشد و غیرارشد برای چیست؟ مگر برای این نیست که  قبل از جنگ، باید" بفهمیم کار را چگونه پیش ببریم"... .

آیا حتما باید اول اسرائیل، حمله می کرد؛ فرماندهان را هدف می گرفت؛ غیرنظامیان شهید می شدند؛ خانه ها خراب می شدند؛ 85 میلیون نفر نگران می شدند؛ تهران تخلیه می شد؛ به درآمد و کسب و کار و اقتصاد و در یک کلام به زندگی مردم ضربه وارد می شد تا آقای قالیباف و "ما"  بفهمند کار را چگونه پیش ببرند؟ پس همه این مدت چه می کردید آقای قالیباف و "ما"یی که نمی دانیم کیست.

آقای قالیباف، آیا جنگ، ما را 50 سال جلو انداخت؟
تصویر کنیم سیل و زلزله مرگباری رخ دهد و بعد از آن مقام مسوول بگوید سیل و زلزله رخ داد تا "ما بفهمیم کار را چگونه پیش ببریم".
 این مسیر خطرناک و پرهزینه ای است برای اینکه بفهمیم کار را چگونه پیش ببریم. با این نگاه، منافع کشور را نابود خواهیم کرد.

آقای قالیباف گفته اند: " اگر جنگ اخیر رخ نمی‌داد ما هیچ‌گاه به درکی که در این ۱۲ روز به آن رسیدیم، نمی‌رسیدیم. یعنی اگر بگوییم این ۱۲ روز ما را ۵۰ سال جلو انداخت که بفهمیم کار را چگونه پیش ببریم، درست گفته‌ایم."

یعنی الان باید ممنون باشیم که این جنگ رخ داد یا خوشحال باشیم؟ به نظر می رسد آقای قالیباف هنوز متوجه جنگ و آثار خسارت بار آن نشده اند. آیا واقعا جنگ 50 سال ما را جلو انداخت؟ نیم قرن؟ در کدام حوزه؟ در اقتصاد یا سیاست؟ آقای قالیباف شما در این شهر زندگی می کنید آیا متوجه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم نیستید؟ از کدام 50 سال جلو رفتن صحبت می کنید؟ این 50 سال از کجا آمده؟ با کدام متر و معیار؟ با کدام محاسبه این 50 سال به دست آمده؟ چرا 10 سال نه؟ چرا 100 سال نه؟ آیا اعداد معنی دارند؟

قبل از این، برای سال ها عادت کرده بودیم برخی مسوولان درباره آثار مثبت تحریم صحبت کنند. بعید نیست به زودی شاهد مسابقه آنها در سخن گفتن درباره فواید جنگ 12 روزه باشیم و اینکه ما را 50 سال که سهل است 500 سال به جلو برده.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قالیباف ، جنگ ، جنگ 12 روزه
ارسال به دوستان
انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر انصارالله یمن: توافق لبنان و رژیم صهیونیستی، ائتلاف برای نابودی مقاومت است قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فوتسال زنان ایران در کافا نبرد سرنوشت‌ساز کرواسی و غنا برای صعود در جام جهانی کنسرت‌ها تا پایان ماه صفر تعطیل شدند؟ عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید پرسپولیس شد