فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۴۲۰۵
انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۴

دیابتی ها بخوانند

دیابتی ها بخوانند
دیابتی ها بخوانندمحققان از کاهش ۲۵ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو با حذف نوشیدنی های شیرین خبر دادند.

روزنامه گاردین نوشت:‌ محققان انگلیسی بر اساس نتایج تحقیقی مبتنی بر بررسی  رژیم غذایی هفتگی بیست و پنج هزار زن ومرد چهل تا هفتاد و نه سال در بیش از  یک دهه قبل دریافتند، مصرف آب آشامیدنی یا چای یا قهوه بدون قند به جای نوشیدنی های شیرین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را به میزان یک چهارم کاهش دهد.

ابتلا به دیابت نوع دو با افزایش احتمال بیماریهای قلبی، سکته مغزی و آسیب دیدگی اعصاب همراه است.

نتایج این تحقیق در نشریه  Diabetologia متعلق به انجمن مطالعه دیابت اروپا منتشر شد.
برچسب ها: دیابت ، نوشابه شیرین
ارسال به دوستان
استاندار خراسان رضوی: حداقل ۸ تا ۱۰ میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب حضور خواهند داشت بلومبرگ : توافق تهران- واشنگتن یکشنبه آینده در ژنو امضا می شود رابطه کارفرما و کارمند در دورکاری: هشداری برای مدیرانی که فقط گزارش ها را می‌بینند، نه انسان ها را آتش‌سوزی در مرکز نگهداری معلولان مسجدسلیمان/ ۱۰ نفر مصدوم شدند پس‌لرزه‌های روانی جنگ/ حال روان جمعی چطور است؟   بازگشت «عاطفه» به خانۀ دل؛ چرا بیش از پیش به صلحِ دل‌بَر نیازمندیم؟ سه غول کهنسال فناوری از دهه ۲۰۰۰ (+عکس) معماری بنای یادبود پوپینا در صربستان (+عکس) معماری بروتالیست پارکینگ‌های مارپیچ در نیویورک (+عکس) سالزبورگ؛ شهر تاریخی اتریش در قلب آلپ (+تصاویر هوایی) روزهای پایانی یامامورا/ لیلی عاج با داستان تنها مادر شهید ژاپنی به تلویزیون می‌آید بقائی: متن توافق نهایی شده و در انتظار جمع‌بندی مراجع ذی‌ربط است تصاویر هوایی دیدنی از گرانادا در اسپانیا رونمایی از نسخه ویژه کوپرا فورمنتور آ ب ت (+عکس) آمار غرق‌شدگی در اصفهان