فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۷-۰۸-۱۳۹۵
کد ۵۰۶۲۴۵
انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۷-۰۸-۱۳۹۵

۵۰ درصد ناباروری‌ها مربوط به مردان است

عصر ایران
عفونت هایی همچون HIV از راه تزریق در مردان به شدت بیش از زنان بروز پیدا می کند و همچنین ارتباطات نامتعارف جنسی سلامت مردان را تهدید می کند‌.
سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صبح امروز در اولین کنگره بین‌المللی ناباروری مردان در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در سازمان جهانی بهداشت و ترسیم نقشه جهانی آن تا سال 2000 زنان به دلیل تاثیر بر ارتقای سلامت در جامعه و نقش مستقیم آنها بر کودکان از نظر ابعاد مختلف خصوصا نقش اساسی‌شان در زمینه تغذیه و شیردهی فرزندان مورد توجه بودند.

وی بیان کرد: در سال 2002 جهان دریافت که گرچه در جوامع در حال توسعه هنوز حقوق زنان مورد بی توجهی قرار می گیرد اما در حوزه سلامت مردان نیز مغفول مانده است.

نمکی در خصوص چالش های نظام سلامت در خصوص مردان اظهار داشت: مردها به عنوان نان‌آور خانواده معمولا کارهای سخت را بر عهده دارند و بیماری های ناشی از کار به خاطر شرایط نادرست کاری معمولا در مردان مشاهده می شود.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: در جوامع در حال رشد استفاده از سیگار و اعتیاد سلامت مردان را به خطر می اندازد و مصرف آن در مردان بیشتر است.

وی عنوان کرد: عفونت هایی همچون HIV از راه تزریق در مردان به شدت بیش از زنان بروز پیدا می کند و همچنین ارتباطات نامتعارف جنسی سلامت مردان را تهدید می کند‌.

نمکی اظهار داشت: سرطان های پروستات و ریه عامل ناتوانی و کشتار در مردان است و بروز عوارض بیماری های غیر واگیر مانند دیابت در مردان بیشتر است.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: مردان به دلیل سنت ها و خصایص جنسیتی و شخصیتی نسبت به بانوان  کمتر به پزشک مراجعه می کنند و ما باید به عنوان متولیان نظام سلامت آنها را مجبور به توجه بیشر به سلامت خود نماییم.

نمکی تصریح کرد: بحث بهداشت روان مردان افسرده به دلیل فشار اقتصادی، آنها را به سمت پیری زودرس می کشاند و ناتوانی جنسی ناشی از بیماری های مختلف و بحث ناباروری مردان همواره باید مورد توجه باشد. اکثر این مسائل و مشکلات با برنامه مدون قابل پیشگیری و درمان هستند.

وی تاکید کرد: در راستای توجه به سیاست افزایش جمعیت و با عنایت به توصیه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تشویق به افزایش جمعیت، توجه به جمعیت زوجین بارور که تمایلی به داشتن فرزند ندارند و همچنین توجه به جمعیت مجرد که شرایط ازدواج و تشکیل خانواده را ندارند حایز اهمیت است.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: ۵۰ درصد ناباروری ها مربوط به مردان است که درمان ناباروری و توجه بیشتر به این حوزه اهمیت فراوانی دارد، در خصوص درمان ‌ناباروری بودجه کافی اختصاص داده شده است و ما امیداریم در کاهش جمعیت نابارور با ارائه این همایش ها و تلاش همگان موثر باشیم.
برچسب ها: ناباروری‌ ، مردان
ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند