فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۷۸۲۰
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳

آخرین آمار مبتلایان به "ام اس" در کشور

عصر ایران
حدود 70 هزار مبتلا به بیماری ام اس در کشور وجود دارد که تنها 20 هزار نفر آنها در انجمن ثبت نام کرده‌اند و این ضعف فرهنگی ماست که کسی که بیمار می‌شود نمی‌تواند به دلیل ناآگاهی از جامعه از بیماری ام اس در این انجمن ثبت نام کند.
 مدیرعامل انجمن ام اس گفت: در کشور آمار مبتلایان به بیماری ام اس حدود 70 هزار نفر است که تنها 20 هزار نفر آنها در این انجمن ثبت نام کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، وزیری در جشنواره فرهنگی هنری هفته‌ ام اس گفت: بیماری ام اس باید در رده بیماران خاص قرار بگیرد و تلاش‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است که هم اکنون به صورت جدی تری پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی تا حدود 90 درصد هزینه‌های دارویی این بیماران را پرداخت می‌کنند و بیمارستان‌های دانشگاهی نیز با توجه به بودجه‌ای که وزارت بهداشت به آنها تخصیص داده است،‌ هزینه درمانی بیماران ام اس را پرداخت می‌کنند.
 
وزیری با اشاره به هزینه‌های دارویی این بیماران بیان کرد: هزینه دارویی این بیماران متفاوت است و از 48 هزار تومان تا 900 هزار تومان هزینه دارویی این بیماران است که البته داروها تک نیز هست که قیمت بالاتری دارد.
 
وی در مورد استفاده از داروهای ایرانی بیان کرد: استفاده از داروهای ایرانی اختلالی در روند درمان ایجاد نمی‌کند و استفاده از داروهای ایرانی بنا به دستور و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد ولی در کل، کیفیت داروهای داخلی کمتر از داروهای وارداتی نیست.
 
مدیر عامل انجمن ام اس در مورد برگزاری جشنواره‌هایی برای بیماران ام اس، گفت: این برنامه با دو هدف برگزار می‌شود، یکی اینکه بیماران توانایی‌های خود را بشناسند و دیگر اینکه جامعه این افراد را باور کند و از توانایی‌های این افراد استفاده کنند چرا که دیده شده برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به محض اینکه متوجه می‌شوند نیرویی مبتلا به ام اس، فورا دستور اخراج کارمند خود را می‌دهند.
 
وی در پایان گفت: حدود 70 هزار مبتلا به بیماری ام اس در کشور وجود دارد که تنها 20 هزار نفر آنها در انجمن ثبت نام کرده‌اند و این ضعف فرهنگی ماست که کسی که بیمار می‌شود نمی‌تواند به دلیل ناآگاهی از جامعه از بیماری ام اس در این انجمن ثبت نام کند.
 
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار مبتلایان به ام اس افتتاح شد و علاقمندان می‌توانند همه روزه تا 9 خرداد از ساعت 18 لغایت 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
همچنین از برنامه‌های دیگر این جشنواره پخش فیلمهای خط آفتاب، طلا و مس، گلبهار، راه و بیراهه که با موضوع ام اس ساخته شده از ساعت 18 لغایت 21 در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران پخش و مورد نقد و بررسی صاحبنظران قرار می‌گیرد.
برچسب ها: ام اس ، آمار
ارسال به دوستان
نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها»