۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۲۵۰۵
تعداد نظرات: ۱۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۱ - ۰۶-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۲۵۰۵
انتشار: ۰۱:۲۱ - ۰۶-۰۲-۱۳۹۳

فرق روحانی و احمدی نژاد در کلید زدن فازهای اول و دوم هدفمندی یارانه ها

تبلیغات و سیما نیز برغم آن که ظاهراً همراهی با دولت را نشان می داد و بام تا شام مردم را به انصراف دعوت می کرد، به حدی غلیظ و روی اعصاب بود که لج مردم را در آورد ، مخصوصاً با شوی انصراف فوتبالیست ها و هنرپیشگان ثروتمند!

دولت روحانی ، نشان داد یا روان شناسی عمومی جامعه نمی داند یا نمی خواهد پوپولیست باشد. شما بعد از خواندن این متن ، می توانید هر کدام گزینه را که خواستید به دولت یازدهم نسبت دهید.

ماجرای انصراف از یارانه را مرور می کنیم. دولت در همان سال نخست کارش و در حالی که تنها 8 ماه و نیم از آغاز به کارش می گذشت، مرحله دوم هدفمندی را کلید زد. این در حالی است که قانوناً این مرحله باید در ابتدای سال گذشته و در دولت احمدی نژاد آغاز می شد ولی رئیس جمهور وقت ، نخواست با کلید زدن مرحله دوم ، خود را در معرض انتقادهای عمومی حاصل از افزایش قیمت ها قرار دهد.
 
دولت در بحبوحه ماجرای دعوت به انصراف ، بی آن که الزامی داشته باشد ، بحث افزایش قیمت بنزین و گاز را به میان کشید و گفت که از اول اردیبهشت - یعنی از فردای اتمام مهلت انصراف - قیمت بنزین و گاز را بالا خواهد برد. همین یک موضوع باعث شد افراد زیادی انصراف ندهند زیرا با خود اندیشیدند که با افزایش قیمت گاز و بنزین ، شاهد رشد قیمت ها در سطح عمومی خواهند بود و لذا انصراف ندادند.
این در حالی است که دولت می توانست بحث افزایش قیمت سوخت را بعد از انصراف ها مطرح کند و یا در آن مقطع بگوید که تا اطلاع ثانوی قیمت همین است و یکی دو ماه بعد از انصراف ها ، قیمت را بالا ببرد.
این را می توانید به حساب ناآگاهی دولت نسبت به افکار عمومی بگذارید و یا آن را نشانه صداقت دولت بدانید که خواست مردم با آگاهی از واقعیت تصمیم بگیرند.
 
مورد بعدی، افزایش قیمت برق بود که درست در بحبوحه انصراف ها ، برق از سر مردم پراند و هر چند شخص روحانی وارد ماجرا شد و نهایتاً کار به ابطال قبوض صادره برق کشید اما خیلی ها را نگران کرد و از انصراف بازداشت. دولت هر چند گفت که قیمت برق ، قرار نیست خیلی بالا برود ولی اعتراف کرد که مردم باید بیش از ماه های قبل ، پول برق بدهند.

وقتی قرار شد دور اول هدفمندی  اجرا شود ، رئیس جمهور وقت ، چنان تصویری از آینده اقتصادی در تلویزیون به مردم ارائه کرد که گویا قرار است عنقریب کشور گلستان شود و بدین ترتیب توانست از نظر روحی مردم را تا مدتی شارژ نگه دارد. یادمان نرفته که برای آن که از یارانه نقدی تصویری پر ابهت و منجی گونه  بسازد، گفت که پدر و مادرها، پول یارانه بچه ها را برایشان پس انداز کنند تا بعد از مدتی 50 میلیون و 100 میلیون تومان بشود و توصیه کرد که برای اقتصاد خانواده بهتر است خانواده ها ، تا مدتی آن را خرج خریدهای بزرگی مانند تعویض تلویزیون خانه نکنند!
اما رئیس جمهور کنونی به جای این حرف ها، گفت که مرحله دوم هدفمندی ، افزایش تورم خواهد داشت و البته وعده داد که تورمش زیاد نخواهد بود.
بدیهی است که بسیاری از مردم وقتی در بحبوحه بحث انصراف ها ، از زیان خود رئیس جمهور شنیدند که مرحله دوم ، تورم خودش را خواهد داشت ، از انصراف ترسیدند.
این را هم می توانید به حساب ناآگاهی رئیس جمهور با حساسیت های اقتصادی مردم بگذارید یا به حساب صداقت او و دوری اش از روش های پوپولیستی.

اما تبلیغات و سیما نیز برغم آن که ظاهراً همراهی با دولت را نشان می داد و بام تا شام مردم را به انصراف دعوت می کرد، به حدی غلیظ و روی اعصاب بود که لج مردم را در  آورد ، مخصوصاً با شوی انصراف فوتبالیست ها  و هنرپیشگان ثروتمند!
به جرأت می توان گفت که اگر صدا و سیما ، برنامه های کمتر ولی منطقی تری را بر روی آنتن می فرستاد و 12 -10 روز به جای اسکی رفتن روی اعصاب مردم ، برنامه های اقناعی محدودی می گذاشت ، افراد بیشتری حاضر می شدند با درک واقعیت های اقتصادی کشور ، از دریافت یارانه انصراف دهند.
در واقع ، صدا و سیما با تبلیغات ناشیانه خود - و به باور بسیاری متعمدانه اش - اثر عکس گذاشت و دولت هم هیچ نگفت یا نتوانست بگوید.

خلاصه آن که دولت ، نخواست یا نتوانست عملیات روانی در جامعه انجام دهد و نهایتاً تنها اندکی از 77 میلیون و 500 هزار نفری که یارانه می گرفتند ، حاضر به انصراف شدند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۱۰۷
غیر قابل انتشار: ۷
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
37
460
فکر می کنم روحانی از اقدامات پوپولیستی دولت قبل و نتایج مخربش عبرت گرفته و معتقد است که جنگ اول به از صلح آخر و الا می تونست همونطور که احمدی نژاد زیر بار اجرای فاز دوم نرفت ، روحانی هم لااقل به تعویق بندازه و بگه "در شرایط حساس کنونی"(!) ، بهتره اجرا نکنیم.
صداقت تلخ بهتر از فریب شیرین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اگه بتونه تورم رو کاهش بده خوبه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
یییییی
ایراندوست
| - |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
چطور طرح میبایستی در زمان اقای احمدی نژاد عمل میشده و ایشان تخلف کرده ولی اقای روحانی که بعدا امده میتوانسته بعدا اجرا کند لطفا مردم را ساده انگار ندانید
حقگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
الحمدا... معنی شیب نرم را هم در دولت تدبیر و امید با درک بسیار بالا را فهمیدیم
کریم
| Japan |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بیاد با صداقت و پوپوپوپلیسم و.. این مضامین بیخود سر مردم رو ببره و یک ملت رو با بی برنامگی مسخره کنه که کرد! حالا خوب شد که ملت به طرح ایشون نه گفت؟ این چه دولتمردیه که بیگدار به آب میزنه؟
بابایی
| Japan |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
مگه روحانی نگفته بود کلید دارم و با کلید مشکلات رو حل میکنم 100 روزه؟ پس چی شد؟ رای ما چی پس؟
محمد
| Japan |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
سیب زمینی کیلویی چنده؟
خطاب به "حقگو"
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
خطاب به "حقگو"
وقتی با قیمت دلار مبلغ واقعی بنزین را محاسبه کنید مثل کشورهای همسایه متوجه می شوید که حدود 2 یا 3 هزار تومان می شود، پس افزایش از 700 به هزار نسبت به 3000 می‌شود شیب آرام
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
روحاني پشيمونيم
علی به خطاب به حقگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
عزیزم لطفا یکم فکر کن شما چی رو با چی داری مقایسه می کنی بنزین 3000 تومان یعنی 1 دلار ببخشید شما کدوم ویژگی ایران با کشوری که میگی یکیه .
مقدار مصرف سوخت خودرها
یا ایمنی خودروها
یا ایمنی جاده ها
یا درآمد مردم
یا پژو با صدی 12 تا مصرف
کدومش ؟؟؟
کشور همسایه خودرو فورد داره با 3200 حجم موتور فقط 4 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونه
حالا پراید ما با 1600 سیسی حجم موتور 8 لیتر در هر 100 می سوزونه


یکم فکر کن .باشه . فکر کن .فکر کن .فکر کن ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
علی جان! بحث مقایسه نیست؛ بحث سر الزام آور بودن قانون مجلسه که مقرر کرده ظرف یه مدت مشخص نرخ بنزین به فوب خلیج فارس (3000 تومان) برسه. بنابراین افزایش نرخ بنزین آزاد از 700 به 1000 فاجعه آمیز نیست. به ویژه زمانی که دولت در تحقق وعده خودش مبنی بر کاهش نرخ تورم موفق بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
83
253
درسته که الان فشار روی زندگی مردم بیش تر از گذشته میشه ولی نتیجه این کارهای زیربنایی دولت چند سال دیگه نشون میده و ان شا ا..... راحت تر از گذشته امرار معاش خواهند کرد .
پاسخ ها
علی دانشجوی اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
با سلام به همه
چند تا نکته ریز وجود داره که باید گفته بشه .
1 - دولت در شهریور ماه رسما واد کار شد . از همون اول نمیشه گفت که دولت نمی دونست چه زمانی هدفمندی وارد فاز جدید میشه . پس چرا از مهر ماه شروع به ثبت نام دوباره از مردم نکرد تا 6 ماه مهلت برای اعتبار سنجی داشته باشه که چه کسی واقعا نیاز مند هست ؟ بعد نتیجش میشه 10 روز فشرده برای ثبت نام و بدون مهلتی برای اعتبار شنجی پس هر کس ثبت نام کرده یارانه میگیره !!!!

2- دولت وقتی میاد میگه از اول اردیبهشت وارد فاز دوم میشویم فرصت برای افراد مهتکر و افراد سواستفاده کننده بیشتر میشه که عملا اثرش در جامعه کاملا هویدا هست .
3 - دولت طبق آخرین آمارش گفته در کشور 10 میلیون نفر ثروتمند داریم . چه چیزی در جامعه القا شده که 8 میلیون از این ثروتمندان ثبت نام کردند .
4- افزایش قیمت 70% حامل های انرژی در جامعه باعث افزایش 85% کلیه اقلام و مایحتاج جامعه میشه . این شیب ملایم نیست !!!!
تا پیش از این دولت برای تامین منبع یارانه با کسری بودجه مواجه بود الان یعنی حل شد ؟؟؟؟؟
تزریق پول به جامعه کلا اشتباه بود و دولت قبل مقصر اصلی این اشتباه هست. ولی دولت عزیز ،جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعت.
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
201
39
شما قصد تخریب دولت قبلی را دارید . من معلمم اول امسال حقوقم به نام 20 درصد عملا 18 درصد افزایش یافت سر ماه همه ی مبالغ افزایشی که کسر شد هیچ .دریافتی ام کمتر از ماه اسفند هم شد در حالیکه دولت قبلی حقوق که افزایش می داد ریالی از مبالغ افزایشی کسر نمی شد. خواهشا با مطالعه حرف بزنید نه با زور معده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
کسر حقوق علت دارد.. شما دریافتی اسفند را که معمولاً پاداش آخر سال و اضافه کاری های معوقه و... را شامل میشود با دریافتی فروردین مقایسه میکنید؟ ضمناً ننوشته اید علت کسر مبالغ افزایشی چه بوده
فای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اگه شما مطالعه کردی بگو قانون مقرری ماه اول کی تصویب شده و از کی داره اجرا میشه این قانون 31/6/90 به شماره 200/15049توسط معاون توسعه مدیریت و سرمایه اقای احمدی نژاد ابلاغ گردیده
نا آشنا
| Germany |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقای معلم ، لطفا از همکاران ریاضی تان کمک بگیرید تا برات حساب کند که با افزایش 20 درصد حقوق دریافتی شما کم نمیشود . شاید در اسفند ماه پاداش ، معوقه ، یا پول های عقب افتاده داشتی ، دریافت کردی که در این صورت مسلما حقوق فروردین به اسفند نمیرسه . کمی حساب و کتاب تان را درست کنید .
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
سلام من هم معلم هستم نه تنها افزایش نداشتیم بلکه مالیاتش هم کسر شد . جالبه . در برنامه نود با حضور فتح الله زادهاعلام شد که جوادنکونام یک ملیاردو نهصد و پنجاه ملیون دریافتی داشت یعنی ماهی یکصد و شصد دو ملیون و پانصد هزار تومان و یعنی روزی پنج ملیون و چهارصد و اندی هزار تومان یعنی حقوق دو روز نکونام برابر با حقوق یک سال من . چچچچچچچچچچچچچییییییییی باید گفت . ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
جناب معلم طبق قانون افزایش ماه اول فروردین به حساب خزانه می رود اگر نمیدانی بروچندسال قبلتو نگاه کن یا از امورمالیتون سؤال کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
شما یا تازه رسمی شدی یا از قانون خبر نداری
همیشه برای رسمی های خدمات درمانی اولین افزایش حقوق کسر میشه و به حساب صندوق بازنشستگی میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
سال قبا مگه حقوقت بيشتر از تورم اضافه شده ؟
بابا انصاف داشته باشيد . روحاني داره چاله هاي دولت قبلي رو هم پر ميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
"نه با زور معده." عجب معلمی بیچاره بچه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دلیل اینکه حقوق فرودین ات کمتر از اسفند شده به خاطر حق بیمه بازنشستگی ات هست که از حقوق فروردین ماه کسر میشه.
در ضمن شما که معلم هم هستی باید الگو باشی.این چه ادبیاتیه که شما داری؟؟؟ زور معده ادبیات یک معلم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
افزایش ماه اول نه در این دولت بل در تمام دولتها 1-به حساب صندوق بازنشستگی میریزد2-بیمه عمر کل سال از آن کسر میگردد3-بیمه خدمات درمانی افزایش داشته4-صندوق پسانداز سهم کارمند و دولت افزایش داشته5-بازنشستگی سهم کارمند افزایش داشته6--مالیات افزایش نداشته بلکه کاهش هم داشته(من به عنوان کارمند در این ماه با این تفاسیر حقوقم کاهشی نداشته بلکه در ماه بعد شاهد افزایش آن خواهم بود و از روی معده هم حرف نزدم)
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دروغ میگی عزیزم ... نام معلمی نیکوست خرابش نکن .
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
معلم عزیز دولت قبلی تورم بالای 100 درصدی رو زیر 30 درصد اعلام میکرد و با افزایش 20 الی 25 درصدی حقوق شما رو راضی میکرد؟؟ شما معلمی باید بتونی واقعیت رو ببینی. یه زمانی دولت دروغ میگه شما یه زمانی دولت راست میگه. بنظرت کدومش خوبه؟
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز میزان افزایش هر ساله طبق روال چندین و چند ساله به حساب صندوق بازنشستگی میره و این و دولت و اون دولت نداره، منصف باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اون موقع که جنسا 300 درصد گرون شد شما مطالعه کردی معلم!!!
خواهشا این حرفتو جلوی بچه ها نگو بد آموزی داره
متاسفم که انقدر زود ملت فراموش می کنن.
محمدقرباني
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
12
117
با سلام
به قول دكتر شريعتي "اگر مي خواهي به كسي ضربه ايي بزني به جاي حمله مستقيم بهتر است از وي بد دفاع كني" صدا وسيما نيز ضربه خود را با اين تاكتيك به پيكره دولت وارد كرد و ظريفتر آنكه از همان روز نخست ثبت نامها مجريان مصاحبه كننده اين سازمان از مسئولين و وزاراي دولتي متعمدانه در هر مصاحبه ايي نقش صدا و سيما پرسش كرده و بدين ترتيب طبق نقشه از قبل طراحي شده براي روز مبادا خود را از زبان مسئول دولتي تبرئه مي كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
البته صدا و سیما کلا همینجوریه. مثل برنلمه هاش درمورد فتنه 88 که مردم رو بیشتر تحریک میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
20
143
صداقت با مردم بهتر نتیجه خواهد داد. اغلب نارسایی ها را باید در عقب نشینی وزرا از عزل وابستگان دولت قبل دانست که خواهان ناکارامد نشان دادن این دولت هستند
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
27
238
شخصا ترجیج میدم واقعیت تلخ و گریز ناپذیر را بپذیرم تا دروغ های بزرگ ...
مقصر تورم بعد از فاز دوم هدفمندی را به هیچ عنوان دولت روحانی نمیدانم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
به زودی بی تدبیری دولت تدبیر را درک خواهی کرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
به زودی هم افتضاحی رو که دولت قبلی در اقتصاد خانواده و جامعه زده شما درک خواهی کرد . ( ناشناس )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقای ناشناس همچین حرف میزنی که انگار آقای روحانی یک گلستان رو تحویل گرفته. آقاجان ما فراموش کارنیستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
10
102
من با درآمد یک میلیون و پانصد از دریافت یارانه انصراف دادم، واقعا 135000 تومان چه مشکلی را از خانواده حل میکند. فقط مسکنی برای کوتاه مدت است.
من فکر میکنم مشکل این کشور این است که مسئولان آن وقت و هزینه برای کار فرهنگی عمیق نمی‌کنند تا بگویند که این نقدینگی چقدر موجب افزایش تورم است و این تورم بیشتر از پول یارانه است و با آن هم جبران نمی‌شود. همه کلی گویی می‌کنند.
دولت در اولین مرحله در یک طرح ضربتی باید یارانه آنان که خلاف واقع گفته اند قطع و جریمه وعده شده را عملی کند. بی انظباطی مالی ، برنامه ای و عملیاتی کشور را دچار مشکلات عدیده کرده است.
اولین حرف مردم اینه که بابا نیرو ندارند که رسیدگی کنند. اطلاعات افراد رو ندارند. گرفتاریشون زیاده حالا حالا ها کسی کاری نداره چی میگذره.
فکر کنم باید مثل مادر بزرگها بگم خدا کمک کنه ، ما که به فکر خودمون نیستیم ولی مطمئن هستم اون مراقبه و گرنه ما الان . . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
توی این مملکت اگردولتی 10تومان هم بخواهدبدهدنبایدانصراف داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
من آدمايي رو مي شناسم با درآمدهاي افسانه اي كه متاسفانه به دليل اينكه راه فرار مالياتي رو بلندن به اندازه امثال من و شما هم ماليت نمي دن. همون آدما رفتن براي يارانه ثبت نام كردن. نتيجه چي مي شه؟ من و شما با اين دستمزد هاي حداقلي يارانه نمي گيريم ولي اين آقايون مي گيرن! جالبه نه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دقیقا این دوست ناشناس دومی درست میگه ...
علی دانشجوی اقتصاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز .
مولا علی (ع) جمعا 4 سال و 9 ماه حکومت کردند. در این مدت حکومت عالی ترین روش حکومت داری رو برای مردم اجرا کردند.ایشان در اون زمان بیت المال رو برای همه مردم تقسیم کردند چه فقیر و چه ثروتمند همه با هم به یک اندازه . نگفتند چون تو ثروتمندی بیت المال بهت تعلق نمی گیره . در عوض می دونی چرا پول کم نیاورد. چون اختلاسی وجو نداشت .
حضرت علی وقتی برادرش بیت المال بیشتری خواست ایشون چی کار کرد . اتش رو بدست برادرش نزدیک کرد و زمانی که برادرش از داغی اتش ناله کرد بهش گفت وقتی تو توان اتش شوخی زمین رو نداری من چطور اتش غضب خدا رو تحمل کنم .
میدومنی چرا تو این مملکت پول کم میاد .چون راه نشتش زیاده . حساب کنید از 5 سال پیش در دولت قبلی چقدر اختلاس بالای 100 میلیاردی داشتیم . اگر مه افرید امیر خسروی رو بعد از اختلاس کل پول هاش که کمه کل زندیگش رو مصادره می کردند بعد از پاهاش از دروازه شهر آویزون می کردند دیگه نه اختلاس بابک زنجانی داشتیم نه اختلاس بیمه و نه اون اختلاس هایی که مردم نمی دونند .
کشور ما کشور بسیار ثروتمندی است به شرطی که جلوی دزدی هارو بگیری .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
20
138
اگه روحانی زیر بار هدفمندی بمونه،نتیجه اش رو میبینه و شکست سیاسی میخوره.منتهی تاریخ او را بخاطر این شکست شماتت نخواهد کرد.چون راه دیگری نداشت.
اما اگه موفق بشه،بعدا در تاریخ اقتصاد ایران از او به نیکی یاد خواهندکرد که در موقعیتی اضطراری،تصمیمی شجاعانه گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
کدام تصمیم شجاعانه؟؟؟
کسی که کار را شروع کرده تصمیم شجاعانه گرفته است. ایشان که در این 7 ماه که قرار بود 100 روزه اقتصاد را سرو سامان دهد چیزی عیان نساخته است.
بی تدبیری از سرتاسر این دولت به اصطلاح تدبیر هویداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
درپاسخ ناشناس باید گفت گزارش صدروزه برای سروسامان دادن اقتصاد نبود برای افشای خراب کاریهای گذشته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقاي ناشناس مگر 8 سال خرابي را مي توان در 7 ماه ساخت:
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
تو راست میگی تدبیییییییییییییییییییییییییییییییییر تو دولت قبلی بود آقای هویداااااااااااااااااااااااااااااااست.
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
عزيز نا شناس كه معني شجاعت رو احتمالا خودسري هاي بي ادبانه امروزي گروه خاصي مي‌دوني....
چشماتو باز كن ، از خواب بيدار شو ، با كي داري لج ميكني ، چرا بيخيال اين ملت نميشين امسال شما، بعد از 8 سال گندي كه به كشور زده شده تو اين هشت ماه اين همه كار اقتصادي شده ، واقعا نمي بيني يا خودتو به نديدن زدي.
من اگه ثبت نام كردم واقعيت رو نوشتم و دولت بدون كه كاملا مختار در پرداخت يا عدم پرداخت يارانه به من هست ، از دولت مردان ميخوام تا همه حسابهرو چك كنن.
بارو كنين وقتي از يكي از آدمهاي متمول پرسيدم چرا ثبت نام كردي گفت پول بنزين يكي از ماشينام كه ميشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقای ناشناس 7:34 یک مقدار تعصبات رو کنار بزار. تصمیم آقای روحانی در چنین شرایطی که اوضاع اقتصادی افتضاح واقعا شجاعانه است. اون کسی که شروع کرد با اون قیمت نفت و درامدی که خودشون اذعان داشتند، اوضاع رو به این روز درآورده کار بزرگی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقا یا خانم ناشناس اول بسیار بی انصافید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
119
21
جز کوبیدن ضرغامی دیگه چه کارایی بلدی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز هر انتقادی که کوبیدن نیست؟ ولی انصافا قبول دارم لحن نویسنده کمی دور ازادب و خودخواهانه بود.
یارانه طلب
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
23
بیایم قبول کنیم هر دولتی با هر شعاری بر راس کار بیاد نمی تونه جلوی عوارض حاصل از ازاد سازی قیمت ها رو بگیره... حتی اگه رسانه ها همه چیز رو عادی جلو بدن . طوفانی در راه هست باد بانه رو بکشید....
ناشناس
United States of America
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
10
70
قدیما به بچه ها یاد میدادن دروغگو دشمن خداست. الان همه برای دروغهایی که میگن دلیل میارن.
محموجان احمدی نژاد هم که دلیلی نمی‌بینه برای دروغهاش حتی دلیل بیاره.
خدا کمک کنه به جناب روحانی تا آخر راستگو بمونه حتی اگر تلخیش مثل زهر مار باشه.
ماهستیم اخوی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
ما تشنه این صداقت بودیم. چند وقتی بود این صداقت رو از دولتمردا ندیده بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
26
عدم ثبات اقتصادی در طولانی مدت باعث شده مردم لحظه ای فکر کنند و تصمیم بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
27
متن عالی است.
باید از همه پرسیده شود که تا کی قرار است مردم نگاهشان به جیب دولت باشد تا دو روز دیرتر یا زودتر 45500 تومان به حسابشان واریز شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دلت خوشه....
مردم به خاطر یه باک بنزین 700 تومانی تا نصفه شب تو صف بودن حالا میخوای از یارانه انصراف بدن؟!
ناشناس
Canada
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
11
48
باعث تعجبه که مردم آقای روحانی را با آقای احمدی نژاد مقایسه می‌کنند و خیلی جای تاسف داره مردم هیچ جوره با دولت همکاری نمی‌کنند در واقع این دولت داره چوب اشتباهات دولت قبل را می‌خوره. من می‌خوام بدونم مردم اگر اینقدر بار مشکلات که روی دولت هست تو زندگی شخصیشون داشته باشند می‌تونند ظرف مدت کوتاهی حلش کنند. من می‌دونم این دولت هم اشتباه کرده ولی بهتره ما مردم یکم گذشت کنیم که شاید تکرار می‌کنم شاید به تا چند سال دیگه اوضاع همه مردم بهتر بشه ولی چیکار کنیم که منافع آنی را ترجیح می‌دیم به منافع پایدار و حتی بعضی‌ها الآن دارند ناله می‌کنند چه فرقی بین این دولت و دولت قبل بود.
پاسخ ها
کمال
| Japan |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
مگه این آقا نگفت که کلید حل مشکلات رو داره؟ پس چی شد؟
ناشناس
United States of America
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
9
26
دولت جلوی ریخت وپاش دور وبرش کنتزل کنند فکر کنم نیازی به انصراف مردم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
این رو قبول دارم چرا جلو ریخت و پاش ها رو نمی گیرن. دستمزد فوتبالیستا رو اعلام کردن این عالیه ولی مرخله بعد چی؟
ناشناس
Japan
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
14
نگران نباش بعد از او هم کسانى مىاىند که با وعدهاى پوپولىستى راى مردم بخرند صبور باشىد وبىنا
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز ، ریخت و پاش اون سفر های استانی و سفر های نیویورک دولت قبلی بود که الحمدلله بساطش جمع شد.
آتوسا
United States of America
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
14
31
روحانی مچکریم !!!
پاسخ ها
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
این رفتارها صداقت دولت در تصمیم سازیها را میرساند و نمیخواهد که با فریب مردم کار کند
kazem rezaei
United States of America
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
20
اگر کل پول نفت از فردا صرف آبادانی و رشد همه جانه کشور میشد . مردم یارانه که نمی گرفتن هیچ مالیات هم دو برابر میداند . اول دولت حساب جدا برای نفت باز کند و شروع به کارهای عمرانی بکند و مردم ببیند بعد ببینیم چگونه مردم عمل نمی کنند . الان مردم میبینند اگر پول نفت خودشان را نکیرند فلانک یکجا برای خودش بر میدارد . پس به همین منظور همه ثبت نام کردن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
8
7
برای اینکه اعتمادمردم به دولت پایین میباشددیگه نه روانشناسی جواب میده ونه استدلال علمی مردم فقط دنبال درآمدهستنداگریارانه ها80درصدهم کاهش یابدولی هیچکس انصراف نخواهدداد.اگرنتواننددرآمدحاصل ازیارانه هاراصرف تولیدوفضای کسب وکارکنندشکست سنگینی خواهندخوردهمین الان 50درصدرای دهندگان به روحانی پشیمانند.
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
16
خدائیش اگر بری تو مطلب می بینی فقط همون 2میلیون 400 مستحق یارانه که همت داشتندو انصراف دادند
عبداله فانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
8
7
من فکر میکنم دروغ گویی و سیاه نمایی معنی حرفهای شماست یعنی دولت قای روحانی باید همان دروغهای آقای احمدی نژاد را می گفت
این که حقیقت را گفت به نظر من خوب چون توهمی ایجاد نکرد که مشکل ساز بشه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
23
همانطوریکه حضرت علی (ع) حاضر نشد در روزهای اول حکومت ظاهری خود؛ معاویه را (حتی بطور مصلحتی) در پستش ابقا کند ویا زیر بار دادن امتیاز به طلحه وزبیر نرفت و با مردم فریبی حکومتشان را شروع نکردند ودر تاریخ بشریت ماندند باید گفت پیروان آن حضرت نیزاجازه ندارند با مردم فریبی حکومت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
38
دولت روحاني باصداقت موارد را با مردم در ميان گذاشت تا خودشان تصميم بگيرند اما دولت قبلي با فريب مردم را به دام انداخت
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
33
سلام
من هم با صداقت موافقم، مردم از دروغ گریزانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
صداقت عنصر گم شده جامعه ماست. کاش کم کم به سمتی بریم که دروغ گناهی نابخشودنی و مستوجب بدترین مجازات بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
20
16
معنی شیب ملایمم فهمیدیم از400 تومن به 700 تومن! خیلی ممنون.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دوست عزیز اگر این رو ملایم نمیدونی ، شاید سنت قد نده که دلار 1200 به 4000 تومن رو یادت بیاد.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
15
اگر پوپولیستی رفتارنشه وواقعیت گفته بشه بهتره چون مردم واقعیتهارا میدانندولی علت بسیاری از عدم انصرافها همین بود که گفتید.ترس از افزایش قیمت انرژی....مردم میگفتن پول قبض ها که درمیاد.
عقل
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
13
11
بنده به دولت قبلی نقد دارم و لیکن متن فوق طوری طراحی شده که روحانی را خوب جلوه بده . در حالیکه انسان عاقل میفهمه اقدامات روحانی بیشتر با اهداف سیاسی دنبال میشه نه اقتصادی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اینکه خودشو خراب میکنه مسئولین عدم پرداخت یارانه را به عهده میگیره که هزینه و نقدینگی کمتر بشه بیشتر سیاسیه یا اینکه هی بگه اسم مفسدین جیب بغلمه و از اونورش بابک و خاوری بزنن بیرون کدوم ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
4
من با درآمد یک میلیون و پانصد از دریافت یارانه انصراف دادم، واقعا 135000 تومان چه مشکلی را از خانواده حل میکند. فقط مسکنی برای کوتاه مدت است.
من فکر میکنم مشکل این کشور این است که مسئولان آن وقت و هزینه برای کار فرهنگی عمیق نمی‌کنند تا بگویند که این نقدینگی چقدر موجب افزایش تورم است و این تورم بیشتر از پول یارانه است و با آن هم جبران نمی‌شود. همه کلی گویی می‌کنند.
دولت در اولین مرحله در یک طرح ضربتی باید یارانه آنان که خلاف واقع گفته اند قطع و جریمه وعده شده را عملی کند. بی انظباطی مالی ، برنامه ای و عملیاتی کشور را دچار مشکلات عدیده کرده است.
اولین حرف مردم اینه که بابا نیرو ندارند که رسیدگی کنند. اطلاعات افراد رو ندارند. گرفتاریشون زیاده حالا حالا ها کسی کاری نداره چی میگذره.
فکر کنم باید مثل مادر بزرگها بگم خدا کمک کنه ، ما که به فکر خودمون نیستیم ولی مطمئن هستم اون مراقبه و گرنه ما الان . . . .
حسن سعيدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
15
26
آقاي روحاني كارش درسته و سرشاره از صداقت
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
11
12
اين متن جانبدارانه و كاملا در حمايت از دولت است. دولت نمي تونست گران كردن رو عقب بندازه. نه به دليلي كه شما نوشتي، بلكه به اين دليل كه دخل و خرجش با هم نمي خونه.
مي دونم منتشرش نمي كني !
سرسره باز
-
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
5
16
شیبش زیاد نیست دلخور نشید 75 درصده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آره راست میگی! 300% که نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
9
15
نظر من اینست که این یک اعتراض خاموش مردمی است .مردم ایران نظام را قبول و دوست دارند ولی از این اوضاع خسته شده اند و اعتراض خود را با بی تفاوتی و عدم اعتماد به دولت نشان می دهند .
سجادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
20
11
سلام
ما که هر بنویسیم رو سایت نمیذارید
حرفهای قشنگی هم نویسنده و هم کسانیکه مطلب گذاشتند نوشتند ولی چند نکته قابل توجه هست
۱-مرحله دوم را چندبار دولت قبل میخواست اجرا کنه که همین مجلس کنونی نگذاشت که میتونید به آرشیو مجلس رجوع کنید.
۲- صدا وسیما این همه همراهی کرده میگید چرا نکنه بازم میگید چرا،شما هم مثل دولت خراب شدن خودتون را به گردن این و آن میاندازید.
۳-دولت۱۱همش میگفت دولت قبل دروغ میگه و این در حالییکه در این دولت هزاران دروغ در طی ۸ماه گذشته گفته
ارسلان
Netherlands
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
14
شخصا فكر ميكنم اين دولت در حركتهاي اجتماعي اش بايد مطالعه بيشتري انجام دهد و لي در مورد يارانه فكر ميكنم صداقت دولت باعث خواهد شد مشكلات زودتر حل شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
8
بسیاری از ملیونرهای خارج نشین و اساتید دانشگاه با حقوق های چند میلیونی ثبت نام کرده اند....و اما یک سوال؟مگر قرار نبود با اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش حامل های انرژی میزان یارانه ها نیز افزایش یابد؟!پس چی شد؟
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
12
صغرای اول : اگر تعداد انصراف دهندگان زیاد باشد و یا به عبارتی تعداد یارانه بگیران کمتر باشد ، دولت می تواند قیمت حامل های انرژی (مانند بنزین) را کمتر افزایش دهد .
صغرای دوم : اکثریت قریب به اتفاق مردم انصراف ندادند و یارانه خواستند.
صغرای سوم : افرادی مثل من ، به دولت اعتماد کردیم و انصراف دادیم تا درآمدهای دولت افزایش پیدا نکرده و قیمت حامل های انرژی خیلی بالا نرود اما دیگران اعتماد نکردند و ...
کبری : آیا ما اشتباه کردیم که هم یارانه نمی گیریم و هم باید افزایش قیمت های زیاد را تحمل کنیم ؟ آیا آن افرادی که تمکن مالی دارند اما اعتماد نکردند باید به ریش ما بخندند ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
8
19
اين صداقت رييس جمهور بود
پاسخ ها
ناصر
| Japan |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
مملکت فعلا نیاز به تدبیر داره افراد صادق زیاد داریم لازمه کلید رو بکار ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
7
حالا يك حقه بازي هم كه دولت بلد نبوديد، شما يادش داديد براي دفعه بعد!
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
5
13
مگه قبلاًكه يارانه اي دركارنبود،مردم ازبيمه رايگان استفاده مي كردند؟همون موقع هم همين فشار،روي اقشاركم درآمد بود.نفت 140دلاري و35دلاري روهم تجربه كرديم هيچ تاثيري درزندگي اقشارضعيف جامعه نداشت ،الان هم اگرازدادن يارانه انصراف دهيم نه تنها اين وضعيت اصلاح نمي شود بلكه همين مقدارپول هم صرف ريخت وپاشهاي 10درصدطبقه مرفه جامعه خواهدشدواين داستان همچنان ادامه خواهدداشت بيچاره مردمي كه دل به وعده هاي توخالي مسئولين بستن .....
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
15
26
عدم استقبال مردم از انصراف دریافت یارانه خیلی شفاف جواب شما رو داده و بی اعتمادی شدید به مسئولین مرفه رو اعلام کرده !!!!!!!!!!!!!!
منصور نوين
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
23
"پدر و مادرها، پول یارانه بچه ها را برایشان پس انداز کنند تا بعد از مدتی 50 میلیون و 100 میلیون تومان بشود و توصیه کرد که برای اقتصاد خانواده بهتر است خانواده ها ، تا مدتی آن را خرج خریدهای بزرگی مانند تعویض تلویزیون خانه نکنند!"
اين نشون ميده كه احمدي نژاد تا چه اندازه عوام فريبه!!!!!!!!!!!
گریوانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
11
به نظرم مردم صداقت دولت رو بیشتر ترجیح می دن و صداقت دولت در دراز مدت اعتبار دولت رو افزایش می ده. با افزایش اعتبار دولت، بازار و اقتصاد آسوده خاطر می شه و منجر به ثبات اقتصادی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
13
ما از دولت ممنونیم و دولت را شایسته هیچ کدام از گزینه های شما نمیدانیم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
12
باسلام خدمت همه دوستان به نظر بنده آزاد سازی قیمت ها در بلند مدت به نفع ملت و کشور است ولی آنچه در این میان مهم است صداقت و راستگویی مسولان و جلوگیری از راندخواری و اختلاس و فساد مالی است و این عملی نیست جزء به خواست و اقدام مسولان امر
حسين
Germany
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
18
الكي ميگي ؟ من ميگم بابا يارانه رو كلا قطع و قيمتها با هر اهرمي و راهكاري برگرده به 9 سال قبل . بعد همه با هم ميريم بهشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
9
واقعا جالبه. تصمیمات دولت به هیچ عنوان یک پیام واحد را به مردم ارسال نمی کنند. به نظر میرسه یک آشفتگی در تصمیم گیری ها وجود داره. از یک طرف میزان مالیات دریافتی از حقوق کارمندان به شدت کاهش پیدا کرده و به محض اینکه کمی گشایش در زندگی مردم ایجاد می شه قیمت بنزین به شدت افزیش پیدا می کنه و همزمان با همه اینها مردم قرارده انصراف هم بدن!!! نمیشه فهیمد دولت منابع دارد یا ندارد بالاخره.
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
2
درسته که دولت قبلی سرتاسر دروغ بود و این دولت با صداقت, ولی هر دو دولت سعی کردند بار مسئولیت مردم را از دوششون بردارند. منتهی راه حلی برای رونق اقتصادی ندارند چون سعی میکنند مشکل اقتصاد را سیاسی حل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
3
این همان فرق دروغ گو و عوام فریب با کسی است که حداقل سعی می کند با مردم صادق باشد. البته تا کجا موفق باشد خدا داند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
4
فرق دروغ و صداقت و دروغگو و راستگو در اين مطلب شما مشخص است. دولت قبل با دروغهاي خود كه خيلي ها نيز از ان حمايت كردند مردم را فريب داد ولي دولت فعلي ظاهرا قصد فريب مردم را ندارد و با صداقت قدم پيش گذاشته است.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
8
سيگاري كه روي بسته اش نوشته با صداقت سرطان زا از آب ميوه با برچسب دروغ صددرصد طبيعي بيشتر ميپسندم
ماریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
4
با سلام
البته من خیلی مطمئن نیستم نظر بنده رو منتشر کنید اما باز حرفم رو می زنم در اخبار و جاهای مختلف به کرات می شنویم که خیلی از بدهی های قبلی مربوط به در آمدنفتی ایران در حال پرداخت شدن هست و الحمدالله درآمد دولت بعد از برگزاری نشست هسته ای خیلی خوب شده و از طرفی مالیات ارزش افزوده از 6 درصد به 8 درصد افزایش یافته پس دولت محترم تا حدی مشکلات مالی اش حل شده می شه بگین این همه که از یارانه و انصراف یارانه صحبت می کنند به خاطر چی هست؟
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
3
پیشنهاد میگردد به موارد ذیل آیتم 3 اضافه گردد..نظر شما خواننده محترم چیست؟؟؟!!
1- ناآگاهی دولت نسبت به افکار عمومی
2- نشانه صداقت دولت , که خواست مردم با آگاهی از واقعیت تصمیم بگیرند.
3-آگاهی دولت و رفتار " پوپولیست مدرن"
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
3
وقتی صدا و سیما میره از نمایینده های مجلس و فوتبالیستهای میلیاردی درخواست انصراف میده یعنی چی؟!!!
مگه نماینده ها و وزرا تا حالا یارانه میگرفتن ، خیلی ها میخواستن انصراف بدن ولی وقتی دیدن که حتی نماینده های مجلس هم یارانه میگیرن رفتن ثبت نام کردن، به نوعی صدا و سیما خیلی زیرکانه مردم را دعوت به ثبت نام میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
5
مثل اینکه نه سانتیریفیوژ می چرخه نه زندگی مردم !!!!1 این هم از کلید گمشده امید و تدبیر!!!!!
فياض
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
1
با سلام دولت قبل از اجراي مرحله دوم بايستي اثرات مثبت باقيمانده از مرحله اول را بررسي و به مردم اعلام نموده و اگر نتيجه قبلي رضايت بخش بود ، اعلام ميكردند . حال انكه حاليه مردم درامدشان براساس ريال محاسبه ميشود ولي هزينه هايشان بر اساس دلار ، نتيجتا ارزش درامدهاي نسبت به قبل يك سوم ، و هزينه ها 3.2 برابر شده است
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
4
اونائی که دارند از این دولت کنونی دفاع میکنند فقط و فقط احمقی خودشان را تائید کرده اند این دولت با وعده های کذائی خودش همه شماها رو فریب داده احمدی نژاد در تمام کاراش صداقت داشت و از عصر ایران میخواهم بیش از این از این دولت حمایت نکند چون عنقریب شاهد افزایش نارضایتی مردم خواهد شد این دولت با طرح 100 روزه خود و سبد کالا نشان داد هیچ نشانی از کار عملی بلد نیست و بس
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
3
دولت گفته بود 10 میلیون نفر رو شناسایی کرده. بعد ثبت نامی راه انداختن و کلی استرس به مردم وارد کردن و در نهایت 2 میلیون نفر انصراف دادند. اونوقت این یعنی تدبیر. توجه دارید که هدفمندی یارانه ها و سهمیه ای شدن بنزین در دولت احمدی نژاد صورت گرفت؟ و اونوق احمدی نژاد مردم فریب بوده؟ این راه همان راهی است که احمدی نژاد رفت یعنی خراب کردن قبلی ها برای خوب نشان دادن خود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
3
در نهایت کسی از صداقت ضربه نخورده،
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
1
همه رو درست گفتی،الا این صداوسیما که تو مطلبت اقراق کردی... صداوسیما همیشه همینجوری رو اعصابه!! این شکل تبلیغات تو خون صداوسیماس... اینقد تو یه موضوع خاص برنامه و کلیپ و مصاحبه میذاره که دست آخر مردم رو بکش_________ونه..!! بقول یارو تو فیلم مارمولک: اینقد هولش می دی تو بهشت که سر از جهنم درمیاره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
مهم نتیجه عمل است که در هر دو دولت نتیجه یکی است افزایش قیمتها به طرز سرسام آوری. و اینقدر اجناس گران می شوند تا جایی برای افزایش قیمت نباشدو آن وقت تورم را بسیار کم اعلام می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
حق شما بنزين ليتري 100هزار توماني است .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
سايت عصر ايران از طريق برهان خلف مي خواهيد جانبداري خود را از دولت نشان بدهيد، ولي حقيقت اين است كه اصلاح سيستم اقتصاد و همپايه شدن با قيمت‌هاي واقعي بايد در اين كشور صورت بگيرد تا هم از اصراف جلوگيري شود و هم از قاچاق جلوگيري بعمل بيايد. هر روز غربي‌ها مي گفتند تحريم بنزين، آيا هدفمندي يارانه ها موجب نشد كه تحريم بنزين گزينه روي ميز آنها نباشد. بنابراين در اين مسير طولاني و مقاومتي همه بايد يارانه بگيرند و همه بايد در تحقق اين هدف مشاركت داشته باشند، واقعيت اين است انرژي با قيمت پايين مقاومت درست نمي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
و خدا توجیح رو آفرید . خوبه به نظرم شما کلاس تدریس سفسطه هم بزارید موفق خواهید بود
یاری
Japan
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
3
این بی تدبیری و بی برنامگی دولت است نه این مضامین بیخود مثل پپوپولیسم و... خودتان را مسخره کرده اید یا ملت را؟ اینکه یه ملت رو با بی برنامه ای به سخره بگیرید کجاش پوپوپوپو لیسمه ویا صداقت؟ اصلا بیاید با صداقت آبروی ما رو ببرید چون صداقت دارید پس بی خیال؟ بذارید کنار این حرفهارو. احمدی ن
زاد با اطلاع و با برنامه کار کرد و خوب هم نتیجه داد تازه میخواست مرحله دوم هم اجرا کنه همین شماها نذاشتین. به قول معرون کار هر .... نیست خرمن کوفتن ...
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
0
با درود و سپاس از اینکه عصر ایران دوباره تصمیم گرفته نظرات کاربران را منعکس نماید می خواستم مطلبی دیگر از انصراف اجباری برخی از هموطنان از در دریافت یارانه که خود نیز از آندسته می باشم را یادآور شوم
و آن مطلب اینست ، در موعد مقرر از آنجاییکه به این تصمیم رسیدم که دریافت یارانه را بیشتر از آنکه نیازمند به آن باشم حق مسلم خود می دانستم اقدام به ثبت نام کردم ولی در هر بار با وارد کردن شماره حسابی که آخرین یارانه (فروردین ماه 93) را دریافت کرده بودم با پیغام شماره حساب وارد شده اشتباه است مواجه می شدم تا اینکه خسته و نا امید ثبت نام را به مهلت اضافه موکول کردم غافل از اینکه در مهلت ثبت نام 30 و 31 فروردین نیز همان وضعیت تکرار شد و این شد که ناخواسته گزینه "انصراف اجباری از دریافت یارانه" را پذیرفتم!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
5
نویسنده نظر شخصیش رو گفته والا این دولت هم دروغ کم نگفته.آخریش سر انصراف یارانه ها که ال می کنیم بل می کنیم در حالیکه بعدا مجبور شدن بگویند هر کی ثبت نام کرد یارانه هم می گیرد.
بهرامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
4
تازه آنهایی ثبت نام نکرده اند اقلب از قشرهای ضعیف جامعه هستند . پیرزنی که اصلا نمی دانست که باید ثبت نام می کرد و یا عشایر ی که در کوه بوده دسترسی به هیچ امکاناتی نداشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
7
این حرف ها را بگذارید کنار بدرد مردم نمی خورد تورم را کنترل کنید -تورم را کنترل کنید-تورم را کنترل کنید
علی قاسم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
3
قضیه پوپل موپل نیست از همان اول در مورد سبد کالا بی کفایتی دولت فعلی ثابت شد مردم فهمیدند دولتی که نتواند یک سبد کالا را بدرستی توزیع کند ایا میتواند این همه پول یا مفت را مدیریت کند یاهمه را خرح بریز وبپاش وپاداش خواهد کرد این یکی از عوامل بی اعتمادی به دولت فعلی است حالا شما هی سعی کنید درست کنید چند عامل دیگر هم وجود دارد که از انجایی که میدانم در سایت نمی گذارید همان درموردش گفته نشه بهتره
مهي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
3
بنظر من با مردم روراست بودن بهتر از اينه كه وعده هاي توخالي به اونها بديم
لااقل شيب 80 درصد افزايش ملايم تر از 4 برابر شدنه
علی عسک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
2
صداقت و راستگویی نعمتی است که هر گز زیان ندارد هرچند شاید بتوان با دروغ برای مدتی سر مردم کلاه گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
همه اشتباهات دولت : گرانی برق ، گاز و ...قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی ! تبلیغات موزیانه و مخرب صدا وسیما در ظاهر بنفع دولت ولی در عمل به ضرر دولت ! عدم اعتماد مردم به دولت و مسئولین سابق و حال
نقی مظلومیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
5
افزایش حقوق کارمندان بسیار ملایم و حتی کند انجام شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2
4
ازهمه جالبتر در کار صدا و سیما اینجا بود که در ساعات پایانی مهلت ثبت نام دائما گوشزد می کرد که چیزی به پایان مهلت نمانده، که باعث تحریک ملت میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
2
من از این حرف های آقای روحانی خوشم آمد که صداقت داشت و راستش را همان اول گفت و گفت که تورم ایجاد می شود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
0
مدیریت دولت دراجرای دور دوم خیلی ضعیفه یک مثال کوچک :در بیشتر روستاها قیمت نفتگاز بالارفته ولی خبری تغییر ازقیمت نان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Netherlands
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
7
5
زنده باد روحانی
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
9
واقعا جالبه.تا میای از این دولت انتقاد کنییه عده میان و میگن طرفدار محمود هستی و احمدی نژاد تورم رو برد بالا و چنین و چنان!
اگر دولت نژاد اشتباهات زیادی داشته یعنی ما نباید از دولت جدید انتقادی بکنیم؟؟؟
واقعا معنی آزادی بیان اینه؟
معنی شیب ملایم اینه؟؟
معنی بهبود معیشت مردم اینه؟؟؟؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
5
دولت در زمینه رسانه ای باید کاری اصولی و زیربنایی انجام دهد و چیدن همه تخم مرغها در سبد صدا و سیما اشتباه است
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
5
من اگه ثبت نام كردم واقعيت رو نوشتم ، دولت كاملا مختار در پرداخت يا عدم پرداخت يارانه به من هست ، از دولت ميخوام تا همه حسابهارا چك كنن.
بارو كنين وقتي از يكي از آدمهاي متمول پرسيدم چرا ثبت نام كردي گفت پول بنزين يكي از ماشينام كه ميشه....
جناب آقاي روحاني به خدا همه مستحق يارانه نيستن ، پس شماهم به همه يارانه نده.
ماپشتت ايستاديم و ازت حمايت ميكنيم
mosa
United States of America
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
4
5
سیمای ضرغامی با تمامی قوای شریعتمداری تمامی اموالی را که از بیت امال بردند در جهت عدم موفقیت دولت یازدهم بکار میبرند اینان بویی از اخلاق غربی های بیدین ولاییک در جهت منافع ملی نبردهاند
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
5
حالا شما طرفدار روحانی هستین قبول، شما طرفدار عدالتی که از حیات خونتون رد بشه، قبول. اما خب دروغ چرا مینویسین. کی با اجرای دور دوم هدفمندی مخالف بود تو دولت قبلی؟ کی با حذف رایانه ها از همون اول مخالف بود؟
ناشناس
Netherlands
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
3
برنامه ها از قبل نوشته شده و چه این دولت و چه هر دولتی دیگه باید اجرا کنه....
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
8
واقعا اینکه شب جمعه در سکوت خبری قیمت تغییر می کند اقدام امنیتی بیشتر شبیه است یا به اقدام صادقانه؟!!!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
7
11
روحانی انسان عاقلیه و اساسا پوپولیست نیست - مردم رو با واقعیات روبرو کرد - من که این رفتارها رو بیشتر می پسندم تا ادبیات تحمیق گونه دولت قبل
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
6
نظر من و خیلی از حقوق بگیران اینه که هر چه قدر تورم وگرونی بشه فقط ما حقوق بگیرانیم که باید کمرمون خم بشه ، من درآمدم110 هزار تومان زیاد شد ،اما بنزین 75%، گاز 20% کرایه ها 50% و ..... اصناف و کاسبها به نرخ روز نون میخورن وای بحال ما حقوق بگیران وای وای وای .....
رسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
5
6
خود حسن روحاني قبل از انتخابات نيز گفته بودند كه ميخواهند دولت راستگويان را تشكيل بدهند (برخلاف قبليها) در اين ميان مردم سادگي و ظاهر پرستي را دوست دارند تقصير خودشان است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
3
مهم نیست طرفدار کدوم دولت باشیم مهم این است که درست کار کنن...متاسفانه دیگه هیچ کس نمیتونه دیگه کاری برای این مملکت بکنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
4
قرار نیست که این همه ثبت نامی تا اخر یارانه بگیرن. ما به دولت اعتماد کردیم انصراف دادیم. اگه به همه یارانه بده من یکی که خودم رو دار می زنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
7
حقوق ساعتی من افزایش 700تومنی یعنی در ماه حدود 50 هزار تومان داشت هدفمندی یعنی بیچاره کردن وبدبختی مردم واینها در این هدف خود موفق بودند یعنی دولتها ی کریمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
5
روحاني گفته بذار همين اول دولت فشار ها رو وارد کنيم آخر 4 سال فشار ها رو کم ميکنيم مردم دوباره بهش راي بدن
اگر ميگذاشت گرون کردن قيمت ها آخر دوره رياست جمهوريش اجرا ميشد مردم او را پس ميزدند و به گزيينه ديگر راي خواهند داد بنابراين شد آنچه نبايد ميشد در هر صورت کار درستي انجام نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آفرین ولی خودشو نشون داد دیگه بهش رای نمی دم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
3
3
به خدا قسم من به این دولت خیلی خوشبینم...
گفت گرون میشه دیگه. نگفت؟ نگفت؟
وبگردی