فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۵۱۳۴
انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۴

آب بخورید تا لاغر شوید


افرادی که می خواهند بر وزن شان کنترل داشته یا مصرف قند، سدیم و چربی اشباع بدن شان را کاهش دهند، نوشیدن آب بیشتر توصیه می شود.

به گزارش تسنیم محققان دریافته اند که افزایش یک درصد مصرف آب می تواند منجر به کاهش مصرف قند، سدیم و چربی های اشباع شود.افرادی که می خواهند بر وزن شان کنترل داشته یا مصرف قند، سدیم و چربی اشباع بدن شان را کاهش دهند، نوشیدن آب بیشتر توصیه می شود.

مطالعه جدید محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا بر روی عادات غذایی بیش از 18,300 فرد بزرگسال آمریکایی نشان داد اکثریت افرادی که مصرف آب شان را تا 1 درصد افزایش دادند، میزان مصرف کل کالری روزانه و همچنین مصرف چربی اشباع، قند، سدیم و کلسترول شان کاهش یافت.

در این مطالعه از افراد شرکت کننده خواسته شد تا هر آنچه که در روز می خورند یا می نوشند در طول مدت دو روز که 3 تا 10 روز فاصله داشت اعلام کنند. در این مطالعه، نوشیدنی های نظیر چای سیاه، چای گیاهی و قهوه به عنوان منبع آب اشامیدنی ساده گنجانده نشدند.

طبق گزارش این تحقیق، افرادی که مصرف آب روزانه شان تا یک، دو یا سه فنجان در روز افزایش یافت، میزان کل انرژی مصرفی شان بین 68 تا 205 کالری در روز و مصرف سدیم شان بین 78 تا 235 گرم کاهش یافت.

همچنین آنها 5 تا 18 گرم قند کمتر مصرف کردند و مصرف کلسترول شان 7 تا 21 گرم در روز کاهش یافت.

به گفته محققان، افزایش کم اما قابل توجه یک درصدی مصرف آب ساده در روز با کاهش 8.6 کالری در مصرف انرژی روزانه همراه بود.

به گفته محققان تاثیر نوشیدن 3 لیوان آب در کاهش وزن با نوشیدن یک لیوان آبلیمو یکسان است.
برچسب ها: آب
ارسال به دوستان
حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس) روزنامه خراسان: امیر کویت، خیلی وقیح شده؛ ایران باید او را سرجایش بنشاند! معماری جالب ساختمان یک پارکینگ در پرتغال (+عکس) سپاه: محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی منهدم شد درخواست ترامپ برای تصویب بودجه ۳۵۰ میلیارد دلاری پنتاگون تصاویر هوایی دیدنی از جاکارتا فروغ‌الدوله دختر ناصرالدین شاه به همراه دخترانش با لباس درویشی (عکس) حمله به پایگاه آمریکا در اربیل عراق تاریخ به روایت تصویر / ترکش‌های گلوله‌های ضدهوایی در آسمان جبهه غربی جنگ جهانی اول تاثیر شگفت‌آور چای بر سلامتی و افزایش طول عمر! چرا کسی صدای نارین و آیلین را نشنید؟ استنت یا فنر قلب؛ لوله مشبک کوچکی که جان انسان ها را نجات می دهد (+اینفوگرافیک) این هوش مصنوعی با یک کلیک بازی ویدیویی می‌سازد