فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۷۰۹۰
انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۴

کاهش وزن با 3 تغییر کوچک در رژیم غذایی

عصر ایران
شاخص قند (GI) فاکتور نشان دهنده میزان قند غذاست. غذاهایی با شاخص قند یک تا 55 جزء غذاهای کم قند، 52 تا 69 متوسط و 70 به بالا، غذاهای پرقند محسوب می شوند. برای مثال، شاخص قند سیب حدود 39 و برنج سفید 89 است.
مطالعات 16 ساله محققان آمریکایی نشان می دهد که با سه تغییر کوچک در رژیم غذایی می توان کاهش وزن چشمگیری داشت.

به گزارش ایرنا از هلث، مطالعه 16 ساله بر روی بیش از 120 هزار داوطلب در سراسر دنیا نشان می دهد که استفاده از غذاهای دریایی، حذف گوشت قرمز و استفاده از غذاهایی با شاخص قند پایین، مهمترین روش های کاهش وزن هستند.

1 - غذای دریایی بخورید

مطالعات نشان می دهد که اضافه کردن غذاهای دریایی به وعده های غذایی، یکی از موثرترین روش های کاهش وزن است. در این گزارش آمده است که ماهی یا میگوی سرخ کرده به کاهش وزن کمک نمی کند؛ بلکه رمز لاغری در غذای دریایی بخارپز یا کبابی است. مصرف ماهی های حاوی چربی غیر اشباع مانند ماهی سالمون توصیه شده است.

2 - با گوشت قرمز خداحافظی کنید

مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز، به دلیل کلسترول و چربی اشباع موجود در آن، یکی از مهمترین دلایل اضافه وزن است. گوشت قرمز معمولا با برنج یا نان میل می شود و همین امر یکی از دلایل اضافه وزن است. در این گزارش آمده است که برای کاهش وزن باید گوشت قرمز را با پروتئین های دریایی، حبوبات، میوه و سبزی جایگزین کرد.

3 - غذایی بخورید که شاخص قند آن پایین باشد

شاخص قند (GI) فاکتور نشان دهنده میزان قند غذاست. غذاهایی با شاخص قند یک تا 55 جزء غذاهای کم قند، 52 تا 69 متوسط و 70 به بالا، غذاهای پرقند محسوب می شوند. برای مثال، شاخص قند سیب حدود 39 و برنج سفید 89 است.

با دقت در این سه مورد می توان شاهد کاهش وزن بود.

نتایج این تحقیقات در نشریه The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
ارسال به دوستان
captcha
نماینده مجلس: در غرب آسیا محور کشورهای اسلامی هستیم و باید در همه میدان‌ها ردپای خودمان را داشته باشیم انتقال پیام نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به پزشکیان عضو خبرگان: رأی اعضا به انتخاب رهبری، به صورت ویدئویی هم ضبط شد تا در صورت شهادت، نظرش ثبت شده باشد ادعای وزیر انرژی آمریکا درباره صادرات نفت از تنگه هرمز 4 میلیون خانواده، مالک 16 میلیون خودرو هستند/ 55 میلیون نفر ماشین ندارند ارتش یمن: انبارهای تسلیحاتی عربستان را هدف قرار دادیم واکنش عراق به اقدام کلمبیا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان وقوع چندین انفجار در جنوب لبنان در پی حمله اسرائیل بیش از ۳۰۰۰ مفقود در زلزله ۷.۴ ریشتری کلمبیا شاگرد «رهبر سوم»: نگاه ایشان در مسائل اجتماعی و فرهنگی، "مداراجویانه" است/ پاسخ رهبری به پیام خاتمی نشانه است پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران؛ وزش باد شدید و رگبار در راه است اعتراض رسمی سپاهان و تراکتور به فدراسیون فوتبال درباره اهدای جام قهرمانی به استقلال هشدار مدیریت بحران هرمزگان درباره رگبار، تگرگ و طوفان در ارتفاعات استان لبنان مجازات اعدام را لغو کرد بازداشت دهیار سابق یکی از روستاهای شهریار با دستور قضایی و اتهام مالی