فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۷۰۳۶
انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۴

غذاهای چرب و پرکالری مغز را کوچک می کند

مطالعات محققان دانشگاه ملی استرالیا نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی ناسالم مانند غذاهای آماده (فست فود)، پرچربی و پرکالری حجم مغز را کاهش می دهد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از هلث، این مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی ناسالمی دارند و به طور مستمر از این نوع غذاها استفاده می کنند، هیپوکامپ (بخشی از مغز که با یادگیری، حافظه و سلامت روانی مرتبط است) کوچکتری دارند.

نتایج این مطالعات همچنین حاکی است هیپوکامپ افراد میانسالی که رژیم غذایی سالم دارند و بیشتر از سبزی ها و ماهی استفاده می کنند، به نسبت هم سن و سالان خود بزرگتر است.

این مطالعات که با فناوری تصویربرداری MRI از مغز داوطلبان 60 تا 64 ساله صورت گرفته نشان می دهد، هیپوکامپ سمت چپ مغز با مصرف نوشیدنی های شیرین، تنقلات شور و گوشت های فرآوری شده به مرور زمان کوچک می شود و عملکرد ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین نتایج این مطالعات نشان می دهد که نوع رژیم غذایی با سلامت روان، افسردگی، استرس و زوال عقل نیز رابطه تنگاتنگی دارد.

محققان احتمال می دهند که عوامل دیگری از جمله فعالیت روزانه، استعمال دخانیات، استرس و میزان تحصیلات نیز در این امر دخیل باشند.

نتایج این تحقیقات در نشریه BMC Medicine منتشر شده است.
برچسب ها: مغز ، چربی
ارسال به دوستان
captcha
هشدار پالایشگاه‌ها درباره بنزین؛ کسری روزانه ۸ میلیون لیتر شد پزشکیان: هرکس می‌تواند مسئولیتی بر عهده بگیرد که به نتیجه برسد، بسم‌الله افزایش شهدای لبنان به ۴ هزار و ۳۴۶ نفر جنگنده‌های اسپانیایی یک پهپاد را در حریم هوایی رومانی سرنگون کردند هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر؛ دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد حمله به کارکنان بیمارستان شهید مدنی کرج؛ یک پرستار با چاقو مجروح شد انصارالله: پاسخ یمن به تحرکات نظامی عربستان قاطع و بازدارنده خواهد بود تولد پنج‌قلوی پسر در تبریز داشتن گواهینامه موتورسیکلت حق زنان است نباید در برابر صدور آن مقاومت کرد پورشه برای فرار از جریمه ۱.۵ میلیارد یورویی سراغ خودروساز چینی رفت اعلام آمار فروش هفتگی سالن‌های تئاتر منتفی شد؟ جو کنت: ترامپ پیش از وقوع فاجعه از جنگ کنار بکشد امضای حامد عنقا؛ فرمول موفقی که شاید به نقطه اشباع رسیده باشد آغاز پخش «هزار داستان» با اجرای حسین پاکدل افزایش فوتی‌های زلزله اندونزی با حدود ۵۰۰۰ آواره