فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۶۹۴۹
انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۴

برای انجام آزمایش خون چند ساعت باید ناشتا بود؟

عصر ایران
اگر فرد سیگاری است، صبح ناشتا قبل از آزمایش هم سیگار نکشد، زیرا سیگار باعث افزایش این فاکتور می‌شود.

یک دکترای علوم آزمایشگاهی با اشاره به اینکه برای اندازه‌گیری میزان قندخون چهار ساعت ناشتا بودن کافی است، گفت: در صورتی که اندازه‌گیری تری‌گلیسرید هم علاوه بر قندخون مدنظر باشد، ناشتایی بیش از 4 ساعت هم اختلالی در اندازه‌گیری میزان قندخون ایجاد نمی‌کند.

دکتر فیروز صدیق، گفت: برای انجام آزمایش قندخون 4 ساعت ناشتا بودن کافی است ولی برای چربی خون در صورتی که هدف اندازه‌گیری تری‌گلیسرید باشد، فرد باید 14 تا 16 ساعت ناشتا باشد و شب قبل هم شامی سبک میل کند.

وی افزود: اگر فرد سیگاری است، صبح ناشتا قبل از آزمایش هم سیگار نکشد، زیرا سیگار باعث افزایش این فاکتور می‌شود.

این دکترای علوم آزمایشگاهی یادآور شد: اغلب افراد هر دو آزمایش را همزمان انجام می‌دهند. برای قندخون بیش از 4 ساعت اشکالی ایجاد نمی‌کند و حداقل زمان 4 ساعت باید رعایت شود ولی در صورتی که فرد 16 ساعت هم ناشتا باشد، اشکالی ندارد.


برچسب ها: آزمایش خون ، ناشتا
ارسال به دوستان
جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟