فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۷-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۵۸۸۶۸
انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۷-۰۱-۱۳۹۵

رژیمی که خطر مرگ را 15 درصد کاهش می دهد

مطالعات جدید محققان نشان می دهد که دستورالعمل غذایی ارایه شده توسط دولت ژاپن در سال 2000 میلادی، یکی از سالم ترین برنامه های غذایی است که احتمال مرگ و میر را 15 درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، ژاپن در صدر کشورهایی قرار دارد که امید به زندگی در آن بسیار بالا است و افراد طول عمر بالایی دارند. فاکتورهای زیادی در طول عمر نقش دارند و رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل محسوب می شود. 

مطالعه جدید محققان مرکز ملی بهداشت و پزشکی در ژاپن نشان می دهد دستورالعمل های غذایی که در سال 2000 میلادی توسط دولت ژاپن معرفی شد، عوامل خطر مرگ و میر از جمله بیماری های قلبی و سکته را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سبب افزایش میزان سلامت عمومی شده است. 

این مطالعه نشان می دهد دلیل موفقیت این رژیم غذایی، تعادل در میزان کالری دریافتی و مصرفی و استفاده از حبوبات، سبزیجات، انواع میوه، سویا، تخم مرغ و محصولات لبنی و کاهش مصرف شیرینی و چربی است. در این دستور العمل آمده است که افراد باید در طول روز به این وعده های غذایی دقت کنند:

-روزی پنج تا هفت وعده غلات شامل برنج، نان، نودل و پاستا 

-روزی پنج تا شش وعده سبزیجات 

-روزی سه تا پنج وعده ماهی و گوشت (تخم مرغ و سویا)

-روزی دو وعده شیر و محصولات لبنی

-روزی دو وعده میوه

منظور از هر وعده حدود 70 گرم درنظر گرفته شده است و مصرف آب و چای سبز به میزان دلخواه مجاز است. از طرفی فعالیت بدنی زیاد توصیه شده است.

این مطالعه نشان می دهد رعایت دستورالعمل بالا، احتمال مرگ و میر را 15 درصد کاهش می دهد.نتایج این تحقیقات در نشریه The BMJ منتشر شده است.
ارسال به دوستان
قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد