فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۶۱۲۳۹
انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۵

شبکه‌های اجتماعی شما را افسرده می‌کنند!

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کاربری مداوم شبکه‌های اجتماعی، افراد را افسرده می‌کند.

به گزارش ایسنا، نتایج به دست آمده از یک بررسی حاکی از آن است که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر موجب می‌شود که از هر پنج نفر یک تن به افسردگی دچار شود.

شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی نسل جوان و افراد زیر 30 سال شده‌اند به گونه‌ای که آنها توانایی خود را برای برقراری ارتباط با دیگران از دست داده و تنها از طریق تلفن‌های هوشمند این ارتباط صورت می‌گیرد.

تاثیر فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی در وضعیت شغل فرد هم دیده می‌شود. کارفرمایان معتقدند بسیاری از نوجوانان پس از اتمام دوران مدرسه برای ورود به بازار کار آمادگی ندارند این در حالی است که آنان باید برای کاریابی و کسب مهارت‌های شغلی با افرادی خارج از گروه همسالان خود تعامل داشته باشند و ارتباطی رودررو با آنها برقرار کنند.

همچنین تعداد قابل توجهی مطالعه در مورد تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته که نشان می‌دهد کاربری مداوم آنها با بروز احساس اضطراب، انزواطلبی و کاهش اعتماد به نفس در فرد مرتبط است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند افراد از این شبکه‌های اجتماعی برای ارائه تصویر غیرواقعی از زندگی خود به دیگران استفاده می‌کنند و این رویه، تاثیر سوء روی بهداشت روانی کاربران دارد. به علاوه شبکه ‌های اجتماعی مانند مواد مخدر اعتیادآور هستند و این اعتیاد بیش از اینکه مفید باشد برای ما مضر است و بنابراین باید یاد بگیریم که هر زمان اراده کردیم به راحتی از آنها دست بکشیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان