فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۶۲۶۳
انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴-۰۶-۱۳۸۹

واکنش متكي به پناهندگی 3 دیپلمات ایرانی

عصر ایران
متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي استعفاي يكي از ديپلمات‌هاي ايراني در بلژيك، گفت: ديپلمات‌ها و مامورين اداري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور براي مدت معيني اعزام مي‌شوند و پس از آن بايد برگردند. اگر كسي در پايان ماموريت مشكلاتي داشته باشد مامورين اداري ما آن را از نظر اداري بررسي مي‌كنند و در بخش‌هاي مربوطه به مسائل آن رسيدگي مي‌شود.
وزير امور خارجه كشورمان كه در نشست مشترك با ادوارد نعلبنديان، وزير امورخارجه ارمنستان سخن مي‌گفت با بيان اينكه دهمين كنفرانس مشترك كميسيون ارمنستان در تهران برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران يكي از شفاف‌ترين پرونده‌هاي فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و هيچ‌كدام از فعاليت‌هاي ايران خارج از نظارت آژانس نيست.

به گزارش ايسنا منوچهر متكي تاكيد كرد: ايران در مقايسه با همه كشورهاي عضو آژانس بيشترين همكاري را در سال‌هاي طولاني گذشته با آژانس داشته است و حداقل 29 گزارش در طي اين سال‌ها ارائه شده است.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد اينكه شايعه شده است شما از وزارت خارجه استعفا داده‌ايد؟ گفت: ما به شايعاتي كه عمدتا در خارج از كشور با اهداف خاص سياسي مرتبط با منافع كشورمان مطرح مي‌شود جواب مي‌دهيم. شايعات ديگر چندان در اولويت‌ها براي پاسخگويي نيست.

متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي استعفاي يكي از ديپلمات‌هاي ايراني در بلژيك، گفت: ديپلمات‌ها و مامورين اداري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور براي مدت معيني اعزام مي‌شوند و پس از آن بايد برگردند. اگر كسي در پايان ماموريت مشكلاتي داشته باشد مامورين اداري ما آن را از نظر اداري بررسي مي‌كنند و در بخش‌هاي مربوطه به مسائل آن رسيدگي مي‌شود.

وزير امور خارجه‌ كشورمان همچنين افزود: هفته آينده رييس‌جمهور در راس هياتي در اجلاس سال جاري مجمع عمومي سازمان ملل شركت خواهد كرد.

وي گفت: رييس‌جمهور برنامه‌هايي دارد كه در راس آن نطق وي در نشست مجمع عمومي سازمان ملل است.

متكي گفت: اجلاس‌هايي در كنار مجمع عمومي در مورد موضوعات مختلف برگزار خواهد شد كه در برخي از آنها رييس‌جمهور شركت مي‌كند.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان، افزود: ايران رياست اجلاس وزراي خارجه‌ي آسيايي را كه به عنوان گفت‌وگوي همكاري‌هاي آسيايي است برعهده دارد. نشست در نيويورك در سطح وزراي خارجه برگزار مي‌شود.

وي از نشست وزراي خارجه‌ي كشورهاي آسيايي در اواخر پاييز در تهران خبر داد.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم