فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۶
کد ۵۳۸۷۳۶
انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۶

یائسگی زودرس و یک پیشنهاد ویتامینی!

عصر ایران
یائسگی زودرس حدود 10 درصد از بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد و با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، پوکی استخوان و زوال شناختی پیوند خورده است.

دریافت مقدار زیاد ویتامین D و کلسیم از رژیم غذایی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به یائسگی زودرس، توقف عملکرد تخمدان پیش از 45 سالگی در زنان، مرتبط باشد.

کاهش خطر یائسگی زودرس با ویتامین D

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلث سایت"، یائسگی زودرس حدود 10 درصد از بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد و با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، پوکی استخوان و زوال شناختی پیوند خورده است.

طی مطالعه ای که در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، پژوهشگران به ارزیابی این که مصرف ویتامین D و کلسیم چه ارتباطی با یائسگی زودرس دارد، پرداخته اند. در این مطالعه 116 هزار و 430 پرستار حضور داشتند که در سال 1989، زمانی که به نخستین پرسشنامه تهیه شده پاسخ می دادند در بازه سنی 25 تا 42 سال قرار داشتند.

از سال 1989، هر دو سال یک بار پرسشنامه های جدیدی برای ارزیابی رفتارهای سبک زندگی و شرایط پزشکی شرکت کنندگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وضعیت رژیم غذایی طی بازه زمانی بیش از 20 ساله انجام مطالعه پنج بار مورد بررسی قرار گرفت که این امکان را برای پژوهشگران فراهم کرد تغییرات در مصرف غذا و مواد مغذی در گذر زمان را بررسی کنند.

طی مدت زمان مطالعه، 2,041 زن یائسگی زودرس را تجربه کردند. شواهد آزمایشگاهی ارتباط ویتامین D با برخی از مکانزیم های هورمونی درگیر در پیری تخمدان را نشان داد.

پس از مقایسه گروهی که بیشترین میزان ویتامین D را دریافت کرده بود با گروهی که کمترین میزان از این ماده مغذی را دریافت کرده بود، پژوهشگران پس از تنظیم انواع عوامل مختلف دریافتند ویتامین D دریافتی از منابع غذایی، مانند لبنیات غنی شده و ماهی های چرب، با کاهش 17 درصدی خطر یائسگی زودرس مرتبط بوده است.

ارسال به دوستان
چرا اضطراب در شب شدیدتر می‌شود؟ یک روان‌درمانگر توضیح می‌دهد کلاژن فقط برای زیبایی نیست؛ کشف تازه درباره سلامت استخوان زنان رقص زنان ارمنی در یک عروسی در دوران قاجار (عکس) دانشمندان تغییری پنهان در مغز را کشف کردند که از حدود ۵۰ سالگی آغاز می‌شود کشورهایی که بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را خرج دولت می‌کنند (+ اینفوگرافیک) روزنامه چاپ لندن: جی دی ونس گیر افتاده در جنگی بدون پیروزی و صلحی که خریداری ندارد جانشین رئیس سازمان بسیج: تجمعات مردمی ادامه دارد/ تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا راهبردی و تمدنی است/ آمریکا را به حول و قوه الهی از منطقه اخراج خواهیم کرد نجات معجزه‌آسای کارگر جوان از عمق ۱۵ متری چاه پس از سقوط تجهیزات سنگین کشف پیکر بی‌جان جوان ۳۰ ساله در رودخانه ارس پلدشت توسط هلال‌احمر سناتور آمریکایی: با ادامه جنگ، آمریکا ضعیف‌تر و ایران قوی‌تر می‌شود قالیباف انتصاب محسن رضایی به دبیری شورای‌عالی امنیت ملی را تبریک گفت امضای سند خواهرخواندگی میان لاهیجان و سیسیان ارمنستان برای توسعه دیپلماسی شهری انتقاد از تنش بین دستگاه‌های دولتی و قطع برق عسلویه به بهانه اختلاف قرارداد توقیف یک دستگاه کشنده رنو با رانندگی خطرناک نوجوان ۱۴ ساله در استان مرکزی جهاد اسلامی: مخالفت نتانیاهو با ۱۵ بند توافق، انکار آشکار آتش‌بس است