۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۱-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۹۲۴۹
انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۱-۱۲-۱۳۸۹
بزرگ تر و کوچک تری نمانده!

تفاوت برخورد با مخالفان: از خودسران ایران تا حزب الله لبنان

ما ایرانی ها دچار یک خود بزرگ بینی تاریخی هستیم ؛ همه مان! من ،شما و بغل دستی مان! وقتی به یک بحث وارد می شویم با این تصور اولیه می آییم که طرف مقابل را قانع کنیم.بیش از آنکه گوش کنیم ، به حرف زدن عادت کرده ایم.
 عصرایران ؛ حمید رضا مهاجر - این روزها فضای فکری و سیاسی کشور به شدت از بحران اخلاق رنج می برد. بدون تعارف،حریم ها شکسته شده اند و تحقیر و توهین به طور رسمی وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی شده است،فضایی که نه با اخلاق اسلامی سازگار است و نه ادب ایرانی!نصرالله

در ادبیات سیاسی ایران امروز، هر کسی بیشتر توهین کند،یا روشنفکرتر است یا انقلابی تر! می بینید که واژه ها تا چه اندازه بطور مشمئز کننده ای وارونه شده اند!

توصیه های بزرگان نیز که شنیده نمی شود و به قول قدیمی ترها «اصلاً بزرگ و کوچکی نمانده است و الان همه بزرگ شده اند!»

گفتن این جملات دردی را درمان نخواهد کرد،همه خوب می دانند که چه اتفاقی افتاده است.چه تعداد دوستی هایی که به دشمنی تبدیل شده و چه خانواده هایی که شاهد هجوم اختلافات سیاسی به حریم شان نبوده اند.

یکی از دوستان قدیمی می گفت فلانی گفتن این حرف ها چه فایده ای دارد؟ این حرف ها آرمانگرایی محض است ، از راه حل صحبت کن و وقتی من دعوت به نشستن و گفتگو می کردم فریاد می کشید ولمان کن بابا ؛ مشکل از این حرف ها گذشته است ! غافل از اینکه جواب فریاد،فریاد است و در غوغای فریادها،صداها شنیده نخواهد شد!

 اساساً ما ایرانی ها دچار یک خود بزرگ بینی تاریخی هستیم ؛ همه مان! من ،شما و بغل دستی مان!
وقتی به یک بحث وارد می شویم با این تصور اولیه می آییم که طرف مقابل را قانع کنیم.بیش از آنکه گوش کنیم ، به حرف زدن عادت کرده ایم.

چند روز پیش یکی از اساتید اخلاق کشور که همه ما از کودکی او را خوب می شناسیم فرموده اند که فلانی فقط یک شمیم از نسیم ولایت به ایشان خورده است که شده اند فلانی! اما این استاد عزیز توضیح ندادند که چرا در این کشور بسیاری از رجالی که از امام سخن می گویند که ای امام عزیز ای کاش بودی و می دیدی که فلان و بهمان یا اینکه خود را ذوب در ولایت می دانند و کلام رهبری را ختم کلام می دانند از این نسیم بهره نبرده اند؟

چشممان را باز کنیم و ببینیم!چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید.شاگردان دیروز انقلاب برای خودشان استاد شده اند! منظور آن استاد اخلاق،سید حسن نصرالله بود،دبیر کل حزب الله لبنان که  اخیرا به گروه های سیاسی موجود در دو جریان عمده 14 و 8  مارس اعلام کرده که حزب الله هر گونه توهین به شیخ قبانی(مفتی اعظم لبنان و مخالف سرسخت حزب الله) را رد می کند و حتی شبکه تلویزیونی المنار وابسته به این حزب نیز از میهمانان خود می خواهد که در بحث های خود حرمت  این شیخ سنی را نگه دارند و به او متعرض نشوند.

شیخ قبانی از طرفداران سرسخت سعد حریری است که شدیدترین حملات را علیه حزب الله می کند اما نصرالله ترجیح می دهد احترام او را نگه دارد.

آیا این به معنای عقب نشینی نصرالله است؟ لزومی به قلم فرسایی نیست.  نصرالله - که خیلی ها در داخل ایران هم دم از او می زنند- به خوبی می داند که نباید در کوره اختلافات بدمد و حرمت ها را بشکند. این یعنی می شود هم اخلاق را رعایت کرد و همه رفتار سیاسی کرد. این مساله هیچ ربطی به اینکه او دبیر کل حزب الله است یا نه ، ندارد او فقط اخلاق را رعایت می کند و در عین حال سیاست های خویش را با جدیت دنبال می کند.خیلی سخت است نه؟!

خب! این هم یک مقاله دیگر اندر لزوم حفظ اخلاق سیاسی بود که نوشتیم و خواندیم ؛ حالا می توانیم دوباره به دعوای خودمان برگردیم ؛ زنده باد زاپاتا!
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
5
296
چقدر دير فهميدين اخلاق از همه جا رخت بر بسته!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
حال که همه افراد وگروه های این مملکت را به اسم خودی و غیر خودی و هر مارکی از صحنه بیرون کرده و یکه تاز شدهایم این حرف ها دیگر تاثیری ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
7
252
حالا همین به اصطلاح خودسرها ، تو حرف زدن خودشون رو مرید سیدحسن نصرالله هم می دونن ولی اگه بهشون بگی همین نصرالله چقدر با مخالفان مماشات می کنه و نمونه اش همین شیخ قبانی است که به حامیان حرب الله دستور داده بهش توهین نکنند ، آقایون خودشون رو به نشنیدن می زنن.خدایا شر این خودسران را از سر این ملت و انقلاب کم کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
248
18
شما عصر ايراني ها مصداق اين آيه شريفه هستيد؟چرا مواضع رهبري در خصوص فتنه گران و بصيرت خواص و....را تيتر نمي كنيد
(ان الذين يكفرون بالله و رسله و يريدون ان يفرقوا بين الله و رسله و يقولون نؤ من ببعض و نكفر ببعض و يريدون ان يتخذوا بين ذلك سبيلا اولئك هم الكافرون حقا).
در حقيقت اين جمله حال يهود و مسيحيان را روشن مى سازد و يهود، مسيح را به رسميت نمى شناختند، و هر دو، پيامبر اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) را، در حالى كه طبق كتب آسمانى آنها نبوت اين پيامبران بر ايشان ثابت شده بود، اين تبعيض در قبول واقعيتها، كه از هوا و هوس و تعصبات جاهلانه و احيانا حسادت و تنگ نظريهاى بى دليل سرچشمه مى گيرد، نشانه عدم ايمان به پيامبران و خدا است ، زيرا ايمان آن نيست كه آنچه مطابق ميل انسان است بپذيرد، و آنچه بر خلاف ميل و هواى او است رد كند، اين يكنوع هوا پرستى است نه ايمان ، ايمان واقعى آن است كه انسان حقيقت را بپذيرد خواه مطابق ميل او باشد يا بر خلاف ميل او، و لذا قرآن در آيات فوق اين گونه افراد را با اينكه دم از ايمان به خدا و بعضى از انبياء مى زدند، بطور كلى كافر دانسته و مى گويد :
ان الذين يكفرون بالله و رسله ...
بنابراين ايمان آنها حتى در مواردى كه نسبت به آن اظهار ايمان مى كنند، بى ارزش قلمداد شده است ، چرا كه از روح حقجوئى سرچشمه نمى گيرد.
و در پايان آنها را تهديد كرده ، مى گويد: ما براى كافران عذاب توهين آميز و خوار كننده اى فراهم ساخته ايم .
(و اعتدنا للكافرين عذابا مهينا).
عصر ایران با سلام و سپاس از نقدتان
مواضع رهبری و سایر مسوولان در خصوص مواردی که مرقوم فرموده اید ، بارها تیتر شده است ؛ به آرشیو سایت مراجعه شود.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
حالا ببينيم اينهايي كه خود را منتسب به ولايت مي كنند با اتمام حجت ايشان مبني بر عدم تعرض و بداخلاقي توبه مي كنند يا خود را به نشنيدن مي زنند؟!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
تیتر کننن قاب کنن چه فایده وقتی مجازاتی نمی شن ؟؟؟
خودسرها را کی بوجود آورده ؟
اصلا این خودسرها حقوق از کی میگیرن ؟
بعد واسه ما آیه بیار
اسماعیل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
از قران درخصوص نظراتتان استفاده نکنید بلکه از نظر قران پیروی کنید
قران بسیار کویاست نظراتتان رابه ایات تعمیم ندهید مگر انانکه در ایات قبلی و بعدی تعیین مصداق شده باشد
اثبات رسالت رسول لله توسط اهل کتاب در قران امده اما این مسئله خاص چه ربطی به مسائل سیاسی امروز دارد
مسئله درک و قبول ایمان مختص خدای کریم است نه بندگان او

بنام خدا
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿62﴾ بقره
در حقيقت كسانى كه [به اسلام] ايمان آورده و كسانى كه يهودى شده‏اند و ترسايان و صابئان هر كس به خدا و روز بازپسين ايمان داشت و كار شايسته كرد پس اجرشان را پيش پروردگارشان خواهند داشت و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهناك خواهند شد (62)
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿17﴾ 22
كسانى كه ايمان آوردند و كسانى كه يهودى شدند و صابئى‏ها و مسيحيان و زرتشتيان و كسانى كه شرك ورزيدند البته خدا روز قيامت ميانشان داورى خواهد كرد زيرا خدا بر هر چيزى گواه است (17)
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ هَادُواْ وَالصَّابِؤُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وعَمِلَ صَالِحًا فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿69﴾ 5 المائده
كسانى كه ايمان آورده و كسانى كه يهودى و صابئى و مسيحى‏اند هر كس به خدا و روز بازپسين ايمان آورد و كار نيكو كند پس نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين خواهند شد (69)5
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
9
35
توهین و حرمت شکنی و بی اخلاقی از ورزش شروع شد. کار به جاهای بالاتر رسید. اگه اینجوری پیش بره دیگه هیچکس امنیت نخواهد داشت.
یک بسیجی که میخواهد پیرو ولایت باشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
118
37
سلام. فارغ از همه این بحثها و مقالاتی که در این باب مرقوم نمودید و کامنتهایی که داده شد یکمطلبی را می خواستم عرض کنم. البته زیاد برایم مهم نیست که چاپش کنید یانه؛ کما اینکه روی صحبتم با شما گردانندگان سایت وزین عصر ایران است. من هم با کاری که آن برادر به ظاهر بسیجی کرد به شدت مخالفم و هر تصمیمی که نظام قضایی کشور برای محکوکیتش بگیرد ولو اشد مجازات موافقم و بر لزوم جاری وساری شدن اخلاق در همه سطوح و با همه کس موافقم. حتی با مقالات دلسوزانه ای که در این باب نوشتید نیز مشکلی ندارم و اگر هم جای شما بودم همین کار را می کردم.
اما یک نکته ای که ذهن مرا اینجا مشغول کرده، بحث افتادن از یک طرف بام است. باید حواسمان جمع باشد عدالت در نقد را برای همه رعایت کنیم. اگر به عنوان مثال از کار یک فردی که خود را ارزشی می داند به حق انتقاد سخت کنیم (البته نباید خیلی شورش کنیم) و فریاد وا اسلاما و وا انقلابا سر دهیم، باید با همه همین طور باشیم. من سوالی از شما دارم. آیا این رگبار مقالات سخت و کوبنده را برای کسانی که کشور را چند صباحی به اغتشاش کشیدند و سران فتنه نامیده می شوند و خود نیز زمانی روحیه بسیجی داشتند ودم از انقلاب و امام میزدند اما حمایت فاسدترین و فاسقترین مستکبرین دنیا را پشت خود دیدند و بر آتش فتنه خود افزودند نیز رعایت کردید؟ من که سه سال است تقریبا روزی را بدون سایت شما نگذرانده ام می توانم بگویم نه. نمی گویم درباره آن فرد هتاک و بی ادب اشتباه کردید که به حق و دلسوزانه و انقلابی وار عمل کردید و این بصیرت مبارکتان باد اما ایکاش در همه جهات این عدالت را رعایت میکردید و امیدوارم درادامه راه اینکار را بکنید و این سلسله مقالات را برای همه کجی ها و از هر شخص و گروهی انجام دهید.
دیگر عرضی ندارم انشاءا.. با همین قدرت به کارتان ادامه دهید وخدا توفیقتان دهد. خوشحال میشوم نظر شما را داشته باشم. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
هموطن بسیجی از نظر بنده عصر ایران از معدود سایتهایی بوده که سعی نموده جانب اعتدال را رعایت نموده و اگر وزنه انتقادات به یک طرف بیشتر بوده دلیل بر جانبداری از طرف دیگر نبوده واین را از تعداد نظرات منفی و مثبت به هر کامنت می توان فهمید.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
151
26
برادران عصر ایرانی ،
بین وبین الله ، خشونت افراد خودسر محکوم است ، این را هر انسان با وجدانی می پذیرد ، اما وجدانا شما که اینقدر این مسئله خوسری (قانون گریزی) برایتان مهم است ، شده یک بار هم بی طرفانه محض رضای خدا در مذمت قانون گریزی گروه بازنده در انتخابات و خشونت طرفداران آنها در خیابان ها مقاله ای بنویسید !؟
انصاف هم خوب چیزیست، البته بلا نسبت شما ، به قول امام حسین اگر دین نداریم ، لااقل آزاده باشیم ، خدا کند قول ماتریالیست ها در اینکه خدائی وجود ندارد درست باشد وگرنه وای به حال خیلی از ما ها .
آلبر کامو جمله ای دارد که شاید من باب تذکر مفید فایده باشد ، آنجا که می گوید :
"بهتر است که در این دنیا فکر کنم خدا هست
و وقتی به دنیای دیگر رفتم بدانم که نیست !
و این بسیار بهتر از این است که در این دنیا فکر کنم خدا نیست
و در آن دنیا بفهمم که هست ."
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
دوست عزیز موضوعات را با هم قاطی نکنید که نتیجه مطلوب خود را بگیرید .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
این سایت اون موقع که آقای صانعی به نفر دوم مملکت اهانت کرد کجا بود؟؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
5
95
راستي من نوعي هم كه به هيچ نهاد قدرتي وابسته نيستم مي توانم بروم دم در خانه يكي از مقامات و هرچي فحش چاروادراي هست را نثار ايشان واهل بيتشان بكنم يا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
بععععللله كه ميتوني بري
ولي نميتوني برگردي !!!!
احمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
5
38
اخلاق سیره پیامبر اعظم است وهتک حرمت دیگران از زشت ترین کارهاست واین بی اخلاقی ها از زمان انتخابات شروع شد و متاسفانه حامیان دولتی هم دارد حال که اقا اتمام حجت کردن فکر میکنید هتک ها تمام میشود .خیر انان که خود را مطیع ولایت میدانند فقط ادعا میکنند .وای بر ما که سنگر نماز وحدت بخش جمعه محل مرگ گویی بر یاران امام انقلاب میشود ایا ایت الله هاشمی سزوار مرگ در نماز جمعه است .برادران و خواهران مومنین خود را بازیچه دست عدهای که نه به امام ونه انقلاب ونه به رهبری اعتقادی ندارند قرار ندهیم د امثال هاشمی ستون های انقلاب هستند چه ادم عاقلی ستون را فرو میریزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
3
64
به گذشته برگرديم، هر كس همان مي درود كه مي كارد. شايد باورتان نشود كه به نظر من داستان از موارد خيلي جزئي شروع شد.از همين تلويزيون و برنامه كودك ، آنجا كه يك بچه در برنامه هاي مختلف پدر و بزرگتران را به باد تمسخر مي گرفت و تماشاگران به بانمكي اش هر هر مي خنديدند. آموزش و پرورش كساني را به كار گرفت كه شايستگي نداشتند و فرزندان ما آنها را به سخره گرفتند، فرهنگ ما اندروني و بيروني شد. در خانه يك جور و در بيرون از خانه جور ديگر و اصرار هر طرف به اينكه جاسوسي كند تا طرف ديگر چگونه فكر و رفتار مي كند. به بچه هايمان ياد داديم دروغ بگويند و ريا بورزند. اين بچه ها بزرگ شده اند، و هر كدام صاحب منصبي و اخلاقشان همان است كه ما يادشان داديم. حالا داريم توي سرمان مي زنيم از اين هرج و مرج اخلاقي . خود كرده را تدبير نيست. متاسفانه هنوز هم از خواب غفلت بيدار نشده ايم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
گل گفتي و در سفتي احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
3
65
در طول تاريخ تشيع هميشه از افراطيون و تفريط گرايان ضربه سخت خورده است. فلاني خودش رو خادم اهل بيت مي دونه و در مراسم همبن آل االه به افراد مسلمان فحاشي مي كنه و بعدش هم شروع به عزاداري و هاهاي گريه كردن مي كنه. ما مونديم روز قيامت ايشون مي خوادبا چه رويي با مولايش روبرو بشه!!!!!!!!!!!!!!!
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
3
94
این یه تیکه رو باید با آب طلا نوشت: «اساساً ما ایرانی ها دچار یک خود بزرگ بینی تاریخی هستیم ؛ همه مان! من ،شما و بغل دستی مان! » اینه که باعث شده خودمون رو برتر از دیگران ببینیم.
و.ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
35
سلام
آقای مهاجر
باید عرض نمایم خدمتتان که دمتان گرم الگوهای خوبی را برای دوستان مثال میزنی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
26
آقا بیخیال.....
نمیشه بیخیال شد؟؟؟؟
پس دست به کار شید ... قوه قضاییه با اقتدار باهاشون برخورد کنه ریششون خشک میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
58
8
انصافا 50درصد مردم آذاری و به هم زنی در داخل مربوط به سایت شما ومقاله نویسان مریض الاحوال یکطرفه شما میباشد
ناشناس
KUWAIT
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
6
30
با سلام , خدمت دست اندرکاران عصر ایران . خودم شخصا, خیلی احترام قائلم برای بزرگواری چون, سید حسن , اما اینکه نوشتید نصرالله - که "خیلی ها در داخل ایران" هم دم از او می زنند, را قبول ندارم . مشکل اینجاست که شما واقع بین نیستید . معذرت میخوام اما ؛ رفتار بعضی از عناصر جمهوری اسلامی , باعث شده که اکثر مردم ایران دین گریز شوند . این واقعیت است . هرچندکه تلخ , اما واقعیت است . شما فقط اطرافیانه خودتون رو نبینید!!! . لطفا کمی لباس عوض کنید و بین مردم بروید !... و درمورد اینکه بد اخلاقی باب شده در رجال سیاسی , که خیلی وقته .
خاوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
21
با تشکر از نگارنده که انگشت را روی خود بزرگبینی ما ایرانیان گذاشته ولیکن ایکاش شدت و ضعف انرا نیز مشخص مینمودند که افرادی که یک میکروفونی دستشان میفته و یا به مقام و میزی دست میابند و یا منبری در اختیارشان قرار میدهند خود را علامه دهر و مستمعین و پا منبریها را کم سواد و بعضا بیسواد و ضعیف تر از دانش و قدرت خود میپندانندو و گاها سخنانی نسنجیده و نجویده و مزه مزه نکرده را به زبان جاری میکنند...
Amir
FINLAND
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
15
با سلام
از نظر اینجانب جواب این معنا ساده است!!
در جائی که اجبار وعدم تحمل نظر دیگران نباشد ریا و حفظ مصالح پدیدار می شود!
وقتی ریا ومصالح جای خود را به اخلاص وصداقت می دهد چه انتظاری می توان داشت؟
پاسخ ها
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
سلام دوست عزیز،
منظورتان این است که: وقتی اخلاص و صداقت جای خود را به ریا و مصالح سنجی می دهد...
صادقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
12
به نظر بنده این بداخلاقیهای سیاسی خودش معلول مشکلات بزرگتر تربیتی و فرهنگی و مذهبی است که شرایط خاص سیاسی و اجتماعی کشور ما در سده اخیر هم آنها را تشدید و ساختاری کرده بدبینی به همدیگر دشمن انگاری افراطی حتی بیگانه ستیزی افراطی کامل گرایی و سیاه وسفید دیدن افراد شیفتگیهای افراطی نسبت به برخی افراد و نفرتهای بدون دلیل نسبت به برخی دیگر ضعف عقلانیت و حاکمیت احساسات بی اعتمادی قدرت طلبی فراموشی ابعاد رحمانی دین و استفاده نابجا و افراطی از جنبه های نفی کنندگی و مبارزاتی دین عدم تربیت مبتنی برمحبت و تربیت مبتنی بر نفرت و... بیماریهای ریشه داری هستند که در همه اقشار اجتماعی و سیاسی ما با درجات متفاوت و شکلهای گوناگون وجود دارد از نیروها و گویندگان و قلم بدستانی که خود را عاشق اسلام و نظام و ولایت میدانند تا خارج نشینان ضدانقلابی مثل نوری زاد که همچون شیطان دروغ و بدبینی تولید میکند فتنه 88 چیزی نبود جز انفجار نفرتها و بدبینیها وبی اعتمادیها و دشمن انگاریهای بی پایه انباشته شده توسط طرفین در طول دو دهه اخیر...بقول سهراب چشمه را باید شست و جور دیگر باید دید...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
بد نگوييم به مهتاب اگر تب داريم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
خودتم كه داري فحش ميدي !!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
به نظر بنده این بداخلاقیهای سیاسی خودش معلول پول های باد آورده نفت و رانت های اقتصادی از آن است که بعضی ها برای نیروهای خود سر و بد اخلاق هزینه می کنند. این امر موجب تشویق نیروهای خودسر وبداخلاق و تسریع این جریان به جامعه سالم و محروم از این گونه پاداشهای نفتی می گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
9
اخلاق سیری چنده تو این دوره زمونه،ما بیشتر از اینا از دست دادیم
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
7
9
عالی بود ، و باید اضافه کرد که یک بسیجی با اگاهی هایی اسلامی و با معرفت از منش خاندان رسالت علیهم السلام هرگز اینگونه افسار گسیخته و بی حیا نیست ، یک بسیجی ناب و ولایی ابدا حاضر نیست بیان و کلام خود را به الفاظ و واژه هائی مستهجنی و رکیکی الوده کند که امامان و پیشوایان دینی ما از آن نهی کرده اند ، یا آن شخص انسان معاندی است در این لباس و یا بسیجی قانون شکنی است که مقررات و قوانین حاکم و دستورات و نظرات و ارشادات فرماندهی کل قوا را گستاخانه نقض نموده است البته خیلی از وعاظ غیر متعظ نیز در این انحرافات نقش دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
31
یادش بخیر امام راحل که در اوج جنگ ایران و عراق می فرمودند "آقای صدام!"
صادقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
4
2
تصحیح میشود: بقول سهراب: چشمها را باید شست جور دیگر باید دید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
18
اخلاق؟ كيه ؟‌كيه؟‌كي بود؟‌كيه؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
17
10
سلام
مقداری به عمق این جریان نگاه کنید و توجه و نگاهتان را ازفضایی بیرون تر از این موضوع بنگرید شاید این موضوع فقط یک سناریو بیشتر نباشد که با این کار می خواهند عابروی رفته خانواده آقای هاشمی کمی برگردد و مظلوم نمایی کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
56
12
چقدر بي انصاف هستيد موقعي كه همين آقايان موسوي و كروبي بر عليه رييس جمهور مطالب غير اخلاقي مي نوشتند به او توهين مي كردند و ناسزا مي گفتند حتي يك مقاله هم در اين باره ننوشتيد حالا اينقدر اخلاق مدار شده ايد.
عصر ایران با سلام
مروري بر آرشيو سايت داشته باشيد ؛‌ در برابر توهين به آقاي رئيس جمهور هم نوشته ايم. اخلاق ،‌اين و آن نمي شناسد؛‌همه بايد بدان پايبند باشند.
ممنون از نقدتان
موفق باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
همه این بی اخلاقی ها از همان مناظره شروع شد آقای ناشناس محترم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
2
18
جواب داد:اگر انسانها داراي ( اخلاق) باشند پس مساوي هستند با عدد يک =1
اگر داراي (زيبايي) هم باشند پس يک صفر جلوي عدد يک مي گذاريم =10
اگر (پول) هم داشته باشند دوتا صفر جلوي عدد يک مي گذاريم =100
اگر داراي (اصل و نسب) هم باشند پس سه تا صفر جلوي عدد يک مي گذاريم =1000
ولي اگر زماني عدد يک رفت (اخلاق) چيزي به جز صفر باقي نمي ماند و صفر هم به تنهايي هيچ نيست ، پس آن انسان هيچ ارزشي نخواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
15
با سلام آن هایی که از هتاکی ها و بی اخلاقی ها باید نتیجه می گرفتند بحمدلله گرفتند محسن هاشمی کنار رفت اکبر هاشمی هم همچنین.حال آنچه نباید بشود شده است آن هم با فحاشی و هتاکی! فقط نمی دانم با این همه دشمن تراشی برای آینده چه می خواهیم بکنیم واقعا حرکات شدید حذفی در آینده ای نه چندان دور انتظار ما را می کشد حداقل نگاهی به تاریخ معاصر کشورمان به خوبی آینده کارهای امروزمان را نشان می دهد
حسین حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
25
3
برخی کامنتها را خواندم واز بصیرت مردم لذت بردم .راستی آیا سران همه قوا ودر راس آن رهبری تاکید به اخلاق نکردند که حال شما از خواب بیدار شده و سوژه بدست گرفته اید؟!ای کاش مروری به فرمایشات ایشان قبل از انتخابات 88 داشتید زمانی که همفکران شما دولت را آماج بدترین اتهامات ودروغ پراکنی ها ساختند آیا اخلاق آن بود؟!آیا اخلاق دهنکجی به قانون استکه فحش به بالاترین مقام کشور دهیم(وما وشما سکوت کنیم ) ؟!
عصر ایران با سلام
یکی از مصادیق بصیرت این است که هیچ توهینی را برنتابیم و هر گونه اهانتی را محکوم و مردود بشماریم ، فرقی هم نمی کند طیف الف علیه جریان ب هتاکی می کند یا طیف ب علیه الف.
ما که همه مان انسان هستیم و هموطن ؛ واقعاً شرم آور است که نتوانیم با سعه صدر و ادب و احترام همدیگر را نقد کنیم.
در ضمن فرموده اید:" زمانی که همفکران شما دولت را آماج بدترین اتهامات ودروغ پراکنی ها ساختند آیا اخلاق آن بود؟!"
به استحضار شما خواننده همیشگی و محترم عصر ایران عرض می کنیم کسی که توهین می کند ، همفکر ما نیست و اساساً برای توهین کننده ، قدرت فکر قابل اعتنایی قائل نیستیم چه آن که تنها کسی فحاشی می کند و توهین روا می دارد که در دایره تعقل و استدلال کم آورده و جبران کاستی خود را در حوزه های غیر اخلاقی می جوید.
مزید استحضار شما و سایر دوستان ، عصرایران مطالب متعددی را در نقد توهین های روا شده به دولتمردان نیز نوشته است ، که آرشیو سایت گویاست. زیرا توهین "بد" است و فرقی نمی کند که از که سر می زند.
از این ما را شایسته نقد دانستید ، سپاسگزاریم.
موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
10
با سلام آن هایی که از هتاکی ها و بی اخلاقی ها باید نتیجه می گرفتند بحمدلله گرفتند محسن هاشمی کنار رفت اکبر هاشمی هم همچنین.حال آنچه نباید بشود شده است آن هم با فحاشی و هتاکی! فقط نمی دانم با این همه دشمن تراشی برای آینده چه می خواهیم بکنیم واقعا حرکات شدید حذفی در آینده ای نه چندان دور انتظار ما را می کشد حداقل نگاهی به تاریخ معاصر کشورمان به خوبی آینده کارهای امروزمان را نشان می دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
5
هر چي بكاري همان را درو مي كني. اين ضرب المثل را امروز كروبي ها خوب درك مي كنند و انشاالله اونهايي كه امروز مي خندند و سكوت مي كنند فردا متوجه مي شوند.
محمد سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
1
8
آقای عصر ایران من یه سوال دارم لطفا مرا راهنمایی کنید چون واقعا این را درک نمی کنم. سوال این است :چرا در وقایع یک سال اخیر تا همین زمان حاضر از این همه اساتید و محققین علوم سیاسی در دانشگاه های کشور- از این همه جامعه شناس و روانشناس و مدرسین علوم اجتماعی از این همه محقق و مدرس حوزه علمیه با آن همه چهره های نامدار دانشگاهی در عرصه علوم مختلف انسانی درصدی بسیار جزئی به تحلیل قضایای این یکسال و اندی پرداخته و بیش از 95 درصد از افرار به نام حتی سخنی به میان نرانده اند اما کافی است سرچ کنید ببینید چه کسانی به تحلیل مسائل پرداخته اند پر است از اسامی تکراری و مداحان و حادثه سازانی همچون تاجیک و...آیا همه این ها بی بصیرتند یا یک جای کار اساس می لنگد.
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
0
4
عجب باغيه
ایرانی
UNITED KINGDOM
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
4
22
بگذارید نصرالله هم طعم قدرت را بچشد سپس در رابطه با او پیش داوری کنید ... چون هنوز رقبایی دارد که منتظر یک اشتباه از او هستند ، آدم زرنگی ست ....
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
2
11
سایت عصر ایران همیشه با اینکه جانب اعتدال را رعایت کرده نیز هیچ گاه عجولانه نسبت به کسی بی احترامی نکرده و نخواهد کرد و یکی از سایتهایی است یکطرفه به قاضی نمیرود و امیدوارم همیشه اینطور بماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
9
3
اقا شما عبازت کاسه داغتر از اش وکاتولیک تر از باب شنیذه ای خودت ر ا زیاد خسته نکن اصلا فایده نذارد
"فکر و نظر من "
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
2
به نظر "من" . هر فرد جامعه فکر و نظر خاص خود را دارد . پس یادمان باشد به نظر هم احترام بگذاریم . این یعنی آزادی . با احترام به دگر اندیشی می توانیم با هم صحبت کنیم .
یادمان باشه اسلام یعنی "اعتقاد به خدای یگانه و پیامبر او" مابقی مسائل "ادیان اسلامی " اخلاقیات است که با فکر انسان قابل درک می باشد.
خدا برای حسابرسی همه کافی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
تحلیل جالبی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۳
0
0
از مشخصه های آدم های خودبزرگ بین این است که دیگران را تحقیر می کند. حالا به این جمله که در این مقاله آمده نوجه بفرمایید:"اساساً ما ایرانی ها دچار یک خود بزرگ بینی تاریخی هستیم ؛ همه مان! من ،شما و بغل دستی مان! " خوب اگر شما خود بزرگ بین هستی ،باش .اما چرا دیگران را به داشتن این صفت متهم می کنی و تحقیرشان می نمایی؟ این حرف شما اتفاقا دلیل درستی ادعایتان نسبت به خودتان است نه دیگران.
از این ها بگذریم. نکته این است که نباید عیوب خود را انکار کرد و نیز نباید عیب در بیان عیبها مبالغه نمود و مثلا همه ملت را متهم به بی اخلاقی یا ... نمود. افراط و تفریط بد است.
امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس) وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد چرا این «دوازده‌وجهی» باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرده است؟ (+عکس) مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی! سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس) خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس) بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس) کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس) شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
وبگردی