۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۰۷۸۷
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۰۷۸۷
انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۴
گزارش تحلیلی عصر ایران در مورد روسیه و بررسی تطبیقی ترکیب این تیم از سال گذشته تا امروز

آیا ایران تیم اول روسیه را برده است؟ (آنالیز/جدول/تحلیل)

تیم ملی والیبال ایران موفق شد تیم ملی روسیه را 3-1 شکست دهد. اتفاقی که سبب شد ایران طلسم روسیه را بکشند و بالاخره این تیم را شکست دهد. اما آیا این تیمی که ایران شکست داد تیم اول روسیه است؟ آیا این همان روسیه ای است که از ایران شکست نمی خورد؟

عصرایران ؛ مهدی شادمانی - تیم ملی والیبال ایران موفق شد تیم ملی روسیه را 3-1 شکست دهد. اتفاقی که سبب شد ایران طلسم روسیه را بکشند و بالاخره این تیم را شکست دهد. اما آیا این تیمی که ایران شکست داد تیم اول روسیه است؟ آیا روسیه با همین تیم به المپیک رسیده است ؟ آیا این همان تیمی است که ایران را 3-0 شکست داده بود؟ تغییرات روسیه در تورنمنت چقدر بوده و چرا؟ در این گزارش تحلیلی جواب این سوال و چند سوال دیگر داده خواهد شد.

آیا روسیه با ترکیب اصلی اش مقابل ایران قرار گرفته است؟

شایعه ای وجود دارد مورد اینکه تیم ملی روسیه در دیدار مقابل تیم ملی ایران از ترکیب اصلی خود استفاده نکرده است. این شایعه این طور مطرح می شود که روسیه 4 بازیکن خود را در بازی مقابل ایران استراحت داده تا در ادامه تورنمنت از آنها استفاده کند.بررسی ترکیب اصلی تیم ملی روسیه در کل تورنمنت نشان می دهد که روسیه به ترکیب اصلی اش استراحت ویژه ای نداده است. نکته مهم اینجا است که روس ها برای این مسابقات تیم جوانی را راهی مسابقات کرده اند و به همین دلیل هم هست که این تیم در کل مسابقات موفق شده فقط 4 ست به دست بیاورد. یک ست از آمریکا دوست از لهستان و تا پایان هفته پنجم یک ست از ایران .بررسی تطبیقی ترکیب تیم ملی روسیه در ست هایی که موفق به کسب این پیروزی ها شده هم نشان می دهد که روسیه در 2ست مقابل لهستان و یک ست مقابل ایران از ترکیبی مشابه استفاده کرده و فقط مقابل آمریکا تفاوت های زیادی دارد.

ترکیب تیم ملی روسیه در ست دوم و سوم مقابل لهستان 

روسیه در دیدار اول مقابل لهستان موفقیتی نداشه اما در دیدار دوم مقابل لهستان در ست دوم و سوم با پیروزی زمین را ترک کرده . این تیم در این دیدار از شماره های 2،17،6،11،24 و 19 در ترکیب اصلی استفاده کرده است. این دوست تنها ست هایی است که منجر به امتیاز گیری روس ها شده است و می تواند ترکیب اصلی تیم در تورنمنت باشد.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)


ترکیب تیم ملی روسیه در ست سوم مقابل آمریکا 

سرمربی تیم ملی روسیه در دیدار اول و ست دوم پیروز بوده. ترکیب این تیم در ست پیروز 3 تفاوت با ترکیب تیم برنده مقابل لهستان دارد . در این ترکیب بازیکنان شماره 22،18 و 15 اضافه شده اند و بازیکنان 17،2 و 6 از زمین بیرون رفته اند.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)


ترکیب تیم ملی روسیه در ست اول مقابل ایران 

روسیه در ست اول بازی مقابل ایران پیروز بود . بازیکنان اصلی این تیم که در 3 ست قبلی پیروز حاضر بودند شامل شماره 11 و 19 از اول در زمین بوده اند. سرمربی روسیه در این ست بازیکنان 6، 17 و 2 را هم در ترکیب اصلی قرار داده بود که این بازیکنان در ست های پیروز لهستان هم در زمین بوده اند و در این بین فقط می ماند بازیکن شماره 4 که به عنوان بازیکن جدید در زمین بوده است.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)


در اصل از این 3 ترکیب نتیجه گرفته می شود که تیم روسیه که مقابل تیم ملی ایران بازی کرد و در ست اول پیروز هم شد فقط یک تغییر نسبت به ست های برنده گذشته اش داشته و در اصل روسیه با ترکیب اصلی تورنمنت اش مقابل ایران قرار گرفت.


آیا این همان روسیه ای است که از ایران شکست نمی خورد؟ 

حقیقت این است که ترکیب تیم ملی روسیه نسبت به دیداری که در مسابقات جهانی با ایران داشته 50 درصد تغییر کرده است. مهمترین تغییر هم بیرون ماندن موزرسکی ستاره روس ها از تورنمنت است . تیم ملی روسیه ستاره اش را به مسابقات نیاورده تا در لیگ جهانی به جوان ها فرصت نمایش بهتری داده شود. مقایسه ترکیب روسیه در بازی سال گذشته و امسال نشان می دهد که دیمیتری موزرسکی ،نیکولای پاولوف و سرگی گرانکین از ترکیب روسیه بیرون مانده اند. در این میان به غیر از موزرسکی که 27 ساله است باقی بازیکنان سن بالایی دارند. پاولوف 33 ساله است و گرانکین 30 ساله و به نظر می رسد که روس ها به درستی به فکر افتاده باشند که تیم شان را تغییردهند و این تغییرات هم به همان دلیل است. یعنی به شهادت ترکیب اصلی روسیه در دوبازی این آن تیمی نیست که ایران را 3-0 برده است.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)


آیا این همان ایرانی است که به روسیه باخت ؟ 

بله این دقیقا همان تیمی است که در مسابقات جهانی به روسیه باخته بود با در نظر گرفتن این نکته مهم که ایران برای این مسابقات و در حال حاضر ظریف و فیاضی را در اختیار ندارد اما به هر حال ترکیب اولیه ایران تغییرات زیادی نداشته و درآن دیدار هم فرهاد ظریف نقش ویژه ای نداشته است.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)


ماروسیه را بردیم یا روسیه به ما باخت ؟ 

بررسی آنالیز آماری پس از بازی نشان می دهد که ایران روسیه را نبرده و روسیه به اشتباهات خودش باخته . در اصل ایران درآنالیز پایانی بازی یک اسپک بیشتر زده ، در دفاع امتیاز برابر داشته و در سرویس 8-5 عقب بوده است.تیم ایران در شیرجه برای نجات توپ و دریافت و پاس ها هم برتری ویژه ای نداشته است. اما تنها اختلاف فاحش بین ایران و روسیه در خطای بازیکنان طرف مقابل است. ایران 39 امتیاز از خطای بازیکنان طرف مقابل به دست آورده و روسیه 23 امتیاز . یعنی روس ها 16 امتیاز از تیم ملی ایران بیشتر خطا  کرده اند. نکته مهم اینجاست که این اختلاف حدودا همان عدد پیروزی ایران بر روسیه است. یعنی ایران در ست های دوم تا چهارم به صورت مجموع با 17 امتیاز بالاتر به برتری رسیده و روس ها از ایران 16 خطا بیشتر کرده اند.


آیا ایران تیم اول روسیه را برده است ؟( آنالیز/جدول/تحلیل)

برچسب ها: تیم ملی والیبال
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۲۴
غیر قابل انتشار: ۱۰
بی نام
Germany
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
72
223
خب که چی؟؟؟!! ایران روسیه رو برد اونم با اختلاف زیاد، تماااام! دیگه کسی چند وقت دیگه یادش نمیاد که موزرسکی تو زمین بود یا نبود! در لیگ جهانی پارسال هم به راحتی می تونستیم روسیه رو با حضور ستاره هاش ببریم که در نهایت 3-2 باختیم اونم با اشتباهات خودمون!!!! جمعش کن بابا این تحلیلاتو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
ما حتی اگه تیم دوم روسیه رو هم ببریم خیلی خوبه....
می تمونید برید وضعیت سایر ورزش ها رو با والیبال مقایسه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خب الان این گزارش هم سعی کرده اطلاعات تون رو کامل کنه حالااگه اطلاعات دروغ داشت و تعریف بیجا کیف می کردین لابد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
دوستان این هم تحلیلی است
جنبه داشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
85
53
به عنوان کس که سالها والیبال بازی کردم موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
به عنوان کسی که چند سال از این آقا بیشتر والیبال بازی کردم مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
منم به عنوان كسي كه اصلا واليبال بازي نكرده ام راي ممتنع مي دم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
31
164
در تاريخ می نويسند ايران روسيه را برد.
نمی نوسيند با حضور فلان بازيکن يا عدم حضور بلان بازيکن.
لطفا با اين تحليل ها ، برد ايران را کمرنگ و کم ارزش نکنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
چقدر از احساساتی بودنمون و توهم عاقلها رو داشتن داریم لطمه میخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
70
48
استدلال عالي بود دقيقا درست بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
54
46
آنالیز جالبی کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
26
90
با سلام
من نمیدونم ما ایرونیا چرا همیشه میخواهیم خودمانرا همیشه بی دست وپا وبی عرضه وناشی نشان دهیم و وقتی هم کاری را درست انجام میدهیم وموفق میشویم به دنبال دلیل آن البته نه اینکه ما توانستیم بلکه به دنبال این هستیم که جطور شد ما موفق شدییم حتما باید یا شانسی باشد یا اینکه طرف مقابل نخواسته بازی کند ویا اینکه ترکیب تیم طرف آن ترکیب همیشگی نبوده خلاصه نمیخواهیم باور کنیم که ما هم میتوانیم موفق بشویم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
41
34
استدلال منطقي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
11
67
خب؟؟کی باعث شد روسیه انقدر اشتباه کنه؟؟..اصلا سرویس های بچه های که نبود دلیلش؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
برادر جان خطای تور ، خطای سرویس و غیره نشون دهنده عدم آمادگی روحی بازیکنان روسیه است جو دادن هم بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
ناشناس خطای تور و....
به ما چه که بازیکنان روسیه آماده نبودند. خوب میخواستند بروند و خودشان را آماده کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
35
18
تحلیل درست و دقیقی بود ولی چه کنیم در داخل نیاز سیاسی و روانی به این پیروزی ها به هر شکل ممکن داریم تا مردم را کمی خوشحال کنیم چیزی که شما در تحلیلتان ندید این بود و جای خالی مردم روسیه در استادیم مردم ان کشور نه اینکه از پیروزی تیمشان خوشحال نشوند بلکه ماخذ لذت بردن و خوشی و خوشحالیشان ماخذ دیگر است ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
5
42
ای بابا مهم برده دیگه شما چرا اینقدر گیر می دید خب ایرانم ظریف رو نداشت و اتفاقا بازکنان ایران نسبت به سال گذشته بسیار ضعیفتر بازی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
16
36
منفی بافی در حد اعلای امکان!!!!
عمو عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
15
57
من فقط تیتر را خواندم و خدمت شما عرض می کنم همین تیتر کافی است که نشان دهد چیزی از مسابقات و ورزش نمیدانید.

آیا در مورد مسابقات انتخابی کشتی فرنگی که نوروزی قهرمان المپیک، از زیدوند شکست خورد، شما حق دارید بگویید زیدوند، نوروزی ای را شکست داد که به اندازه المپیک آماده نبود؟ مطمئنا چنین حقی ندارید. علت هم کاملا روشن است، نوروزی می توانست خود را آماده کند.

در مورد روسیه هم به ما اصلا ربطی ندارد که آنها اماده بودند یا نبودند و آیا تیم اصلی شان بود یا نبود. ما میخواهیم در مسابقات لیگ جهانی موفق باشیم و فقط به پیروزی فکر می کنیم. روسیه تیم اصلی اش را می آورد.. مگر ما گفتیم تیم اصلی را نیاورد؟

و آخرین صحبت من هم این است :
کلا عصر ایران این عادت بد را دارد که وقتی موضوعی پیش می آید که هیجانی در جامعه ایجاد می کند عصر ایران بر خلاف جهت حرکت می کند. (البته منظورم فقط حوزه ورزش است). مثلا وقتی در مسابقات کشتی فرنگی المپیک، عبدولی با ناداوری حذف شد و همه از ناداوری صحیت میکردند، عصر ایران صرفا و فقط برای اینکه با بقیه رسانه ها متفاوت باشد خبری را منتشر کرد و گفت ناداوری نبوده است..


خودت را اصلاح کن عصر ایران. آخر چرا بخش ورزشی تان اینقدر ضعیف است؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
کشتی یک ورزش فردیه ولی والیبال یک ورزش کاملا تیمی هستش و نبوغ یک بازیکن در این بازی نقش موثری میتونه داشته باشه
این یه مطلب برای بیشتر به کار گرفتن بازیکنان جوان هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
11
49
نتیجه میگیریم که:

1. ما بدیم

2. ما ضعیفیم

3. ما روسیه رو نبردیم

4. تو روح ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
6
31
لطفا بازی بعدی را هم آنالیز کنید آقایان دیر باور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
http://www.asriran.com/fa/news/400813/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B9%DA%A9%D8%B3
محمد
Netherlands
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
8
39
تحلیل ضعیفی بود.
تیم مقابل روسیه این تیم رو به اشتباه انداخت!!!!
اشتباه از آسمان نازل نشده...
یکم خودباوری بد نیست عصر جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
بابا 39 تا خطا داشتن روس ها خراب کاری کردن دیگه چرا جنبه شنیدن حقیقت رو ندارین؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
5
30
جمع کن بینیم بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
5
30
چطوره شمارو بفرستیم بری بازی کنی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
5
38
یعنی چی ایران روسیه رو نبرد !!! ... خب اشتباهات بازی هم جزو بازیه روسیه اشتباه داشت باخت ... این چه تحلیلیه !!
ضعیف ترین مطلبی که تا حالا در عصر ایران خوندم بود ...
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
13
11
خیلی جالب بود.تا حالا از این دید به بازیها نگاه نکرده بودم.
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
4
13
اين انليز رو بعد از بازي دوم كجاي دلم بگذارم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
http://www.asriran.com/fa/news/400813/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B9%DA%A9%D8%B3
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
4
13
این مطلب به ما گوشزد میکنه وقتشه به فکر یک جایگزین خوب برای موسوی و معروف باشیم
معروف به سی سالگی نزدیک شده ومهدوی هم همینطور وبرای پر کردن جاشون بهتره از جوان ها بیشتر استفاده بشه و وبازی دادن به عبادی پور و میرزاجانپور کافی نیست وباید به بازیکنای تیم جوانان که تیم خوبی هم هستن فرصت بیشتر داد
این مطلب زنگ خطر بود والبته یک پیشنهاد برای جونتر کردن وسرمایه گذاری بیشتر روی جوون ها
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
11
8
با این تحلیل موافقم.
البته چیزی از اهمیت برد ایران کم نمیکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
3
9
این تحلیل را کردی که روسیه از دست ایران ناراحت نشه !! ایول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
12
آقا نمیشه این موسوی سرویس نزنه؟خیلی خراب میکنه
اما دفاعش حرف نداره
ناشناس
Netherlands
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
7
پس اونا بخودشون باختن نه ما!؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
5
13
یاد تیم ولاسکو بخیر و اینکه روسها با جوانگرایی عقبه ی قوی تری می سازن شاید یک یا دو سال رو از دست بدن ولی در عوض 7 سال شیرین بدست میارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
5
1
تحلیل بسیار وزین و جالبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
3
ولی قیافه هاشون نشون نمی داد از بازیکنان ما جوانتر باشند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
12
شما آزاد هستيد تحليل كني اما حق نداري توهين كني، روسيه به اشتباهات خودش باخت!!!!! خب معلومه كه ميبازه، همه تيمها به اشتباهات خودشون ميبازن. هركي كمتر اشتباه كنه ميبره، اين ديكه اين همه تحليل و تيتر و ... نداره.
وبگردی