۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر ۳۳۸۵۴۶
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۸۵۴۶
انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰-۰۳-۱۳۹۳
در حاشیه حملات برخی ائمه جمعه به روحانی

"جاده صاف کنی بهشت"‌ به چه معناست؟!

جعفر محمدی
عصرایران - از وقتی حسن روحانی گفت نمی شود مردم را به زور به بهشت برد،‌ برخی ائمه جمعه حملات شدیدی را علیه او آغاز کردند که به تفصیل در خبرها آمده است.

در این باره دو نکته قابل توجه و تأمل است:

1 - اگر سخنان روحانی را با بیانات رهبر معظم انقلاب که چند روز پیش از آن اظهار شد را مقایسه کنیم،‌ در می یابیم که هر دو یک سخن گفته بودند. مقایسه کنید:

سخنان رهبر انقلاب در مورخه 23 اردیبشهت 93 : حاکم اسلامى میخواهد کارى کند که مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقیقى و اُخروى و عقبائى برسند؛ [لذا] راه‌ها را باید هموار کند. اینجا بحثِ زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحثِ کمک کردن است. فطرت انسانها متمایل به سعادت است، ما باید راه را باز کنیم؛ ما باید کار را تسهیل کنیم براى مردم تا بتوانند خودشان را به بهشت برسانند؛ این وظیفه‌ى ما است، این کارى است که امیرالمؤمنین بار آن را بر دوش خود گرفته است و احساس وظیفه میکند که مردم را به بهشت برساند.

سخنان روحانی در 3 خرداد 93 :‌ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم.همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد.

همان طور که ملاحظه می شود،‌ هم رهبری و هم روحانی گفته اند که انتخاب راه بهشت باید با خود مردم باشد و هر دو به صراحت تمام تأکید داشته اند که این مهم، با زور محقق نمی شود.

حال چرا بعد از سخنان روحانی ، عده ای از ائمه جمعه به طور هماهنگ علیه وی تاخته اند،‌ از عدم توجه به این حدیث علوی سرچشمه می گیرد که فرمود:‌انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال. (به آنچه گفته می شود بنگر ، نه به کسی که می گوید.)

وقتی این روایت از سوی کسانی که باید مبلّغ کلامی و عملی اش باشند نادیده گرفته می شود،‌نتیجه اش این می شود که "هر چه فلان مقام که ما دوستش نداریم گفت ،‌ باید علیه اش بشوریم" و این بار ،‌قرعه به نام حسن روحانی افتاده بود.

خطبه های نماز جمعه ، همواره با این جمله شروع می شود:‌"اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم."
بی تردید اولین مخاطب توصیه به تقوا و نظم،‌ خود خطبای محترم هستند و سپس بقیه مردم.

و قولی از قرآن کریم که فرمود: یا ایها الذین آمنوا ،‌ لم تقولون ما لاتفعلون (ای کسانی که ایمان آورده اید،‌ چرا بدانچه می گویید عمل نمی کنید؟!).

2 - در نهایت، بحث های آقایان به جایی رسید که رهبری و روحانی از قبل همان را گفته بودند. آخرین سخنان حجه الاسلام سید احمد خاتمی ،‌خطیب جمعه تهران را بخوانید: "رسالت حکومت دینی این است که جاده بهشت را صاف کند، ماموریتش هم این است حکومت وظیفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم."

جای شکرگزاری به درگاه احدیت است که آقایان نهایتاً‌به همان جایی رسیدند که قبل از همه رهبر معظم انقلاب و سپس رئیس جمهور روحانی بدان تأکید داشته اند.

 اگر کار حکومت ،‌ جاده سازی به سمت بهشت باشد (که مجموع نظرات نهایتاً‌ به اینجا رسید) می توان این گونه گفت که بعد از جاده سازی و ترغیب به حرکت بر روی آن جاده،‌ حکومت دیگر وظیفه ای ندارد. (فذکّر انّما انت مذکّر،‌لست علیهم بمصیطر : "ای پیامبر! یادآوری کن، تو فقط یادآوری کننده هستی و بر مردم سیطره نداری " قرآن کریم،‌ سوره غاشیه، آیه های 21 و 22)

برای تقریب ذهن، اگر یک مثال خاکی برای این مفهوم آسمانی بزنیم ،‌ می توانیم بگوییم که اگر حکومت جاده ای مثلاً به سمت شمال احداث کند،‌ راهِ عزیمت مردم بدانجا را تسهیل کرده است ولی هیچ وقت گروه های فشار را سراغ مردم نمی فرستد که به زور آنها را راهی شمال کند. حکایت حکومت و جاده و بهشت و مردم هم همین است. حکومت اسلامی جاده بهشت را هموار می کند ولی به ضرب و زور ،‌ کسی را بدان جاده نمی فرستد و چنین حقی هم ندارد.

اما جاده صاف کنی بهشت،‌ فقط با موعظه و خطابه نیست بلکه طبق تعالیم اسلام ، یکی از مهم ترین وظایف حکومت برای رستگاری مردم، تأمین معاش است و الّا اگر زندگی مادی مردم تأمین نباشد،‌ سخن گفتن از بهشت چندان کارساز نخواهد بود.
مگر این روایت ها از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیست که فرمودند:‌"هر که معاش ندارد،‌آخرت هم ندارد" یا "نزدیک است که فقر به کفر بینجامد"‌ یا "اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود"‌ و ...؟

بنابراین، اگر دولتی بخواهد با اصلاح روابط بین المللی کشور ، کاهش نرخ تورم ،‌ افزایش صادرات ، رونق تولید و نظایر این ها ،‌ معیشت مردم را ارتقا دهد،‌ دقیقاً در راستای دینداری مردم و جاده صاف کنی بهشت کار کرده است ولی برخی این ها را نمی بینند و فکر می کنند جاده صاف کنی بهشت ،‌یعنی بگیر و ببند و ایجاد محدودیت و سانسور.
برچسب ها: بهشت ، رهبری ، روحانی ، خاتمی ، زور ، شلاق
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۴۳۸
غیر قابل انتشار: ۴۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
33
1804
عصر ایران بازهم ممنون این روزها با مطالب خوبتون حسابی غوغا بپا کردید این جمله عالی
"بنابراین، اگر دولتی بخواهد با اصلاح روابط بین المللی کشور ، کاهش نرخ تورم ،‌ افزایش صادرات ، رونق تولید و نظایر این ها ،‌ معیشت مردم را ارتقا دهد،‌ دقیقاً در راستای دینداری مردم و جاده صاف کنی بهشت کار کرده است ولی برخی این ها را نمی بینند و فکر می کنند جاده صاف کنی بهشت ،‌یعنی بگیر و ببند و ایجاد محدودیت و سانسور. "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
سانسور رو عصر ایران انجام میده. چرا نظرات مخالفینت رو یک به ده نشون میدی؟
رضا خان
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
توی این مدت حدودا 6 ساله که به سایت شما سر میزنم تا حالا یاد ندارم که به این خوبی بوده باشید. این چند هفته خیلی فعال بودید. و مطالب بسیار واقع بینانه و سرشارر از کلام حق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ياشاسين عصر ايراااااان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ضمن قدر دانی از روحانی عزیز که حرف دل ملت ایران و کل بشریت و زده باید عرض کنم که :
این سخنان در دوره اصلاحات هم زده شد .اما تنها تیغ زنگی مست و هجوم خیابانی در کف خیابان و گروه های فشار و ... تعیین می کردند حق با کیست.جناب روحانی باید کشتی بان را سیاستی دگر باید وگرنه این عده پر رو تر از این حرفا هستن. تمام دین و ارزشهای ایرانی و ملی رو هم مصادره کردن. شما رو بخدا قدری محکمتر باشید ما مردم پشتیبان شما و نظام هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
30
1145
تحلیلی فوق العاده ظریف و دقیق!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
26
854
چوخ ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
19
819
امان از بولدزرهايي كه با اين جاده صاف كردن بقيه رو قلع و قمع مي كنن!!!!!! خدايا برس به فرياد
ناشناس
Qatar
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
21
771
فعلا تورم و رکود و درست کنن، بهشت پیشکش
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
فعلا تورم و رکود درست "نکنن"، بهشت "پیشکششون"
ناشناس
Poland
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
11
665
یعنی هنوز عده ای این نکته بدیهی که بگیر وببند وسانسور ومحدودیت به ضرر اصل دین وایمان مردم است را قبول ندارند.خیلی عجیبه
بهشتي از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
22
696
بنده با سخنان روحاني موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ايول روحاني .
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
15
612
ضرب المثل ترکی... شکم خالی دین وایمان ندارد. من خودم انقدر در مشکلاتم گیر دارم که یادم میره اهل کجایم .انوقت برسد به انواع راهها برای رسیدن به بهشت یا جهنم....دلنوازانم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
14
435
مطلب بسيار دلنشيني بود. اميدواريم گوش شنوايي وجود داشته باشد.
له شده زير بار گروني
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
11
502
حاكمان اسلامي بايد كاري كنند كه مردم در رنج و مشقت اقتصادي قرار نگيرند . زيرا :

امام علي ( ع ) ميفرمايند : هر گاه فقر از دري وارد شود ، ايمان از در ديگر خارج خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
... و متاسفانه مردم از درد اقتصادي رنج مي برند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
و با اين شرايط حال حاضر ، سخت مي توان به بهشت رفت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
14
431
چه فایده، حالا شما هزار دلیل قانع کننده دیگه بیار ولی نظر اونا تغییر نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
تقصیر خودشون نیست. خیلی دلواپسن!!!!!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
10
507
مرگ بر تحجر و سلفی گری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
مرگ بر طالبانيسم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ناشناس جان
نگیم مرگ بر ...
به اندازه کافی حس تنفر در همه ایجاد شده
بگیم درود بر اعتدال
تو نی تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
هموطنان عزیز
بیائید برای همگی آرزوی زندگی و نشاط کنیم
صفا از اراک
| Spain |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
درود بر اعتدال
دورود بر تفکر و عقلانیت

دورود بر تعقل
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بنظر منهم دوران "مرگ بر دشمن" ها باید تمام بشه و دوره "درود بر خود"ی ها جاش رو بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
13
326
احسنت.عصر ایران
موافق با نظر روحاني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
13
375
روحاني هم در لفافه ، تدبير را به نمايش مي گذارد .
احسنت .
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
روحاني را با اين نظراتش ، دوست داريم .
نظراتي مردمي و از لسان ملت .
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
10
277
با تشکر فراوان از عصر ایران اگر چه نقش این رسانه آنطور که باید دیده نمی شود ولی از مهمترین ارکان ارتقا فرهنگ و سطح آگاهی جامعه می باشد
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
10
263
افرین عصر ایران، درود بر تو با این استدلال و تحلیل زیبا. ای کاش همین نوشته رو میفرستادی برای امام جمعه ها
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
257
با قدرت و زور نمی شود دین درست کرد.دین مثل عشق است نمی شود به زور کسی را عاشق کرد.اعمال قدرت بیشتر نفرت می آورد تا عشق و دین.لذا این بگیر و ببند ها و سانسور ها ضد دینی و کافر پرور است.
داود گ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
7
271
اتفاقاً گروهاي تكفيري و وهابيت همين صحبت را دارند كه مردم را به زور آنچه كه ما ميگويم بايد به بهشت بروند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
10
266
کاش مقدارکمی به خلاف شرع روشن کارهای خلاف احمدی نژاد توجه می کردندونسبت به آن کارها درنماز جمعه اعترض می کردندمثل سفربه آمریکا با افراد زیادو.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
مثل شنا نكردن ديپلمات ها در استخر هاي مختلط خارج از كشور .... و آبروريزي پس از آن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
اشتباه منفی دادم
ببخشید
حسني از رشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
319
ائمه جمعه لطف كنند يه مقدار درباره وضع بحراني معيشت مردم نيز صحبت كنند .
مردم خودشان راه و روش به بهشت رفتن را بلدند .
پاسخ ها
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
حتي بهتر از اونها بلدند .
منصور نوين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
8
219
تحليلتون خيلي عالي بود مثل هميشه هر چه بيشتر چنين رفتار هايي كنن بيشتر مردم ازشون فاصله ميگيرن...
جوان 35 ساله مجرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
19
161
حاكمان اسلامي با تسهيل شرايط ازدواج جوانان من جمله دستور دادن به پرداخت مجدد وام 3 ميليوني !!! ازدواج راه را براي رفتن به بهشت هموار خواهند كرد و به اين شكل جمعيت هم افزايش خواهد يافت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
يعني اين دردات با 3 ميليون وام حل ميشه؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
چه كم توقع!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
832
31
درود بر احمد خاتمی
درود بر علم الهدی
درود بر تمام رهروان این دو انسان وارسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
گل گفتی
چه منفی بزرگی بخوره این نظرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
معیار وارستگی چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
7
220
بابا جون نه خدا نه پیغمبرش راضی نیستن کسی عقیده ای رو با زور بپذیره ... حکومت تنها باید به ایجاد زیر ساختهای اقتصدی و امنیتی بپردازه ... و مسال فرهنگی و چمدون کمک هایی مثله غزه و لبنان و به NGO ها و گروهای مستقل بده که هر کی خواست فعال باشه .... آخه تا کی حکومت باید احساس قیمومیت برای مردم بکنه...
كمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
7
231
بهشت ؛ با تورم و گروني حال حاضر در كشور ما دست نيافتني است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
608
16
اين استدلال عوام پسندانه را بگذار كنار مردم كه بچه نيستند آقاي عصر ايراني
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
ولی تو نشون دادی که هنوز بچه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
چون مردم بچه نیستن دقیقا میدونن این استدلال کارشناسانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
کجاش عوام پسند بود؟
shk
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
256
اجازه دهيد با زبان قران با امامان جماعت مخالف سخن گوييم كه وقتي پيامبر صلي الله از عدم ايمان آوردن كافران ناراحت بودند خداوند به ايشان فرمود ما اگر ميخواستيم همه ايمان ميآوردند و يا در جاي ديگري از قران فرمودند در دين اكراه وجود ندارد -حال كه خدا اجبار را براي رهنمون شدن انسانها نپسنديده آيا ما بايد از خدا و پيامبرش پيشي بگيرييم آنوقت مرام ما اسلامي است يا بوكو حرام يا القاعده يا داعش ؟؟ فقط اين را ميدانم كه هيچ كدام از جهارده معصوم اين رويه امامان جمعه ما را نداشتن و يك مثال در تشيع نمي توانند آورد كه با زور كسي را به بهشت فرستاده باشند!!!
سيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
5
217
امام علي ( ع ) هيچگاه اجازه غارت اموال بيت المال را به غارتگران نمي داد و خود نيز چشم داشتي به اموال بيت المال مسلمين نداشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
5
213
كسايي كه به زور و شلاق اعتقاد دارند درواقع مسر جهنم رو صاف ميكنن چون زور هيچ و قت جواب نداده ... لطفا تاريخ رو مطالعه بفرمايند تا همه رو دين گريز نكردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
8
165
ممنون آقای محمدی
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
8
138
عالی .احسنت.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
7
170
شما جامعه ای مبتنی بر پاک دستی و شایسته سالاری بناد کن، مردم خود راه بهشت را خواهند یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
644
24
درود بر احمد خاتمی
درود بر علم الهدی
درود بر تمام رهروان این دو انسان وارسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
دغدغه این دو بزرگوار، لایک و مثبت گرفتن از مردم نیست. اینها خدا را در نظر می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
آقای علم الهدی! وای اگر از پس امروز بود فردایی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
يه نگاه به امتيازات منفي بنداز تا بدوني كجاي دنيا هستي
تو نی تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
فقط شعار دادن گذشته
عمل بکار آید به سخندانی نیست
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
منفی ها را بنگر برادر..........چشم بصیرتت کجا رفته پس
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
آهان الان شما نماینده‌ی خداونی و تاییدشان کردی؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
10
198
مانند همیشه گل گفتی آقای محمدی. درود ما ملت بر رسانه های بیدار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
191
تحلیل بسیار عالی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
182
10
فرض کنید در یک جاده ای برای رسیدن به مقصدی حرکت میکنید در جاده علامت های هشدار و حتی مامورینی در جهت برخورد شدید تر در جهت سالم رسیدن به مقصد برای کلیه افرادی که در این مسیر در حال حرکت هستند لحاظ شده اگر در این بین عده ای با نقض قوانین و... باعث اخلال و آسیب رسانی در حرکت جمع زیادی در جهت مقصدشان شوند چه نوع برخوردی باید صورت گیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
اگر بخواهیم روی مثال شما این بحث را انجام دهیم : چیزی که در این دوران مشاهده می شود این است که خود این بزرگان و بسیاری از مسئولین در جاده مذکور مشغول لایی کشیدن و تخلفات بیشمار هستند و همین ها مردم را به دلایل ساده تر جریمه می کنند، برای همین مردم زیر بار این قوانین و هشدار ها نمیروند و نتیجه اش میشود همین که میبینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
برادر جان آن جاده ای که نیاز به مامور داره در واقع در تمام دنیا ماموران راهنمائی می کنند نه اینکه شلاق بزنند و بگیرند و ببندند . اتفاقا مثال خوبی را زدید اما مشکلاتان اینه که در مثالی که گفتی راهور ایران را ملاک قراردادی و اینجا مشکلت آغاز میشه . مبلغین و علمای دین و حتی پیامبران و امامان فقط بشیر و منذر بودند . نه داروغه و جلاد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
267
11
کسانی که دو واحد ادبیات پاس کرده اند می دانند وقتی شما می گی نمیشه با شلاق مردم رو به بهشت برد بار معناییش اینه که الآن دارن با شلاق این کار رو می کنن. کجای دنیا دولت ادای اپوزیسیون در میاره؟ چند تا لایک و مثبت خوردن ارزش آخرت آدم رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
شما برو دوباره ادبیات پاس کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
84
خیلی خوش فکر و خوش قلم می نویسید
آشنای غریب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
245
16
با سلام
به نظر بنده عصر ایران کمی یکطرفه به قاضی رفته است به چند علت
1- دغدغه حجاب و عفاف در دولت قبل نیز بارها در نماز جمعه مطرح بوده و این ربطی به تخریب ندارد
2- اولویت اقتصادی دلیل بر کوتاهی در مسائل فرهنگی نیست
3- دغدقه ایشان برخورد قهر آمیز نیست بلکه وقتی دولت های قبلی و فعلی ادعا دارند بایستی کار فرهنگی شود پس چرا حمایتی در این زمینه مشاهده نمی شود حداقل در گفتار
4- و سخن آخر اینکه هر انتقادی در بر تخریب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
وقتی دقیقا بعد از صحبت های رئیس جمهور و رهبری میان برعکس اونا صحبت میکنن یعنی هدفی جز تخریب ندارن...
بارونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
مرد حسابی فرهنگ با اقتصاد مرتبطه موید این حرف کلام مولا امیر المومنینه وقتی یه عده بنام دین هرکاری میکنن توقع از مردم عادی چیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
158
8
برو بابا
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
87
آفرین... من که کیف میکنم این تحلیل ها رو میخونم ... خیلی خوب آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
91
ممنون بابت مقاله زیباتون.گاهی اوقات بعضی مقاله های عصر ایران دل آدم رو خنک میکنه و کلی حال میکنیم .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
5
112
روز شنبه و در آستانه روز جهانی محیط زیست، رییس جمهوری در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست: "بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند"، مطلب به اندازۀ کافی گویا هست. یک مشت بیکار و متوهم، کاملا درست می گوید.
تو نی تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
72
سپاس,سپاس,بازهم سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
5
77
عالی بود، احسنت آقای محمدی
زنده باد عصرایران
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
96
اقتصاد=بهشت
اگه وضعيت اقتصادي افراد جامعه خوب بشه دزدي ، قتل، غارت بيت المال ، غارت مردم ، فسادو... كاهش پيدا ميكنه در نتيجه مردم به بهشت نزديك تر ميشن پس روحاني رو حمايت كنيم كه اوضاع اقتصادي مملكت رو درست كنه و خواهشي كه از احمد خاتمي و ساير عزيزيان جبهه پايداري داريم اينه كه سنگ لاي چرخ دولت نذارين
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
84
آقای روحانی راست گفته
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
82
ياشاسين روحاني
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
3
32
درود بر روحانی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
1
36
آقا شما راستش رو بگو، با صداقت حرف بزن، مردم خوشون راه بهشت رو پیدا می کنن.
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
84
آفرین به عصر ایران و غیرت نویسنده های این سایت که این روزا واقعا دارن حرف دل مردم رو میزنن.همینطوری ادامه بدین
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
89
من با این اوضاع تخریب!!! روزافزون شرایط واسه زندگی کردن، در همه ی جوانب، روز به روز زندگیم بیشتر شبیه زندگی اون دسته آدم هایی میشه که هیچ قید و بندی ندارن!انصافا بهشت رو از من یکی خیلی دور کردن!مخصوصا توی دوره بلوغم که به احمدی نژاد خورد.
لطیف
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
8
73
عالی بود. درود بر عصر ایران
روشنگری و نقد صاحبان تریبون را ادامه دهید . عزت زیاد
saeid n
United States of America
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
23
3
یارانه ها رو اضافه نمیکنن عایا؟؟؟
110
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
2
38
پس در کشورهائی که تورم زیر2 درصد است و سود بانکی 2تا 4 درصد است دولت ها مردم را از طریق جاده راستی و درستی به بهشت هدایت می کنند و همه رسانه ها هم ازاد است و فیتلر نمی شود این را اقایان ائمه جمعه بدانند این طوری مردم به بهشت می روند نه با بگیر و ببند ایا سراغ است که ائمه(ع) برای هدایت مردم روش زور را تجویز کرده باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
9
99
جناب روحاني همه بدخواهت فداي يه تار موت. واقعا مردي. كشته منو اين آرامشو متانتت
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
1
26
بچه ها حواسمون باشه،کشورمون شبیه کشورای اطرافمون نشه.
صدرالساداتيان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
2
34
بايد از لج و لجبازي دست برداشت و همه دست به دست هم بدهيم تا دولت را در راستاي منافع ملي كمك كنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
44
درود بر خاتمی سلام بر روحانی
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
32
اين دعواها براي هيچ و پوچ بود يا براي اينکه بگويند حرف درست را فقط ما ميزنيم شما هيچ کاره اي حالا خوبه که روحاني از قشر روحانيت است و الا با بهانه هايي مثل اينکه شما سرشته نداري و عالم اين کار نيستي ميخواستند روحاني را بکوبند ...!
کاوه جانداردوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
3
31
خدایا چگونه زیستن رابه من بیاموز چگونه مردن راخود خودخواهم آموخت استاد شهیددکترشریعتی
رحمت الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
39
جناب آقای خاتمی ! برطبق آموزه های مادرم هر روز صبح آیة الکرسی را قبل از خروج از منزل تلاوت میکنم وچون درکودکی حدود پنجاه سال است که باکلام وحی آشنا شده ام و معنی عادی وظاهری آیة الکرسی را بعلت ممارست میدانم .
از محضر آن بزرگوار استدعادارم معنی قسمت اخیر که می فرماید:" لا إکراهَ فِی الدَّین قَد تَبَیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَیَّ فَمَن یَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ یُؤمِن بِالله

فَقَد استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی لاَنفِصامَ لَها و الله سَمِیعٌ عَلِیمٌ "
یعنی جه ؟ از جنابتان سپاسگزارم اگر پاسخم را بدهید ومرا از حیرانی که بوجود آمده نجات دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
2
45
جواب این بیسوادها آیات قرآن است.سوره یونس ایه شریفه 99
ولو شاء ربک لامن من فی الارض کلهم جمیعا افانت تکره الناس حتی یکونوا مومنین
و اگر پروردگار تو میخواست تمام کسانی که روی زمین هستند همگی به {اجبار} ایمان می آوردند آیا تو میخواهی مردم را مجبور سازی که ایمان بیاورند؟
و آیه 100 و 108 :بگو ای مردم.....هرکس گمراه گردد به زیان خود گمراه می گردد. و من مامور به (اجبار) شما نیستم.
تدبیرت امیدمه
Spain
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
5
38
افرین عصر ایران .
خواندن عصر ایران = دریافت انرژی مفید وکافی روزانه .
واقعا عصر ایران را تجلی "تدبیر وامید "میدانم.
با تفسیرهای" تدبیر"وارش" امید" را به زندگی من میبخشد.
ارزو میکنم تا زمانی که" امید" بخش ما ایرانیان هستی همیشه پیروز باشید.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
29
سلام
درود بر اعتدال
درود و صد درود بر عصر ایران
یاشاسین ایران
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
3
27
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
6
26
تحليلي واقع بينانه و عالي عصري جون.
مثل همه تحليلهاي قوي و منطقي كه هميشه ارائه ميدي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
28
ایمان واقعی در جامعه داشتن بهتر است از ایمان ظاهری و چیزی که در جامعه ما داره زیاده میشه تظاهر به ایمان به خاطر حفظ منافعه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
31
عصر ایران بدوون ک مردم پشتت هستن. حرف دل مارو میزنی. علی یارت
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
77
9
یعنی اگر در جامعه فحشا شد هم ، طبق نظر عصرایران نباید کسی بگوید چرا چون راه بهشت مشخص است و کسانی که در جامعه و در بین مردم تبلیغ فحشا می کنند چون خود راه جهنم را انتخاب کرده اند نبیاد ایرادی بهشون گرفت!
نظرت خیلی عوام پسندانه و فاقد معیارهای دینی است
کمی راجع به امر به معروف و نهی از منکر تحقیق کنید و کمک فکر کنید که چرااز کلمات امر و نهی استفاده شده؟
ناشناس
Malaysia
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
38
روحانی رائم حلالت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
20
7
البته یک نکته جا افتاده است و آن اینکه اصول دین، اصولی است که انسان مسلمان یا کسی که می خواهد مسلمان شود، باید با منطق خودش بهش برسد، به نظر ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده ایم و اینها دارند از چه حرف می زنند!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
اشتباه مثبت دادم
ابوالقاسم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
23
درود برعصرایران وتمامی شرکت کنندگان اعم ازموافق ومخالف
ما ایرانیهامتمدن هستیم.واینگونه اعلام تضارب افکار مانع اززدوخورد های خیابانی میشود که دربسیاری از کشورها شاهدش هستیم.وشرظ آن این است که آستانه تحملمان را بالا ببریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
33
در جامعه ارامش برقرار باشد مردم از هر نظر تامین باشند خودشان راه بهشت را میدانند نیاز نیست کسی با کوبیدن به سرش به بهشت برود زنده باد روحانی
عزت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
3
39
بابام چندین بار مرا کتک زد که نماز بخون زورش نرسید اما پدربزرگم بانصایح زیبایش مرانماز حوان کرد خدایش بیامرزاد اما جندبار شنیدم بابام گفته اینقدر فشاراوردم تانمازخون شد بابادوستت دارم ولی خداییش داشتی مرجهنمی میکردی
محمد از بیرجند
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
47
در تایید سخنان جناب آقای رئیس جمهور همین بس که خداوند در قرآن کریم سوره مبارکه زمر آیه شریفه 41 فرموده است: (ما اين كتاب (آسمانى) را براى مردم بحق بر تو نازل كرديم; هر كس هدايت را پذيرد به نفع خود اوست; و هر كس گمراهى را برگزيند، تنها به زيان خود گمراه میگردد; و تو مامور اجبار آنها به هدايت نيستى.)
ناشناس
United States of America
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
4
73
توی کشوری که فقط اسم اسلام رو یدک می کشه گشت ارشادش باعث ریختن آبروی یک خانواده می شود و به غلط پدر خانواده باعث جنایت می شود . واقعا به کجا می ریم ؟ عصر ایران عزیز لطفا تحلیلی در این خصوص بگذارید بلکه مانع اتفاقات وحشتناکی از این قبیل باشی
وبگردی