فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۵۴۱۳۱
انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۳

کاهش خطر بیماری های قلبی با خوردن یک میوه در روز

عصر ایران
مقدار متوسط میوه ای که در این مطالعه در نظر گرفته شده بود ، 150 گرم یعنی به اندازه یک سیب بود.
نتیجه تازه ترین مطالعات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که خوردن یک میوه در روز خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تاپ سانته، هر چند که کارشناسان بهداشت و سلامت توصیه می کنند که خوردن پنج واحد میوه و سبزی در روز سلامت ما را تضمین می کند، اما نتایج مطالعه اخیر دانشمندان انگلیسی که در کنگره قلب اروپا ارائه شده است، نشان می دهد که حتی خوردن یک واحد میوه نیز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش دهد.

محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس در این مطالعه اطلاعات پزشکی 500 هزار نفر از مردم چین را که در شهر و خارج از شهر زندگی می کردند و همچنین میزان مصرف میوه را در آنها بررسی کردند تا تاثیر آن را بر سلامت قلب و حداقل مقدار میوه ای که باید مصرف شود، دریابند.

دانشمندان این داوطلبان را که در آغاز مطالعه هیچ مشکل قلبی یا فشار خون بالا نداشتند به مدت هفت سال تحت نظر قرار دادند.

در این مطالعه، 18 درصد شرکت کنندگان روزانه یک میوه مصرف می کردند و 6.3 دهم درصد آنها هیچ میوه ای در روز نمی خوردند.

مقدار متوسط میوه ای که در این مطالعه در نظر گرفته شده بود ، 150 گرم یعنی به اندازه یک سیب بود.

محققان متوجه شدند، در افرادی که میوه می خورند خطر ابتلا به حملات قلبی 15 درصد ، خطر ابتلا به سکته مغزی (از نوع ایسکمیک) 25 درصد و سکته مغزی خونریزی دهنده نیز 40 درصد کاهش می یابد.

دکتر هوایدونگ دو، از مسئولان این مطالعه می گوید: این اطلاعات به روشنی نشان می دهد که حتی خوردن فقط یک میوه در روز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش دهد.

محققان در مطالعه دیگری ارتباط میان مصرف میوه را با میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در 61 هزار فرد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا فشار خون بالا مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند خطر مرگ زودرس در افرادی که روزانه یک میوه می خورند در مقایسه با کسانی که میوه نمی خورند ، 32 درصد کمتر است.

همچنین در این افراد خطر مرگ ناشی از سکته مغزی 27 درصد و مرگ ناشی از حملات قلبی حدود 40 درصد کاهش می یابد.

به گفته دکتر هوایدونگ دو، بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی که مهمترین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می رود، موثر است.

بیماری های قلبی عروقی در اروپا دو برابر سرطان موجب مرگ و میر می شود و سالانه چهار میلیون نفر را می کشد.

برچسب ها: بیماری قلبی ، میوه
ارسال به دوستان
تقابل دیپلماتیک در شورای امنیت بر سر مکانیسم ماشه علیه ایران اصلاحات مالیاتی در بودجه ۱۴۰۵ متناسب با شرایط کشور لندن خواستار دستیابی به توافق سریع در مذاکرات ایران و آمریکا شد وزیر علوم: دانشجویان متخلف تجمعات دی‌ماه تحت پیگردند حمله به مقر کردهای جدایی‌طلب در اربیل تغییر مهم در شرایط ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۶ حمایت جدید ساترا از انحصار صداوسیما ؛ پخش زنده مسابقات جام جهانی در پلتفرم‌های داخلی مجاز نیست! توقف فعالیت استارلینک در هند به دلیل نگرانی‌های امنیتی فارس: تکذیب ادعای ارسال پیش‌نویس صلح ایران به آمریکا ایران: پس از پایان جنگ، راستی‌آزمایی آژانس از سر گرفته می‌شود ترامپ: برای بازسازی ایران، نیمی از نفت‌شان را می‌گیریم وزیر ارشاد: قطع اینترنت بدون رعایت حقوق عمومی مجاز نیست هشدار جدی عراقچی درباره هرگونه خطای دشمن در خلیج فارس تشکیل ستاد ملی تشییع امام شهید به ریاست عارف تلاش برای تغییر ترکیب سهام‌داران عمده باشگاه پرسپولیس