فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۹-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۲۸۷۳
انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۹-۰۶-۱۴۰۴

این رژیم غذایی قند را کنترل می‌کند

این رژیم غذایی قند را کنترل می‌کند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، به طور قابل توجهی کاهش دهد.

محققان گزارش دادند که اگر افراد رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت کنند، کالری دریافتی خود را کاهش دهند و به طور منظم ورزش کنند، ۳۱ درصد کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند.

به گزارش مهر، دکتر «فرانک هو»، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، در یک بیانیه خبری گفت: «مطالعه ما با بالاترین سطح شواهد نشان می‌دهد که تغییرات متوسط و پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند از میلیون‌ها مورد ابتلاء به این بیماری در سراسر جهان جلوگیری کند.»

در یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه‌ای، افراد مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون مصرف می‌کنند. آنها مصرف مقدار لبنیات و پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی و مرغ را متعادل می‌کنند و گوشت قرمز را کم می‌خورند یا اصلاً مصرف نمی‌کنند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۴۷۰۰ نفر ۵۵ تا ۷۵ ساله را که در یک مطالعه بزرگ تغذیه و سبک زندگی در اروپا شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دارای اضافه وزن یا چاق بودند، اما به دیابت نوع ۲ مبتلا نشده بودند.

از نیمی از آنها خواسته شد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال کنند، روزانه حدود ۶۰۰ کالری از میزان کالری دریافتی خود بکاهند و فعالیت‌های بدنی متوسطی مانند پیاده‌روی، تمرینات قدرتی و تمرینات تعادلی انجام دهند. به نیمی دیگر در مورد رژیم غذایی مدیترانه‌ای توصیه‌هایی ارائه شد، اما از آنها خواسته نشد که کالری دریافتی خود را کاهش دهند.

نتایج نشان داد که خطر ابتلاء به دیابت در افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کردند، کمتر بود و این تأثیر در مردان بیشتر از زنان بود.

افراد گروه رژیم غذایی مدیترانه‌ای همچنین پس از حدود شش سال پیگیری، به طور متوسط حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کردند و دور کمرشان تقریباً ۳.۵ سانتیمتر کاهش یافت.

«میگوئل مارتینز-گونزالس»، استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد، در یک بیانیه خبری گفت: «از نظر عملی، کنترل کالری و افزودن فعالیت بدنی به رژیم غذایی مدیترانه‌ای از ابتلای حدود ۳ نفر به دیابت جلوگیری کرد - که این یک مزیت واضح و قابل اندازه‌گیری برای سلامت عمومی است.»

برچسب ها: رژیم غذایی ، قند ، دیابت
ارسال به دوستان
تعادل گمشده؛ شبکه‌ های اجتماعی و چالش‌ های روانی نسل نوجوان  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: هنوز جنگ اقتصادی را باور نکرده‌ایم/ اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید از تحلیل‌های غلط دست برداریم غریب آبادی: یک سال گذشت، ایران نه شکست و نه عقب نشست فرهنگستان زبان فارسی واژه «گوشینه» را جایگزین «هدفون» کرد استارت مقتدرانه یا شگفتی‌سازی؛ نگاهی به نبرد ترکیه و استرالیا زمزمه محبت و دروغ مصلحتی؛ جبار باغچه بان (+صدا) استقبال نخست‌وزیر انگلیس از پیشرفت در روند تفاهم ایران و ایران تنکر ترکرز: یک ابرنفتکش دیگر از خط محاصره آمریکا گذشت جنجال بر سر سهمیه آسیایی؛ نماینده سوم ایران چگونه انتخاب می‌شود؟ توافق سینا اسدبیگی با تیم دهوک عراق زیر نظر گل‌محمدی «سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند ترامپ: توافق با ایران فردا یکشنبه امضا می شود/ هیچ پولی با ایران رد و بدل نمی‌شود حواشی ساعت میلیاردی سرمربی تیم ملی؛ از نمایش تجمل تا انتقادات اجتماعی وزیر نیرو: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم چطور نیویورک با سیب بزرگ و فوتبال، اقتصاد را دنبال می کند؟