۲۶ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۷۶۵۹
تعداد نظرات: ۱۰۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۷۶۵۹
انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۰
کیومرث پوراحمد در گفتگو با عصر ایران:

اصغر فرهادی را شلاق بزنید!

کیومرث پوراحمد
عصر ایران، هومان دوراندیش - کیومرث پوراحمد این روزها چونان پروانه ای است که پیله غم هایش را دریده و به آسمان شادی پرکشیده! اصغر فرهادی فیلمساز محبوب اوست؛ پس چندان عجیب نیست که اعطای جایزه گلدن گلوب به " جدایی نادر از سیمین " ، در این سال های زمستانی سینمای ایران، برای کارگردان "بی بی چلچله " یادآور بهار باشد.

پوراحمد اگر چه وجودش آکنده از تلخی هایی است که آبشخورشان دگماتیسم حاکم بر هنر این مرز و بوم است، ولی در 62 سالگی، با امیدی جوانانه، جایزه اسکار احتمالی " جدایی نادر از سیمین " را پایان شب یلدای سینمای ایران می داند و امیدوار است که با این جایزه، اتوبوس شب در این سینما به ایستگاه آخر خود برسد.

او در گفتگو با عصرایران ، اصغر فرهادی را می ستاید و منتقدان " جدایی نادر از سیمین " را به باد انتقاد می گیرد؛نقدهای پوراحمد بر منتقدان سیاسی و غیرسیاسی اصغر فرهادی، درشت می نماید و درست. سخنان این فیلمساز طناز تلخ مزاج را بخوانید.    


***

آقای پوراحمد، مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب را دیدید؟ وقتی اصغر فرهادی جایزه را برد، چه احساسی داشتید؟

خانه ما خانه 35 سال ساخت است. شوفاژهای خانه خراب شده و خانه سرد است . سرد سرد ! توی این سرما دیروقت شب جلوی تلویزیون نشسته بودم و منتظر شروع پخش مراسم گلدن گلوب بودم . شروع شد و دیدم . دیدن چهره هایی که آنها را دوست داریم. بازیگرانی مثل مورگان فریمن که در فیلم درخشانی از کلینت ایستوود ، نقش نلسون ماندلا را بازی کرد و یا آنجلینا جولی با آن پس زمینه کارهای انسانی اش یا آل پاچینو، براد پیت، یا سیدنی پواتیه که جایزه یک عمر فعالیت مرگان فریمن را اعلام کرد ، وقتی ما جوان بودیم، برای خودش سوپراستاری بود! جرج کلونی دوست داشتنی و  اسکورسیزی بزرگ (رئیس) و استیون اسپیلبرگ که به راستی در حد هیچکاک و فورد تاریخ ساز سینماست. و دی کاپریوی همیشه دوست داشتنی ، یعنی همه کسانی که برای ما رویا می سازند و ما با آنها زندگی می کنیم و بهترین فیلم های جهان را از آن ها می بینیم، در مراسم گلدن گلوب حضور داشتند.

 در چنین جمع پرستاره ای، مدونا - که مولانای ما را به جهان شناسانده است - نام اصغر فرهادی را اعلام می کند و جایزه را به اصغر فرهادی می دهد. اصغر فرهادی هم آمد و خیلی مختصر اما درجه یک و عالی حرف زد . یک جمله کوتاه گفت و در همان یک جمله خیلی حرف ها را زد ، گفت که مردم ایران واقعاً‌ صلح طلب هستند.

در چنین شرایطی، یعنی در یک شب سرد زمستانی، با این وضعیتی که جامعه سینمای ما دچار آن شده است، یعنی انحلال خانه سینما، مشکلات فیلمسازی و انواع و اقسام فشارها... به قول رند خراسان مهدی اخوان ثالث : هوا بس ناجوانمردانه سرد است / سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت / که سر ها در گریبان است/ زمستان است / زمستان است! اما جایزه ای که اصغر فرهادی برد، این زمستان را برای من بهار کرد.

با خودم فکر می کردم که امسال، بعد از چند سال که ذهن و دست و قلمم قفل شده و نمی توانم برای ماهنامه فیلم بهاریه بنویسم ، الان روح و دست و قلمم آماده نوشتن یک بهاریه است. بهاریه را وقتی می نویسم که بهاریه های "جدایی" باز هم بهاری تر شده است . فرهادی و جولی

جدایی نادر از سیمین طی کم تر از یک سال 53 جایزه گرفته و من فکر می کنم که جایزه اسکار را هم ببرد و بالاخره ما می توانیم طعم خوش اسکار را هم بچشیم. بدون تردید اسکار مهمترین جایزه سینمایی جهان است زیرا کسی که حتی فقط کاندیدای دریافت این جایزه هم می شود، تحولی اساسی در زندگی اش رخ می دهد. اسکار تنها جایزه ای است که زندگی برنده اش را زیر و رو می کند.

اسکار احتمالی جدایی نادر از سیمین مهم تر است یا نخل طلای طعم گیلاس کیارستمی؟

اسکار مهمتر است. جوایز جهانی هیچ تاثیری در سینمای ایران و زندگی برندگان شان ندارند. فقط جوایز جشنواره های کن، ونیز و برلین ممکن است در زندگی فیلمسازان تاثیرگذار باشد؛ تأکید می کنم:"ممکن است . "تازه باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا نخل طلای کن یا شیر طلایی ونیز در زندگی یک فیلمساز تاثیر ویژه ای بگذارد؛ اما اسکار تأثیرش "رد خور" ندارد.

 اسکار جایزه ای است که سرنوشت یک سینماگر را تغییر می دهد. نمونه اش شهره آغداشلوی خودمان که فقط کاندیدای اسکار شد اما همین کاندیداتوری زندگی او را متحول کرد و موجب راه یافتن او به بازار عظیم تولیدات سینمایی و تلویزیونی آمریکا شد و الان کارهای او در سطح جهان و با تماشاگران میلیاردی مطرح است و دیده می شود.


شما قبل از موفقیت جهانی " جدایی نادر از سیمین " هم معتقد بودید اصغر فرهادی، جزو بزرگان تاریخ سینمای ایران است.

بله، من حتی قبل از " چهارشبه سوری " چنین حرفی زدم. بعد از اینکه دو تا فیلم اول فرهادی را دیدم، یعنی رقص در غبار و شهر زیبا، به این نتیجه رسیدم که فرهادی فیلمساز بزرگی است و با گذشت زمان هم معلوم شد که او نه تنها فیلمساز بزرگی است بلکه بزرگی اش روز به روز بیشتر شده و کارش تکامل یافته .

فرهادی چه در نوشتن فیلمنامه و چه در ساختن فیلمش، روز به روز به کمال بیشتری رسیده و خوشا به حالش که در میانه سالی به چنین جایگاهی رسید. من شخصاً به او خیلی افتخار می کنم و اگر " جدایی نادر از سیمین" اسکار را ببرد، دیگر بهاری همیشه بهار از راه می رسد! اگر تا پیش از این، کسانی بودند که مخالف جایگاه رفیع فرهادی در سینمای ایران بودند، از این به به بعد دیگر همه به بزرگی او اعتراف خواهند کرد.

بین " درباره الی " و جدایی نادر از سیمین " اگر بخواهید یکی را انتخاب کنید، کدام را فیلم بهتری می دانید؟

جدایی نادر از سیمین، فیلم تاثیرگذارتر و جذابتری است. البته همه فیلم های فرهادی تا به امروز خوب بوده اند. من همین چند روز پیش دوباره " شهر زیبا " را دیدم. واقعاً فیلم جذاب، هنرمندانه و تاثیرگذاری است.

به نظر شما، چرا موفقیت " جدایی نادر از سیمین " با استقبال سرد رسانه های برخی جریان های سیاسی مواجه شد؟

شما در طول این بیست و چند سال گذشته تا به امروز ، که سینمای ایران این همه جوایز بین المللی را برده و تعداد این جوایز مدت هاست از مرز هزار گذشته است کدام رسانه دولتی را دیده اید که از موفقیت فیلمسازان ایرانی خوشحال شوند و جشنی بگیرد و شادباشی بگوند؟ وقتی کیارستمی نخل طلا گرفت، با برخورد خیلی سردی مواجه شد. جعفر پناهی هم که شیر طلایی ونیز را گرفت، با او هم همین طور برخورد کردند و...و...و... .

دلیل این برخورد سرد چیست؟فرهادی

دوست ندارند دیگر ! دوست ندارند ، زور که نیست، دوست ندارند. " جدایی نادر از سیمین " مثل خیلی از فیلم های دیگر ربطی به وزارت ارشاد و دولت ندارد. البته خوشبختانه برای اولین بار، من دیدم که آقای شمقدری از " جدایی نادر از سیمین " دفاع کرد و پیامی هم داد و اظهار امیدواری کرد که این فیلم جایزه اسکار را هم ببرد. اما اصولاً این جور فیلم ها ربطی به دولت ندارند و موفقیت شان هم با استقبال مواجه نمی شود.

وقتی می گویم دولتی، منظورم این نیست که بودجه فیلم را دولت داده یا نه .  منظورم این است که فیلم به سفارش دولت ساخته شده باشد. " اتوبوس شب " یا " خانه دوست " عباس کیارستمی هم به یک معنا دولتی بودند؛ چون هزینه ساخت آن ها از سوی سیمافیلم و کانون پرورش فکری کودکان تامین شد. دولت سرمایه این فیلم ها را داد ولی آن قدر سعه صدر داشت که در محتوای آن دخالتی نکند. ولی کدام فیلمی بوده که به سفارش دولت ساخته شود و  توانسته باشد در جهان موفقیتی کسب کند؟

برخی به اصغر فرهادی ایراد گرفتند که چرا با آنجیلنا جولی دست داده ای و رفتار دیپلماتیک حکومت ایران را رعایت نکرده ای. نظر شما درباره این انتقاد چیست؟

اولاً اصغر فرهادی دیپلمات نیست که بخواهد رفتار دیپلماتیک حکومت ایران را رعایت کند. اما حالا که چنین کاری کرده، من پیشنهاد می کنم وقتی به ایران برگشت، به جرم این که با آنجلینا جولی دست داده  او را شلاق بزنند! اصغر فرهادی را به دادگاه ببرند تا معلوم شود که دست دادن با زن نامسلمان چند ضربه شلاق دارد. بعد شلاقش بزنند! این خیلی خوب است و تکلیف دیگران را هم روشن می کند. مجلس هم که تصویب کرده است مجازات آنتن ماهواره داشتن شلاق است. اساسا شلاق خیلی کارساز است و  همه مسائل را حل می کند ،‌تردید نکنید . به خصوص  شلاق زدن فرهادی دل بعضی ها را خنک می کند .

ارزیابی تان از موضع ابراهیم حاتمی کیا درباره " جدایی نادر از سیمین " چیست؟

حاتمی کیا زمانی فیلمساز محبوب من بود ولی الان برای من نه تنها محبوب نیست بلکه نامحبوب هم هست. به غیر از حاتمی کیا، شنیدم که مسعود فراستی هم افاضاتی فرموده اند. حرف این ها واقعاً چه اهمیتی دارد؟ فیلمی با این وسعت در جهان دیده شده و جهان را تحت تاثیر قرار داده است، بگذار دو نفر هم هر چه می خواهند بگویند. یکی نیست بگوید آقای حاتمی کیا! جنابعالی که خودت رفتی آلمان و فیلم ساختی و خود من را منقلب کردی و آن موقع بهت دست مریزاد گفتم . اگر فیلمت جهانی نشد به اصغر فرهادی چه مربوط است ؟

یعنی موضع حاتمی کیا را ناشی از حسادت می دانید؟

چیزی توی این مایه ها !  وگر نه اصغر فرهادی، کی در صف " سفارت خرس نشان " ایستاده است؟ فرهادی کدام فیلمش را برای فستیوال های جهانی ساخته است. فرهادی فیلم هایش را برای ایران ساخته است. " جدایی نادر از سیمین " در جشنواره فجر هم بیشترین جایزه را گرفت. اکرانش در ایران هم بسیار موفق بود و با استقبال مردم مواجه شد.

 اصغر فرهادی آدمی نبوده که فیلم ساخته باشد تا به فلان جشنواره برود. او فیلمی درباره دغدغه های شخصی خودش ساخته است. من این حرف را درباره آن یکی آقا می گویم که فکر می کند اگر دو برنده جایزه اسکار را وارد فیلمش کند، فیلمش اسکاری می شود. چقدر این رویکرد کوته بینانه است. شما باید دغدغه و زخم و خلاقیت داشته باشی تا فیلمت جهانی و اسکاری شود.

منظورتان از " آن یکی آقا " کیست؟

آن یکی آقا، آن یکی آقا است که امروز سبز است و فردا قرمز و پس فردا آبی و روز بعدش بنفش! با هر بادی که می وزد، رنگ عوض می کند. ما زمان شاه هم این تجربه را داشتیم که میلیارد میلیارد خرج کردیم ، کل هالیوود را و آنتونی کوئین را برداشتیم آوردیم ایران که فیلم جهانی بسازیم . آن فیلم ها نه در زمان خودش و نه حالا  در هیچ جا ، مطلقا هیچ جا حتی اسمی ازشان نیست . فیلم ها با تولید و پروداکشن گُنده ، گُنده نمی شوند. اصغر فرهادی " جدایی نادر از سیمین " را با همین دوربین های قراضه و امکانات نصفه  نیمه ای ساخت که در تولید همه ی فیلم های سینمای ایران استفاده می شوند.

برخی از فیلمسازان  قبلاً می گفتند فیلم های کیارستمی تصویری بدوی از جامعه ایران نشان می دهند و به همین دلیل با استقبال غربی ها مواجه می شوند. اما فرهادی در فیلم هایش تصویر بدوی از جامعه ایران ترسیم نمی کند و به محیط های شهری مدرن می پردازد.

دقیقاً . فضا و شخصیت ها و رابطه های " جدایی نادر از سیمین " کجایش بدوی است؟ آدم ها در آپارتمان زندگی می کنند و اتومبیل و ماشین رختشویی و سایر امکانات مدرنی را دارند که در همه جوامع مدرن وجود دارد.  

مسائل و دغدغه های شخصیت های فیلم فرهادی، مسائل آدم های شهری و مدرن بود.

بله. هیچ بدویتی در این فیلم نبود. اگر ترسیم بدویت دلیل جایزه گرفتن فیلم های کیارستمی بود، پس چرا " جدایی نادر از سیمین " جایزه گرفت. دلیل این جایزه گرفتن ها، نه پرداختن به بدویت که پرداختن به انسانیت است. پرداختن به عاطفه و جدایی است. دلیلش نشان دادن بچه ای است که نمی داند پدرش را انتخاب کند یا مادرش را. دلیلش نشان دادن آن پدری است که بیماری آلزایمر دارد و پسرش می گوید: " اون نمی دونه من پسرشم ، من که می دونم اون پدرمه. " این چیزهاست که بر مردم جهان تاثیر می گذارد.

عباس کیارستمی بیش از چهل سال پیش، " نان و کوچه " را ساخت که اولین فیلمش بود. کیارستمی " نان و کوچه " را با نگرش کاملاً متفاوتی نسبت به همه فیلمسازان جهان ساخت. او آخرین فیلمش یعنی " کپی برابر اصل " را هم با بینشی کاملاً متفاوت از همه فیلمسازان دنیا ساخت. اصلاً بینش ویژه عباس کیارستمی موجب موفقیت های او در دنیا شد، نه ترسیم تصویر بدوی از جامعه ایران.

کیارستمی البته پیشرفت و تکامل داشته اما پایه بینش کیارستمی به عالم و آدم، از ابتدا همین بینش ویژه بوده است.  اگر این آقایان منتقد این نکته را درک کنند و حسادت هم نورزند، دیگر چنین انتقاداتی را مطرح نمی کنند.

در ایران عموماً اقشار متوسط و مدرن جامعه ایران از " جدایی نادر از سیمین " استقبال کردند که نیروهای اجتماعی دموکراسی خواه جامعه ایران ارزیابی می شوند. این هم انگار در برخی از موضع گیری ها علیه " جدایی نادر از سیمین " تاثیرگذار بوده است.

جدایی نادر از سیمین، فیلمی است مربوط به طبقه متوسط جدید. اصغر فرهادی هم خودش عضو همین طبقه است. او درباره طبقه خودش فیلم ساخته است. اگر این فیلم تاثیرگذارتر از " رقص در غبار " است، علتش همین است که او درباره کسانی فیلم ساخته که آنها را به خوبی می شناسد.


مسعود بهنود هم در جایی نقدی بر اصغر فرهادی نوشت. حرف او این بود که اصغر فرهادی در مراسم گلدن گلوب می توانست  جملات عمیق تر و فکر شده تری بگوید و ای کاش از آن تریبون استفاده بهتری می کرد.

 بله، شاید اگر فرهادی مشورت می کرد، می توانست جمله بهتری بگوید. ولی به نظر من، همین جمله او هم خیلی خوب بود. او با همین جمله کوتاهش درباره " مردمی که صلح طلب اند "، خیلی چیزها را گفت. دمش گرم!     

 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۷۴
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۹۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
774
3965
تبريك بازم تبريك بازم تبريك..........
پاسخ ها
محمد رضا - تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
عجبا.... بدم میاد از امثاله فیث بوکی مثل شما این کار رو اگه یک خارجی میکرد و با جنیفر لوپزم دست میداد من ازش تقدیرم میکردم و خوشحال میشدم ولی وقتی یک نفر که اسم خودشو گذاشته مسلمان این کار رو میکنه جای شرمندگیه تنها ناراحتی من اینه که سایتی مثل عصر ایران که تو عناوین خبریش از مبحث های انقلاب و رهبری به چشم میخوره میاد از این کار حمایت میکنه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چقدر ما هم بدمون مياد از امثال محمدرضا تبريزيي كه تحمل شنيدن يه تبريك رو هم نداره. ظرفيتت رو ببر بالا عزيز
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
برادر محمدرضا مطمئن باش اگر ایشون مرتکب گناهی هم شده باشه قطعا خداوند عادل تر از اینه که شما رو بخاطر گناه ایشون مورد عتاب قرار بده پس به خودت زحمت شرمندگی نده

در ضمن فیس بوک درسته نه فیث بوک
طاهر - ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اولاً که عصر ایران از دست دادن فرهادی حمایت! نکرده !...
دوم اینکه از کجا میدونی فرهادی اسمشو گذاشته مسلمان؟!... مگر تو نکیر و منکری؟!!...
سوماً فهمت از اسلام ناقصه.
به نظر من سازنده فیلمهایی مثل " جدایی نادر ..." و " درباره الی" و .... خیلی هم باید مسلمان باشد. حداقلش از من و تو مسلمانتره!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آخه آدم چقدر میتونه کوته فکر باشه ! طرف رفته واسه ایران افتخار آفرینی کرده بعد امسال شما میگید با فلانی دست داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
امثاله؟ دست دادن یک مسلمان زننده نیست! زننده این است که یک فارسی زبان بلد نباشد صحیح بنویسد در زبان خودش!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقاي محمدرضا از تبريز كجاي اسلام گفته مثل حيوانات برخورد كنيد . همه ي انسانها مثل هم هستند چه زن چه مرد پس اين افكار بدوي را كنار بگذاريد دنيا قشنگتر ميشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
دمت گرم طاهر
جعفر
| Malaysia |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقای محمد رضا خان، میشه لطفا ببندی؟!
علی- تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگر سلحشور که از فیلمنامه دیگران بی اجازه استفاده می کنه مسلمانِ و فرهادی نامسلمان، ترجیح میدم راه فرهادی رو برم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقای محمد رضا . روچه حساب فیس بوک رو با ث نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای کاش من هم مثل آنجلینا جولی اینقدر کارهای خیریه انجام می دادم و اون دنیا در بهشت بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
در پاسخ به طاهر-ب

از شما مسلمانتره ولی از ما مسلمان تر نیست
کسی(البته اگر بتوان کس را برای او به کار برد) که شعائر اسلام را علنا زیر سئوال برده کمتر معاویه است
اگر خدا قبول کند مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقای محمدرضا به اعمال وگفتارت نگاه کن ببین آیا اینطور که فکر می کنی هستی یا واقعا خیلی مسلمانی
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
لطفا محمد رضا از تبریز مثل مگس نباش که از این دنیای به این قشنگی و بزرگی میگرده و میگرده و فقط روی بدبوترین و کثیف ترین چیزها میشینه. چرا از اینهمه نکته خوب در کنار این یک نکته بد ، هیچکدومو نمیبینین؟ آخه تاکی میخواین فقط مثل منافق ها فقط چیزهای بد رو ببینین؟ چرا در کنار این تذکر که حتما هم بجا و صحیح هست نمیاین دوتا تشکر هم از این همه تلاش بکنین که یک افتخار برای ایران به ارمغان آورده. بابا شما دیگه کی هستین؟
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
کسی که شعائر اسلام رو زیر پا می ذاره از معاویه هم کمتره؟!! باشه قبول. اما اونی که اصول اسلام و انسانیت رو زیر پا میذاره از کی کمتره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
حتما از نظر شما بالارفتن از خانه مردم و شعار نویسی و برهم زدن نظم و آسایش مردم مسلمانی هست دیگه نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
سلام من از موفقیت فیلم اقای فرهادی خوشحالم اما از باب امر به معروف و نهی از منکر از اقدام ایشان در زیر پا گذاشتن ارزشهای ملت ایران ناراحت هستم امیدوارم ایشان به باورهای ملی ملت خود احترام بگذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
پوراحمد اگر چه وجودش آکنده از تلخی هایی است که آبشخورشان دگماتیسم حاکم بر هنر این مرز و بوم است
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
agha mohammadreza shoma khobi..........!!
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اینجا همه همه چیزو با هم قاطی میکنن ... آدم باید بتونه تفاوت رو درک کنه م بتونه موضوع ها و مسائلو تمیزز بده از هم!و همهچیزو با هم قاطی نکنه!اگه کسی موفق میشه باید بش تبریک گفت و اگر خطایی کرده باید رهاش کرد چون خطاشو پای خودش مینویسند!از دست من که 1ایرانی مسلمانم فقط تبریک گفتن بر میاد!و از خداوند میخوام که همه مارو هدایت کنه!ان شاء ... قضاوت کار مشکلیه نباید اینقدر راحت قضاوت کرد درمورد دیگران!فقط خداست که از همه چیز آگاهه نه منه بنده خدا!!خدا خودش خوب میدونه و نیازی به نظر منو شما نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ناشناس با پرچم آمريكا شما هم مثل سرگين غلتان نباش كه كه اعمال كثيف و بد بوي ديگران رو جمع ميكنه و بهش هم افتخار ميكنه.
پویا - تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقای محمد رضای فاضل!!!!! اگه خودت با جنیفر لوپز دست می دادی چی؟ اصلا مگه دست دادن چه ایرادی داره؟ اصلا دست دادن با زن نامسلمان ایراد داشته باشه، مگه شما می خوای جواب پس بدی؟ خودش می دونه و خودش. در همین مملکت خودمون هر روز هزار تا اتفاق میفته که دست دادن فرهادی مابلش چیزی نیست حالا شما قط گیر دادین به این که اغر فرهادی ا یک زن دست داد مملکت زیر و رو می شه؟؟؟؟؟ ضمنا همشهری عزیز بهتره وقتی پیام می دی اسم شهرتو ننویسی چون خواننده ها نظر شخصی تو رو می ذارن ب حساب تمام مردم شهرت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خداروشکر فرهادی با انجلینا دست داد که اگه دستشو پس میزد چه آبروریزی میشد. باید عرف ادب جهانی رو رعایت کرد نه قانون من درآوردی دیپلماتیک وطنی. چاپ کن عصر ایران جون مادرت اینم یه نظر و یه صدای مخالفه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
مثلا اگر دست نمی داد جایزه بهش نمی دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
با زن نامسلمان هم میشه دست داد و هم میشه صیغه اش کرد. هیچ اشکال شرعی نداره. کاتولیک تر از پاپ حرف نزنیم. مگه رساله احکام توی خونه ندارید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ای کاش به اندازه مایکل مور کارگردان مشهور آمریکایی درد انسانیت وجامعه خود را داشتید بعد می دید شما رو دعوت می کردن یا نه .
دوستدار حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقا عرضم به حضور شما وقتی یه کلمه از زبان دیگری وارد فارسی میشه به هر صورتی میشه اون رو نوشت و فیس بوک یک قرارداده. آیا خود کلمه ی فیس یا کلمه ی فیث در فارسی معنی خاصی دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
محمدرضا شما خودشو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
اقای محمدرضا-تبریز واقعا برات متاسفم
برید با همون سلحشور حال کنید(با خدا تومن پول یک فیلمی مثل مختار ساختاگر اون همه بودجه به اصغر فرهادی و خیلیهای دیگر میدادند اونوقت بهت میگفتم فیلم وسینما یعنی چی)شما رو چه به اصغر فرهادی و جدایی نادر از سیمین
در ضمن اموزش املای مجانی هم سراغ دارم (فیث بوک)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
9783
950
ایشان هم یکی از فرهادی بدبخت تر و وطن فروش تر است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
تو چرا حرص می خوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شما از كدام سياره به ايران آمده ايد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
هر کسی که با شما همفکر نیست بدبخت و وطن فروش هست.فقط تو وطن دوستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
پس بگیر یه منفی هم از من !
نوش جانت !
علیرضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقای ناشناس وطن پرست ! فرهادی نماینده مردم ماست نه استاد سلحشور ! و ... و چه خوب مردم ما را صلح دوست معرفی کرد . درود بر فرهادی و پور احمد ...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگه یه اپسیلون ثانیه درباره اون چیزی که میخوای بنویسی فکر میکردی، الان این همه منفی حواله ات نمیشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آنهایی که 3000 میلیاردتومان را خوردند وطن فروش هستند.
نادر
| United States of America |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
هرزمان به این نوشته آقا ناشناس دگم فکر میکنم به ایرنی بودنم احساس کوچکی و خفت میکنم . اقا جان بزرگ شو کمی بخوان . زیبا فکر کن که تو هم انسانی . بیدار شو عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
حسود
هرگز
نیاسود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای میسوزهههههههه.... ای درد دارههههههه...
کممممممک.... (ترجمه کامنت ایشون...)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ببین خودت بیا یک مثبت به خودت بده حداقل
هموطن ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
وطن فروش امثال شما است غزيزم كه به هر كفته و نگفته، به هر كار كرده و نكرده دشنام و تهمت و افترا و ناسزا به هموطنان عزيزت مي بندي، وطن صد پاره مي شه وقتي ما هموطنا به هم تهمت مي زنيم، چشم نداريم پيشرفت هموطنارو ببينيم....قرآن و آن خداي همه ي ما فرموده پيشرفت و علم رو ولو از كافر جماعت بياموزيد.... والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
بی ادب
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
جناب ناشناس برای اولین بار یک هم وطن ما در سطح جهانی دیده شد اما آبرو ریزی نکرد اگر معنی این وطن فروشی است و معنی آبرو ریزی دوستی وطن است برای شما متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آره، خیلی از ما مردم بدبختیم چون افکاری مثل تو دور و برمون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
و شما هم یکی از اون منتقدان چشم بسته و دل درد گرفته که با حسادت رفاقت چندین ساله دارید ...!
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ببین آب رو بریز اونجات که می سوزه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
تو که خیلی وطن پرستی!!!
از این ادبیات مشخصه منش چه کسانی رو یدک می کشی
وطن پرست جان
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای جونم منفی بزن بزن ماشالا این نظر منفیش باید رکورد عصر ایران رو بشکنه ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
درک و معرفت و شعور هم چیزه خوبیه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
فكر كنم بدبخت از همه خودت باشی كه چنین طزر فكری داری...
yusef
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگر رعایت ادب وظیفه نبود یه پذیرایی مفصل از جنابعالی می کردم که در مورد افتخار چند میلیون نفر اینطوری دهن باز نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خاك بر سرت كه موفقيت مردمت رو نمي توني ببيني كور دل
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
با ادب باش بي ادب!
اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آقا کیومرث و اصغر آقا, دوتا از همشهری های خوب من هستند ؛لطفا مودب باشید!و به دیگران توهین نکنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
مشكل اصلي اين است كه تو خودت را صاحب اين وطن مي دوني.اين وطن متعلق به ايرانيان فهيم و با ادب و با هنر است نه بي ادباني چون شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
نمرات منفي كه بهت دادن رو ببين و لطفا دهان باز نفرماييد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شما مدعیان وطن پرستی چه گل به سر این کشور زدید؟!
مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
وطن فروش تر از تو نيست آقاي محمد رضا !!!!!! اگه جا داشت و ميشد برات يك ميليون منفي ميدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شما وطن پرست ها را معرفی کنید، ما هم بشناسیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
هزار رحمت به طالبان اونا از تو روشن فکر تر بودن.اگه این جایزه رو به مسعود خان یا جناب سلحشور میدادن الان گوش فلک رو کر کرده بودین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ن! شما ها خوبید!
شما ها میدونید وطن و ازاده بودن یعنی چی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
با توجه به منفی و مثبت ها نتیجه میگیریم 95.2 درصد مردم ایران بدبخت و وطن فروش هستند و فقط تو میفهمی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
تو این ممکلت ده هزار نفر مثل تو داشته باشیم یا داریم که نگون بختترین مملکت دنیا شده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اين كامنتو سلحشور گذاشته!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اخی الهی بگردم میبینم بدجوری داغ کردی! حرص نخور برات خوب نیست!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
جمع کن کاسه کوزتو !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای مگس عرصه سیمرغ چه جولانگه توست
ارض خود میبری وزحمت مامیداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
وطن فروش واقعی تو هستی! اینو از روی لج و رو کم کنی نمیگم. واقعاً اعتقاد دارم که شما و امثال شما وطن فروشید و برای لوث کردنش به دیگران این انگ رو میزنید.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
بچه ها به نظر شما کی بدبخته؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اینم یه منفی خوشگل از طرف من،بگیر نوش جونت!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چرا نظرم رو نمیذاری عصر ایران؟
من گفتم که وطن فروشی یعنی آبروی ایران رو تو مجامع بین المللی بردن نه باعث افتخار شدن.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
بی انصاف نباش؛

حکم دست دادن با زن غیر مسلمان با دست دادن با زن مسلمان فرق داره. برخی از مراجع کاملا متفاوت بهش نگاه کرده اند. در ضمن خودت اگر توی همون محیط بودی! چه میکردی.

چند وقت پیش خاطرات یکی از محافظان رهبری در مورد دیدارشان با یک خانواده ی ارمنی شهید بود. نوشته بود آقا از میوه ها و شربت خوردند و ما نخوردیم...
چون آقا اخلاق و فقه اسلامی را به خوبی می شناسند و آزادمنش تر از این حرفایند و ما نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
فکر کنم کل رفیقاشو جمع کرده که تو رو خدا + بدین...بابا دست دادن کجای دنیا جرمه؟ تو کدوم کشور؟ مگه فقط ایران مسلمونه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خيلي ...
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگر تعريف درسته وطن فروشي را ميدانستي هرگز به فرهادي وطن فروش نمي گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
((:
3272 منفی تا این لحظه! تبریک میگم رکورد زدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
به امثال تو میگند اسپمر یا ترول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
3636 تا منفی.رکورد منفی رو زدی برادر.ملت یعنی این نه...
رسول
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
منفی ها رو عشق است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
پیش به سوی 4000 تا منفی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
من می خوام بدونم به تو چه ربطی داره!!؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
تبریک! منفیات داره رکود گینس رومیزنه! رسیده به 4030
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خدارا شکر که یک ایرانی به این موفقیت رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
منفی خور! منفی بخور!
نفیسه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام
من تبریک میگم به همه مردم صلح دوست ایران و آقای فرهادی فکر مینک این جایزه بزرگتر از این حرفا باشه که بخوایم درمورد مسائل و عقاید شخصی یک نفر حرف بزنیم و قضاوت کنیم خداوند بزرگ و مهربان تر از این چیزهایی ه که شما میگید اگه بحث گناه مطرحه!!اگر بحث چیزه دیگریه بازم این مسئله به خود آقای فرهادی مربوطه نه به من و شما ...
تنها چیزی که به ما مربوط میشه این موفقیته ک سربلندی برای ایران که در تمام زمینه ها سر بلند بود و با این موفقیت به سر بلندیش افزوده شد!
این مسائل هیج جای دنیا اهمیت نداره و ما هم نباید خودمونو درگیر کنیم و از اصل ماجرا قافل بشیم ...
بیاایید و ذهنمونو از انحرافات پاک کنیم و به قسمت مثبت نگاه کنیم...شاید در اون لحضه در اون مکان آقای فرهادی این تشخیص رو دادند ... ما نباید نظر بدیدم که کی چی کار کنه یا نکنه!فراموش نکنیم کسی رو جای دیگری ماخذه نمیکنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
حتما تو خوشبختی!!! فقط می خوام همه چیو سیاه سفید ببینیم!! چرا نمی خواید دنیا رو قشنگ تر ببینید. چقد می خواید توو تهجر بمونید!!؟؟ اگه انسانی با دست دادن با یه زن بد بخت و وطن فروشه و میره جهنم بزار باشه و بره. تو چی هستی. تو واسه نام و آوازه ایران چه کار کردی!!؟ حداقل فرهادی تونست با همین امکانات کم توو سینمای مملکت نام ایران رو توو سینمای دنیا مطرح کنه!! من به هر کسی که واسه مملکتم زحمت میکشه و در راستای اعتلای نام ایران قدم بر میداره احترام میزارم و ازش تشکر می کنم. از تهجر بیاییم بیرون و با نگاهی جامع تر و بلند نظرانه به دنیا نگا کنیم. توو روزنامه خوندو سلحشور گفته: گرفتن جایزه گلدن گلوب مثل جایزه گرفتن از دزده!!!! دزدی رو کسی کرده که واسه دزدیدن فیلمنامه محکومش می کنن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقای عزیز دل برادر..شما احیانا سواد داری؟؟ تعداد منفی هایی که خوردی رو تقسیم بر مجموع منفی و مثبتت بکن..من کردم تا اینجا شده 0.945 این عدد یعنی 94.5 درصد جامعه اماری با شما و افرادی با طرز تفکر شبیه شما که همه چیز رو ول کردن و چسبیدن به دست دادن فرهادی با آنجلینا جولی مخالفن..آقا جان طرز فکر جناب عالی و اعتقاداتت فقط برای 5 درصد جامعه خریدار داره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
6000 منفی رو عشقه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فقط تو ایرانه که یک کامنت اینهمه نمره منفی میاره حرف نمیزدی سنگین تر بودی
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
من نمیدونم اینجور افراد چرا خودشون رو بر حق میدونند. میتونند برا همه تصمصم بگیرند و یا...
وطن فروش خودتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
6900 تا منفی!!!
نوش جونت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
هه هه هه هه هه......7047امیش خودمم...
راستی تو به روح اعتقاد داری؟؟؟
كوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
بعيد ميدونم كه تو واقعا و اصالتا ايراني باشي و اگر هم كه خداي نكرده ايراني باشي در اينصورت من براي خودم متاسفم كه هموطني مثل تو دارم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
ث در زبان فارسی وقتی معادل یه کلمه انگلیسی نوشته می شه که در انگلیسی th نوشته شده باشد. این قدر ها هم این نوشتار دلبخواه نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
آقای خوشبخت ، شمار خون خودتو آلوده نکن ، برو قربونش ، گوگولی مگولی
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
خدا شفات بده!یه کم گنده بشین کوچولوها!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
امثال تو اصلا وطن سرشون نميشه جناب بس..جي
شنيدم كامنتي 7000 تومن پول از دولت ميگيرين نه؟
مهدیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
در جایی که شعور جرم است آنانکه می فهمند عذاب می کشند و آنها که نمی فهمند عذاب می دهند.
می بینی ناشناس جان،هردو داریم عذاب می کشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
540
1644
واقعا دمش گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
کسی که گفته محتاج جنبش سبز است قابل اعتماد نیست هر چند فیلمی این چنین زیبا را ساخته باشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
به این دوکلام آقای پوراحمد در متن توجه کن بعد نظر بده "فرهادی کدام فیلمش را برای فستیوال های جهانی ساخته است." " اصغرفرهادی آدمی نبوده که فیلم ساخته باشد تا به فلان جشنواره برود. " پس این فیلم رو کی به جشنواره داده ؟! کی آقای فرهادی را با فیلمش برده جشنواره ؟! واقعاً که شما از نیات خیر افراد با خبرید مُردیم از این خودگذشتگی و ایثار در جامعه هنری که فقط تو ایران می تونی نمونه اش پیدا کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اگر این حرف رو زده آینده نگری کرده احتمالا اون موقع بدنبال ویزا بوده و به گفته آقای پور احمد ایشون در فیلم سازی اصلا دنبال شرکت در جشنواره ها نبوده ولی یه دفعه سر از اونجا در آورده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
3218
720
خدا شفاتون بده....بااین مصاحبه چرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شما آدرس بدید واسه مصاحبه میایم خدمتتون !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خوب نمی خوندیش چرند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ایضا شما را...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
و خدا هم به شما قوت بده تا بتوانید در مسیر این رودخانه دلهای مردم برعکس پارو بزنید ...!
مونا
| Netherlands |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای کاش روزی ادبیاتتون تغییر کنه و بفهمید و بدونید که میشه با ادب هم حرف های مخالف زد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خدا شما رو شفا بده كه كلا همه چيز رو مثل زندگيتون سياه مي بينيد
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
مي خوام ببينم شما چرا اينقدر ناراحتي آخه مگه جز اينه كه يه ايراني جايزه معتبر جهاني گرفته؟
آخه چرا.....؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ناشناس محترم به نظر شما بيشتر به شفايافتن نيازمنديد.
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
بی ادب محروم ماند از لطف رب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
انها که باعث دلار 1800تومانی وسکه 800هزار تومانی شدند چکاره اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
این مصاحبه واسه ادمای چرندی مثل تو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
الان تو شفا گرفتي داري براي ديگران دعا ميكني ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
مصاحبه سلحشور خوبه بزاریم؟
ا ب پ ت ...
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
548
1276
نمی دونستم کیومرث پوراحمد دلش اینقدر بزرگ باشه البته من از بین کارهاش قصه های مجید رو خیلی دوست داشتم و دارم و هنوز بعضی فیلم هاشو می بینم. ولی اینها به کنار، مهم نیست که فیلم هاش خوب باشه یا بد. خودش بزرگه (منظورم هیکلش نیست که البته اون هم بزرگه ماشالله منظورم بیشتر روح بزرگشه بدون کینه و حسد).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شب یلدا و اتوبوس شب واقعا خوب بودند. بخصوص بخصوص شب یلدا
???
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
با این کامنتی که نوشتی همه رو گیج کردی نمیدونیم کدوم طرفی هستی.نمیدونیم مثبت بدیم یا منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
586
2012
زنده باد فرهادی و پور احمد و همه ایرانیان آزاد اندیش
پاسخ ها
مرجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگر هر غربزده ي بي قيد و بندي را آزاد انديش بنامي كه اوضاع مي شه نهايتش رختخواب خوابي گلشيفته و حموم رفتنش جلوي دوربين، واسه گرفتن جوايز از غربي ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
مرجان خانم کاش همه کسائی که کامنت مخالف میذارن مثل شما بی مطالعه و از روی بی سوادی حرف بزنن نه از روی کینه ورزی . چون نهایتا شما میتونین با مطالعه بیشتر بالاخره متوجه بشین که لزوما غرب مفهومی همسان و همپایه با فساد و بی قید و بندی نمیده و لزوما آزادی نیز. اما این قوم بی سواد حمار کالانعام از سینه پرکینه نسبت به آدمهای باهوش و موفق کامنت میذارن چون خودشون رو کوچکتر از اونی میبینن که بخوان در حد این جور آدمهای موفق قدم بردارن. بیانات مقام شامخ سلحشور رو در خصوص همین آقای فرهادی مطالعه بفرمائین تا به صحت عرایض بنده وقوف پیدا کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ناشناس كه با پرچم آمريكا پاسخ ميدي همين كه تو سواد داري براي همه كافيه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
این کسی که به اسم مرجان کامنت گذاشته حاضرم شرط ببندم اسمش یداللهی غلومعلی چیزیه خواسته برش کامنتو زیاد کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تو از همه بیشتر سواد داری پرفسور بی هویت ..مرجان اسم اصلیتو بزار چرا اسم یک خانم رو خودت میزاری پسر
سعید جمشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ناشناس دومی، پاسخ ایشون با پرچم آمریکا صرفا بخاطر وجود آدم های تنگ نظری مثل شماست که یک ایرانی رو مجبور می کنه از وی پی ان استفاده کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
و تو ناشناس که با پرچم ایران پاسخی گذاشتی؛
تو که ادب و حرمت رو نمیدونی، برو اول اینها رو یاد بگیر ... !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نه ناشناس جان! من به عنوان یک ناشناس دیگر با پرچم مقدس ایران، آرزو میکنم که روزی امثال شما هم به گوهر سواد و ... آراسته شوند بلکه بتوانند مسایل را دقیق تر دیده و حلاجی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
454
885
واقعا دمش گرم.
MC
Kazakhstan
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
254
1479
زنده باد هر آنکس که نان را به نرخ روز نمی خورد و مانند ماهی مرده خود را به دست جریان آب نمی سپارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
دمت گرم
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
زنده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
البته خوردن بعضی نانها بالاخص اگر از طرف اجنبی ها باشه خوردن نداره .
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تا اینجا 92 منفی = تعداد نون به نرخ روز خورها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
همش سیاسیه .....
فکر نکن در هیچ مسئله ای که ایران رو دخالت نمیدن اما چرا فقط میان واسه هنر و هنرمندای ما دست و هورا میکشن ......
نمیدونم چرا اینقدر توجهات کم شده . هرکی هورا کشید فوری بقیه هم هورا میکشن .
یه خورده فکر کنین به اصل نه به حاشیه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
514
1592
من فیلم روندیدم دربارش هم نظرنمیدم اما وقتی حرف های آقای فرهادی رو بعداز دریافت جایزه گلدن گلوب شنیدم وتاثیرحرفاش رو تو چهره حاضرین دیدم خدامیدونه چه حالی داشتم
آقای فرهادی شما افتخارماشدین شمابا اون متانت واعتماد بنفس وزیبایی کلام باعث دلگرمی دوستداران وطن شدین.
خدالعنت کندکسانی که نه به فکرایران ومردمانش هستن ونه افتخاری اینچنین براشون قابل هضمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خدالعنت کندکسانی که نه به فکرایران ومردمانش هستن ونه افتخاری اینچنین براشون قابل هضمه. """ اینو خیلی خوب آمدی...
ناشناس
| Armenia |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
احسنت باریکلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
حرف دل مردم رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ولی ببین این فیلمو
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
من هم فیلم رو دیدم هم مراسم
وقتی اقای فرهادی حرف زد واقعا اشک تو چشام حلقه زد
بهترین جملات را که میشود گفت تو اون جمع فرهادی به زبون آورد
واقعا دمش گرم
به این میگن یک ایرانی با غیرت
در ضمن من ندیدم دست بده اگرم داده باشه که دنیا به آخر نمیرسه
صلاح مملکت خویش خسروان دانند
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
488
819
مرسی به آقای پوراحمد
پاسخ ها
زندگي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
نمي شه شما غربزده ها حداقل ظاهر را حفظ كنيد و به جاي مرسي بگين ممنون؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شک نکن که تو اون دنیا هم خدا بهتون میگه غربزدگی اینا شرف داشت به بی هویتی شما. اینو از من داشته باش تا اونجا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
نه مرسی نه ممنون تنها و تنها *سپاس*
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
هم مرسی و هم ممنون و هم سپاس! بس کنید این تعصبات کثیف را!
آذربايجان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
393
558
آزربايجاننان بير ياشاسين فرهادي بئي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
یاشاسین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ياشاسين
ولی تا جایی که میدونم اصغر فرهادی اصفهانی هست !
ولی الان نماینده کل ایران !
حمیدرضا ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نماینده همه ایرانی های آزاد اندیش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آذربایجانی یا اصفهانی بودن یا حتی ایرانی بودنش خوب ولی از آن بهتر انسانی بودن فیلمش بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اولا آذربایجان نه آزربایجان! ثانیا فرهادی اصفهانیه! ثالثا توی مسائل ملی یاد بگیریم بگیم ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
دم شما گرم که طاقت ندارید یک ایرانی آذربایجانی به زبان محلی خودش برای یک ایرانی اصفهانی ابراز احساسات کند. این یعنی اوج خوشحالی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
منظورش یک زنده باد به آقای فرهادی از آذربایجان هستش
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
آقای آذربایجان دم شما گرم که اصالت داری و ناشناسی که از مسائل ملی صحبت می کنید مگه ملیت ما مجموعه ای از آذری و گیلکی و بلوچ و لر و کردو.... نیست؟
محمد هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
510
662
انشاا.. رسانه ملی ما به چنان روشنفکری برسد که ایچنین مراسماتی را نه تنها بایکوت خبری نکند بلکه با غرور و افتخار کاملا پوشش دهد و دست از این کج اندیشی ها بردارد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
این اسمش روشنفکری نیست! اسمش کمینه شرافت حرافه ای است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اقايي كه فكر مي كني روشنفكري نيست كمي به بزرگي وافتخاره كسب اين جايزه با ان رقابت فكر كن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آخه این که آقای فرهادی عزیز این افتخار رو کسب کنه که موجب افتخار حضرات نیست، موجب شرمندگیشونه که یک مجموعه کوچک مثل تیم آقای فرهادی با خودسانسوری اجباری و سانسورهای اعمالی از طرف صدا و سیمای میلی و هزارویک محدودیت دیگه بازم تونسته این افتخار رو کسب کنه. فکر میکنین چرا حتی کسی مثل شمقدری هم که ارزش و اهمیت ایران براش از یک ذره ارزن کمتره فوری و هول هولکی اومد و تبریک گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
جناب ناشناس دوم! عادت کن متن را خوب بخوانی و نظر دهی!‌ جمله‌ام را برای ذهنت باز میکنم: این که رسانه ملی این خبر را پوشش دهد، اسمش روشنفکری نیست. اسمش شرافت حرفه‌ای است آن هم نه در حد پیشرفته! بلکه در حد کمینه! انتظار زیادی از رسانه ملی نمیرود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
انشاا..
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
417
580
فیلمساز به این میگن ناز نفست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
54
316
با سوال و جواب آخر موافق نیستم. اصغر فرهادی خودش بود و برای تکلف و خودنمایی هم نیازی به بیان جملات عمیق نداشت. چرا ما ایرانی ها باید متفاوت باشیم؟
چند نفر اونجا سعی کردند حرف های عمیق بزنند که فرهادی دومیش باشه؟ هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
331
290
عالی بود.
دمش گرم
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
283
392
شما هم با اين همين جمله كوتاه "اصغر فرهادی را شلاق بزنید ؛ دل خیلی ها خنک می شود! " خيلي حرفها را گفتي
كاوه ايراندوست
Netherlands
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
239
559
در اين وانفسا اوضاع كشور فيلم آقاي فرهادي باعث غرور وافتخار ملي است
و به نظر من ديالوگ هاي اين فيلم اوج احساسات وعواطف ايراني را آشكار ميسازد و تاثير پذيري شگرفي بر ببيندگان دارد كه گواه اين موضوع مهر تاييد داوران بين المللي وكسب جوايز متعدد است
منتقدان اين فيلم در ايران اگر ذره اي خون ايراني در رگهايشان باشد و سربلندي ايران عزيزمان را خواستار باشن اينگونه درباره او سخن نميگويند
فرهادي عزيز ايرانيان وطن پرست تو را ميفهمند و دوستت دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
361
573
درود بر انسانهای وارسته مانند پور احمد
وفرهادی وتبریک به مردم ایران که چنین
هنرمندانی دارند.
باتاسف به ادمهای نون به نرخ روزخور
امید است انها مهم به خود بیایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
372
513
فرهادی عزیز! دل مردم ایران رو شاد کردی ... خدا دلت رو شاد کنه.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
358
439
آقای فرهادی شما برای ما ایرونیا افتخار آفریدی.
جایزه ای که برای هنرتون به عنوان یه ایرونی گرفتین کمتر از مدالی که بهداد سلیمی گرفت ما ایرونیا رو خوشحال نکرد.
به شما تبریک میگم و آرزوی بهروزی دارم.
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
عباس آقا مدال بهداد سلیمی هم در جای خود خوب بود ولی به روی سر بردن وزنه هر چند هم سنگین خیلی با ساخت یک اثر هنری و فرهنگی که در این ابعاد تاثیر گذار بوده فرق میکنه .
دانه ی فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو جان سوزند اما این کجا و آن کجا !
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
عباس جان قطعا هردوی اینها ارزشمندند اما فراموش نکنین که ورزش انفرادی تا حد زیادی به خود فرد بستگی داره و ضمنا محدودیتهاش عموما مالیه اما کار فیلمسازی بشدت محدودیتها و خط قرمزهای سیاسی، فرهنگی ، مالی و تکنولوژیکی داره که وزارت ارشاد ما بحدلله در حق فیلمسازها به کمال رسونده اونو. به خاطر اینه که در چنین شرایطی انجام چنین کاری یه مقدار از کار بهداد خان متفاوته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
360
316
دمش گرم، دمت گرم، دمتان گرم
سيد حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
346
408
زنده باد ايراني - پاينده باد ايران- پاينده باد انسانيت
درود بر كيارستمي و احسنت بر فرهادي
تشكر از عصر ايران
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
317
278
زیباترین بهاریه ای که در ماهنامه فیلم تاکنون خوانده ام، نوشته ای بوده از عالیجناب کیومرث پوراحمد. آنچا که از سینما رفتن کودکیش گفته و تماشای اسپارتاکوس و روزه سکوتش و صدای خش خش دمپاییهای محبوبش. یادش بخیر نوروز 79 بود و چه عالمی داشتم من با این بهاریه. تنها شماره ماهنامه فیلم در آرشیوم که کمی کهنه شده (از فرط خواندن زیاد) همین شماره نوروز 79 است. دلم لک زده برای تجربه دوباره آن حال و هوا. به امید نوروز 91 و بهاریه زیبای عالیجناب کیومرث پوراحمد، درست وقتی که طعم خوش اسکار را بارها مزمزه کردیم و خوب در وجودمان ته نشین شده.....!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
184
220
این هم شده حکایت همون گاو نه من شیر ده.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
137
575
جرم دست دادن با زن نامسلمان، کروات زدن، لباس نامناسب پوشیدن بدترهست یا سه هزار میلیارد تومان اختلاس که سیصد هزار خانواده را نابود کرد؟
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
362
455
آقای فرهادی عزیز! خدا پشت و پناه شما و ما باشد، همین فرمون برو برادر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
32
182
به نظر من این جمله در حال حاظر مهمترین جمله ای است که از طرف نماینده ایران به جهانیان باید زده بشه تا تاثیر تبلیغات فرهنگی ،سیاسی دشمنان ما رو محو کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
251
125
دم شما هم گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
113
282
واقعا"راست میگه هرجا که نام ایران باشه و صلح باشه خیلی خوبه بقیه اش به کنار
sasan
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
268
196
دمت گرم
لذت بردم از انسانیت شما
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
320
312
شاید خنده دار باشه ولی با این جایزه خیلی امیدوار شدم ; به همه چی ، به زندگی ، به آینده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چون غیر از این خبر ،بقیه همه اش اختلاس و گرانی و .....است .چیزی دیگه برای دلخوشیمون نمونده .میدونم عصر ایران مثل بقیه چاپ نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
مرسي
طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
25
177
هم حاتمی کیا و هم فرهادی هنرمندان برجسته ای هستند ، بیایید باور نکنیم که حاتمی کیا به دلیل خود کم بینی نقدی بر فیلم اصغر فرهادی داشته است ، که اینگونه نیست قطعا ...
Davood
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
165
352
من كه وقتي داشتم مراسم نگاه مي كردم و اسم آقاي فرهادي رو صدا زدند اشك تو چشام جمع شد و قلبم خالي ...
باعث افتخار ماست آقاي فرهادي ... همين كه اسم كشورمون ايران در اين مراسم به اين مهمي مطرح شد بزرگترين افتخار
به اميد فتح اسكار توسط آقاي فرهادي ... براش از ته دل آرزوي موفقيت مي كنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
267
348
بعد از چند سال بالاخره يك خبر خوب شنيدم واقعا مباركه ايران وايراني رو سرفراز كردي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
272
311
دم آقای پور احمد هم گرم!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
275
389
بابا گلي به جمالت اقا كيومرث ، خيلي اقايي خيلي بزرگي ، چه قدر عالي گفتي ، بي هيچ زاويه و پوششي ، بدون هيچ كينه ناشي از رقابت ناسالم . درس بود براي همه ما در همه كارها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
228
135
آقا شماها چه میدونید شاید مرجع تقلید ایشون دست دادن با زن اجنبی را با این شرایط بدون عیب بدونه
افسانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
260
233
واقعا تبریک میگم.دل همه ایرانیای واقعی رو شاد کردین.ای ول داره آقای فرهادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
215
241
تا كور شود هر آنكه نتواند ديد..... انشاا....
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
302
190
آقاي پوراحمد عزيز!
با قصه هاي مجيدت نوجوانيمون گذشت و با فيلمهاي ديگرت زندگيها كرديم
پيرشي الهي
اميدوارم يه روزي يه فيلم قشنگ بسازي و دنيا از كارات لذت ببره
دوستت داريم آقا كيومرث
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
280
223
من دست فرهادی رو میبوسم ودشمناشو دزدانی مثل مغولها میدونم
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
273
190
بعد از گذشت چند روز از اين خبر موفقيت هنوز كه هنوزه وقتي مطلبي در اين مورد ميخونم اشك امانم نميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
248
197
مردم فهيم ايران مسلما"به جناب آقاي فرهادي و همچنين جناب آقاي پوراحمد افتخار ميكنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
مُردیم از بس به اینو اون افتخار کردیم آخه به آقای پور احمد دیگه چرا ؟ حتماً به خودت هم افتخار کن تا ما هم به تو افتخار کنیم و بعد اونا هم به توافتخار می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
264
241
زنده باد پور احمد
پاینده باد فرهادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بعدشم همه باهم مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و انگلیس .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
215
185
درود بر هر دو بزرگوار
افتخار ميكنم كه ايراني هستم و هموطنان بزرگي همچون شما اساتيد رو در كنارم دارم
پاينده باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فرهنگ ما را منور کردید با دست دادن به آنجیلا جولی محبوب جن و انس عجب فیض بزرگی کسب کردید.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
73
234
ان شا ا... آقاي پور احمد با دوستانش محشور شود.
طاهر - ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
248
183
من تمام فیلمهای آقای فرهادی را دیده ام اما او را با فیلم "درباره الی" میشناسم. این فیلم حق داشت در ردیف آثار فاخر تاریخ سینما لحاظ شود.
خدا وکیلی اسکار برای فرهادی کم است.
آفرین به این هنرمند بزرگ ایرانی و بدبخت حسودانی که موفقیتهای جهانی هموطنشان را تحمل نمی کنند. 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
97
43
اساسا شلاق خیلی کارساز است و همه مسائل را حل می کند ،‌تردید نکنید . به خصوص شلاق زدن فرهادی دل بعضی ها را خنک می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آقای پور اجمد خوب که قاضی نشدن وگرنه برای دلخنکی دستور شلاق همه متهمین رو صادر می کرد.
mirz
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
118
321
باعرض سلام:خیلی از اینکه اصغر فرهادی افتخارآفرین شد به عنوان یک ایرانی خوشحال شدم.دقیقا چنین مواقعی ما باید فرهنگ خودمون رو جابندازیم نه اینکه تحت تاثیرفرهنگ اون طرفی ها قرار بگریم.من فرهادی رو به عنوان یک کارگردان موفق تحسین می کنم ولی دست دادنش با خانوم جولی رو تقبیح می کنم چون این بانو صرفنظر از اینکه نامحرم بوده تو یه سری فیلم هایی بازی کرده که به نوعی علیه ایران بوده است.درضمن ما نباید کسانی رو که اصغرفرهادی رو نقد می کنند مسخره کنیم چون اصل اولی در آزادی بیان اینکه دیگران رو بخاطر اظهاراتشون مورد توهین و ناسزا قرار ندیم. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آخه قربونت اگه منصفانه نقد می کردند که مشکلی نبود .مشکل این جاست که همه چیزو ول کردند چسبیدند به دست دادنو...بعد اسم خودشون رو می گذارند مسلمون و به راحتی به دیگران تهمت می زنند...
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
226
160
وقتی کیومرث پوراحمد میگه خوبه من که خودم دوبار این فیلمو دیدم اگه ندیده بودم هم میگفتم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خوبه ولی از نظر پوراحمد و آقای پور احمد همه نیست.
پرستو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
192
253
واسه کسایی مثل آقای سلحشور و امثال اون آقایی که اولین نظرارو داده واقعا متاسفام! که چشم ندارن ببینن یک هنرمند ایرونی تو دنیا مطرح شه و جای خودشیفتگی و تعریف از خودش، انقد عالی از مردمش بگه! آقای فرهادی کاش میدونستی بعضی از مردم وطنت لیاقت تعریف کردن ندارن....
واسه امثال سلحشور و اون آقای ناشناس میگم که آقای پور احمد و فرهادی رو وطن فروش میخونید: بهتر نیس به جای اینکه از دست دادن و ادای احترام به خانمی که خودش با وجود اینکه مسلمون نیس، خیلی کارای انساندوستانه تر از ما انجام داده، به مسائل مهمتری گیر بدید؟؟
چرا کسی به اینهمه تجاوز اعتراض نداره؟ حالا دست دادن شد گناه کبیره؟؟
آقای پور احمد! گل گفتی واقعا! بی شیله پیله و پوست کنده!
به امید روزای خوب واسه وطنم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بسیار زحمت کشیدن گفتن مردم ما صلح طلب هستند می خواستی بگه من نماینده ملتی شرور هستم.
.............
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
218
208
زنده باد پور احمد و فرهادی ..........
چشم حسودان کور شود........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
یکم اسفد هم دُود کن چشم نخورن ؟!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
183
264
دم پوراحمد از این بابت گرم که تو مصاحبه اش ترسی از این نداشته که از مدونا و دی کاپریو و بقیه تعریف کنه یا به داشتن ماهواره اقرار کنه
ایشون و فرهادی عزیز و هرکسی که در مسیر تغییر نگرش جهانیان به ملت ما تلاش میکنند ستودنی اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اگر کمی هم مثل میکل مور کارگردان بزرگ آمریکایی در خصوص جنایت آمریکایی های جنگ طلب صحبت می کرد بد نمی شد یا حداقل یه سئوال از علت دستگیری مایکل مور می کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
189
56
این عادت بد ایرانی هاست که هر کس که بالا میرود بجای اینکه کمکش کنند و دستش را بگیرند بلکه پاشو میگیرند و میکشند پائین
saman
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
183
258
اي كاش آقايان ده نمكي و سلحشور هم اندكي فرهنگ اين مرد بزرگ را سرلوحه كار و افكارشان كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
دیگه هیچی کم نداشتیم جز یک الگوی اخلاق و فرهنگ که اونم رو آمریکاییها برای ما معرفی کردند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
1
15
عزیز دل عصر ایران توی خلاصه ای که زیر تیتر نوشتید، توی جمله اولش یه اشتباه کوچیک هست. لطفا اصلاحش کن!!!
منظورم ((دلیل این جایزه گرفتن ها، نه پرداختن به انسانیت است. )) هست!!!
عصر ایران ممنون. اصلاح شد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
296
167
فیلم فرهادی حرف نداره اما آقای پور احمد آیا برای یک فیلمساز ایرانی و شما این افتخار بزرگیه که در کنار آنجولینا جولی و بخصوص مدونا که به هیچ آغوشی در فیلمهایشان نه نگفتند به ایستید و با افتخار از ایشان یاد کنید. اصولا شما آنها را افتخار سینمای دنیا میدانید.آیا اگر آنها به ابزاری جنسی تبدیل نمیشدند باعث افتخار سینمای دنیا بودند؟ یا اینکه این مباحث برای شما اهمیتی ندارد؟. همین خانم آغداشلو که کارش شده بازی در فیلم های ضد ایرانی با تعبیر "همین شهره آغداشلو خودمان" ازش یاد میکنید.شاید قائل به این نکته که هدف وسیله را توجیه میکند هستید؟
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
43
199
اقای پور احمد این مصادیقی که گفتی تازه درست شدهاند یا خیلی عمیق به ان پرداخته شده اگر همه ندانند ولی تو میدانی هالیود این مضامین خیلی بهنر وعمیق تر بیان می کند چا انکه هم ادبیات انها با ما قابل مقایسه نیست و هم فیلم سازی بنابراین این فیلم چیزهای بدیع ونوی را یدک نمی کشد که بخواهد این جایزه را بگیرد. درنتیجه تنها یهد سیا نمایی اون از ایران می ماند که انها نمی توانند بسازند ویا اگر هم ساختن کسی به ان توجه نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
187
247
بنده با نظر پوراحمد موافقم! شلاق و حبس تنها راه خنک سازی بعضی هاست. ظاهراً تجویزاتی از قبیل آب ریختن و لولو و ... بعد از چند روز هنوز اثر گذار نشده است.
برخی هنرمندان که خود صاحبان سبک اند آنچنان خوشحال هستند که انگار خودشان جایزه را برده اند. آنگاه یک متهم به دزدی فیلم نامه که در دادگاه پرونده فیلم نامه دزدی دارد نمی دانم چرا اینقدر جلز و ولز می زند. و این افتخار ملی برای ایشان شده کابوس سر شب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
43
144
وقتی نظرات این به اصطلاح مسلمانان رو می خونم با خودم فکر می کنم واقعا تاریخ تکرار می شه اینا همون خوارجی هستند که اسلام رو تنها توی داغ مهر و به جا آوردن واجبات می دونن برای خودم که مسمانم بیش از شما متاسفم و برای شما به خاطر اینهمه نادانی و کوته فکری غرب به سمت اخلاقیات و وجدان رو آورده شما هنوز پی دست دادن با نامحرمان هستید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
313
150
چرا فیلم لخت شدن گلشیفته را نمی گذارین تا خبرتون کامل بشه حالا اگه منصفی اینم بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
چه ربطی داره به فرهادی
نجمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
148
42
خدا رحمت کنه آقای فرهادی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
162
279
واقعا افتخار میکنم که برای اولین بار یه فیلم ایرانی تونسته این جایزه رو ببره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
157
82
واقعا افتخار میکنم که برای اولین بار یه فیلم ایرانی تونسته این جایزه رو ببره
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
128
69
بابا جنبه جایزه بین المللی را داشته باشید ... چه تون شده مرتب یا نقد میکنید یا توهین میکنید یا دعوا میکنید ؟؟؟
باب خوشحال باشید این فیلم جایزه گرفته .. یه فیلم انسانی بوده .. مردم ایران را با احساس نشون داده ... اصغر فرهادی هم اگه دست داده کار اشتباهی کرده من اگه بودم دست نمیدانم نه به خاطره اینکه خیلی مذهبی باشم یا بخوام ادای مذهبی ها را در بیارم فقط به این خاطر که فرهنگ ایرانی را حفظ کنم و ما نباید هر جای دنیا میریم فرهنگ خودمان یادمون بره ما مسلمان هستیم و اینجوری بزرگ شدیم شما تا حالا دیدید که یه آمریکایی یا اروپایی از سنت ها و فرهنگ های ما تبعیت کنه ؟ چطور اونا مثه ما حجاب را رعایت نمیکنند ؟ اما ما مثه اونا به خانمها دست بدیم ؟؟ پس فرهنگ ایرانی چی می شه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
60
19
انسان وقتی طی زلزله ها وسونومی هاوقحطی هامی بیند که همان هایی که بزعم برخی آدم هایی هستندکه عاطفه ندارند،درکمک کردن به مردم صدمه دیده می شتابندایمان می آورد که این کمک کنندگان دراصل انسانندوعاطفه دارندودربسیاری موارد دیگرنیز براحتی دیده می شود که نگاه این انسان هابه مردم دنیادرست ومنطقی است ونه نگاه غرض آلودمنقدین به اینهاونگاه غربی ها به فیلم هاونمایش های از این دست دراصل ارزش دادن به انسان است وبررسی ها نیز اکثرااز جنبه های ارزش برای انسان هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
آخرش خواستی چی بگی؟ ما که نفهمیدیم!
بها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
108
171
برای من دیدن شخصیتهای محبوب و معروف هالیوودی در کنار هم بسیار جالب بود چه برسد به این که فرهادی در میان آنها حضور داشته باشد ،وای دیگه وقتی در اون جمع درخشید من در اوج خوشحالی بودم انگار خودم دارم انقدر ستایش می شم کار فرهادی در ضمینه هنر به بی مانندی کار رضازاده در ورزش بود ولی من منظور مسئولین را نمی فهمم نه به اون شوری شور نه به این بینمکی . اصلاً مهم نیست مهم مردمن که باعث افتخارشون شدی و همگی عاشقانه دوست داریم.البته همه دوستداران ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
2
155
در ایران اگر بخواهی خانه خود را آباد کنی باید ایران را ویران کنی و اگر ایران را بخواهی آباد کنی خانه ات را دیگران ویران می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
109
147
چطوره که علوم تجربي مثل طب و رياضي کامپيوتر و فيزيک و شيمي وزيست شناسي و روانشناسي و......
غرب خوبه ولي هنرشان بده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آن هم بسته به این که چقدر به نفع حضرات باشه خوب یا بد داره!
frdin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
108
140
وقتی تصویر فرهادی رو از کانال یورو نیوز میدیدم حسابی گریه کردم
ناصح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
250
112
با سلام خدمت تمامی اظهار نظر کنندگان عزیر. بنده هم نظری دارم که خدمتتان می گویم شاید مقبول باشد. متاسفانه در جامعه ما هر اتفاق یا پدیده ای که رخ می دهد به صورت سیاه یا سفید به آن نگاه می کنند. این مطالبی هم که در بالا ذکر شده مستثنی از این قاعده نیستند. بیایید یاد بگیریم به طرز صحیحی انتقادات و نظرات خود را بیان کنیم. به عنوان مثال در مورد این اتفاق می توان اینگونه قضاوت کرد که آقای فرهادی با فیلم زیبایی که ساختند و صحبت هایی که بعد از آن بیان کردند قابل تقدیر و تحسینند و باید به او آفرین گفت ولی دست دادن با بازیگر هالیوودی کار ناپسندی بود که نباید انجام می داد، غیر از این هست؟ پس آفرین به او به خاطر جایزه ای که برد و نمره منفی برای او به خاطر آن کاری که کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
چطور است که یک خارجی وقتی به ایران می‌آید مجبور است طبق عادات ما رفتار کند. اما وقتی یک ایرانی به خارج می‌رود بازهم مجبور است طبق رسوم ما رفتار کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
477
113
خاک بر سر تو عصر ایران و اون ... که احکام اسلامی رو هیچی حساب نمیکنید !!

واقعا متاسفم براتون
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
برو کشکتو بساب تو رو چه به نظر دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
هیچ جای اسلام از این چیزا که تو میگی نگفته.ولی مطمین باش گفته به دیگران توهین نکن مطمین باش تو رو به این خاطر باز خواست می کنند ولی فرهادی رو نه(تو اون دنیا میبینمت....)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خاک بر سر خودت که هیچی از اسلام نفهمیدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بابا مسلمون. بابا ابر انسان. برو آدم بی ادب که لیاقت جواب دادن هم نداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
106
133
آقا فرهاد چوخ یاشا سنه ایفتیخاریمیزسن
؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
110
254
منم بودم دست میدادم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ولی من دست نمیدادم.چون از مسلمون بودنم شرمنده نیستم.خیلی مودبانه عذرخواهی میکردم و میگفتم این کارو به خاطر اعتقاداتم نمیتونم انجام بدم
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
107
109
عالی بود عصر ایران متشکرم از پوراحمد عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
227
118
فقط جای گلشیفته فراهانی تو فیلم فرهادی خالی بود
اگه اون بود صددرصد اسکارو بهش میدادن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
103
22
قابل توجه نیوری محترم انتظامی!
از این مصاحبه معلوم شد آقای پور احمد ماهواره دارد!!
چون تلویزیون ما این مراسم را پوشش نداده بودو پور احمد مراسم را از ماهواره دیده است .
تا جمع نکرده زود بجنبید و مچش را بگیرید .
حالت جا اومد آقای پور احمد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
108
253
کار ماشده برخلاف اب شناکردن وقتی دنیامی پسنده می گیم حتما قضیه سیاسیه وقتی نمی پسندند ه بازم میگیم کاسه ای زیر نیم کاسه هست شما بگین دنیا چه جوری رفتارکنه تامابپسندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
این خوی مالیخولیایی بیمارگونه‌ی ماست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
260
114
نه آقا کیومرث. قیاس به نفس کردی عزیز جان. کسی از شلاق زدن او خوشحال نخواهد شد. تمام اعتراض همه دوستان به عدم رعایت حریم و حدود الهی است. انتظار میرود وقتی یک ایرانی در مجامعه بین المللی حاضر میشود ، رفتارش مصداق یک مسلمان معتقد باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
فکر میکنم شما هم نیتتو نشون دادی والا یه دمش گرم هم میگفتی به آقای فرهادی به خاطر توانمندیش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
چرا انتظار می رود؟ مگه همه ایرانیا مسلمونن؟ خیلی باحالی دوس داری همه شبیه تو باشن؟ یا خیلی کارای خوب و انسانی و کمک به همنوع کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
چه کسی میگوید که یک ایرانی حتما باید طبق دلخواه شما رفتار کند؟ ایشان که مبلغ اسلام نبودند آنجا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
لطفا اسلام را انحصاری نکنید . مثلا رفتار ماها که از صبح تا شب غیبت می کنیم و تهمت میزنیم و زیراب می زنیم و ریا می کنیم مصداق اسلام است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
110
216
به عنوان یک ایرانی به فرهادی عزیز توصیه میکنم
وقتی اکثریت مردمت خوشحالند همین برایت کافیست تا بدانی هر حرکتی در آن مراسم انجام دادی و هر حرفی گفتی درسته بنابراین بقیه و خواص و ... مهم نیستند و این مردم است که ماندگارند نه غیر ( پخش کن لطفا)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
همه ايرانيا كه نيومدن اينجا نظر بدن پس چه جوري فهميدي كه اكثريت مردم خوشحالند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
220
111
افتخار به حضور این فیلم تو اسکار مثل افتخار به چاپعکس گلشیفته فراهانی تو نشریه ی فیگارو هستش خب اینم روشنفکریه دیگه
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
377
55
این آقا مگه مسلمون نیست.......؟
اگه مسلمونه چرا به زنان نامحرم دست میداد

اگه مسلمون نیس / از اسلام خارج شده و باید سنگسار بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اوه اوه !تو که حتی با شلاق هم دلت خنک نمی شه!!!
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
واقعا تو هنوز احکام اسلامی رو نمیدونی ..!؟

حتما خودتو مسلمان میدونی و بقیه رو غیر مسلمان نه !؟
عجبا !!
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
صد رحمت به طالبان!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
هاها!‌ پیمان خان جان! خودتو لو دادی که! فعلا حدافترا بر خود تو واجبه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
بسمه تعالی . دست دادن با نا محرم سبب خروج از اسلام نیست . شما که دانش فقهی نداری نظر ندهی بهتر است .
ابولی
Kazakhstan
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
110
146
دمش گرم سرفراز شدیم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خیلی افتخار می کنیم اگر اونها این جوایز وعناوین را به ما نمی دادند چه کار می کردیم حتماً در از دست دادنشان ماتم می گرفتیم خوب باز هم اینها به ما ایرانی های بی فرهنگ اصالت فرهنگی می دن نه ؟! تحقیر در لباس تقدیر بالاتر از این دیده بودی که آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.
ابولی
Kazakhstan
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
110
82
دمش گرم سرفراز شدیم بخدا
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
4
97
درود بر فرهنگ و هنر و اندیشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
حتماً فرهنگ ، اونم از نوع آمریکاییش منظورته ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نه! ولی مسلما از نوع عقب افتاده‌اش هم نیست!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
106
86
ای خدا چرا بعضی افرادی در کشور عزیز ما ایران در کشوری با این عظمت وافتخار امیز باید انقدر تنگ نظر ویا بعبارتی حسود باشند. هر ان کس در سطح جهانی افتخاری افرید باید موردبی احترامی قرار گیرد که مجبور به ترک وطن شود. مگر فقط باید به هر انچه مورد نظر ما نیست تهمت بزنیم فحاشی کنیم اینها افتخارات ما هستند. مقاله ای بسیار با ارزش و ماندگار از استاد بزرگ جناب اقای پوراحمد است. همت عصر ایران را باید ستود درود بر شما
ashkan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
156
91
آقای فرهادی کاش ازین مردم تشکر نمی کردی خیلی هاشون جنبه ندارن ... ما همین طوری دوستت داریم نیاز به تشکر نبود تا دهن بعضی ها اینقدر باز شه
(عصر ایران حداقل یه دونه از کامنتهای منم بذار مردم اینقدر کامنت زدم و نذاشتی)
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
47
66
آهان این عکس رو گذاشتید یعنی با آنجلینا دست نداده، خیالمون راحت شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
151
59
اَه اَه! این چه وضع جمله پردازیه!
"جدایی نادر از سیمین " را پایان شب یلدای سینمای ایران می داند و امیدوار است که با این جایزه، اتوبوس شب در این سینما به ایستگاه آخر خود برسد."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تبلیغ فیلمهای خودشه خب !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
108
143
درود بر شرفت فرهادي و ايراني بودنت . تبريك ميگم به شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
111
238
درود بر آقایان پوراحمد و فرهادی. و شرم باد بر امثالی مثل سلحشور
شکیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
3
133
اگر به جای سرپوشاندن مشکلات اخلاقی که مورد پسند منتقدین است آنها را به زیبایی در قالب آثار هنری نشان دهیم چه بسا تاثیرات مثبت بر جامعه بیمارمان داشته باشد . همان چیزی که فرهادی دلسوزانه و خلاقانه سعی در انجام آن دارد.
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
106
193
نظر آقای فرهادی رای بگذارید کنار نظر آقای سلحشور و تفاوت فهم و درک را ببیند از کجاست تا کجا...
آقای سلحشور توهینی نبود که به آقای اصغر فرهادی نکند . من شرمنده ام که چه کسانی ادعای مسلمانی دارند و آتش حسد از کلمه کلمه عباراتشان می جوشد. اصغر فرهادی به عنوان یک ایرانی بهترین سخن را به مردم جهان از مردم کشورش گفت. امیدوارم هر روز موفق تر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
8
73
مطالب اين آقا نشانگر شخصيت اوست
حاكي از عقده گشايي-بي حرمتي-حقد و كينه-از طرفي جزم انيش مطلق و از طرفي خود بين و بي تربيت -فيلم آقاي فرهادي فيلم بسيار خوبي است.لازم نيست تعريف از آن را مستمسك عقده گشايي خود قرار دهيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
263
109
( اسکار جایزه ای است که سرنوشت یک سینماگر را تغییر می دهد. نمونه اش شهره آغداشلوی خودمان که فقط کاندیدای اسکار شد اما همین کاندیداتوری زندگی او را متحول کرد و موجب راه یافتن او به بازار عظیم تولیدات سینمایی و تلویزیونی آمریکا شد و الان کارهای او در سطح جهان و با تماشاگران میلیاردی مطرح است و دیده می شود.)!!!!!!!!11
معلومه چه کاره شده
مدل تبلیغاتی برای وسایل جنسی غرب
پاسخ ها
محسن
| Spain |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اخه عزیز ناشناس تو اصلا شهره اغداشلو را میشناسی ؟ فیلمهاشو دیدی که این نظرو میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
نقدا فاحشگی ذهنی بدتر از هر فاحشگی هستش جناب ناشناس!
ناشناس
Germany
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
1
13
عصر ایران از فضای "انتخابات" استفاده بیشتری ممکن است.این برای نشر نیست، تنها پیشنهادی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
56
220
درود بر اصغر فرهادی و لعنت به طالبان
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
به هر دو طرف قصیه میگویم این روزها که خبر خوش را هم به مسئله ای برای تفرقه بین ملت تبدیل میکنید یاد تان باشه تا وقتی ایران ضعیف و د چار کشمکشهای داخلی فیزیکی شد بدونید منشا ان فقط اخلاقی بود ه نه سیاسی یا افتصاد ی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
3
85
دوستان
لطفا شیرینی این موفقیترا بابرچسب زدن به این و آن تلخ نکنیم
هم حاتمی کیا هم فرهادی وهم آن آقا
دوست داشتنی و شریفند
آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
73
167
آقای پور احمد مگر زمان پیامبر کسی را به خاطر شرابخواری و خلاف دیگر شلاق می زدند برای خنک شدن دل کسانی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خدا عالم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
وقتی در حضور امام حسین ع از یزید صحبت شد و همراهان امام از بدیهای متعدد یزید گفتند اما امام حسین ع فرمود : اما یزید خوب شعر می گوید . مدعیان مسلمانی از امام حسین ع بیاموزید که نباید فقط به دنبال گرفتن نقطه ضعف از مردم بود و باید خوبیهای آنان را هم در نظر داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
344
112
وقتی که خاتمی با اون خانم ها داست داد کسی چیزی نگفت
خب معلومه که اینا هم به ارباباشون می کشن
پاسخ ها
ایرانی
| Iraq |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
برو بابا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
عصر ایران عزیز، مردانگی نیست کامنت توهین به خاتمی را نمایش دهید و پاسخ آن را نه..!

درود بر خاتمی فرهیخته و بزرگ که به کوری چشم شب پرستان، هنوز و همیشه گوهر شبچراغ ملت ایران است.
میگ میگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بدبختی ما ایرانیا کوته بینی ماست. اقای ناشناس ای کاش می شستی و کلاهه خودتو قاضضی می کردی. ایران و ایرانی زمان رئیس جمهور محبوبم تو اوج بود ولی الان چی؟ خوبه هستند افرادی مثل فرهادی که پیام صلح طلبی مردم ایران رو به دنیا بگن! ما که دستمون کوتاهه! شیر مادرت حلالت فرهادی. اون دستی هم که دادی نوش جونت منم بودم می دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
جناب ناشناس مگه دروغ گفته اگه دست دادن بازنان اجنبی حرام نیست عیب نداره پس چرا جوش میاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
139
149
راستی نظر آقای پوراحمد رو درمورد عمل گلشیفته فراهانی(عکس های تو مجله لوفیگارو) نپرسیدید؟
آقای پور احمد به نظر شما گلشیفته اون حرکت رو برای خنک شدن دل کی کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خیلی حرفت بیربط و مسخره بود!
میگ میگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اون اون کارو کرد که تو بسوزی فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
58
160
جنا ب پوراجمد ازقدیم گفتن کافرهمه رابه کیش خود پندارد
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
54
113
فرهادی یک حرفی زد که در دل یک ملت بود که جایگاهی برای صحبت و رساندن حرفشون به دنیا نداشتند. آن جایی صحبت کرد و از ما دفاع کرد که کسی سالن را ترک نکرد و همه جهان دیدند که گفت ما انسانهای صلح طلبی هستیم. من در کوته بینی بعضی افراد متعجبم!! چرا ک فکر نمیکنند ما باید چه هزینه ای بکنیم تا به گوش جهانیان این ندا را برسونیم که ما اهل صلح و آرامش هستیم ما جنگ نمیخواهیم!!
وا اسفا بر مردم کوته بین!!!!!
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
24
89
اگر کاری کردین که این آقای فرهای از کشور فرار کرد اینها که از گفتن واقعیت و نشان دادن اون به مردم احساس ناامنی میکنند خود خائن و وطن فروش هستند
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
165
166
بسیار مایه مباهات است برای من و برای تو و برای همه اهالی هنر و برای کشورمون. فراموش نکنیم که فیلم اقای فرهادی با فیلمهایی رقابت کرد که بر قله های افتخار سینمای جهان جا داشتندوجا دارند. دست دادن با یک زن در یک مراسم رسمی جهانی که سمبل زنان هنرمند بین المللی است کار بدی است یا فاحشه خواندن زنان هنرمند مملکت خودمون؟دریافت جایزه از جشنواره معتبری همچون گلدن گلوب برای ابروی مملکت ما و جامعه هنری ما چرا بعضی ها را اینچنین جری کرده است؟ من میگویم فرهادی برای کشورم افتخار افریده > بنا براین باو درود میفرستم و دستش را میبوسم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
65
138
خدا را صدها بار شکر که مدونایی که ملت ذوق کردند اینبار ایران را صحیح تلفظ کرد، جایزه فرهادی را به او داد. خدا را شکر که تمام بزرگان و برترینها، انجلینا جولی، دی کاپریو، بریتنی اسپرز و خیلی آدمهای مهم و اسطوره های زندگی ما همه آنجا بودند یا در ان هتل "یکبار قدم زده بودند" از سر لجبازی با حکومت به کجا میروید! هر چند شب دراز است و قلندر بیدار
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
506
166
هورا هورا زنده باد جلبكهاي هنرمند سبز ...هورا ما بي شماريم ما بي شماريم. اسكارو هم از بي هويتهاي سكس باز مي گيريم تا تاييدي باشه بر فرهنگ 2500 سالمون . هورا...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چقدر منفی ! نوش جانت :))
ناشناس
| Spain |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چه کامنت جالبی ، فقط از ادبیات امثال شما چنین نوشته ای بر میاید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فقط تو خوبی..... خدایا جقدر تهجر!!!!!
نقي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
آخه سيرابي تو فرهنگ ميدوني چيه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
منفی راچه کسانی دادند مهمه امثال تو که.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |