فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۷۰۸۰
انتشار: ۱۷:۰۴ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۱

نماینده مجلس: کشور از بی‌برنامگی رنج می‌برد

عصر ایران
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از عدم انجام کارهای پژوهشی در بعد علوم اسلامی گفت: باید بررسی کنیم که چقدر از بودجه دانشگاه در بخش پژوهش هزینه شده است.
فارس: نماینده مردم بناب گفت: کشور از بی‌برنامگی خیلی رنج می‌برد و این موضوع باید به عنوان یک کار پژوهشی بررسی شود که در 30 سال گذشته در زمان جنگ، دوران سازندگی، دوران اصلاحات چقدر از دولت‌های ما برنامه محور بودند.

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بناب در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با گرامیداشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: در عرض 33 سال گذشته کارهای بزرگی در کشور انجام شده و هر کجا نگاه می‌کنی، موفقیت‌های نظام را شاهد هستیم.

وی افزود: امروز در بحث نظامی و دفاعی، ایران از نظر تجهیزات دفاعی حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از روند روبه رشد وضعیت بهداشت و درمان کشور نسبت به سال‌های اخیر خبر داد و گفت: به جرأت عرض می‌کنم در موضوعات غیرعلوم انسانی حرکات خوبی شده، ولی در بخش علوم انسانی با مشکل مواجه هستیم و هیچ پژوهشی در این بخش صورت نگرفته است و اگر پژوهشی هم شده، به آن عمل نکرده‌ایم.

باقری‌بنابی با بیان اینکه نظام بانکی خود شریک علم است و در این اوضاع و احوال آشفته بازار هر کس بگوید که اقتصاد علم نیست، سر خودش کلاه گذاشته است؛ گفت: با وجود اینکه پژوهش‌های خوبی در این بخش انجام شده، ولی چه کسی به آن عمل خواهد کرد؟!

وی درعین حال اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث‌های اخلاقی پژوهش‌های خوبی شده، ولی کجا و کدام قشر به آن عمل کرده‌اند و بعد از گذشت 33 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی چقدر توانسته‌ایم استاد دانشگاه، حوزه‌های علمیه، معلمان، بازاریان و کارکنان بانک و سایر قشرهای جامعه را اخلاقی به بار آوریم؟!

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از عدم انجام کارهای پژوهشی در بعد علوم اسلامی گفت: باید بررسی کنیم که چقدر از بودجه دانشگاه در بخش پژوهش هزینه شده است.

وی تصریح کرد: من نمی‌خواهم بودجه اختصاص یافته به بخش پژوهش در کشورمان را با بودجه پژوهش یک کشور غربی مقایسه کنم؛ ولی از گفتن آن هم خجالت می‌کشم، اگر کشور ما می‌خواهد پیشرفت کند، مسیر آن از طریق دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است و غیر از آن راه دیگری نداریم.

باقری‌بنابی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چشم انداز 1404 که باید از لحاظ علمی حرف اول را در دنیا بزنیم؛ گفت: شهرستان بناب به لحاظ داشتن استعداد و ظرفیت‌های لازم و زیرساخت‌های موجود باید در طی چهارسال آینده بعد از تبریز از لحاظ آموزشی، علمی و پژوهشی حرف اول را در استان بزند و امکان آن نیز وجود دارد.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی در کشور خاطرنشان کرد: کشور از بی‌برنامگی خیلی رنج می‌برد و این موضوع باید به عنوان یک کار پژوهشی بررسی شود که در 30 سال گذشته در زمان جنگ، دوران سازندگی، دوران اصلاحات و در شرایط فعلی چقدر از دولت‌های ما برنامه محور بودند و آن را به عنوان یک طرح پژوهشی دانشگاهیان ما انجام دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر کشور می‌خواهد به پیشرفت برسد، 100 در صد باید برنامه داشته باشد. در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین تأکید کرد: اصلی‌ترین مشکل جامعه ما بی برنامگی مسئولان است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: به پرسش‌های متعدد دانشجویان که بیشتر صنفی بود، پاسخ داد.
ارسال به دوستان
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»