فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۵
کد ۴۹۳۰۲۵
انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۵

خوردن تخم مرغ موجب افزایش خطر حمله قلبی نمی شود

عصر ایران
مطالعه جدید محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین افراد دارای فنوتیپ APOE۴ که بر متابولیسم کلسترول تاثیر می گذارد و در بین مردم فنلاند شایع است وجود ندارد.
مطالعه جدید محققان نشان می دهد مصرف نسبتا بالای کلسترول یا خوردن روزی یک عدد تخم مرغ ارتباطی با افزایش ریسک بیماری قلبی ندارد.

به گزارش مهر، به گفته محققان، در اکثریت جوامع کلسترول رژیمی تنها تاثیر کمی بر میزان کلسترول خون دارد و مطالعات کمی در مورد ارتباط مصرف کلسترول رژیم غذایی با افزایش ریسک بیماری های قلبی-عروقی وجود دارد.

مطالعه جدید محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین افراد دارای فنوتیپ APOE۴ که بر متابولیسم کلسترول تاثیر می گذارد و در بین مردم فنلاند شایع است وجود ندارد.

در کشور فنلاند، شیوع الل APOE۴ که متغیری ارثی است، به شکل استثنایی بالاست و تقریبا یک سوم جمعیت حامل این فنوتیپ هستند.

در این مطالعه عادات غذایی ۱۰۳۲ مرد بین سن ۴۲ تا ۶۰ سال و بدون هیچ گونه تشخیص ابتلا به بیماری قلبی-عروقی در مطالعه تحت عنوان KIHD که در سال های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ در دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده بود، ارزیابی شد. در طول مدت ۲۱ سال پیگیری وضعیت این مردان، ۲۳۰ نفر دچار آنفارکتوس میوکاردیال شدند و ۳۲.۵ درصد شرکت کنندگان تحت مطالعه حامل فنوتیپ APOE۴ بودند.

در این مطالعه مشخص شد که مصرف بالای کلسترول رژیمی ارتباطی با ریسک بروز بیماری قلبی عروق کرونر ندارد؛ این وضعیت نه در افراد دارای فنوتیپ APOE۴ مشاهده شد و نه در کل جمعیت تحت مطالعه.

یافته ها بیانگر این مطلب است که رژیم غذایی حاوی کلسترول بالا یا مصرف مداوم تخم مرغ موجب افزایش ریسک بیماری های قلبی نمی شود.

برچسب ها: تخم مرغ ، حمله قلبی
ارسال به دوستان
کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند ادعای ترامپ: ما به یک توافق عالی با ایران درباره جنگ رسیده‌ایم غریب آبادی: بیانیه اخیر برخی کشورها مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود است آمریکا شرکت نفت دولتی کوبا را تحریم کرد ادعای الحدث: عراقچی به پاکستان می‌رود