فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۱۸۲۸
انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۳-۱۰-۱۳۹۴

کنترل ام‌اس با مصرف ویتامین D

عصر ایران
قرار‌گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید باعث افزایش تولید ویتامین‌های کنترل‌کننده سیستم ایمنی می‌شود. در واقع این روند از حمله سیستم ایمنی به فیبرهای عصبی بدن که به بیماری ام‌اس معروف است جلوگیری می‌کند.
محققان دانشگاه جان‌هاپکینز برای اولین ‌بار موفق به کشف روشی ساده اما کارآمد برای درمان بیماری ام‌اس شدند.

کنترل ام‌اس با مصرف ویتامین Dدر مطالعات گذشته مشخص شده بود که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری ام‌اس ارتباط دارد، اما محققان اکنون دریافتند که با مصرف مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا می‌توان این بیماری سخت را بهبود بخشید.

مصرف دوز بالای ویتامین D به صورت روزانه، روشی ارزان و آسان برای درمان بیماری ام‌اس است.

محققان با انجام مطالعه تکمیلی در مورد اثرات نور خورشید در درمان ام‌اس دریافتند که قرار‌گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید باعث افزایش تولید ویتامین‌های کنترل‌کننده سیستم ایمنی می‌شود. در واقع این روند از حمله سیستم ایمنی به فیبرهای عصبی بدن که به بیماری ام‌اس معروف است جلوگیری می‌کند.

محققان همچنین دریافتند که مصرف دوز بالای ویتامین D به صورت روزانه همین اثر را در کنترل بیماری ام‌اس دارد.

دکتر پیتر کالابرسی، متخصص بیماری‌های خود ایمنی از دانشگاه جان‌هاپکینز عنوان کرد: نتایج بدست آمده حاکی از موفقیت این روش درمانی آسان و ارزان ‌قیمت است.

وی در ادامه افزود: در این مطالعه وضعیت بیماری ۱۰۰ هزار نفر بررسی شد، هرچند که برای تایید نتایج حاصل‌ شده مطالعات تکمیلی بیشتری لازم است.
برچسب ها: ام اس ، ویتامین d
ارسال به دوستان
فعال شدن آژیر هشدار در شمال اسرائیل کارگروه‌های ویژه عملیاتی پلیس فتا درباره فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با جام جهانی نماینده ایران در سازمان ملل: هرگز تحت تهدید و فشار مذاکره نمی‌کنیم به این برابوس لقب موشک داده اند (+تصاویر) هشدار تند سردار موسوی به آمریکا: منطقه را برایتان جهنم می‌کنیم طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد رای نهایی پرونده تجاوز ورزشکاران ایرانی به دختر کره‌ای صادر شد ترك اعتياد در بازار سياه کوپرا فورمنتور ABT ؛ زیبایی طراحی صنعتی ببینیم پایان تراژدی اشتغال با جابه‌جایی نقش‌ها/ کارآفرینان به جای مدیران اداری تصمیم بگیرند محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید