فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۱۰۹
انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۸۹

مصرف زياد گوشت قرمز براي زنان خطرناك است



پزشكان با بررسي بيش از 30 هزار زن سوئدي هشدار دادند كه خوردن مقادير زياد گوشت قرمز خطر بروز سكته مغزي را در زنان تشديد مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اين پزشكان مي‌گويند زناني كه روزانه حداقل 102 گرم گوشت قرمز مصرف مي‌كنند، 40 درصد بيشتر در معرض خطر سكته مغزي بر اثر مسدود شدن جريان خون در عروق مغزي‌شان هستند. از سوي ديگر زناني كه كمتر از 25 گرم در روز گوشت مي‌خورند در معرض اين خطر نيستند.

به گزارش روزنامه ساندي تايمز، رژيم غذايي حاوي مقادير زياد گوشت قرمز با بروز چندين بيماري مهم و خطرناك از جمله سرطانهاي خاص، افزايش فشار خون و بيماريهاي قلبي مرتبط است.

دكتر سوزان لارسون متخصص انستيتو كارولينسكا در استكهلم و دستيارانش با بررسي روي 34 هزار و 670 زن 39 تا 73 ساله به نتايج فوق دست يافتند. تمام اين افراد در آغاز آزمايشات كه از سال 1997 شروع شد عاري از هرگونه مشكل قلبي و عروقي بودند.
برچسب ها: گوشت قرمز
ارسال به دوستان
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: رهبر انقلاب با مذاکره از موضع قدرت مخالفتی ندارند رشد دوبرابری مبادلات تجاری ایران در صورت صلح کامل تدابیر حمایتی بانک مرکزی برای مشتریان آسیب‌دیده از حملات سایبری «کیپ ورد» پدیده جام جهانی / چگونه کشور کوچک نیم میلیون نفری مقابل اسپانیا مساوی کرد دستگیری اعضای باند کلاهبرداری شبکه‌ای فروش خودرو شهاب حسینی، مریلا زارعی و نعیمه نظام‌دوست در سریال محبوب 25 سال پیش هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف این مکمل ورزشی «پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد!