فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۲۹۵۵
انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۳

آبفا: در هیچ کلانشهری جیره‌بندی آب نداریم

عصر ایران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که‌ درکل کشور مصرف آب دو درصد نسبت به سال قبل در زمان مشابه افزایش داشته است، گفت: پیش بینی می‌شود با تمهیدات به وجود آمده دغدغه‌ای در شهرها نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: با وجود سر به سر بودن تولید و مصرف در 517 شهر کشور و وجود تنش آبی، پیش بینی می‌شود در هیچ کدام از کلانشهرها جیره‌بندی برنامه ریزی شده نداشته باشیم کما این که الان هم نداریم.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در سال 92 مبنی بر این که تابستان 93، بالغ بر 1.5 درجه نسبت به زمان مشابه در سال قبل افزایش دما دارد گفت: برای تامین آب از منابع جدید در تعدادی از شهرها، بهسازی و بازسازی چاه‌ها، اجرای خطوط انتقال و بهبود سامانه‌های انتقال و توزیع آب را برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به این‌که تعدادی زیادی از اقدامات برنامه ریزی شده در سال 93 انجام شده و بقیه نیز برای گذر از تابستان درحال انجام هستند گفت:‌ کلیه شرکت‌های آب و فاضلاب برنامه جامع مدیریت مصرف دارند و به تفکیک شهرها می‌دانند به چه میزان وچگونه آب را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه شرکت‌ها گفت: از جمله اقداماتی که صورت می‌گیرد مدیریت فشار، کاهش فشار آب در شب‌ها، زون‌بندی شبکه‌ها، بهسازی شبکه و به کارگیری روش‌های صرفه جویی است.

جانباز ادامه داد: برای هر شرکت برنامه‌ها مشخص شده و پیش بینی ما این است که با وجود این که در 517 شهر، تولید ومصرف آب به یک اندازه است و با کوچکترین تغییری در افزایش مصرف و کاهش تولید در آن شهرها تنش آبی خواهیم داشت، با این وجود درهیچ کدام از کلانشهرها جیره بندی برنامه ریزی شده نداریم. همان گونه که الان سهمیه بندی آب صورت نمی گیرد.

وی در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر آغاز سهمیه بندی آب در کرج و اتفاقات احتمالی در سایر شهرها گفت: ممکن است درجاهایی تاسیاستمان دچار مشکل شود، ایستگاه پمپاژ از مدار خارج یا شکستگی لوله ایجاد شود که اینها از مصادیق جیره بندی برنامه ریزی شده نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد میزان توجه مردم به توصیه‌های مدیریت مصرف صرفه جویی برای گذر از تابستان و پاییز گفت: در پی سال از طرف شرکت‌های ما گروه‌های مرجعی شناسایی می‌شوند تا بحث مدیریت مصرف را در بخش‌های دانشگاهی ، رسانه‌ها، در حوزه ائمه جمعه و ... را پیگیری کند. مردم می توانند دراین زمینه کمک بزرگی به ما کنند و ما از مردم درخواست می کنیم بین 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند چرا که با این میزان می توان پایداری شبکه را تضمین کرد.

جانباز با تاکید بر این‌که مصرف بهینه به معنی کم مصرف کردن نیست گفت: تاثیر توصیه‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف زیاد بوده اما متاسفانه در برخی شهرها به ویژه تهران با 2.5 درصد افزایش مصرف آب روبرو هستیم که این موضوع خوب نیست.

وی با تاکید بر این‌که‌ درکل کشور مصرف آب دو درصد نسبت به سال قبل در زمان مشابه افزایش داشته است، گفت: پیش بینی می‌شود با تمهیدات به وجود آمده دغدغه‌ای در شهرها نداشته باشیم.

برچسب ها: آبفا ، کلانشهر ، جیره بندی
ارسال به دوستان
نطق توجه‌برانگیز ونس درباره جنگ با ایران (فیلم) آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران